Wspólne problemy z DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense

DS jest dla Citroena i Peugeota tym, czym Audi jest dla VW i Skody, co oznacza, że DS stara się być ofertą premium, która dzieli większość swoich części z dwoma siostrzanymi firmami, Citroenem i Peugeotem. DS był kiedyś specjalnym in-house Citroena, ale od 2015 roku DS stał się całkowicie niezależny i ma na celu zaznaczyć swoją obecność na światowym rynku samochodów premium.

DS 3 Crossback to najmniejszy SUV premium marki DS, który próbuje ukraść klientów takim samochodom jak Audi Q3 czy BMW X1. Nazwa E-Tense oznacza, że ta wersja DS 3 Crossback jest w całości napędzana przez ogniwa akumulatorowe, a nie silnik spalinowy. Jednak w tym artykule powiemy Ci o wszystkich powszechnych problemach z DS3 Crossback E-Tense i na co zwracać uwagę.

Wydaje się, że najczęstsze problemy z DS 3 Crossback są związane z akcesoriami samochodu i systemami elektrycznymi, takimi jak klamki drzwi mają swój własny umysł. Niektórzy zgłaszali również problemy z niektórymi zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, które często mogą czuć się nieco zbyt asertywne i niepłynne.

Inni narzekali na metrykę samochodu i na to, że DS 3 nie jest w stanie prawidłowo ocenić, ile mil pozostało w baterii. Niektórzy narzekali również na sytuację związaną z ładowaniem samochodu, ponieważ nie można prawidłowo ustawić timera ładowania samochodu i że pojemność użytkowa baterii jest w rzeczywistości znacznie poniżej 50kW.

DS 3 Crossback E-TENSE – problemy elektryczne

Na początku tej listy wspomnimy, że E-TENSE czasami ma swój własny umysł, jeśli chodzi o klamki drzwi i sposób ich działania. Samochód jest wyposażony w zaawansowany system bezkluczykowy, który jest w stanie wykryć, kiedy kluczyk znajduje się w pobliżu samochodu i wyskakuje z klamek, więc zawsze witają Cię, kiedy się do nich zbliżasz.

  Najczęstsze problemy z Citroënem DS4

Jednak niektórzy właściciele skarżyli się, że ten system nie zawsze jest tak skuteczny, jak powinien być, a tym samym obniża poziom jakości samochodu, mimo że głównym celem było podniesienie tego poziomu. Tak czy inaczej, jest to prawdopodobnie tylko mały problem z oprogramowaniem, który z pewnością zostanie załatany w najbliższych miesiącach wraz ze wszystkimi nadchodzącymi aktualizacjami.

DS 3 Crossback E-TENSE – problemy z systemem ADAS

Praktycznie wszystkie samochody w dzisiejszych czasach są wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, których celem jest zapewnienie nam bezpieczeństwa bez względu na otoczenie. DS3 Crossback posiada wszystkie te elementy, takie jak asystent utrzymania pasa ruchu, asystent martwego pola, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne i wiele innych udogodnień.

Jednak niektórzy właściciele skarżyli się, że asystent utrzymania pasa ruchu jest znany z tego, że jest zbyt asertywny i może holować cię z powrotem do środka pasa, nawet jeśli chcesz dokonać zmiany pasa. Właściciele twierdzą, że można tego uniknąć poprzez wyłączenie systemu, co w pewnym sensie mija się z jego celem.

DS 3 Crossback E-TENSE – Problemy z przewidywaniem przebiegu

Odkąd samochody zaczęły być wyposażone w zaawansowaną elektronikę, posiadanie wskaźnika przebiegu na desce rozdzielczej stało się standardem we wszystkich samochodach. Ten w DS 3 nie jest najlepszy, ponieważ często może wprowadzać w błąd co do pozostałego zasięgu. Właściciele stwierdzili, że samochód może czasami pokazać mniej niż 170 mil, nawet jeśli samochód jest w pełni naładowany.

  Najczęstsze problemy z Citroën C6

Inni stwierdzili, że wskaźnik może czasami iść w drugą stronę, nawet jeśli wyczerpać baterię dość dużo. To dlatego, że ten wskaźnik próbuje wziąć pod uwagę swoje nawyki jazdy i dać ocenę w oparciu o to, jak jeździć samochodem. To działa przez większość czasu, ale samochód może czasami nie wskazać prawdziwego pozostałego przebiegu, niezależnie od tego, jak jeździsz.

DS 3 Crossback E-TENSE – problemy z ładowaniem

Aby zakończyć tę listę, zamierzamy również wspomnieć o pewnych problemach z sytuacją ładowania, w której DS3 Crossback E-TENSE może czasami być nieco zdradliwy w użyciu. Niektórzy twierdzą, że aplikacja, która jest dostarczana z samochodem nie jest najlepsza, jeśli chodzi o wstępne określenie, kiedy należy naładować samochód.

Nie jest to jedyny problem, ponieważ wielu właścicieli narzeka na aplikację na więcej sposobów niż jeden. Nie jest ona najłatwiejsza w użyciu, a także brakuje jej w przypadku samochodów z segmentu premium.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić DS 3 Crossback E-TENSE?

Jeśli podoba Ci się to, co DS ma do zaoferowania i jesteś po dobrym wszechstronnym samochodzie elektrycznym, DS 3 Crossback E-TENSE jest z pewnością warty uwagi. Bateria mogłaby być nieco większa, a samochód mógłby mieć bardziej zdecydowany wygląd zewnętrzny, ponieważ większość samochodów z tego segmentu premium EV ma długie dziedzictwo marki i ich wybory projektowe są zwykle bardziej spójne.

Citroen/DS jest jednak znany z tego, że robi samochody, które nie wyglądają jak żaden inny samochód na zewnątrz. Myślę, że pytanie, czy DS 3 Crossback E-TENSE jest warte tego, jest całkowicie oparte na tym, co kochasz od EV. Jeśli podoba Ci się język projektowania DS i uważasz, że zasięg i moc są wystarczające, DS3 E-TENSE jest rzeczywiście warte zakupu.

  Czy Citroën C6 to dobry samochód?

Jakie samochody rywalizują z DS 3 Crossback E-TENSE?

DS 3 Crossback E-TENSE jest często porównywany z Hyundai Kona Electric, MG ZS EV i Kia e-Niro SUV. Między tymi trzema, DS wydaje się być produktem z wyższej półki i udaje mu się być tym, który prowadzi się najlepiej.

Kia e-Niro i MG ZS kosztują nieco mniej w porównaniu do DS 3, co jest dość oczywiste w momencie, gdy zestawimy je ze sobą. Jednak e-Niro ma większą baterię 67.5kWh, która pozwala na przejechanie do 230 mil, podczas gdy MG ZS oferuje jeszcze większą baterię 72kWh, która pozwala na przejechanie do 270 mil.

Co oznacza DS w Citroen DS?

Jak wspomniano wcześniej, marka DS opuściła Citroena jeszcze w 2014 roku, ale osobny model DS pojawił się dopiero w 2018 roku. DS oznacza „Different Spirit” lub „Distinctive Series”, ponieważ Citroen próbował stworzyć całkowicie odrębną markę, która zaspokaja potrzeby klientów o wyższym wskaźniku dochodów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z