{"id":804,"date":"2021-06-15T09:33:00","date_gmt":"2021-06-15T09:33:00","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=804"},"modified":"2021-06-15T09:33:00","modified_gmt":"2021-06-15T09:33:00","slug":"czy-zimna-pogoda-ma-wplyw-na-baterie-tesli","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-zimna-pogoda-ma-wplyw-na-baterie-tesli\/","title":{"rendered":"Czy zimna pogoda ma wp\u0142yw na baterie Tesli?"},"content":{"rendered":"\n
Popularno\u015b\u0107 Tesli ro\u015bnie nieprzerwanie od lat i jest to jeden z najbardziej godnych uwagi pojazd\u00f3w elektrycznych na rynku. Jednak spora liczba os\u00f3b mieszkaj\u0105cych w zimnym klimacie ma pewne zastrze\u017cenia co do jego wydajno\u015bci. To prowadzi nas do pytania – czy zimna pogoda ma wp\u0142yw na Tesl\u0119?<\/p>\n\n\n\n
Zdecydowanie tak. Zimna pogoda wp\u0142ywa na akumulatory Tesli, ale tak\u017ce na inne akumulatory EV. Wed\u0142ug AAA, akumulatory samochod\u00f3w elektrycznych trac\u0105 oko\u0142o 40% swojego zasi\u0119gu w ekstremalnie zimnym otoczeniu. Dlatego te\u017c, je\u015bli zamierzasz je\u017adzi\u0107 w zimne dni, spodziewaj si\u0119, \u017ce zasi\u0119g Twojego pojazdu drastycznie si\u0119 zmniejszy.<\/p>\n\n\n\n
Opr\u00f3cz niskich temperatur, r\u00f3wnie\u017c ekstremalnie wysokie temperatury mog\u0105 mie\u0107 wp\u0142yw na zasi\u0119g Twojego akumulatora. Jednak wp\u0142yw gor\u0105cej pogody na zasi\u0119g baterii nie jest tak silny, jak w przypadku zimnej pogody.<\/p>\n\n\n\n
AAA odkry\u0142o, \u017ce jazda samochodem elektrycznym w temperaturze 20 stopni F spowoduje utrat\u0119 zasi\u0119gu o 12%, je\u015bli nie zostanie w\u0142\u0105czone ogrzewanie kabiny. Ale po w\u0142\u0105czeniu ogrzewania kabiny, zasi\u0119g spada szybko z 12% do 41%.<\/p>\n\n\n\n
Podczas gdy w 95 stopni F, zakres spad\u0142 o 4%, gdy A \/ C nie jest u\u017cywany, ale spad\u0142 dalej do 17%, gdy A \/ C jest u\u017cywany. Ponadto, badanie wykaza\u0142o, \u017ce zakres Tesla, gdy w pe\u0142ni na\u0142adowany dostarczony 239 mil, ale zmniejszy\u0142a si\u0119 do 91 mil w 20 stopni F.<\/p>\n\n\n\n
Tesla, z drugiej strony, twierdzi, \u017ce jego zasi\u0119g zmniejsza si\u0119 tylko o 1% w zimnej pogodzie, co wielu konsument\u00f3w w zimnych obszarach pogodowych zakwestionowa\u0142. Podsumowuj\u0105c, oczywiste jest, \u017ce zasi\u0119g Tesli zmniejsza si\u0119 w niskich temperaturach, poniewa\u017c wp\u0142ywa to na wydajno\u015b\u0107 baterii.<\/p>\n\n\n\n
Dobr\u0105 wiadomo\u015bci\u0105 jest to, \u017ce Tesla rozumie zmagania samochod\u00f3w EV w niskich temperaturach i dlatego oferuje kilka wskaz\u00f3wek, aby zmaksymalizowa\u0107 zasi\u0119g samochodu w ekstremalnych warunkach pogodowych. Niekt\u00f3re z ich wskaz\u00f3wek dotycz\u0105cych zimnej pogody obejmuj\u0105:<\/p>\n\n\n\n
Nie wszystkie modele Tesli sprawdz\u0105 si\u0119 znakomicie w niskich temperaturach. Je\u015bli wi\u0119c mieszkasz w regionie, w kt\u00f3rym przez wi\u0119kszo\u015b\u0107 roku jest zimno, lepiej sprawdzi si\u0119 Tesla Model Y. To elektryczny crossover, kt\u00f3rego cena wywo\u0142awcza wynosi oko\u0142o 53 000 dolar\u00f3w.
Tesla Model Y wykorzystuje wn\u0119trze, podwozie i uk\u0142ad nap\u0119dowy z mniejszego modelu Tesla Model 3. Jest jednak do\u015b\u0107 przestronny z dodatkow\u0105 przestrzeni\u0105 \u0142adunkow\u0105. Posiada r\u00f3wnie\u017c dodatkowe siedzenia w trzecim rz\u0119dzie i stylizacj\u0119 SUV, co wyr\u00f3\u017cnia go od Modelu 3.
Co wi\u0119cej, moc podw\u00f3jnych silnik\u00f3w elektrycznych Modelu Y jest ogromna, co pozwala mu przyspieszy\u0107 od 0 do 60 w zaledwie 3,5 sekundy. Nabywcy maj\u0105 mo\u017cliwo\u015b\u0107 wyboru r\u00f3\u017cnych uk\u0142ad\u00f3w nap\u0119dowych, poniewa\u017c podstawowy model standardowego zakresu ma nap\u0119d RWD, podczas gdy modele dalekiego zasi\u0119gu i wydajno\u015bci wyposa\u017cone s\u0105 w system AWD.
