{"id":736,"date":"2021-06-08T06:32:08","date_gmt":"2021-06-08T06:32:08","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=736"},"modified":"2021-06-08T06:32:08","modified_gmt":"2021-06-08T06:32:08","slug":"czy-samochody-z-turbosprezarka-sa-niezawodne","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-samochody-z-turbosprezarka-sa-niezawodne\/","title":{"rendered":"Czy samochody z turbospr\u0119\u017cark\u0105 s\u0105 niezawodne?"},"content":{"rendered":"\n

W dzisiejszych czasach silniki z wymuszon\u0105 indukcj\u0105 staj\u0105 si\u0119 norm\u0105. A dwa najpopularniejsze sposoby wymuszonej indukcji to turbodo\u0142adowanie lub do\u0142adowanie. Turbiny s\u0105 bardziej wydajne, ale wielu uwa\u017ca, \u017ce turbospr\u0119\u017carki s\u0105 bardziej niezawodne.<\/p>\n\n\n\n

Wsp\u00f3\u0142czesny przemys\u0142 samochodowy koncentruje si\u0119 na wydajno\u015bci, a producenci samochod\u00f3w dok\u0142adaj\u0105 wszelkich stara\u0144, aby opracowa\u0107 jak najbardziej wydajny silnik. Oznacza to, \u017ce niezawodno\u015b\u0107 niekoniecznie jest najwa\u017cniejszym priorytetem, a turbospr\u0119\u017carki sprawiaj\u0105, \u017ce silnik jest bardziej skomplikowany, co wp\u0142ywa na jego niezawodno\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Powszechnym mitem zwi\u0105zanym z silnikami turbodo\u0142adowanymi jest to, \u017ce ci\u0105g\u0142e do\u0142adowywanie silnika skraca jego \u017cywotno\u015b\u0107. I to jest tylko mit, poniewa\u017c prawid\u0142owo zaimplementowana turbospr\u0119\u017carka nie powoduje \u017cadnych dodatkowych szk\u00f3d dla silnika bez wzgl\u0119du na to, co robisz.<\/p>\n\n\n\n

G\u0142\u00f3wny nacisk k\u0142adzie si\u0119 na prawid\u0142owe wdro\u017cenie, a wsp\u00f3\u0142czesny przemys\u0142 samochodowy jest niezwykle wyrafinowany z najnowocze\u015bniejszymi metodami produkcji i rozwoju. Tak wi\u0119c nie, nawet je\u015bli szanse na zawodno\u015b\u0107 s\u0105 wi\u0119ksze w por\u00f3wnaniu z silnikiem wolnoss\u0105cym, w rzeczywisto\u015bci wsp\u00f3\u0142czesne silniki z turbodo\u0142adowaniem s\u0105 niezawodne.<\/p>\n\n\n\n

Zalety silnika z turbodo\u0142adowaniem<\/h2>\n\n\n\n

Za\u0142\u00f3\u017cmy, \u017ce chcesz osi\u0105gn\u0105\u0107 moc 400 KM, a spos\u00f3b w jaki by\u015b do tego podszed\u0142 w dawnych czasach, to najprawdopodobniej u\u017cycie wi\u0119kszego 8-cylindrowego silnika. Silnik 8-cylindrowy, kt\u00f3ry wybierzesz, b\u0119dzie ci\u0119\u017cki, paliwooszcz\u0119dny i najprawdopodobniej nie b\u0119dzie spe\u0142nia\u0142 wsp\u00f3\u0142czesnych przepis\u00f3w dotycz\u0105cych emisji spalin.<\/p>\n\n\n\n

Z drugiej strony, mo\u017cna r\u00f3wnie\u017c zdecydowa\u0107 si\u0119 na turbodo\u0142adowany silnik 4-cylindrowy. Niekt\u00f3rym producentom, takim jak Mercedes, udaje si\u0119 rozp\u0119dzi\u0107 2,0 l 4-cylindrowy silnik turbo do 400 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Silnik ten jest najprawdopodobniej o wiele bardziej wyrafinowany i paliwooszcz\u0119dny w por\u00f3wnaniu do starego dobrego wolnoss\u0105cego V8. Z punktu widzenia mocy i momentu obrotowego, silniki z turbodo\u0142adowaniem s\u0105 niesamowite.<\/p>\n\n\n\n

