{"id":898,"date":"2021-06-18T11:23:59","date_gmt":"2021-06-18T11:23:59","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=898"},"modified":"2021-06-18T11:23:59","modified_gmt":"2021-06-18T11:23:59","slug":"audi-q5-vs-porsche-cayenne","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/audi-q5-vs-porsche-cayenne\/","title":{"rendered":"Audi Q5 vs. Porsche Cayenne"},"content":{"rendered":"\n

Zar\u00f3wno Porsche i Audi s\u0105 cz\u0119\u015bci\u0105 Volkswagen Auto Group (VAG), a VAG u\u017cywa MLB \/MLB EVO platformy podwozia zar\u00f3wno dla Audi i Porsche, jak i niekt\u00f3rych innych marek VAG.<\/p>\n\n\n\n

Oznacza to, \u017ce podwozie stosowane w obu tych modelach jest do\u015b\u0107 podobne, wi\u0119c te samochody nie s\u0105 tak r\u00f3\u017cne, jak mog\u0142oby si\u0119 wydawa\u0107. Porsche ma jednak inne podej\u015bcie do budowania bardziej sportowych SUV-\u00f3w, podczas gdy Audi stawia przede wszystkim na komfort.<\/p>\n\n\n\n

Zar\u00f3wno Audi Q5, jak i Porsche Cayenne oferuj\u0105 niesamowit\u0105 technologi\u0119 i luksusowe funkcje, wi\u0119c bez wzgl\u0119du na to, kt\u00f3ry z nich wybierzesz, nie b\u0119dziesz rozczarowany. Jednak gdyby\u015bmy musieli wybra\u0107 zwyci\u0119zc\u0119, to prawdopodobnie by\u0142oby to Cayenne.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Cayenne jest nieco wi\u0119ksze, du\u017co bardziej sportowe, przestronniejsze, a jako\u015b\u0107 wykonania r\u00f3wnie\u017c nieznacznie przewy\u017csza Q5. Ma to swoje odzwierciedlenie w cenie, wi\u0119c je\u015bli chcesz mie\u0107 najlepszy stosunek jako\u015bci do ceny, Q5 mo\u017ce by\u0107 lepszym wyborem.<\/p>\n\n\n\n

## Audi Q5<\/h2>\n\n\n\n

Audi Q5 to kompaktowy luksusowy SUV, kt\u00f3ry jest produkowany przez Audi od 2008 roku. Pierwsza generacja Q5 by\u0142a oparta na platformie podwozia MLB, a druga generacja Q5 zosta\u0142a ujawniona w 2016 roku i jest oparta na zmodernizowanej platformie Audi MLB Evo. Platforma ta jest r\u00f3wnie\u017c wsp\u00f3lna z wersjami B9 Audi A5 i A4.<\/p>\n\n\n\n

Najnowszy 2021 Q5 SUV oferuje facelifted nos i zmodernizowane wn\u0119trze. Q5 zawsze by\u0142 popularnym wyborem ze wzgl\u0119du na \u015bwietne w\u0142a\u015bciwo\u015bci all-arounder, bez wzgl\u0119du na generacj\u0119. Wszystkie ameryka\u0144skie modele Audi Q5 oferuj\u0105 w standardzie 7-biegow\u0105, dwusprz\u0119g\u0142ow\u0105 automatyczn\u0105 skrzyni\u0119 bieg\u00f3w S Tronic oraz nap\u0119d Quattro AWD.<\/p>\n\n\n\n

### Poziomy wyko\u0144czenia Audi Q5<\/h3>\n\n\n\n

Podstawowym modelem Q5 w USA jest Q5 45TFSI z pakietem Premium, kt\u00f3ry kosztuje 43 300 dolar\u00f3w. Mo\u017cna r\u00f3wnie\u017c uaktualni\u0107 do pakietu Premium Plus za oko\u0142o 5k dolar\u00f3w, kt\u00f3re dadz\u0105 Ci lepiej wygl\u0105daj\u0105ce ko\u0142a, Audi Active Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Pan-roof, zmodernizowany system stereo i widok z kamery top-down.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli p\u00f3jdziesz o krok dalej, mo\u017cesz uaktualni\u0107 45TFSI do top-spec pakiet Prestige, kt\u00f3ry kosztuje dodatkowe 6k $, ale oferuje niesamowite Matrix-design LED reflektory, wentylowane fotele z regulacj\u0105 mocy, wy\u015bwietlacz head up, Bang and Olufsen Premium sound system, i kilka wi\u0119cej.<\/p>\n\n\n\n

