{"id":862,"date":"2021-06-16T09:38:30","date_gmt":"2021-06-16T09:38:30","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=862"},"modified":"2021-06-16T09:38:30","modified_gmt":"2021-06-16T09:38:30","slug":"najlepsze-bmw-do-jazdy-w-terenie","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najlepsze-bmw-do-jazdy-w-terenie\/","title":{"rendered":"Najlepsze BMW do jazdy w terenie"},"content":{"rendered":"\n

BMW X5 G05 xDrive40i to jeden z najbardziej odpowiednich SUV-\u00f3w BMW do jazdy w terenie lub wysoko w g\u00f3rach. Ten \u015bredniej wielko\u015bci SUV to po\u0142\u0105czenie mocy, kontroli i stylu. Nap\u0119d na wszystkie ko\u0142a wraz z mocnym silnikiem benzynowym sprawiaj\u0105, \u017ce \u015bwietnie nadaje si\u0119 do jazdy terenowej, a tak\u017ce do jazdy w trudnych warunkach, takich jak \u015bnieg czy deszcz.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 G05 xDrive40i<\/h2>\n\n\n\n

Model G05 zadebiutowa\u0142 w 2019 roku i jest czwart\u0105 generacj\u0105 BMW X5. Do jazdy w terenie polecamy wersj\u0119 xDrive z uk\u0142adem F4, poniewa\u017c nap\u0119d na tylne ko\u0142a sDrive i FCV mo\u017ce nie sprawdzi\u0107 si\u0119 w \u015bliskich warunkach. Co wi\u0119cej, BMW X5 posiada adaptacyjny tryb jazdy terenowej, kt\u00f3ry zmienia ustawienia SUV-a w zale\u017cno\u015bci od nawierzchni, po kt\u00f3rej si\u0119 porusza.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 jest naszym SUV-em z wyboru, poniewa\u017c BMW X7 jest do\u015b\u0107 du\u017ce i mo\u017ce nie by\u0107 tak zwinne w prowadzeniu w terenie jak X5. Dost\u0119pnych jest wiele opcji silnikowych, od benzynowych, poprzez wysokopr\u0119\u017cne, a\u017c po elektryczne kombi zasilane ogniwami paliwowymi.<\/p>\n\n\n\n

X5 G05 – Opcje silnika<\/h3>\n\n\n\n

Przy du\u017cej r\u00f3\u017cnorodno\u015bci opcji silnikowych, najbardziej odpowiednimi dla tego pojazdu s\u0105 X5 xDrive40i oraz 4.4 L V8 z xDrive50i. Cho\u0107 BMW X5 lepiej sprawdza si\u0119 na drodze ni\u017c poza ni\u0105, to wci\u0105\u017c posiada pewne mo\u017cliwo\u015bci jazdy w terenie.
Dost\u0119pne silniki benzynowe:
\u25cf X5 xDrive40i, 2018, B58B30M1 3,0 L l6 turbo, 335 KM.
\u25cf X5 xDrive50i, 2018, N63B44M3 4,4 L V8 twin-turbo, 456 KM.
\u25cf X5 M50i, 2019, N63B44T3, 4.4 L V8 twin-turbo, 523 KM
X5 xDrive45e, 2019, B58B30M1, 3.0 L l6 turbo plus synchroniczny silnik elektryczny, 389 KM.
\u25cf X5 M, 2020, S63 4,4 L V8 twin-turbo, 597 KM
\u25cf X5 M Competition, 2020, S63 4.4 L V8 twin-turbo, 617 KM<\/p>\n\n\n\n

