{"id":858,"date":"2021-06-16T09:36:55","date_gmt":"2021-06-16T09:36:55","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=858"},"modified":"2021-06-16T09:36:55","modified_gmt":"2021-06-16T09:36:55","slug":"niezawodnosc-porsche-vs-corvette-co-jest-lepsze","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/niezawodnosc-porsche-vs-corvette-co-jest-lepsze\/","title":{"rendered":"Niezawodno\u015b\u0107 Porsche vs Corvette – co jest lepsze"},"content":{"rendered":"\n

Zar\u00f3wno marka Corvette, jak i Porsche s\u0105 dobrze znane z wielu pokole\u0144 zdolnych i raczej niezawodnych samochod\u00f3w sportowych. Niekt\u00f3re starsze modele Corvette by\u0142y nieco w\u0105tpliwe, ale nowsze modele s\u0105 niesamowicie niezawodne.<\/p>\n\n\n\n

Z drugiej strony, marka Porsche zawsze by\u0142a znana z niesamowitej niezawodno\u015bci, jako\u015bci wn\u0119trza i og\u00f3lnej d\u0142ugowieczno\u015bci. Por\u00f3wnuj\u0105c te dwie marki, trudno powiedzie\u0107, kt\u00f3ra jest bardziej niezawodna, poniewa\u017c jest to zwi\u0105zane g\u0142\u00f3wnie z tym, jak samoch\u00f3d by\u0142 prowadzony i utrzymywany przez ca\u0142y okres jego u\u017cytkowania.<\/p>\n\n\n\n

Ale je\u015bli mieliby\u015bmy wybra\u0107 zwyci\u0119zc\u0119, to prawdopodobnie by\u0142oby to Porsche, poniewa\u017c niekt\u00f3re starsze modele Corvette mia\u0142y znacz\u0105ce problemy, kt\u00f3re spowodowa\u0142y pewne szkody dla marki. Mimo to najnowsze modele, a zw\u0142aszcza generacja C8, by\u0142y jak dot\u0105d solidne jak ska\u0142a.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 jest odwiecznym rywalem Corvette, a najnowsze iteracje tych dw\u00f3ch s\u0105 szczytem wsp\u00f3\u0142czesnego rynku samochod\u00f3w sportowych i bez wzgl\u0119du na to, kt\u00f3ry z nich wolisz, oba s\u0105 niesamowicie zdolne w niemal ka\u017cdym mo\u017cliwym aspekcie.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 reliability<\/h2>\n\n\n\n

Porsche zawsze by\u0142o w czo\u0142\u00f3wce ranking\u00f3w niezawodno\u015bci, a model 911 w swojej 57-letniej historii sta\u0142 si\u0119 jednym z najbardziej kultowych samochod\u00f3w sportowych wszech czas\u00f3w. Model 911 nie zmieni\u0142 si\u0119 drastycznie na przestrzeni lat, niezale\u017cnie od tego, czy by\u0142o to przej\u015bcie na silniki ch\u0142odzone wod\u0105 czy wymuszon\u0105 indukcj\u0119, prawie nic nie mog\u0142o zaszkodzi\u0107 marce 911.<\/p>\n\n\n\n

Tak samo jest z niezawodno\u015bci\u0105 – bez wzgl\u0119du na to, co Porsche robi z nowszymi modelami 911, zawsze s\u0105 one niezwykle niezawodne. Mimo \u017ce 911 zmienia\u0142o si\u0119 na przestrzeni dziej\u00f3w, platforma, na kt\u00f3rej bazuje, pozosta\u0142a do\u015b\u0107 oryginalna, co oznacza, \u017ce wszystkie najmniejsze niedoci\u0105gni\u0119cia zosta\u0142y dopracowane na przestrzeni lat.<\/p>\n\n\n\n

Niezawodno\u015b\u0107 modelu 911 jest tak wysoko ceniona, \u017ce wiele raport\u00f3w internetowych i firm analitycznych od dawna uznaje 911 za najbardziej niezawodny model w historii. Jednak \u017caden model nie jest idealny i wszystkie 911 mia\u0142y drobne problemy, takie jak wycieki lub p\u0119kni\u0119cia, kt\u00f3re s\u0105 nieistotne w por\u00f3wnaniu z reszt\u0105 przemys\u0142u samochodowego.<\/p>\n\n\n\n

