{"id":854,"date":"2021-06-16T09:35:33","date_gmt":"2021-06-16T09:35:33","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=854"},"modified":"2021-06-16T09:35:33","modified_gmt":"2021-06-16T09:35:33","slug":"czy-powinienem-ladowac-tesle-kazdej-nocy","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-powinienem-ladowac-tesle-kazdej-nocy\/","title":{"rendered":"Czy powinienem \u0142adowa\u0107 Tesl\u0119 ka\u017cdej nocy?"},"content":{"rendered":"\n

Jednym z g\u0142\u00f3wnych zmartwie\u0144 nowych w\u0142a\u015bcicieli Tesli EV jest to, jak cz\u0119sto nale\u017cy \u0142adowa\u0107 baterie. Porady r\u00f3\u017cni\u0105 si\u0119 co do tego, czy powiniene\u015b \u0142adowa\u0107 swoj\u0105 Tesl\u0119 codziennie, co drugi dzie\u0144, czy te\u017c gdy poziom na\u0142adowania baterii spadnie poni\u017cej 20%.<\/p>\n\n\n\n

Najlepszym rozwi\u0105zaniem jest \u0142adowanie Tesli ka\u017cdej nocy. Pomo\u017ce to zwi\u0119kszy\u0107 zasi\u0119g pojazdu i utrzyma\u0107 zdrow\u0105 bateri\u0119. Je\u015bli jednak zamierzasz \u0142adowa\u0107 codziennie, powiniene\u015b u\u017cywa\u0107 \u0142adowarki niskonapi\u0119ciowej. Upewnij si\u0119, \u017ce Twoja bateria na\u0142aduje si\u0119 do poziomu pomi\u0119dzy 70% a 90%.<\/p>\n\n\n\n

\u0141aduj go codziennie<\/h2>\n\n\n\n

Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, cz\u0119stotliwo\u015b\u0107 \u0142adowania samochodu zale\u017cy od tego, ile kilometr\u00f3w dziennie pokonujesz. Je\u015bli dziennie pokonujesz 37 mil, co jest \u015bredni\u0105 dla ameryka\u0144skich kierowc\u00f3w, to mo\u017ce si\u0119 okaza\u0107, \u017ce wystarczy \u0142adowa\u0107 samoch\u00f3d co dwa dni. Jednak \u0142adowanie co noc pomaga utrzyma\u0107 samoch\u00f3d zasilany przez ca\u0142y czas.<\/p>\n\n\n\n

Instrukcja obs\u0142ugi Tesli sugeruje, \u017ce „najwa\u017cniejszym sposobem na zachowanie baterii jest POZOSTAWIENIE SAMOCHODU POD\u0141\u0104CZONEGO DO ZASILANIA, gdy go nie u\u017cywasz.” Ponadto, jak czytamy w instrukcji, „nie ma \u017cadnej korzy\u015bci z czekania przed \u0142adowaniem, a\u017c poziom na\u0142adowania akumulatora b\u0119dzie niski.”
Wed\u0142ug Tesli, bateria Twojego samochodu pozostanie zdrowa i b\u0119dzie dzia\u0142a\u0107 optymalnie, je\u015bli b\u0119dzie codziennie pod\u0142\u0105czona do pr\u0105du, gdy nie b\u0119dzie u\u017cywana. Dlatego powiniene\u015b \u0142adowa\u0107 swoj\u0105 Tesl\u0119 ka\u017cdej nocy, zw\u0142aszcza poza godzinami szczytu. Je\u015bli wykorzysta\u0142e\u015b tylko 30% na\u0142adowania, mo\u017cesz na\u0142adowa\u0107 do 70% i by\u0107 gotowym do jazdy nast\u0119pnego dnia.<\/p>\n\n\n\n

Oczywi\u015bcie, s\u0105 pewne zalety i wady codziennego \u0142adowania Tesli. Zanim wi\u0119c codziennie na\u0142adujesz sw\u00f3j samoch\u00f3d, zastan\u00f3w si\u0119, co stanie si\u0119 z jego bateri\u0105 na d\u0142u\u017csz\u0105 met\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Korzy\u015bci z \u0142adowania Tesli ka\u017cdej nocy<\/h2>\n\n\n\n

Utrzymuj bateri\u0119 w zdrowiu<\/h3>\n\n\n\n

Pierwsz\u0105 korzy\u015bci\u0105 z codziennego \u0142adowania Twojego EV jest utrzymanie baterii w zdrowiu. Akumulator nie spadnie poni\u017cej najni\u017cszego zalecanego limitu, kt\u00f3ry wynosi 20%. Bateria pojazdu b\u0119dzie dzia\u0142a\u0107 optymalnie, je\u015bli nie spadnie poni\u017cej 20% lub nie przekroczy 90%.<\/p>\n\n\n\n

