{"id":816,"date":"2021-06-15T09:37:08","date_gmt":"2021-06-15T09:37:08","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=816"},"modified":"2021-06-15T09:37:08","modified_gmt":"2021-06-15T09:37:08","slug":"czy-porsche-jest-drogie-w-utrzymaniu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-porsche-jest-drogie-w-utrzymaniu\/","title":{"rendered":"Czy Porsche jest drogie w utrzymaniu?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche, w\u015br\u00f3d wielu innych marek, sp\u0119dza mn\u00f3stwo czasu na testowaniu swoich samochod\u00f3w pod k\u0105tem wytrzyma\u0142o\u015bci. Porsche zazwyczaj d\u0105\u017cy do osi\u0105gni\u0119cia granicy 187 tys. mil\/300 tys. kilometr\u00f3w jako celu test\u00f3w wytrzyma\u0142o\u015bciowych, a w niekt\u00f3rych przypadkach nawet wi\u0119cej.<\/p>\n\n\n\n

Podczas gdy Porsche jest o wiele bardziej niezawodne w por\u00f3wnaniu z ka\u017cd\u0105 inn\u0105 niemieck\u0105 mark\u0105 samochod\u00f3w luksusowych, koszty utrzymania zwi\u0105zane z Porsche s\u0105 o wiele wy\u017csze, poniewa\u017c Porsche oferuje materia\u0142y wy\u017cszej jako\u015bci i bardziej wyspecjalizowanych mechanik\u00f3w. Oznacza to, \u017ce Porsche jest z pewno\u015bci\u0105 drogie w utrzymaniu, zw\u0142aszcza je\u015bli nie jest utrzymywane prawid\u0142owo.<\/p>\n\n\n\n

Porsche dba o to, aby jako\u015b\u0107 wykonania nowoczesnych Porsche by\u0142a nienaganna, co oznacza, \u017ce jako\u015b\u0107 nawet najmniejszych element\u00f3w wyko\u0144czenia, tkanin i \u015brub jest r\u00f3wnie\u017c nienaganna. Warto wspomnie\u0107, \u017ce z tego powodu, je\u015bli chcesz obni\u017cy\u0107 koszty utrzymania, zawsze u\u017cywaj oryginalnych cz\u0119\u015bci Porsche.<\/p>\n\n\n\n

Trwa\u0142o\u015b\u0107 i niezawodno\u015b\u0107 Porsche<\/h2>\n\n\n\n

Trwa\u0142o\u015b\u0107, d\u0142ugowieczno\u015b\u0107 i niezawodno\u015b\u0107 to mocne strony nowoczesnych modeli Porsche, co oznacza, \u017ce samochody te psuj\u0105 si\u0119 rzadziej ni\u017c inne niemieckie marki samochod\u00f3w luksusowych. To wszystko ma ogromny wp\u0142yw na koszty utrzymania, poniewa\u017c wymagaj\u0105 one mniej czynno\u015bci konserwacyjnych.<\/p>\n\n\n\n

Ale i tak regularna wymiana oleju w niekt\u00f3rych modelach Porsche mo\u017ce kosztowa\u0107 300-500 dolar\u00f3w, czyli znacznie wi\u0119cej w por\u00f3wnaniu z Audi czy BMW. Porsche oferuje wy\u017csz\u0105 jako\u015b\u0107 wykonania w niemal ka\u017cdym aspekcie w por\u00f3wnaniu do reszty niemieckiego segmentu samochod\u00f3w luksusowych.<\/p>\n\n\n\n

Jeste\u015b bardziej pewny siebie wiedz\u0105c, \u017ce posiadasz solidny kawa\u0142ek sprawdzonej niemieckiej in\u017cynierii, nawet je\u015bli utrzymanie go kosztuje wi\u0119cej. Po tym wszystkim, Porsche s\u0105 ekskluzywne i rzadkie, i nie ka\u017cdy mo\u017ce sobie pozwoli\u0107 na posiadanie tych samochod\u00f3w, nawet je\u015bli sama cena wej\u015bcia mo\u017ce nie wydawa\u0107 si\u0119 tak gro\u017ane.<\/p>\n\n\n\n

W ostatnim raporcie sporz\u0105dzonym przez J.D. Power, Porsche dumnie uplasowa\u0142o si\u0119 na drugim miejscu w rankingu najbardziej niezawodnych marek samochod\u00f3w, pozostaj\u0105c jedynie w tyle za Lexusem, BMW na si\u00f3dmym miejscu, Audi na \u00f3smym, a Mercedes na trzynastym. To tylko jeszcze bardziej pokazuje, \u017ce Porsche jest zbudowane, aby trwa\u0107, co jest uspokajaj\u0105cym czynnikiem dla nowych klient\u00f3w Porsche.<\/p>\n\n\n\n