Sylwetka 911 r\u00f3wnie\u017c pozostaje niezmieniona od dziesi\u0119cioleci, co oznacza, \u017ce Porsche jest w stanie opakowa\u0107 911 w najlepszy mo\u017cliwy spos\u00f3b, aby zapewni\u0107 niezawodno\u015b\u0107 i d\u0142ugowieczno\u015b\u0107. Porsche przetestowa\u0142o wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli 911 na dystansie do 187 tys. mil w r\u00f3\u017cnych ekstremalnych warunkach, a statystyki takie jak te potwierdzaj\u0105, dlaczego 911 jest tak niezawodna.<\/p>\n\n\n\n

Niezawodno\u015b\u0107 Corvette C8<\/h2>\n\n\n\n

Chevy Corvette to ameryka\u0144ska legenda, 8-cylindrowy samoch\u00f3d sportowy, kt\u00f3ry przez lata by\u0142 coraz lepszy, a najnowsza generacja Corvette z silnikiem \u015brednim C8 jest jednym z najwspanialszych samochod\u00f3w sportowych dost\u0119pnych obecnie w sprzeda\u017cy.<\/p>\n\n\n\n

Jednak w pocz\u0105tkowym okresie istnienia Corvette nie by\u0142a tak niezawodna jak teraz. Oryginalna Corvette C1 z 1953 r. by\u0142a troch\u0119 nieudana, Corvette Callaway Twin Turbo z 1987 r. by\u0142a niezwykle delikatna, a przy tym niebotycznie droga, Corvette z 1984 r. mia\u0142a w\u0105tpliwy system dostarczania paliwa „Crossfire Injection”.<\/p>\n\n\n\n

Warto wspomnie\u0107, \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 Corvette zawsze nale\u017ca\u0142a do najta\u0144szych samochod\u00f3w sportowych o powa\u017cnych mo\u017cliwo\u015bciach. Najnowsza generacja C8 mo\u017ce by\u0107 kupiona ju\u017c za 60 tys. dolar\u00f3w, to mo\u017ce nie wydawa\u0107 si\u0119 przyst\u0119pne, ale 0-60mph w sub-3 sekundy terytorium jest imponuj\u0105cym wyczynem dla poni\u017cej 60 tys. dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

I niezawodno\u015b\u0107 C7, a zw\u0142aszcza C8 jest r\u00f3wnie niesamowite, tak jak wydajno\u015b\u0107. Ford F150 i Corvette to jedne z najpopularniejszych ameryka\u0144skich pojazd\u00f3w w swoich segmentach. Jedynym sposobem, aby pozosta\u0107 na szczycie jest oferowanie ponadprzeci\u0119tnej niezawodno\u015bci, a nowej Corvette C8 z pewno\u015bci\u0105 si\u0119 to udaje.<\/p>\n\n\n\n

Konserwacja Porsche vs Corvette<\/h2>\n\n\n\n

O ile w kwestii niezawodno\u015bci Porsche wyprzedza Corvette, o tyle w kwestii obs\u0142ugi technicznej nie jest to ju\u017c tak zaci\u0119ty wy\u015bcig. Porsche 911 s\u0105 do\u015b\u0107 skomplikowane, ale bez po\u015bwi\u0119cania niezawodno\u015bci, co jest trudnym zadaniem dla wi\u0119kszo\u015bci przemys\u0142u samochodowego. Ale 911-ki od dawna s\u0105 jednymi z najlepiej zaprojektowanych samochod\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Z drugiej strony, Corvetty s\u0105 zazwyczaj do\u015b\u0107 proste. Do\u015b\u0107 oldskulowy, wolnoss\u0105cy silnik V8, nap\u0119d na tylne ko\u0142a, bezkompromisowy uk\u0142ad kierowniczy – wszystkie te cechy C8 sprawiaj\u0105, \u017ce ca\u0142y samoch\u00f3d jest nieco prosty. Mo\u017ce si\u0119 wydawa\u0107, \u017ce nie jest to co\u015b, co chcia\u0142by\u015b mie\u0107 w samochodzie za 60 tys. dolar\u00f3w, ale po cz\u0119\u015bci w\u0142a\u015bnie dzi\u0119ki temu Corvette uda\u0142o si\u0119 uzyska\u0107 imponuj\u0105ce wyniki niezawodno\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

R\u00f3\u017cne filozofie in\u017cynierii i og\u00f3lne r\u00f3\u017cnice w poziomie skomplikowania tych dw\u00f3ch marek tworz\u0105 ogromn\u0105 r\u00f3\u017cnic\u0119, je\u015bli chodzi o konserwacj\u0119. Porsche s\u0105 notorycznie drogie w utrzymaniu, model 911 mo\u017ce kosztowa\u0107 Ci\u0119 od 1000 do 2000 dolar\u00f3w rocznie za regularne przegl\u0105dy.<\/p>\n\n\n\n