Tw\u00f3j 4-cylindrowy silnik jest por\u00f3wnywalnie mocny do wolnoss\u0105cego V8 sprzed kilku lat. Ale 4-cylindrowy silnik zu\u017cywa r\u00f3wnie\u017c mniej oleju, jest du\u017co mniejszy i l\u017cejszy. Wydaje si\u0119, \u017ce turbodo\u0142adowanie mniejszego silnika to \u015bwietny pomys\u0142, a niekt\u00f3rzy producenci, jak Lexus, Honda, Audi, BMW i Porsche, produkuj\u0105 naprawd\u0119 niezawodne silniki z turbodo\u0142adowaniem.<\/p>\n\n\n\n

Wady silnika z turbodo\u0142adowaniem<\/p>\n\n\n\n

Ale silniki z turbodo\u0142adowaniem nie s\u0105 idealne, a przemys\u0142 samochodowy stara si\u0119 z\u0142agodzi\u0107 wszystkie wady, z wi\u0119kszym lub mniejszym sukcesem w zale\u017cno\u015bci od problemu, o kt\u00f3rym mowa. G\u0142\u00f3wnym problemem dla wielu silnik\u00f3w z turbodo\u0142adowaniem jest reakcja przepustnicy.<\/p>\n\n\n\n

Reakcja przepustnicy to spos\u00f3b na zmierzenie czasu reakcji silnika. A silnik z turbodo\u0142adowaniem musi zepsu\u0107 swoje turbiny do optymalnego poziomu, aby produkowa\u0107 moc. Niekt\u00f3rzy producenci samochod\u00f3w, jak Ferrari, s\u0105 znani z produkcji silnik\u00f3w turbodo\u0142adowanych, kt\u00f3re s\u0105 tak samo czu\u0142e jak silniki wolnoss\u0105ce, ale wi\u0119kszo\u015b\u0107 przemys\u0142u samochodowego nie.<\/p>\n\n\n\n

Inn\u0105 kwesti\u0105 jest sp\u00f3jno\u015b\u0107 krzywej momentu obrotowego. Poniewa\u017c samochody z turbodo\u0142adowaniem nie oferuj\u0105 liniowego dostarczania mocy, to w zasadzie czujesz si\u0119 jakby\u015b prowadzi\u0142 silnik 2.0L, a potem przez sekund\u0119 5.0 litra, a po zako\u0144czeniu do\u0142adowania wracasz do silnika 2.0L.<\/p>\n\n\n\n

Ale g\u0142\u00f3wnym problemem jest rzeczywi\u015bcie niezawodno\u015b\u0107, poniewa\u017c silniki z turbodo\u0142adowaniem cierpi\u0105 z powodu wy\u017cszych poziom\u00f3w PSI, co oznacza, \u017ce musz\u0105 by\u0107 bardziej wytrzyma\u0142e, aby wytrzyma\u0107 zwi\u0119kszony poziom stresu. Olej w silniku z turbodo\u0142adowaniem ma o wiele wi\u0119ksze wymagania ni\u017c w silniku wolnoss\u0105cym.<\/p>\n\n\n\n

Wnioski na temat silnik\u00f3w z turbodo\u0142adowaniem<\/h2>\n\n\n\n

Nawet je\u015bli mo\u017ce si\u0119 wydawa\u0107, \u017ce wady silnika z turbodo\u0142adowaniem przewa\u017caj\u0105 nad zaletami, to nie jest to prawd\u0105. Silnik z turbodo\u0142adowaniem, je\u015bli jest dobrze zbudowany (a wiele z nich jest), jest wystarczaj\u0105co niezawodny. A poniewa\u017c przemys\u0142 samochodowy stale si\u0119 rozwija, podobnie jak procesy rozwojowe i produkcyjne, kt\u00f3re jeszcze bardziej zwi\u0119kszaj\u0105 niezawodno\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Wymuszona indukcja jest rozpowszechniona w ca\u0142ym przemy\u015ble samochodowym. Pocz\u0105wszy od hatchback\u00f3w, SUV-\u00f3w, sedan\u00f3w, supersamochod\u00f3w i hipersamochod\u00f3w, a\u017c po \u0142odzie i pojazdy u\u017cytkowe. Przy tak szerokim zastosowaniu, niezawodno\u015b\u0107 silnika z turbodo\u0142adowaniem nie mo\u017ce by\u0107 gorsza.<\/p>\n\n\n\n

Nie s\u0105 one tak ekscytuj\u0105ce ani przewidywalne jak silniki wolnoss\u0105ce, ale s\u0105 bardziej wydajne, l\u017cejsze, mniejsze i bardziej zaawansowane w por\u00f3wnaniu z silnikami wolnoss\u0105cymi. A je\u015bli we\u017amiesz pod uwag\u0119 ilo\u015b\u0107 paliwa, jak\u0105 zaoszcz\u0119dzisz w por\u00f3wnaniu z silnikiem wolnoss\u0105cym, turbospr\u0119\u017carki s\u0105 rzeczywi\u015bcie najlepszym rozwi\u0105zaniem.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy silnik z do\u0142adowaniem jest lepszy od silnika z turbodo\u0142adowaniem?<\/p>\n\n\n\n

