{"id":6256,"date":"2023-03-28T14:15:22","date_gmt":"2023-03-28T14:15:22","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=6256"},"modified":"2023-03-28T14:15:25","modified_gmt":"2023-03-28T14:15:25","slug":"najczestsze-problemy-z-skoda-scala","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-skoda-scala\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z Skod\u0105 Scala"},"content":{"rendered":"\n

Skoda Scala to fajny samoch\u00f3d dla rodziny, poniewa\u017c jest przestronny i praktyczny. Jest r\u00f3wnie\u017c \u015bwietny do codziennej jazdy, poniewa\u017c jest wydajny i niezawodny. Ale jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 samochod\u00f3w, ten model ma r\u00f3wnie\u017c r\u00f3\u017cne problemy, o kt\u00f3rych zainteresowani nabywcy powinni wiedzie\u0107. Jakie s\u0105 jednak powszechne problemy ze Skod\u0105 Scala?<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re z powszechnych problem\u00f3w z Skoda Scala to wadliwe pokrycia siedze\u0144, wadliwe oprogramowanie, juddering, nier\u00f3wnomierne zu\u017cycie tylnych opon i nadmierne zu\u017cycie oleju. Inni u\u017cytkownicy zg\u0142aszali awari\u0119 turbo, zatkane wtryskiwacze paliwa i awari\u0119 \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy ze Skod\u0105 Scala?<\/h2>\n\n\n\n

Wadliwe oprogramowanie<\/h3>\n\n\n\n

Ten problem mo\u017ce nie wyst\u0119puje powszechnie we wszystkich modelach Skody Scala, ale zmusi\u0142 producenta do wprowadzenia przypomnie\u0144. Oprogramowanie modu\u0142u komunikacyjnego systemu wzywania pomocy nie spe\u0142nia zalecanych specyfikacji. Zamiast tego do jednostki OCU zosta\u0142 wgrany niew\u0142a\u015bciwy zestaw danych.<\/p>\n\n\n\n

W zwi\u0105zku z tym funkcje e-wezwania oraz wezwania informacyjnego lub serwisowego nie b\u0119d\u0105 dzia\u0142a\u0107 poprawnie z powodu tego b\u0142\u0119du w oprogramowaniu. Mimo to, dobr\u0105 wiadomo\u015bci\u0105 jest to, \u017ce wszystkie dotkni\u0119te tym problemem samochody zosta\u0142y wycofane z rynku. Producent przypomnia\u0142 sobie o modelach Skoda Scala wyprodukowanych w okresie od sierpnia do wrze\u015bnia 2019 r.<\/p>\n\n\n\n

Wadliwe pokrycia siedze\u0144<\/h3>\n\n\n\n

Kolejnym problemem, kt\u00f3ry zmusi\u0142 producenta do wycofania modeli Skoda Scala wyprodukowanych mi\u0119dzy lutym a wrze\u015bniem 2019 roku, s\u0105 wadliwe pokrycia siedze\u0144. Producent zauwa\u017cy\u0142, \u017ce szwy pokrowc\u00f3w siedze\u0144 mog\u0105 by\u0107 wadliwe. W rezultacie mo\u017ce to wp\u0142ywa\u0107 na funkcj\u0119 ochronn\u0105 bocznych poduszek powietrznych, zwi\u0119kszaj\u0105c tym samym niebezpiecze\u0144stwo obra\u017ce\u0144 w razie wypadku.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli wi\u0119c zamierzasz kupi\u0107 u\u017cywany model Skoda Scala wyprodukowany w 2019 roku, upewnij si\u0119, \u017ce ten problem zosta\u0142 naprawiony.<\/p>\n\n\n\n

Nier\u00f3wnomierne zu\u017cycie tylnych opon<\/h3>\n\n\n\n

Pomimo, \u017ce nie jest to bardzo powszechne, kilku u\u017cytkownik\u00f3w zg\u0142osi\u0142o posiadanie nier\u00f3wnomiernego zu\u017cycia w poprzek tylnych opon. Jeden z u\u017cytkownik\u00f3w stwierdzi\u0142, \u017ce jego tylne opony przesz\u0142y z 6 mm na wewn\u0119trznej kraw\u0119dzi do 3 mm na zewn\u0119trznej kraw\u0119dzi obu tylnych opon.<\/p>\n\n\n\n

Nier\u00f3wnomierne zu\u017cycie opon jest zazwyczaj spowodowane zu\u017cytym zawieszeniem, z\u0142\u0105 zbie\u017cno\u015bci\u0105, nadmiernym napompowaniem i niedostatecznym napompowaniem. Zabierz samoch\u00f3d do profesjonalnego mechanika na przegl\u0105d i napraw\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Zatkane wtryskiwacze paliwa<\/h3>\n\n\n\n