Opcje silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych:
\u25cf X5 xDrive25d, 2018, B47B20 2.0 L i4 turbo, 231 KM.
\u25cf X5 xDrive30d, 2018, B57D30 3.0 L l6 turbo, 261 KM
\u25cf X5 xDrive40d, 2018, B57D30A 3.0 L l6 turbo, 335 KM
\u25cf X5 M50d, 2018 – 2020, B57D30C 3.0 L l6 quad turbo, 394 KM
Przeci\u0119tny model xDrive30d z silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym potrzebuje 6,1 sekundy, aby rozp\u0119dzi\u0107 si\u0119 od 0 do 62 mil na godzin\u0119, podczas gdy podstawowy model xDrive40i osi\u0105ga ten czas w 5,7 sekundy.
Wersja benzynowa lepiej reaguje na peda\u0142 gazu ni\u017c wysokopr\u0119\u017cna, a tak\u017ce lepiej czuje si\u0119 na obrotach. Je\u015bli jeste\u015b bardziej fanem pr\u0119dko\u015bci, silnik M50i pozwala BMW X5 osi\u0105gn\u0105\u0107 od 0 do 62 mil na godzin\u0119 w zaledwie 4,3 sekundy, co jest zdumiewaj\u0105ce dla SUV-a.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 G05 – Zawieszenie i prowadzenie<\/h3>\n\n\n\n

Wszystkie BMW X5 poza M50i wyposa\u017cone s\u0105 w standardowe zawieszenie pneumatyczne. G05 generalnie zachowuje p\u0142ynno\u015b\u0107 jazdy nawet na bardziej wyboistych nawierzchniach, co czyni z niego do\u015b\u0107 dobre auto terenowe. Wyj\u0105tkiem jest BMW xDrive45e, kt\u00f3ry podczas jazdy po mniej utrzymanych drogach sprawia wra\u017cenie bardziej szorstkiego na kraw\u0119dziach. By\u0107 mo\u017ce g\u0142\u00f3wnym powodem tego s\u0105 du\u017ce, 21-calowe ko\u0142a, w kt\u00f3re jest wyposa\u017cony.
Je\u015bli szukasz samochodu terenowego, nie polecamy BMW M50i, poniewa\u017c jest ono wyposa\u017cone w zawieszenie Adaptive M, zaprojektowane dla samochod\u00f3w sportowych. Zawieszenie M50i jest bardzo zwinne na drodze, ale du\u017co twardsze i mniej absorbuj\u0105ce na bardziej wyboistych nawierzchniach. Co wi\u0119cej, je\u015bli je\u017adzisz w trybie Sport, b\u0119dziesz mia\u0142 wra\u017cenie, \u017ce wpadasz na ka\u017cdy kamie\u0144 po drodze.
Wszystkie modele BMW X5 zapewniaj\u0105 bardzo powa\u017cn\u0105 i do\u015b\u0107 stabiln\u0105 przyczepno\u015b\u0107 na drodze, niezale\u017cnie od warunk\u00f3w drogowych. BMW X5 pokonuje ostrzejsze i pewniejsze zakr\u0119ty ni\u017c Range Rover Sport, nawet w terenie.<\/p>\n\n\n\n

Dostosowywalne tryby jazdy off-road<\/h3>\n\n\n\n

Dzi\u0119ki standardowemu nap\u0119dowi na wszystkie ko\u0142a BMW X5 pojazd posiada tryb jazdy terenowej, kt\u00f3ry dostosowuje wysoko\u015b\u0107 jazdy i ustawienia do r\u00f3\u017cnych nawierzchni, na kt\u00f3re wyjedzie Tw\u00f3j samoch\u00f3d. Ekran dotykowy pozwala wybra\u0107 jedn\u0105 z wielu nawierzchni za pomoc\u0105 jednego klikni\u0119cia na systemie informacyjno-rozrywkowym. (Mo\u017cna wybiera\u0107 pomi\u0119dzy terenem piaszczystym, \u017cwirowym, skalistym i za\u015bnie\u017conym).
X5 to dobry samoch\u00f3d terenowy, a dzi\u0119ki innowacyjnemu trybowi jazdy plasuje si\u0119 niemal w czo\u0142\u00f3wce najlepszych. Nadal nie jest tak dobry jak SUV-y Land Rover Discovery czy Defender. Niezale\u017cnie od tego, nie dor\u00f3wnuj\u0105 one X5 na drodze, a Ty mo\u017cesz szuka\u0107 kombinacji obu.<\/p>\n\n\n\n