Silnik z do\u0142adowaniem jest znacznie mniej wydajny w por\u00f3wnaniu z silnikiem z turbodo\u0142adowaniem. Dzieje si\u0119 tak dlatego, \u017ce silnik z do\u0142adowaniem wykorzystuje sam silnik do produkcji wi\u0119kszej mocy. A poniewa\u017c do\u0142adowanie si\u0119 psuje, zu\u017cywa coraz wi\u0119cej mocy silnika.<\/p>\n\n\n\n

Do\u0142adowanie jest r\u00f3wnie\u017c dro\u017csze w por\u00f3wnaniu z turbospr\u0119\u017cark\u0105, a w skali masowej r\u00f3\u017cnica w cenie jest wystarczaj\u0105ca, aby zdecydowa\u0107 si\u0119 na turbospr\u0119\u017cark\u0119. Ale czasami s\u0105 one bardziej niezawodne i bardziej ekscytuj\u0105ce, a do\u015bwiadczenie zale\u017cy od osobistych preferencji.<\/p>\n\n\n\n

Czy silnik hybrydowy jest lepszy od turbodo\u0142adowanego?<\/p>\n\n\n\n

Hybrydy r\u00f3wnie\u017c staj\u0105 si\u0119 coraz bardziej popularne, i \u0142atwo zrozumie\u0107 dlaczego. S\u0105 one rzeczywi\u015bcie najbardziej paliwooszcz\u0119dne i nie szkodz\u0105 tak bardzo \u015brodowisku. Ale jest jeszcze zbyt wcze\u015bnie, aby powiedzie\u0107, kt\u00f3ry z nich jest lepszy, ale od teraz, turbodo\u0142adowane silniki wydaj\u0105 si\u0119 lepszym pomys\u0142em.<\/p>\n\n\n\n

Hybryda jest lepsza w je\u017adzie miejskiej w ruchu stop-and-go, a silnik turbodo\u0142adowany jest najlepszy, gdy jest prowadzony przy sta\u0142ych pr\u0119dko\u015bciach autostradowych. Je\u015bli doda\u0107 do tego nowoczesne technologie oszcz\u0119dzaj\u0105ce paliwo, takie jak system dezaktywacji cylindr\u00f3w, silnik z turbodo\u0142adowaniem wydaje si\u0119 lepszy.<\/p>\n\n\n\n

Pojedyncze turbo czy podw\u00f3jne turbodo\u0142adowanie?<\/h3>\n\n\n\n

Uk\u0142ady twin-turbo s\u0105 bardziej popularne w samochodach o wy\u017cszych osi\u0105gach, poniewa\u017c zazwyczaj oferuj\u0105 jeszcze wi\u0119ksz\u0105 moc. Istnieje kilka r\u00f3\u017cnych sposob\u00f3w na stworzenie silnika twin-turbo. Niekt\u00f3re silniki twin-turbo u\u017cywaj\u0105 jednego turbo do spr\u0119\u017cania powietrza i wt\u0142aczania go do drugiej turbospr\u0119\u017carki w celu uzyskania maksymalnej mocy.<\/p>\n\n\n\n

Wsp\u00f3\u0142czesne silniki z podw\u00f3jnym turbodo\u0142adowaniem, kt\u00f3re utrzymuj\u0105 turbiny wewn\u0105trz V silnika s\u0105 tymi, kt\u00f3re oferuj\u0105 najlepsz\u0105 reakcj\u0119 przepustnicy, poniewa\u017c turbiny s\u0105 prawie zawsze zepsute. Pojedyncze turbo wolniej buduje do\u0142adowanie, co oznacza, \u017ce op\u00f3\u017anienie jest bardziej zauwa\u017calne. Efektywno\u015b\u0107 przep\u0142ywu gazu w przypadku podw\u00f3jnego turbo jest r\u00f3wnie\u017c lepsza ni\u017c w przypadku pojedynczej turbospr\u0119\u017carki.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

W dzisiejszych czasach silniki z wymuszon\u0105 indukcj\u0105 staj\u0105 si\u0119 norm\u0105. A dwa najpopularniejsze sposoby wymuszonej indukcji to turbodo\u0142adowanie lub do\u0142adowanie. Turbiny s\u0105 bardziej wydajne, ale wielu uwa\u017ca, \u017ce turbospr\u0119\u017carki s\u0105<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[14],"tags":[17],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/736"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=736"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/736\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=736"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=736"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=736"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}