Wszystkie te wymy\u015blne funkcje mo\u017cna znale\u017a\u0107 w wi\u0119kszo\u015bci modeli Tesli. Ale to, co sprawia, \u017ce Tesla Model Y jest idealny na zimn\u0105 pogod\u0119, to dodanie pompy ciep\u0142a. Pompa ta zmienia posta\u0107 rzeczy, je\u015bli chodzi o zimow\u0105 pogod\u0119.
Poniewa\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli Tesli mo\u017ce straci\u0107 blisko 40% swojego zasi\u0119gu w zimie, pompa ciep\u0142a pomaga rozwi\u0105za\u0107 ten problem. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 Tesli wykorzystuje ogrzewanie oporowe, kt\u00f3re wytwarza jedn\u0105 jednostk\u0119 ciep\u0142a z ka\u017cdej jednostki energii przechowywanej w akumulatorze.
Dzi\u0119ki tej koncepcji, pompa ciep\u0142a b\u0119dzie pracowa\u0107 w celu maksymalizacji wydajno\u015bci, poniewa\u017c usuwa ciep\u0142o z zewn\u0105trz i pompuje je do Twojego pojazdu. Kr\u00f3tko m\u00f3wi\u0105c, Tw\u00f3j samoch\u00f3d nie b\u0119dzie generowa\u0142 ciep\u0142a, kt\u00f3re zmniejszy zasi\u0119g akumulatora, ale zamiast tego b\u0119dzie przemieszcza\u0142 ciep\u0142o wok\u00f3\u0142 siebie.
Nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, \u017ce pompa ciep\u0142a mo\u017ce wytworzy\u0107 od 2 do 3 kW ciep\u0142a na ka\u017cdy 1 kW energii zu\u017cytej do jego pompowania. Tak wi\u0119c Tesla Model Y nie b\u0119dzie odprowadza\u0107 tyle ciep\u0142a, co inne modele Tesli bez tej funkcji.<\/p>\n\n\n\n
Podobnie jak w przypadku pojazd\u00f3w zasilanych gazem, na zasi\u0119g Tesli wp\u0142ywa kilka czynnik\u00f3w. Nale\u017c\u0105 do nich ukszta\u0142towanie terenu, zachowanie kierowcy, obci\u0105\u017cenie pasa\u017cer\u00f3w, temperatura zewn\u0119trzna i pr\u0119dko\u015b\u0107. Je\u015bli wi\u0119c zamierzasz je\u017adzi\u0107 w niskich temperaturach, powiniene\u015b wzi\u0105\u0107 pod uwag\u0119 wszystkie te czynniki przed obliczeniem zasi\u0119gu akumulatora.
Je\u015bli zamierzasz je\u017adzi\u0107 samochodem w niskich temperaturach, posiadanie Tesli Model z pakietem akumulator\u00f3w o wi\u0119kszej mocy ma kluczowe znaczenie. Im d\u0142u\u017cszy zasi\u0119g, tym lepiej. Na przyk\u0142ad posiadanie Tesli Model S o zasi\u0119gu 412 mil jest lepsze ni\u017c posiadanie Tesli Model 3 o zasi\u0119gu 236 mil.<\/p>\n\n\n\n
Staraj si\u0119 utrzymywa\u0107 swoj\u0105 bateri\u0119 Tesla powy\u017cej 40 stopni F. Je\u015bli dostan\u0105 poni\u017cej tej temperatury lub powy\u017cej 115 stopni F, to baterie nie b\u0119d\u0105 dzia\u0142a\u0107 optymalnie. Te najbardziej efektywny zakres temperatur jest mi\u0119dzy 60 a 80 stopni F.<\/p>\n\n\n\n
Tak, mo\u017cna. Mo\u017cna je\u017adzi\u0107 ka\u017cdym modelem Tesli w deszczu, a nawet w \u015bniegu. W\u0142a\u015bciwie Tesla radzi sobie w deszczu wyj\u0105tkowo dobrze w por\u00f3wnaniu z wi\u0119kszo\u015bci\u0105 samochod\u00f3w z silnikami spalinowymi. W rzeczywisto\u015bci samochody Tesli s\u0105 bardziej odporne na warunki atmosferyczne ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 pojazd\u00f3w dost\u0119pnych na rynku. Mimo to spodziewaj si\u0119, \u017ce zasi\u0119g nieco spadnie w niekorzystnych warunkach pogodowych.<\/p>\n\n\n\n
W ko\u0144cu zimna pogoda ma wp\u0142yw na bateri\u0119 Tesli. Baterie Tesli dzia\u0142aj\u0105 najlepiej w temperaturze od 60 do 80 stopni F. Je\u015bli wi\u0119c temperatura spadnie poni\u017cej 40 stopni F, bateria staje si\u0119 mniej wydajna i zaczyna traci\u0107 zasi\u0119g. Im zimniejsza temperatura, tym gorszy zasi\u0119g. Mo\u017cesz jednak zastosowa\u0107 kilka wskaz\u00f3wek, aby spr\u00f3bowa\u0107 ograniczy\u0107 straty energii baterii podczas jazdy w niskich temperaturach.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Popularno\u015b\u0107 Tesli ro\u015bnie nieprzerwanie od lat i jest to jeden z najbardziej godnych uwagi pojazd\u00f3w elektrycznych na rynku. Jednak spora liczba os\u00f3b mieszkaj\u0105cych w zimnym klimacie ma pewne zastrze\u017cenia co<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":805,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[15],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/804"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=804"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/804\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/805"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=804"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=804"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=804"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}