{"id":820,"date":"2021-06-15T09:38:17","date_gmt":"2021-06-15T09:38:17","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=820"},"modified":"2021-06-15T09:38:17","modified_gmt":"2021-06-15T09:38:17","slug":"dlaczego-uzywane-porsche-sa-tak-tanie","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/dlaczego-uzywane-porsche-sa-tak-tanie\/","title":{"rendered":"Dlaczego u\u017cywane Porsche s\u0105 tak tanie?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche jest uwa\u017cane za jedn\u0105 z wiod\u0105cych marek, je\u015bli chodzi o samochody sportowe, ale Porsche oferuje r\u00f3wnie\u017c kilka bardziej „regularnych” luksusowych modeli, takich jak Panamera czy SUV-y Macan i Cayenne. Jednak nie wszystkie Porsche s\u0105 sobie r\u00f3wne, a rozbie\u017cno\u015b\u0107 warto\u015bci pomi\u0119dzy niekt\u00f3rymi por\u00f3wnywalnymi modelami jest do\u015b\u0107 du\u017ca.<\/p>\n\n\n\n

Starsze 911-ki ch\u0142odzone powietrzem gwa\u0142townie zyskuj\u0105 na warto\u015bci w ostatnich latach ze wzgl\u0119du na silnik ch\u0142odzony powietrzem, kt\u00f3ry jest powszechnie uwa\u017cany za szczytowy silnik Porsche. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 nowszych 911-ek ch\u0142odzonych wod\u0105 nie radzi sobie tak dobrze, z wyj\u0105tkiem kilku limitowanych modeli z rodziny GT\/R.<\/p>\n\n\n\n

Modele Boxster\/Cayman pierwszej generacji s\u0105 r\u00f3wnie\u017c do\u015b\u0107 tanie w dzisiejszych czasach, to samo dotyczy starszych modeli Cayenne i Panamera. Dzieje si\u0119 tak g\u0142\u00f3wnie dlatego, \u017ce liczba wyprodukowanych egzemplarzy tych samochod\u00f3w jest o mile wy\u017csza w por\u00f3wnaniu z jakimkolwiek modelem 911.<\/p>\n\n\n\n

Modele Macan\/Taycan s\u0105 do\u015b\u0107 nowe, ale za kilka lat oba te modele mog\u0105 r\u00f3wnie\u017c mocno straci\u0107 na warto\u015bci, g\u0142\u00f3wnie w zale\u017cno\u015bci od liczby wyprodukowanych egzemplarzy.<\/p>\n\n\n\n

Ch\u0142odzone powietrzem 911<\/h2>\n\n\n\n

Ch\u0142odzone powietrzem 911-ki s\u0105 niezwykle popularne, a wielu puryst\u00f3w Porsche uwa\u017ca je za chleb powszedni ca\u0142ej linii Porsche. Te modele 911 ciesz\u0105 si\u0119 kultowym statusem w\u015br\u00f3d starszych entuzjast\u00f3w Porsche, a poda\u017c starszych 911 ch\u0142odzonych powietrzem po prostu nie mo\u017ce sprosta\u0107 popytowi.<\/p>\n\n\n\n

Liczba wyprodukowanych egzemplarzy, ponadczasowy design, niskie koszty utrzymania, \u015bwietna dynamika i wra\u017cenia z jazdy to tylko niekt\u00f3re z powod\u00f3w, dla kt\u00f3rych warto\u015b\u0107 tych Porsche w ostatnich latach poszybowa\u0142a w g\u00f3r\u0119. Ch\u0142odzone powietrzem 911 jest najbardziej poszukiwanym klasykiem w ca\u0142ej spo\u0142eczno\u015bci samochodowej, a nie tylko mi\u0119dzy r\u00f3\u017cnymi modelami Porsche.<\/p>\n\n\n\n

Mi\u0142o\u015b\u0107 do ch\u0142odzonych powietrzem 911-ek by\u0142a najbardziej widoczna wraz z premier\u0105 Porsche 911 996 w 1998 roku. Model 996 ca\u0142kowicie przeprojektowa\u0142 wygl\u0105d i mechanik\u0119 911, silniki ch\u0142odzone powietrzem zosta\u0142y zamienione na bardziej konwencjonalne silniki ch\u0142odzone wod\u0105, a 996 jest teraz najta\u0144szym modelem 911, kt\u00f3ry mo\u017cna kupi\u0107 ju\u017c za 15 tys. dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