Nast\u0119pny w kolejce jest Audi Q5 55 TFSI e Plug-in hybrid Premium Package, kt\u00f3ry sprzedaje za 52 tys. dolar\u00f3w. Mo\u017cna go r\u00f3wnie\u017c rozszerzy\u0107 o pakiet Premium Plus za dodatkowe 4 tys. dolar\u00f3w lub o najwy\u017cszej klasy pakiet Prestige, kt\u00f3ry kosztuje prawie 10 tys. dolar\u00f3w wi\u0119cej ni\u017c cena bazowa 55 TFSI e Plug-in Hybrid.<\/p>\n\n\n\n

## Porsche Cayenne<\/h2>\n\n\n\n

Porsche Cayenne to najwi\u0119kszy SUV marki Porsche, produkowany od 2003 roku. Pierwsza generacja Cayenne by\u0142a raczej dyskusyjna, bo oferowa\u0142a stylizacj\u0119, kt\u00f3r\u0105 mog\u0142aby pokocha\u0107 tylko matka. Ale druga, a zw\u0142aszcza trzecia generacja Cayenne, s\u0105 znacznie lepiej wygl\u0105daj\u0105ce wewn\u0105trz i na zewn\u0105trz.<\/p>\n\n\n\n

Najnowsze 2021 Cayenne jest oferowane jako SUV lub w formie coupe. Warto te\u017c wspomnie\u0107, \u017ce najnowsza trzecia generacja Cayenne bazuje na podwoziu VAG MLB Evo, czyli tej samej platformie, na kt\u00f3rej oparte jest Audi Q5, ale nieco powi\u0119kszonej.<\/p>\n\n\n\n

### Poziomy wyko\u0144czenia Porsche Cayenne<\/h3>\n\n\n\n

Podstawowy poziom Cayenne zaczyna si\u0119 od 67.500 dolar\u00f3w, i oferuje pow\u015bci\u0105gliwe opcje w standardzie, ale wszystkie opcje silnika s\u0105 o wiele punchier ni\u017c te w Q5. Je\u015bli chcesz coupe formy podstawowej Cayenne, jeste\u015b patrz\u0105c na dodatkowe 10k dolar\u00f3w, co zwi\u0119ksza cen\u0119 do 76.500 dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli chcesz pakiet Premium, trzeba b\u0119dzie zap\u0142aci\u0107 dodatkowe 6.500 dolar\u00f3w, a wyposa\u017cenie w tym pakiecie jest nieco por\u00f3wnywalne do pakietu Premium Plus oferowanego dla Audi Q5. Dodatkowo, mo\u017cna uaktualni\u0107 do najwy\u017cszej klasy pakiet wyposa\u017cenia o nazwie Premium Package Plus za $ 9k, kt\u00f3ry jest r\u00f3wnie\u017c do\u015b\u0107 por\u00f3wnywalne do pakietu Q5 Prestige.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli chcesz Cayenne e-hybrid, jeste\u015b patrz\u0105c na cen\u0119 detaliczn\u0105 82.000 dolar\u00f3w, a wersja Coupe z e-hybrid kosztuje 87.600 dolar\u00f3w. Cayenne S kosztuje $ 85,100, a wersja Coupe kosztuje prawie $ 90k. Je\u015bli chcesz wersje GTS, jeste\u015b patrz\u0105c na tag\u00f3w cenowych powy\u017cej 100k dolar\u00f3w zar\u00f3wno dla wersji coupe i SUV.<\/p>\n\n\n\n

## Porsche Cayenne vs. Audi Q5 wersje wydajno\u015bciowe<\/h2>\n\n\n\n

Obaj ci producenci oferuj\u0105 wzmocnione wersje wydajno\u015bci Q5 i Cayenne, ale Audi robi to nieco bardziej stonowane, a Porsche robi to szeroko. Tak wi\u0119c, je\u015bli chcesz bardziej sportowe do\u015bwiadczenie, nie ma argumentu, \u017ce Cayenne jest o wiele bardziej wydajny i dynamicznie zdolny.<\/p>\n\n\n\n

Nawet „najta\u0144sza” wersja Cayenne z pe\u0142n\u0105 wydajno\u015bci\u0105, Cayenne Turbo, kosztuje oko\u0142o 130 tys. dolar\u00f3w, zar\u00f3wno w wersji Coupe, jak i SUV. Oferuj\u0105 one jednak ponad 540 KM i czas 0-60mph poni\u017cej 4 sekund. Je\u015bli chcesz najszybsz\u0105 wersj\u0119, Turbo S e-hybrid kosztuje oko\u0142o 164 dolar\u00f3w dla obu wersji, i oferuje 670 KM i czas 0-60mph 3,6 sekundy.<\/p>\n\n\n\n

Z drugiej strony, wersja wyczynowa Q5 to Audi SQ5. Audi SQ5 nie dor\u00f3wnuje osi\u0105gami modelom Turbo, ale SQ5 kosztuje zaledwie jedn\u0105 trzeci\u0105 ceny topowego Turbo S e-hybrid. SQ5 oferuje przyzwoite 350 KM, 4,7 s 0-60mph i jest okazj\u0105 w por\u00f3wnaniu do modeli Turbo.<\/p>\n\n\n\n