Ten problem jest powszechny we wszystkich modelach Skody i Skoda Scala nie jest tu wyj\u0105tkiem. Jednak ten problem zazwyczaj pojawia si\u0119, gdy Tw\u00f3j samoch\u00f3d na\u0142o\u017cy kilka kilometr\u00f3w. Wtryskiwacze paliwa s\u0105 zatkane z powodu nagromadzenia si\u0119 w\u0119gla. Niemniej jednak, naprawa tego problemu jest \u0142atwa, poniewa\u017c trzeba b\u0119dzie wyj\u0105\u0107 i wyczy\u015bci\u0107 wtryskiwacze paliwa.<\/p>\n\n\n\n

Nadmierne zu\u017cycie oleju<\/h3>\n\n\n\n

Model Skoda Scala r\u00f3wnie\u017c zu\u017cywa du\u017co oleju. Niemniej jednak, problem ten jest bardziej szalej\u0105cy w przypadku 1,5-litrowego silnika TSI. Niekt\u00f3re z rzeczy, kt\u00f3re przyczyniaj\u0105 si\u0119 do nadmiernego zu\u017cycia oleju to z\u0142e pier\u015bcienie t\u0142okowe, zawory i uszkodzone uszczelki turbo.<\/p>\n\n\n\n

Nawet je\u015bli tego problemu nie da si\u0119 ca\u0142kowicie naprawi\u0107, mo\u017cna zleci\u0107 mechanikowi kontrol\u0119 silnika i sprawdzi\u0107, czy nie ma wycieku lub innego problemu pogarszaj\u0105cego zu\u017cycie oleju.<\/p>\n\n\n\n

Juddering<\/h3>\n\n\n\n

Kilka os\u00f3b skar\u017cy\u0142o si\u0119 na to, \u017ce samoch\u00f3d osiada podczas przyspieszania. To zwykle dzieje si\u0119, gdy kierowca rozpocz\u0105\u0142 samoch\u00f3d na niskich pr\u0119dko\u015bciach. Zdarza si\u0119 to r\u00f3wnie\u017c na \u015bwiat\u0142ach stopu i podczas wchodzenia w przyspieszenie po wyj\u0119ciu samochodu z parkingu.<\/p>\n\n\n\n

Podobnie jak w przypadku pierwszego problemu, kt\u00f3remu si\u0119 przyjrzeli\u015bmy, wydaje si\u0119, \u017ce jest to problem produkcyjny z silnikami Volkswagena 1.5 TSI. Producent powinien wi\u0119c przyjrze\u0107 si\u0119 temu problemowi.<\/p>\n\n\n\n

Awaria \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du<\/h3>\n\n\n\n

Nawet je\u015bli nie jest to bardzo powszechne, niekt\u00f3rzy u\u017cytkownicy Skody Scala zg\u0142osili r\u00f3wnie\u017c posiadanie awarii \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du. Awaria \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du wynika albo z uszkodzonych t\u0142ok\u00f3w, albo z uszkodzonego uk\u0142adu rozrz\u0105du. Co wi\u0119cej, w przypadku awarii napinacza \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du, awarii ulegnie r\u00f3wnie\u017c \u0142a\u0144cuch rozrz\u0105du.<\/p>\n\n\n\n

Wa\u017cne jest, aby naprawi\u0107 z\u0142y \u0142a\u0144cuch rozrz\u0105du w czasie, poniewa\u017c mo\u017ce to spowodowa\u0107 powa\u017cne uszkodzenia silnika.<\/p>\n\n\n\n

Awaria turbo<\/h3>\n\n\n\n

Na koniec warto doda\u0107, \u017ce w Skodzie Scala odnotowano r\u00f3wnie\u017c awari\u0119 turbo. Chocia\u017c dla niekt\u00f3rych os\u00f3b jest wcze\u015bnie, aby zg\u0142osi\u0107 ten problem na Skoda Scala, jest to problem, kt\u00f3ry jest powszechny we wszystkich modelach Skody. Nale\u017cy koniecznie zauwa\u017cy\u0107, \u017ce g\u0142\u00f3wn\u0105 przyczyn\u0105 awarii turbo jest nieregularna konserwacja. Regularna konserwacja zapobiega gromadzeniu si\u0119 zanieczyszcze\u0144, kt\u00f3re mog\u0105 uszkodzi\u0107 turbo.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy Skoda Scala jest niezawodna?<\/h3>\n\n\n\n