Wn\u0119trze i bezpiecze\u0144stwo<\/h3>\n\n\n\n

Pozycja za kierownic\u0105 jest nienaganna, a elektryczna regulacja foteli dzia\u0142a cuda, czego mo\u017cna si\u0119 spodziewa\u0107 po BMW. Widok z kabiny jest imponuj\u0105cy i rozleg\u0142y, co doskonale sprawdza si\u0119 podczas jazdy terenowej, pozwalaj\u0105c dostrzec nier\u00f3wno\u015bci lub miejsca, kt\u00f3re chcemy omin\u0105\u0107.
Ekran dotykowy systemu Infotainment ma standardow\u0105 przek\u0105tn\u0105 12,3 cala. Jego obs\u0142uga jest niezwykle intuicyjna, nawet dla os\u00f3b, kt\u00f3re wcze\u015bniej nie mia\u0142y z nim styczno\u015bci. Wn\u0119trze nie przypomina samochodu terenowego, ale raczej wysokiej klasy luksusowego SUV-a.
BMW X5 zdoby\u0142o 5 na 5 punkt\u00f3w w rankingu bezpiecze\u0144stwa Euro NCAP z imponuj\u0105cym wynikiem 89% w kategorii bezpiecze\u0144stwa doros\u0142ych i 86% w kategorii bezpiecze\u0144stwa dzieci.<\/p>\n\n\n\n

More about off-roading in your BMW<\/h2>\n\n\n\n

Czy system BMW xDrive to niezawodny nap\u0119d na wszystkie ko\u0142a podczas jazdy terenowej?<\/h3>\n\n\n\n

Nap\u0119d BMW xDrive to pe\u0142nowymiarowy nap\u0119d na wszystkie ko\u0142a. Jest on niezawodny w \u0142agodnych i umiarkowanych warunkach terenowych. Niekt\u00f3re modele, takie jak nowsze BMW X3, X5 i X7, s\u0105 wyposa\u017cone w standardowy wyb\u00f3r nawierzchni do jazdy w r\u00f3\u017cnych warunkach terenowych. X5 i X7 s\u0105 10,3 cala od ziemi, co czyni je odpowiednimi do umiarkowanej jazdy terenowej lub w warunkach \u015bnie\u017cnych.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego wi\u0119kszo\u015b\u0107 BMW \u017ale zachowuje si\u0119 na \u015bniegu?<\/h3>\n\n\n\n

Samochody z nap\u0119dem na tylne ko\u0142a maj\u0105 tendencj\u0119 do radzenia sobie gorzej na \u015bniegu ni\u017c te z nap\u0119dem na przednie ko\u0142a. Powodem uprzedze\u0144 do BMW, \u017ce \u017ale radz\u0105 sobie na \u015bniegu, jest fakt, \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 starszych modeli BMW mia\u0142a nap\u0119d na tylne ko\u0142a.
Z drugiej strony, nowsze SUV-y BMW s\u0105 wyposa\u017cone w xDrive, czyli system nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a, kt\u00f3ry pozwala im lepiej radzi\u0107 sobie na \u015bniegu i w deszczu. Podczas jazdy po \u015bniegu r\u00f3wnie wa\u017cne jak uk\u0142ad nap\u0119dowy s\u0105 r\u00f3wnie\u017c opony Twojego pojazdu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW X5 G05 xDrive40i to jeden z najbardziej odpowiednich SUV-\u00f3w BMW do jazdy w terenie lub wysoko w g\u00f3rach. Ten \u015bredniej wielko\u015bci SUV to po\u0142\u0105czenie mocy, kontroli i stylu. Nap\u0119d<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":863,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[3],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/862"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=862"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/862\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/863"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=862"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=862"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=862"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}