Zwi\u0119kszenie zasi\u0119gu akumulatora<\/h3>\n\n\n\n

Poza utrzymaniem zdrowego akumulatora, codzienne \u0142adowanie pomo\u017ce zwi\u0119kszy\u0107 zasi\u0119g Pa\u0144stwa pojazdu. Ka\u017cdego dnia, gdy wyjedziesz z domu, b\u0119dziesz mia\u0142 du\u017co soku. Mo\u017cesz wi\u0119c pokona\u0107 wi\u0119cej mil dziennie ni\u017c osoba, kt\u00f3ra \u0142aduje si\u0119 tylko wtedy, gdy bateria jest roz\u0142adowana lub poni\u017cej 20%.
Poniewa\u017c przeci\u0119tny Amerykanin przeje\u017cd\u017ca oko\u0142o 37 mil dziennie, Twoja Tesla mo\u017ce dzia\u0142a\u0107 przez co najmniej 5 dni na pe\u0142nym na\u0142adowaniu. Ale je\u015bli \u0142adujesz codziennie, mo\u017cesz zwi\u0119kszy\u0107 sw\u00f3j zasi\u0119g i bez problemu doje\u017cd\u017ca\u0107 do pracy mi\u0119dzy miastami.<\/p>\n\n\n\n

Wady \u0142adowania Tesli ka\u017cdej nocy<\/h2>\n\n\n\n

Wysoki rachunek za pr\u0105d<\/h3>\n\n\n\n

G\u0142\u00f3wnym minusem codziennego \u0142adowania Tesli jest wzrost koszt\u00f3w rachunku za pr\u0105d. W przeciwie\u0144stwie do ICE, pojazdy Tesli zu\u017cywaj\u0105 energi\u0119 elektryczn\u0105. Ci\u0105g\u0142e pod\u0142\u0105czanie samochodu do pr\u0105du w domu sprawi, \u017ce koszty rachunku za pr\u0105d zaczn\u0105 si\u0119 sumowa\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Skr\u00f3cona \u017cywotno\u015b\u0107 baterii<\/h3>\n\n\n\n

Kolejn\u0105 wad\u0105 codziennego \u0142adowania EV jest znaczne skr\u00f3cenie \u017cywotno\u015bci baterii. Dzieje si\u0119 tak, poniewa\u017c codzienne \u0142adowanie zwi\u0119ksza liczb\u0119 cykli pracy akumulatora. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 akumulator\u00f3w litowo-jonowych jest w stanie wytrzyma\u0107 oko\u0142o 15 000 cykli, zanim ich pojemno\u015b\u0107 spadnie do 70% pojemno\u015bci nowego akumulatora.
Tak wi\u0119c codzienne \u0142adowanie zwi\u0119kszy liczb\u0119 cykli \u0142adowania, niezale\u017cnie od procentu, kt\u00f3ry podnosisz. Na d\u0142u\u017csz\u0105 met\u0119 b\u0119dzie to mia\u0142o negatywny wp\u0142yw na \u017cywotno\u015b\u0107 baterii.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Dlaczego Tesla zaleca swoim u\u017cytkownikom utrzymywanie poziomu na\u0142adowania od 20% do 90%?<\/h3>\n\n\n\n

Tesla zaleca swoim klientom utrzymywanie limitu na\u0142adowania pomi\u0119dzy 20% a 90%, aby utrzyma\u0107 bateri\u0119 w dobrej kondycji. G\u0142\u00f3wnym powodem jest zachowanie zdrowia baterii. Tesla EV posiada baterie litowo-jonowe, o kt\u00f3re trzeba dba\u0107, aby unikn\u0105\u0107 ich uszkodzenia.
Akumulatory litowo-jonowe ulegaj\u0105 uszkodzeniu, gdy sp\u0119dzaj\u0105 du\u017co czasu w bardzo niskich i bardzo wysokich zakresach na\u0142adowania. Jest to r\u00f3wnie\u017c pow\u00f3d, dla kt\u00f3rego samochody Tesli maj\u0105 domy\u015blnie ustawiony maksymalny limit na\u0142adowania na poziomie 90%. Tesla zaleca r\u00f3wnie\u017c swoim u\u017cytkownikom pozostanie powy\u017cej 20%.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego Tesla jest przeciwna codziennemu \u0142adowaniu baterii do 100%?<\/h3>\n\n\n\n