911-ki ch\u0142odzone wod\u0105<\/h2>\n\n\n\n

Jak wspomniano wcze\u015bniej 1998 by\u0142 rokiem, w kt\u00f3rym Porsche przesz\u0142o na silniki ch\u0142odzone wod\u0105 w modelach 911. Pierwszym modelem by\u0142 996, a teraz 996 jest uwa\u017cany za jeden z najgorszych modeli 911 w historii z powodu silnika, projektu, a zw\u0142aszcza „gotowanych jajek” w reflektorach.<\/p>\n\n\n\n

Ale generacja 997 by\u0142a jednym z najbardziej komercyjnych modeli Porsche 911 wszech czas\u00f3w, nawet bez silnika ch\u0142odzonego powietrzem. U\u017cywane 997-ki mo\u017cna teraz kupi\u0107 za oko\u0142o 20-30 tys. dolar\u00f3w za podstawowy model u\u017cywany. Ceny te s\u0105 nadal do\u015b\u0107 niskie, bior\u0105c pod uwag\u0119 pierwotne umiejscowienie 911 na rynku.<\/p>\n\n\n\n

Generacja 991 911 jest wci\u0105\u017c do\u015b\u0107 nowoczesnym samochodem, aby do\u015bwiadczy\u0107 znacz\u0105cej utraty warto\u015bci. 991, a zw\u0142aszcza wersja 991.2 po faceliftingu, oferuj\u0105 mn\u00f3stwo nowoczesnych technologii, ale przej\u015bcie na silniki z wymuszon\u0105 indukcj\u0105 z pewno\u015bci\u0105 nie b\u0119dzie si\u0119 dobrze sprzedawa\u0107 w d\u0142u\u017cszej perspektywie.<\/p>\n\n\n\n

Jednak limitowane edycje wszystkich generacji Porsche 911, takie jak GT3, GT3RS, GT2, GT2RS, modele 911R lub GT3 Tourings, trzymaj\u0105 si\u0119 stabilnie na rynku samochod\u00f3w u\u017cywanych. Modele 911R nawet zyskuj\u0105 na warto\u015bci, poniewa\u017c oferuj\u0105 najni\u017csz\u0105 liczb\u0119 wyprodukowanych egzemplarzy spo\u015br\u00f3d wy\u017cej wymienionych limitowanych 911.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Cayenne, Macan, Panamera<\/h2>\n\n\n\n

Wszystkie trzy z tych modeli to przede wszystkim pojazdy luksusowe. A wszystkie drogie luksusowe pojazdy deprecjonuj\u0105 si\u0119 najbardziej. To nie tylko Porsche, bo 10-25-letnie modele Bentleya, Maybacha, Audi, BMW, Land Rovera, Jaguara, Mercedesa, a nawet Rolls Royce’a do\u015bwiadczaj\u0105 a\u017c 90% amortyzacji.<\/p>\n\n\n\n

Ponadczasowy luksus jest trudny do zdobycia, poniewa\u017c wiele luksusowych samochod\u00f3w jest nap\u0119dzanych przez nowoczesn\u0105 technologi\u0119, a wszystko, co wymy\u015blna technologia mo\u017ce zrobi\u0107 po kilku latach, to dalsze datowanie samochodu. Wszystkie nowoczesne ekrany i technologie o\u015bwietlenia, kt\u00f3re definiuj\u0105 wsp\u00f3\u0142czesny luksusowy samoch\u00f3d, w ko\u0144cu stan\u0105 si\u0119 technologi\u0105 ostatniej generacji, co oznacza, \u017ce warto\u015b\u0107 takich samochod\u00f3w spada.<\/p>\n\n\n\n

Innym powodem, dla kt\u00f3rego wi\u0119kszo\u015b\u0107 luksusowych modeli Porsche traci ton\u0119 warto\u015bci po kilku latach jest to, \u017ce numery produkcyjne tych jednostek s\u0105 o wiele wi\u0119ksze w por\u00f3wnaniu do innych, bardziej sportowych modeli Porsche. Dla miejsca kontekstu, w 2013 roku Porsche wyprodukowa\u0142o oko\u0142o 34k modeli 911 i a\u017c 80k modeli Cayenne.<\/p>\n\n\n\n

I po pewnym czasie popyt na modele Cayenne po prostu wyparowuje, ilekro\u0107 pojawia si\u0119 nowy model Cayenne. To samo tyczy si\u0119 Panamery, Macan jest jeszcze do\u015b\u0107 nowy, ale ten sam efekt prawdopodobnie b\u0119dzie n\u0119ka\u0142 Macana za kilka lat.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy ta\u0144sze modele Porsche to z\u0142e samochody?<\/p>\n\n\n\n