Konserwacja Porsche<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli chodzi o konserwacj\u0119, Porsche nie wypada tak korzystnie, ale mo\u017cna si\u0119 tego spodziewa\u0107, poniewa\u017c Porsche nie jest zwyk\u0142\u0105 mark\u0105 samochod\u00f3w konsumenckich, kt\u00f3ra specjalizuje si\u0119 w osi\u0105galnym luksusie, a raczej mark\u0105 samochod\u00f3w sportowych, kt\u00f3ra czasami z powodzeniem przebiera si\u0119 za mark\u0119 samochod\u00f3w luksusowych.<\/p>\n\n\n\n

Jednym z najta\u0144szych modeli Porsche do utrzymania jest Porsche Boxster, co jest zrozumia\u0142e, poniewa\u017c nowsze Boxery u\u017cywaj\u0105 bardziej regularnego 4-cylindrowego silnika. Niekt\u00f3re serwisy internetowe szacuj\u0105 koszty utrzymania na 750-1100 dolar\u00f3w rocznie, nie bior\u0105c pod uwag\u0119 nieprzewidzianych napraw i problem\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Zwyk\u0142e modele 911, takie jak 911 Carrera 4S kosztuj\u0105 nieco wi\u0119cej, modele 911 Turbo S mog\u0105 czasami kosztowa\u0107 nieco mniej, ale najdro\u017csze w utrzymaniu s\u0105 modele GT3, GT3 RS (oko\u0142o 2000 dolar\u00f3w rocznie), poniewa\u017c s\u0105 one produkowane z my\u015bl\u0105 o zapewnieniu doskona\u0142ych osi\u0105g\u00f3w na torze, co oznacza, \u017ce s\u0105 one nara\u017cone na kompromisy, je\u015bli chodzi o d\u0142ugowieczno\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Najdro\u017cszym modelem Porsche w utrzymaniu jest bardzo poszukiwany Porsche Carrera GT. Ten supersamoch\u00f3d jest wyposa\u017cony w silnik Le Mans V10, a wymiana sprz\u0119g\u0142a w jednym z nich mo\u017ce kosztowa\u0107 20-30 tys. dolar\u00f3w, przy czym sprz\u0119g\u0142o wytrzymuje jedynie 12-20 tys. mil. To do\u015b\u0107 oczywiste, dlaczego wi\u0119kszo\u015b\u0107 Carrera GT jest dzi\u015b ledwo je\u017cd\u017cona.<\/p>\n\n\n\n

Ta\u0144sze utrzymanie Porsche<\/h1>\n\n\n\n

Istniej\u0105 jednak sposoby na obni\u017cenie koszt\u00f3w utrzymania nowoczesnych modeli Porsche, ale wymagaj\u0105 one przeznaczenia wi\u0119kszej ilo\u015bci pieni\u0119dzy na inne cele. Wielu specjalist\u00f3w od Porsche powie Ci, \u017ce powiniene\u015b korzysta\u0107 z oryginalnych cz\u0119\u015bci Porsche oraz wyspecjalizowanych serwis\u00f3w i warsztat\u00f3w Porsche.<\/p>\n\n\n\n

I zdecydowanie powiniene\u015b, bo mimo \u017ce s\u0105 one dro\u017csze, to na d\u0142u\u017csz\u0105 met\u0119 przynosz\u0105 korzy\u015bci, je\u015bli chodzi o konserwacj\u0119 i warto\u015b\u0107 odsprzeda\u017cy. Na przyk\u0142ad przednie klocki hamulcowe wyprodukowane przez firm\u0119 z rynku wt\u00f3rnego mog\u0105 nie wytrzyma\u0107 tyle, co oryginalne klocki Porsche, a Ty oszcz\u0119dzasz „tylko” 100-200 dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Koszty filtr\u00f3w oleju s\u0105 por\u00f3wnywalne mi\u0119dzy oryginalnymi producentami Porsche a producentami cz\u0119\u015bci zamiennych, a oryginalne ch\u0142odnice Porsche s\u0105 o 50-100 dolar\u00f3w dro\u017csze ni\u017c te z rynku wt\u00f3rnego. Je\u015bli jednak potrzebujesz zupe\u0142nie nowego alternatora, to za oryginalny alternator Porsche zap\u0142acisz \u015brednio 800 dolar\u00f3w wi\u0119cej.<\/p>\n\n\n\n

