Wspólne problemy z Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508 jest średnim / dużym, który został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 2010 i od tego czasu spłodził dwie różne generacje z najnowszą wprowadzoną w 2018 roku. 508 jest albo 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowe kombi i pasuje do średniej / dużej przystępnej segmentu premium, który składa się również z VW Passat, i Skoda Superb.

Jeśli chodzi o niezawodność, 508 wydaje się robić dobrze, o ile odpowiednio o niego zadbasz. Jeśli zaniedbasz go i nie utrzymasz go zgodnie z przeznaczeniem, będzie doświadczał wszelkiego rodzaju problemów, z których niektóre są niezwykle kosztowne i trudne do naprawienia. Do najczęstszych problemów z Peugeot 508 należą problemy z elektroniką, których jest rzeczywiście dużo.

Inne problemy obejmują wodę dostającą się do wnętrza bagażnika samochodu i powodującą wszelkiego rodzaju dodatkowe problemy. Ponadto, 508 jest znany z problemów z hamulcem ręcznym, problemy z systemem zawieszenia i problemy z nagrzewnicą.

Podsumowując, 508 to stosunkowo nowoczesny samochód, który ma wiele do zaoferowania na rynku samochodów używanych. Podcina on swoich rywali, jeśli chodzi o cenę, co czyni go potencjalną okazją. Jednak trzymaj się z dala od egzemplarzy z dużym przebiegiem i słabą dokumentacją serwisową, ponieważ mogą one być uciążliwe, nawet jeśli są naprawdę tanie.

Problemy elektryczne

Problemy elektryczne to najbardziej skarżone problemy z 508, ponieważ są one liczne i mają tendencję do zdarzania się z wielu lat modelowych. Obejmują one problemy z nawigacją satelitarną, która może albo wyłączyć się, albo pójść w rozsypkę. Na szczęście w większości przypadków można je rozwiązać poprzez aktualizację oprogramowania, ale czasami trzeba będzie wymienić całą jednostkę, aby rozwiązać problem.

  Wszystko o 2023 Peugeot e-2008

Inne problemy elektryczne obejmują problemy z wycieraczkami uderzającymi o karoserię, które można rozwiązać poprzez aktualizację oprogramowania lub nową wycieraczkę. Zamki elektryczne mogą zawieść, niektóre akcesoria wewnętrzne mogą zawieść, a kamera wsteczna w nowszych modelach jest znana z tego, że czasami nie działa.

Woda w bagażniku

We wstępie wspomnieliśmy, że utrzymanie 508 jest niezwykle ważne, ponieważ brak konserwacji ma tendencję do powodowania ogromnie poważnych problemów. Jednym z takich problemów jest nadmierna ilość wody dostająca się do bagażnika, tak bardzo, że może ona powodować duże kałuże, które osadzają się w bagażniku samochodu. Może to spowodować uszkodzenie instalacji elektrycznej, korozję wnętrza i pozostawić zapach, który jest naprawdę trudny do usunięcia.

Wszystko to oznacza wysokie koszty naprawy i ogromny spadek wartości odsprzedaży samochodu. Powodem, dla którego tak się dzieje, są głównie problemy z uszczelnieniem tylnej szyby czarnego bagażnika, które wymagają kontroli od czasu do czasu. Jeśli uda Ci się złapać wyciek wcześnie, możesz wymienić uszczelkę łatwo i bez żadnych wybuchowych rachunków.

Problemy z hamulcem ręcznym

Pojawiło się wiele doniesień o tym, że hamulec postojowy w 508 nie zaciąga się, zwłaszcza w okresie zimowym. Może to spowodować, że samochód zacznie się toczyć, co jest bardzo niebezpieczne. Ze względu na powagę problemu, Peugeot wydał nakaz wycofania się z rynku, ale prawdopodobnie niektórzy właściciele 508 nie naprawili swoich samochodów. W związku z tym, pamiętaj, aby zapytać dealerów Peugeot o numer VIN modelu 508, na który patrzysz, aby uzyskać więcej informacji.

  Najczęstsze problemy z Peugeot 1007

Rozwiązanie tego problemu jest dość proste, ponieważ został on spowodowany przez problemy z oprogramowaniem związane z pogodą, które można naprawić poprzez prostą aktualizację.

Problemy z zawieszeniem

Najbardziej skarżony problem z zawieszeniem w 508 jest jeden, gdzie śruby mocujące tylne zawieszenie doświadczają problemów. Peugeot również wycofał różne modele z powodu nieprawidłowych śrub mocujących tylne zawieszenie, w tym 508.

Tak więc, jeśli zauważysz, że 508 dryfuje w jedną lub drugą stronę, podczas gdy kierownica jest w centrum, istnieje prawdopodobieństwo, że winne są śruby mocujące tylne zawieszenie.

Heater Problems

Ostatni, ale nie najmniej, musimy również mówić o Peugeot 508 problemy z nagrzewnicą, które są znane cierpią z powodu wycieków systemu, szczególnie w obszarze stopy kierowcy. Tak więc, jeśli wyczuwasz bryzę pochodzącą z obszaru pedału, twój system grzewczy jest nieszczelny i będzie wymagał wymiany.

Ponadto, zamierzamy również wspomnieć o problemie, który niekoniecznie jest związany z nagrzewnicą, ale warto o nim wspomnieć, ponieważ jest to naprawdę poważny problem. 508 może czasami cierpieć na coś, co nazywa się „thermal runaway”, co może powodować gwałtowny wzrost temperatury we wnętrzu i może być nawet śmiertelne. Problem ten jest spowodowany przez problemy z ułożeniem elektrod, które wpuszczają do wnętrza toksyczne opary. Wymiana baterii trakcyjnej/napędowej zwykle rozwiązuje ten problem.

Sekcja FAQ

Czy Peugeot 508 jest luksusowym sedanem?

Peugeot lubi pozycjonować 508 w stosunku do takich modeli jak Audi A6, BMW serii 5, Volvo S90 i Mercedes-Benz klasy E, ale w większości przypadków jest to trochę naciągane. Te samochody po raz pierwszy kosztują o wiele więcej pieniędzy. Są lepiej wyposażone, mają mocniejsze opcje silnikowe i powszechnie uważa się, że należą do segmentu executive premium.

  Wszystko o 2023 Peugeot 2008

508 ma wiele do zaoferowania w swoim odpowiednim przedziale cenowym/segmencie rynku, który z pewnością nie jest segmentem executive premium, ale raczej pomostem pomiędzy ekonomicznym/dostępnym samochodem a prawdziwym produktem premium.

Czy Peugeot 508 jest lepszy od VW Passata?

Volkswagen Passat jest całkiem niezłym konkurentem dla Peugeot 508, ponieważ ci dwaj mogą wymieniać ciosy przez wiele dni. Passat sedan został niedawno wycofany, co oznacza, że 508 rządzi teraz segmentem wraz ze Skodą Superb.

W sumie 508 nie jest tak popularny jak Passat, ale w najbliższych latach pojawią się nowsze iteracje 508 sedan, które będą o mile wyprzedzać obecnego Passata B8.

Czy Peugeot 508 jest drogi w utrzymaniu?

Innym obszarem, w którym 508 naprawdę oferuje dobrą wartość jest segment konserwacji, w którym podcina większość swoich rywali z dość dużym marginesem. Skoda i Passat używają typowych silników VAG, które są podzielone w poprzek z bardziej premium modeli, takich jak Audi i Porsche.

Dlatego mogą one dostać drogie dla ich segmentu, podczas gdy 508 ma rozsądny plan konserwacji i koszty są bardziej niż akceptowalne dla tego, co samochód jest.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z