## Por\u00f3wnanie Q5 i Cayenne<\/h2>\n\n\n\n

### Kt\u00f3ry SUV jest bardziej niezawodny, Q5 czy Cayenne?<\/h3>\n\n\n\n

Wi\u0119kszo\u015b\u0107 raport\u00f3w konsumenckich sugeruje, \u017ce zar\u00f3wno Audi Q5, jak i Porsche Cayenne ciesz\u0105 si\u0119 ponadprzeci\u0119tn\u0105 niezawodno\u015bci\u0105. Jednak r\u00f3\u017cne raporty sugeruj\u0105, \u017ce Q5 jest w najlepszym wypadku tylko przeci\u0119tny, je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107. Ale Porsche Cayenne zawsze by\u0142o uwa\u017cane za niezawodnego SUV-a.
Ma to sens dla Porsche, aby zaoferowa\u0107 bardziej niezawodny SUV, poniewa\u017c prawie wszystkie modele Porsche oferuj\u0105 doskona\u0142\u0105 budow\u0119 i jako\u015b\u0107 materia\u0142\u00f3w, mniej tworzyw sztucznych, a samochody s\u0105 generalnie zbudowane lepiej ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 Audis, co jest oczekiwane, bior\u0105c pod uwag\u0119 znaczny wzrost ceny.<\/p>\n\n\n\n

### Kt\u00f3ry SUV amortyzuje si\u0119 szybciej, Q5 czy Cayenne?<\/h3>\n\n\n\n

Zar\u00f3wno bazowy model Audi Q5, jak i Porsche Cayenne zazwyczaj trac\u0105 oko\u0142o 58% swojej pierwotnej warto\u015bci w ci\u0105gu pierwszych 5 lat posiadania. Bior\u0105c pod uwag\u0119 pocz\u0105tkow\u0105 cen\u0119, Cayenne mo\u017ce wydawa\u0107 si\u0119 gorsz\u0105 decyzj\u0105 finansow\u0105. Jest to szczeg\u00f3lnie prawdziwe, je\u015bli zdecydujesz si\u0119 na 160k dolar\u00f3w Cayenne Turbo S e-hybrid modeli.<\/p>\n\n\n\n

Wiele u\u017cywanych modeli Cayenne Turbo z pierwszej generacji mo\u017cna teraz kupi\u0107 za mniej ni\u017c to, co trzeba by zap\u0142aci\u0107 za Audi Q5 z 2010 roku. Audi Q5s s\u0105 bardziej popularne na rynku samochod\u00f3w u\u017cywanych, oznacza to, \u017ce spadki cen \u0142agodniej\u0105 szybciej w por\u00f3wnaniu do Cayenne, kt\u00f3re zwykle utrzymuje si\u0119 na spadku a\u017c do uderzenia w dno.<\/p>\n\n\n\n

### Kt\u00f3ry SUV jest dro\u017cszy w utrzymaniu, Q5 czy Cayenne?<\/h3>\n\n\n\n

Zar\u00f3wno Audi Q5, jak i Porsche Cayenne do\u015bwiadczaj\u0105 ponadprzeci\u0119tnych rocznych koszt\u00f3w utrzymania. Q5 wychodzi na oko\u0142o 900-1,000 dolar\u00f3w rocznie, a Cayenne to oko\u0142o 1100-1,300 dolar\u00f3w rocznie. Ale te mog\u0105 si\u0119 znacznie r\u00f3\u017cni\u0107 w zale\u017cno\u015bci od wieku, przebiegu i opcji wyko\u0144czenia w danym modelu.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re modele, takie jak top-of-the-line Turbo S mo\u017ce kosztowa\u0107 nawet 4 tys. dolar\u00f3w rocznie za same koszty utrzymania, a SQ5 jest oko\u0142o 1,600 dolar\u00f3w. Powodem, dla kt\u00f3rego SQ5 jest tak tani w por\u00f3wnaniu do Porsche jest to, \u017ce SQ5 u\u017cywa bardziej regularne 6-cylindrowy silnik, a ceramiczne hamulce dla Cayenne mo\u017ce kosztowa\u0107 a\u017c 15k dolar\u00f3w.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Zar\u00f3wno Porsche i Audi s\u0105 cz\u0119\u015bci\u0105 Volkswagen Auto Group (VAG), a VAG u\u017cywa MLB \/MLB EVO platformy podwozia zar\u00f3wno dla Audi i Porsche, jak i niekt\u00f3rych innych marek VAG. Oznacza<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":899,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[2,12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/898"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=898"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/898\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/899"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=898"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=898"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=898"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}