Niekoniecznie, 911 generacji 996 to ca\u0142kiem kompetentny samoch\u00f3d sportowy, zw\u0142aszcza w tej cenie. W sferze modeli 911, 996 jest zdecydowanie czarn\u0105 owc\u0105, ale w por\u00f3wnaniu do podobnie wycenionych konkurent\u00f3w, 996 to okazja. Wszystko zale\u017cy od perspektywy, 996 jest troch\u0119 jak s\u0142uga w niebie, ale kr\u00f3l w piekle.<\/p>\n\n\n\n

Starsze modele Porsche Cayenne i Panamera s\u0105 r\u00f3wnie\u017c dalekie od bycia z\u0142ymi w jakikolwiek spos\u00f3b, s\u0105 one r\u00f3wnie\u017c do\u015b\u0107 lepsze w swojej kategorii cenowej. Ale cena sama w sobie m\u00f3wi tylko po\u0142ow\u0119 historii, poniewa\u017c koszty utrzymania tych modeli s\u0105 nadal tak wysokie, jak by\u0142y, gdy te samochody by\u0142y nowe.<\/p>\n\n\n\n

Czy rynek ch\u0142odzonych powietrzem 911 kiedykolwiek przestanie si\u0119 rozwija\u0107?<\/h3>\n\n\n\n

Niekt\u00f3rzy eksperci rynku uwa\u017caj\u0105, \u017ce rynek ch\u0142odzonych powietrzem 911 osi\u0105gn\u0105\u0142 w ostatnich latach pewne plateau po dekadach sta\u0142ego wzrostu cen. Prawdopodobnie nie jest to spowodowane tym, \u017ce ludzie nagle zdali sobie spraw\u0119, \u017ce ch\u0142odzone powietrzem 911 nie s\u0105 tak dobre, ale prawdopodobnie dlatego, \u017ce ceny osi\u0105gn\u0119\u0142y ju\u017c stratosfer\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Renomowana firma ubezpieczeniowa o nazwie Hagerty stwierdzi\u0142a kilka lat temu, \u017ce ba\u0144ka rynkowa ch\u0142odzonych powietrzem 911 zbli\u017ca si\u0119 do stanu powolnej deflacji. Nie mo\u017cna dok\u0142adnie okre\u015bli\u0107 przyczyny takiego stanu rzeczy, ale wielu ekspert\u00f3w uwa\u017ca, \u017ce prawdopodobnie jest to spowodowane du\u017c\u0105 ilo\u015bci\u0105 ”nie tak doskonale utrzymanych” ch\u0142odzonych powietrzem 911 sprzedawanych za mniejsze pieni\u0105dze ni\u017c zwykle.<\/p>\n\n\n\n

Jakie modele Porsche na pewno b\u0119d\u0105 si\u0119 ceni\u0107 w najbli\u017cszych latach?<\/h2>\n\n\n\n

To pytanie, na kt\u00f3re nie da si\u0119 odpowiedzie\u0107 do ko\u0144ca poprawnie, zw\u0142aszcza \u017ce rynek mo\u017ce przechyla\u0107 si\u0119 w obie strony z powodu wielu nieprzewidzianych i najcz\u0119\u015bciej niefortunnych zdarze\u0144. Ale og\u00f3lna zasada jest – Starszy ch\u0142odzony powietrzem limitowanej edycji 911, takich jak 911R lub 911 RS w nieskazitelnym stanie nigdy nie przestanie rosn\u0105\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Co wi\u0119cej, Carrera GT zajmuje szczeg\u00f3lne miejsce w sercach wielu entuzjast\u00f3w ze wzgl\u0119du na zachwycaj\u0105cy silnik V10, ponadczasowy wygl\u0105d i ograniczon\u0105 liczb\u0119 egzemplarzy. Poza tym, tylko kilka modeli Porsche jest wymienianych tak cz\u0119sto jak Carrera GT, wi\u0119c mo\u017cna \u015bmia\u0142o powiedzie\u0107, \u017ce Carrera GT b\u0119dzie pi\u0105\u0107 si\u0119 w g\u00f3r\u0119.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche jest uwa\u017cane za jedn\u0105 z wiod\u0105cych marek, je\u015bli chodzi o samochody sportowe, ale Porsche oferuje r\u00f3wnie\u017c kilka bardziej „regularnych” luksusowych modeli, takich jak Panamera czy SUV-y Macan i Cayenne.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":821,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/820"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=820"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/820\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/821"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=820"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=820"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=820"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}