Skoda produkuje jedne z najbardziej niezawodnych modeli na rynku. A poniewa\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 cz\u0119\u015bci Skoda Scala jest oparta na Grupie Volkswagen, jest to ca\u0142kiem niezawodny samoch\u00f3d. Poza tym, wiele agencji niezawodno\u015bci przyzna\u0142o temu modelowi ponadprzeci\u0119tn\u0105 ocen\u0119 niezawodno\u015bci. Nie powiniene\u015b wi\u0119c martwi\u0107 si\u0119 o niezawodno\u015b\u0107, gdy nab\u0119dziesz ten samoch\u00f3d.<\/p>\n\n\n\n

Jak d\u0142ugo wytrzymuje Skoda Scala?<\/h3>\n\n\n\n

Skoda to bardzo niezawodna i trwa\u0142a marka. Przy odpowiedniej konserwacji, Skoda Scala mo\u017ce wytrzyma\u0107 ponad 200 tys. mil. Jednak ze wzgl\u0119du na to, \u017ce model Scala nie jest d\u0142ugo na rynku, jest do\u015b\u0107 wcze\u015bnie, aby okre\u015bli\u0107, jak d\u0142ugo wytrzyma. Ale gdy por\u00f3wnamy go z innymi podobnymi trymami Skody, powinien wytrzyma\u0107 ponad 250 tys. mil.<\/p>\n\n\n\n

Czy utrzymanie Skody Scala jest drogie?<\/h3>\n\n\n\n

Jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli Skody, Skoda Scala jest do\u015b\u0107 tania w utrzymaniu. Nie tylko ten samoch\u00f3d zarejestrowa\u0142 mniej problem\u00f3w od czasu jego powstania, ale tak\u017ce jest ta\u0144szy w utrzymaniu ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 jego rywali. Jedynym problemem, jaki napotka u\u017cytkownik, je\u015bli chodzi o utrzymanie, jest koszt cz\u0119\u015bci zamiennych i serwisu.<\/p>\n\n\n\n

Czy Skoda Scala zosta\u0142a wycofana z produkcji?<\/h3>\n\n\n\n

Nie, Skoda Scala nie zosta\u0142a wycofana z produkcji. Jest to nowy model, kt\u00f3ry jest w produkcji od 2019 roku do chwili obecnej. Jest tu na sta\u0142e i otrzyma\u0142 ju\u017c kilka facelifting\u00f3w. Co wi\u0119cej, ten samoch\u00f3d jest oferowany w r\u00f3\u017cnych wariantach i opcjach silnikowych, kt\u00f3re daj\u0105 u\u017cytkownikom kilka alternatyw.<\/p>\n\n\n\n

Czy Skoda Scala jest wydajna?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, Skody s\u0105 jednymi z najbardziej paliwooszcz\u0119dnych samochod\u00f3w na rynku. Skoda Scala nie jest tu wyj\u0105tkiem. Poza tym, Skoda Scala jest jednym z najbardziej wydajnych samochod\u00f3w w swojej klasie. To dlatego, \u017ce ma wska\u017anik efektywno\u015bci paliwowej 40 mpg, kt\u00f3ry jest wyj\u0105tkowy. Nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, \u017ce dotyczy to jej 1,0-litrowego silnika TSI.<\/p>\n\n\n\n

Wnioski<\/h2>\n\n\n\n

Skoda Scala to fantastyczny hatchback o wyj\u0105tkowych cechach i osi\u0105gach. Jest r\u00f3wnie\u017c przestronny i bardzo praktyczny. Jednak ten samoch\u00f3d ma r\u00f3wnie\u017c r\u00f3\u017cne problemy, o kt\u00f3rych u\u017cytkownicy powinni wiedzie\u0107. Ale przy odpowiedniej opiece i konserwacji mo\u017cna unikn\u0105\u0107 wi\u0119kszo\u015bci problem\u00f3w om\u00f3wionych powy\u017cej.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli kupujesz u\u017cywan\u0105 Skod\u0119 Scala, koniecznie upewnij si\u0119, \u017ce problemy, o kt\u00f3rych przypomnia\u0142 producent, zosta\u0142y za\u0142atwione.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Skoda Scala to fajny samoch\u00f3d dla rodziny, poniewa\u017c jest przestronny i praktyczny. Jest r\u00f3wnie\u017c \u015bwietny do codziennej jazdy, poniewa\u017c jest wydajny i niezawodny. Ale jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 samochod\u00f3w, ten model ma<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6257,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[71],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6256"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6256"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6256\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6258,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6256\/revisions\/6258"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6257"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6256"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6256"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6256"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}