W wi\u0119kszo\u015bci przypadk\u00f3w oryginalne cz\u0119\u015bci Porsche s\u0105 o 10-20% dro\u017csze od zamiennik\u00f3w na rynku wt\u00f3rnym. Ale oryginalne cz\u0119\u015bci Porsche maj\u0105 nawet o 50% d\u0142u\u017csz\u0105 \u017cywotno\u015b\u0107 i s\u0105 produkowane przy u\u017cyciu najbardziej precyzyjnych pomiar\u00f3w na najwy\u017cszym poziomie produkcji.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Jak wa\u017cne jest regularne serwisowanie Porsche?<\/h3>\n\n\n\n

Regularne serwisowanie Porsche jest kluczem do obni\u017cenia koszt\u00f3w utrzymania w d\u0142u\u017cszej perspektywie i zapewnienia, \u017ce Twoje Porsche dzia\u0142a tak, jak powinno. Regularny serwis dla wi\u0119kszo\u015bci modeli Porsche to przebieg oko\u0142o 10 tys. mil lub raz w roku. Serwisy te obejmuj\u0105 regularn\u0105 wymian\u0119 oleju, sprawdzenie p\u0142ynu hamulcowego, wymian\u0119 zu\u017cytych filtr\u00f3w powietrza, oleju i paliwa.<\/p>\n\n\n\n

Wymiana klock\u00f3w i przewod\u00f3w hamulcowych, geometria i wywa\u017canie k\u00f3\u0142, wymiana pi\u00f3r wycieraczek czy sprawdzanie ci\u015bnienia w oponach nie nale\u017c\u0105 do regularnych czynno\u015bci serwisowych. W skali roku Porsche sprawdza a\u017c 100 r\u00f3\u017cnych element\u00f3w samochodu. Ponadto w przypadku wszystkich nowoczesnych Porsche nale\u017cy stosowa\u0107 odpowiedni olej syntetyczny.<\/p>\n\n\n\n

Czy do wszystkich modeli Porsche potrzebny jest wyspecjalizowany mechanik?<\/h3>\n\n\n\n

Podstawowe przegl\u0105dy i kontrole nie wymagaj\u0105 wyspecjalizowanych mechanik\u00f3w Porsche, mo\u017ce je wykona\u0107 ka\u017cdy inny mechanik. Niekt\u00f3rzy w\u0142a\u015bciciele nawet sami wykonuj\u0105 niekt\u00f3re podstawowe czynno\u015bci serwisowe. W ten spos\u00f3b mo\u017cna znacznie obni\u017cy\u0107 roczne koszty posiadania Porsche, ale w przypadku dro\u017cszych modeli z ograniczeniami mo\u017ce to zaszkodzi\u0107 ich warto\u015bci przy odsprzeda\u017cy.<\/p>\n\n\n\n

W gr\u0119 wchodz\u0105 jednak tylko godni zaufania mechanicy, poniewa\u017c na rynku jest wiele pirackich cz\u0119\u015bci do Porsche, a osoba bez do\u015bwiadczenia nie ma szans na zauwa\u017cenie podr\u00f3bki. Warto r\u00f3wnie\u017c wspomnie\u0107, \u017ce niekt\u00f3re problemy nie mog\u0105 by\u0107 naprawione przez podw\u00f3rkowych mechanik\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Kt\u00f3re modele Porsche s\u0105 najta\u0144sze w naprawie?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche nie psuj\u0105 si\u0119 zbyt cz\u0119sto, ale kiedy ju\u017c si\u0119 zepsuj\u0105, to modele Boxster s\u0105 tymi, kt\u00f3rych naprawa b\u0119dzie kosztowa\u0107 najmniej. Wynika to cz\u0119\u015bciowo z faktu, \u017ce silniki stosowane w wi\u0119kszo\u015bci wsp\u00f3\u0142czesnych Boxster\u00f3w to bardziej zwyk\u0142e 4-cylindrowe silniki turbo.<\/p>\n\n\n\n

Zale\u017cy to r\u00f3wnie\u017c od wieku pojazdu, jego stanu, miejsca zamieszkania, samego warsztatu i wielu innych zmiennych. Ale og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, Boxstery s\u0105 najta\u0144sze w naprawie. Z drugiej strony niekt\u00f3re modele, takie jak Carrera GT czy Porsche 918, s\u0105 najdro\u017csze w naprawie, eksploatacji i utrzymaniu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche, w\u015br\u00f3d wielu innych marek, sp\u0119dza mn\u00f3stwo czasu na testowaniu swoich samochod\u00f3w pod k\u0105tem wytrzyma\u0142o\u015bci. Porsche zazwyczaj d\u0105\u017cy do osi\u0105gni\u0119cia granicy 187 tys. mil\/300 tys. kilometr\u00f3w jako celu test\u00f3w wytrzyma\u0142o\u015bciowych,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":817,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/816"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=816"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/816\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/817"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=816"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=816"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=816"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}