Roczny koszt utrzymania Corvette wynosi 700-1000 dolar\u00f3w, co jest wyra\u017anie ni\u017cszym wydatkiem. Dzieje si\u0119 tak cz\u0119\u015bciowo dlatego, \u017ce Corvette s\u0105 du\u017co prostsze w budowie i konstrukcji, a tak\u017ce dlatego, \u017ce modele Corvette wykorzystuj\u0105 wiele cz\u0119\u015bci z og\u00f3lnego kosza cz\u0119\u015bci grupy Chevy.<\/p>\n\n\n\n

Dzia\u0142 FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Ile kosztuj\u0105 modele Corvette C8 i Porsche 911?<\/h3>\n\n\n\n

Jak wspomniano wcze\u015bniej, podstawowy model Corvette C8 Stingray kosztuje oko\u0142o 60 tys. dolar\u00f3w, co jest cen\u0105 okazyjn\u0105 jak na samoch\u00f3d, kt\u00f3ry ma takie osi\u0105gi. Wkr\u00f3tce b\u0119dziemy \u015bwiadkami pojawienia si\u0119 modelu ZO7, kt\u00f3ry ma kosztowa\u0107 oko\u0142o 85 dolar\u00f3w oraz kilku topowych modeli C8, kt\u00f3re prawdopodobnie przekrocz\u0105 granic\u0119 100 tys. dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 992 911s z drugiej strony kosztuj\u0105 powy\u017cej 100k $ nawet dla podstawowych modeli. Podstawowa Carrera kosztuje 101 tys. dolar\u00f3w, a wy\u017csze modele Carrera S i 4S kosztuj\u0105 117-137 tys. dolar\u00f3w. Za najmocniejsze modele 911 Turbo trzeba b\u0119dzie zap\u0142aci\u0107 od 174 do 220 tys. dolar\u00f3w, a nowo wydany model GT3 kosztuje 161 tys. dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Czy Corvette C8 jest szybsza od 911?<\/h3>\n\n\n\n

Corvette C8 nie brakuje wydajno\u015bci, poniewa\u017c nawet podstawowy model C8 jest zdolny do osi\u0105gania 194mph i imponuj\u0105cego czasu 0-60 wynosz\u0105cego 2,9 sekundy. Kolejna ods\u0142ona Corvette C8 z pewno\u015bci\u0105 zyska du\u017co mocy, ale na platformie z nap\u0119dem na tylne ko\u0142a mo\u017cna zrobi\u0107 tylko tyle, ile si\u0119 da.<\/p>\n\n\n\n

Podstawowe Porsche Carrera rozwija pr\u0119dko\u015b\u0107 182 mph, a czas 0-60 wynosi oko\u0142o 3,5 sekundy. Jednak najwy\u017cszy model Turbo S osi\u0105ga pr\u0119dko\u015b\u0107 60 mph w 2,2 sekundy, co zosta\u0142o zmierzone przez magazyn Car and Driver. Pr\u0119dko\u015b\u0107 maksymalna 992 Turbo S to r\u00f3wnie imponuj\u0105ce 205 mph.<\/p>\n\n\n\n

Czy C8 Corvette jest dro\u017csza w ubezpieczeniu ni\u017c 911?<\/h3>\n\n\n\n

\u015arednio, C8 Corvette kosztuje oko\u0142o 2-3 tys. dolar\u00f3w za roczne ubezpieczenie, ale sk\u0142adki mog\u0105 si\u0119 r\u00f3\u017cni\u0107 w zale\u017cno\u015bci od indywidualnych okoliczno\u015bci, takich jak wiek, p\u0142e\u0107, do\u015bwiadczenie, przebieg i wiele innych zmiennych.<\/p>\n\n\n\n

Z drugiej strony, roczne ubezpieczenie podstawowej klasy 911 kosztuje mniej ni\u017c $2k, co jest do\u015b\u0107 przyst\u0119pne jak na tak sportowy, luksusowy pojazd. Ale, jak wspomniano wcze\u015bniej, te stawki s\u0105 tylko \u015brednie i mog\u0105 si\u0119 bardzo r\u00f3\u017cni\u0107 w zale\u017cno\u015bci od kraju i w\u0142a\u015bciciela.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Zar\u00f3wno marka Corvette, jak i Porsche s\u0105 dobrze znane z wielu pokole\u0144 zdolnych i raczej niezawodnych samochod\u00f3w sportowych. Niekt\u00f3re starsze modele Corvette by\u0142y nieco w\u0105tpliwe, ale nowsze modele s\u0105 niesamowicie<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":859,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/858"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=858"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/858\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/859"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=858"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=858"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=858"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}