Kiedy \u0142adujesz bateri\u0119 do pe\u0142nej pojemno\u015bci, obci\u0105\u017casz j\u0105. Dzieje si\u0119 tak, poniewa\u017c wy\u017cszy procent \u0142adowania wp\u0142ywa na napi\u0119cie baterii, co wi\u0105\u017ce si\u0119 z kr\u00f3tsz\u0105 \u017cywotno\u015bci\u0105 baterii. Zamiast tego nale\u017cy utrzymywa\u0107 poziom na\u0142adowania od 20% do 90%, aby zachowa\u0107 zdrowie baterii.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 niekt\u00f3re z konsekwencji \u0142adowania Tesli powy\u017cej 90%?<\/h3>\n\n\n\n

Po pierwsze i najwa\u017cniejsze, Twoja bateria straci swoj\u0105 wydajno\u015b\u0107. \u0141adowanie baterii powy\u017cej tego punktu niepotrzebnie j\u0105 obci\u0105\u017ca. Na dodatek szybko\u015b\u0107 \u0142adowania znacznie spadnie. To z kolei spowoduje, \u017ce tankowanie zajmie wi\u0119cej czasu, a tak\u017ce zwi\u0119kszy Tw\u00f3j rachunek za pr\u0105d.<\/p>\n\n\n\n

Kiedy powinienem spodziewa\u0107 si\u0119 spadku zasi\u0119gu mojej Tesli?<\/h3>\n\n\n\n

Szacuje si\u0119, \u017ce zasi\u0119g Tesli zacznie spada\u0107 po przejechaniu przez samoch\u00f3d oko\u0142o 185 000 mil. Na tym etapie powiniene\u015b spodziewa\u0107 si\u0119, \u017ce Twoja Tesla EV b\u0119dzie mia\u0142a 10% redukcji baterii, co nie jest z\u0142e po wielu latach posiadania.
Je\u015bli jednak mieszkasz w zimnym klimacie, Tw\u00f3j samoch\u00f3d mo\u017ce nigdy nie osi\u0105gn\u0105\u0107 w pe\u0142ni swojego zasi\u0119gu. Dzieje si\u0119 tak, poniewa\u017c zasi\u0119g zmniejsza si\u0119, gdy spada temperatura. Bateria potrzebuje po prostu dodatkowej energii, aby pracowa\u0107 w optymalnej temperaturze roboczej.<\/p>\n\n\n\n

Kiedy powinienem na\u0142adowa\u0107 moj\u0105 Tesl\u0119 do 100%?<\/h3>\n\n\n\n

\u0141aduj swoj\u0105 Tesl\u0119 do 100% tylko wtedy, gdy zamierzasz przejecha\u0107 d\u0142ugi dystans. Pozw\u00f3l, by samoch\u00f3d na\u0142adowa\u0142 si\u0119 przez noc do 90%, a pozosta\u0142e 10% uzupe\u0142nij na kilka godzin przed jazd\u0105. Powiniene\u015b jednak stara\u0107 si\u0119 utrzyma\u0107 limit \u0142adowania od 70% do 90% tak cz\u0119sto, jak to mo\u017cliwe.<\/p>\n\n\n\n

Utrzymuj poziom na\u0142adowania baterii pomi\u0119dzy 20% a 90%<\/h2>\n\n\n\n

W zale\u017cno\u015bci od Twoich potrzeb, mo\u017cesz \u0142adowa\u0107 swoj\u0105 Tesl\u0119 co noc lub co drugi dzie\u0144. Aby jednak utrzyma\u0107 bateri\u0119 w dobrym stanie, najlepiej jest \u0142adowa\u0107 j\u0105 codziennie do poziomu 70% lub 90%. Dodatkowo, nale\u017cy stosowa\u0107 \u0142adowanie niskim napi\u0119ciem.
Aby utrzyma\u0107 optymaln\u0105 wydajno\u015b\u0107 akumulatora, nigdy nie pozw\u00f3l, aby jego poziom na\u0142adowania spad\u0142 poni\u017cej 20% lub przekroczy\u0142 90%. Dzi\u0119ki temu bateria nie tylko pozostanie zdrowa, ale r\u00f3wnie\u017c b\u0119dzie si\u0119 wydajnie \u0142adowa\u0107 w tym zakresie. Ponadto, zasi\u0119g baterii b\u0119dzie si\u0119 stopniowo zwi\u0119ksza\u0142.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Jednym z g\u0142\u00f3wnych zmartwie\u0144 nowych w\u0142a\u015bcicieli Tesli EV jest to, jak cz\u0119sto nale\u017cy \u0142adowa\u0107 baterie. Porady r\u00f3\u017cni\u0105 si\u0119 co do tego, czy powiniene\u015b \u0142adowa\u0107 swoj\u0105 Tesl\u0119 codziennie, co drugi dzie\u0144,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":855,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[15],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/854"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=854"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/854\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/855"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=854"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=854"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=854"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}