Peugeot 208 jest najmniejszym hatchbackiem, który Peugeot produkuje, a jednocześnie jest najbardziej przystępnym cenowo. Jednak Peugeot niedawno wyszedł i powiedział, że wszystkie ich nowe samochody z 2023 roku będą korzystać z jakiejś formy energii elektrycznej. Oznacza to, że wszystkie modele będą albo hybrydowe, albo hybrydowe i zelektryfikowane.
W przypadku Peugeot e-208, jest to zarówno, a w tym artykule, powiemy wszystko o 2023 Peugeot e-208. Model 2023 dostaje technologię i wiele innych smakołyków z większego Peugeot 308, który obejmuje mocniejsze silniki, nieco większą baterię i więcej niż wystarczający zasięg dla subkompaktowego miejskiego hatchbacka.
Pod względem stylistycznym e-208 nie będzie się zbytnio różnił od zwykłego modelu spalinowego, ale ci, którzy się na tym znają, dostrzegą takie różnice, jak zasłonięty grill, inaczej wyglądające felgi i brak rur wydechowych z tyłu. Wnętrze 208 już wygląda niesamowicie, ale e-208 dostanie jeszcze kilka specjalnych akcentów w całym wnętrzu.
Niezawodność na pewno będzie lepsza niż w przypadku samochodu z silnikiem spalinowym, ponieważ EV mają tendencję do bycia bardziej niezawodnymi jako całość. Cena nieco wzrośnie, natomiast praktyczność nie powinna się zbytnio różnić od obecnego modelu.
2023 Peugeot e-208 – Układ napędowy
Jeśli chodzi o układ napędowy, to 2023 e-208 korzysta z tych samych silników, które znajdziemy w większym hatchbacku e-308 EV. Oznacza to, że model 2023 otrzyma około 15% więcej mocy w porównaniu do poprzedniego modelu, co z pewnością jest mile widzianym dodatkiem. W związku z tym, nowy e-208 będzie oferował 156 KM i czas 0-60mph poniżej 8 sekund.
Dzięki możliwości przejechania do 250 mil pomiędzy ładowaniami, nowy e-208 jest z pewnością imponujący, a wszystko to dzięki większej baterii 51kWh. Jeśli chodzi o ładowanie, nowy e-208 ładuje się za pomocą standardowej ładowarki 11kW, ale można również skorzystać z szybkich ładowarek DC o mocy do 100kW, które mogą uzupełnić baterię z 20% do 80% w zaledwie 25 minut.
W sumie te liczby nie są niczym szczególnym w świecie EV w dzisiejszych czasach, ale nikt nie zaprzeczy, że jest to więcej niż wystarczające dla małego samochodu miejskiego.
2023 Peugeot e-208 – Design i jazda
Obecny e-208 został ujawniony dopiero w 2019 roku, czyli nie tak dawno temu. Oznacza to, że nowy e-208 będzie tylko odświeżał wygląd zewnętrzny z kilkoma nowymi elementami. Przednia krata w kolorze ciała i niebieskie logo „e” na słupku c są tam, aby wyznaczyć, że jest to elektryczna wersja Peugeot 208.
Port ładowania jest ukryty po lewej stronie, gdzie zwykle można znaleźć korek gazu dla normalnego Peugeot 208. Z tyłu znajduje się kolejne niebieskie logo, które oznacza, że jest to samochód elektryczny. Również nigdzie nie znajdziemy otworu na rurę wydechową.
Wnętrze jest takie samo jak w normalnym 208, co nie jest złą rzeczą, ponieważ nowy 208 wygląda naprawdę dobrze w środku. Z maleńką kierownicą i naprawdę dobrze wyglądającymi wyświetlaczami panoramicznymi, e-208 czuje się świeżo, sportowo i dość klasycznie.
Wrażenia z jazdy są takie same jak w normalnym 208, ale czuć dodatkową masę. Dobrą rzeczą jest to, że większość masy znajduje się nisko, więc nie sprawia, że samochód zbytnio stacza się w zakrętach.
2023 Peugeot e-208 – Niezawodność i częste problemy
Poprzednia generacja e-208 doświadczyła problemów z baterią z góry, co nawet spowodowało wycofanie z rynku. Oprócz tego i kilku nieistotnych błędów w oprogramowaniu, e-208 jest ogólnie dość niezawodnym samochodem. To ma sens, ponieważ EV mają mniej ruchomych części, co oznacza, że mogą trwać dłużej i nie są podatne na awarie tak często.
2023 Peugeot e-208 – wartość i praktyczność
Model 2022 e-308 kosztuje około 30 195 funtów, ale model 2023 będzie prawdopodobnie nieco droższy ze względu na większą baterię i wszystkie inne smakołyki z e-308. Ponieważ są one dość nowe i w stosunkowo wysokim popycie, nie tracą wartości tak szybko, co oznacza, że utrzymanie wartości powinno być dobre przez pierwsze kilka lat.
Praktyczność nie jest niczym do chwalenia się w domu, ponieważ jest to subcompact hatchback po wszystkim. W związku z tym, będziesz mógł wygodnie zmieścić dwie duże osoby dorosłe, podczas gdy cztery osoby dorosłe będą nieco ściśnięte.
Sekcja FAQ
Czy powinienem kupić Peugeot e-208 2023?
Jeśli interesujesz się samochodami elektrycznymi i chcesz czegoś małego, zwinnego i dobrze wyposażonego, Peugeot e-208 jest w rzeczywistości naprawdę dobrym wyborem. Mimo, że w tym segmencie zaczyna być nieco tłoczno, to nowy e-208 będzie tym z największą baterią w tym segmencie, co powinno przyciągnąć wielu nabywców.
Może e-208 nie jest najbardziej sportowy ani najmocniejszy w swojej klasie, ale oferuje jedno z najlepiej wyglądających wnętrz, wspomnianą największą baterię i naprawdę efektowny wygląd zewnętrzny.
Jakie samochody konkurują z Peugeotem e-208?
e-208 konkuruje z VW ID.3, który jest najpopularniejszym samochodem w tym segmencie i zazwyczaj jest też najbardziej pożądany. Dobrą rzeczą w ID.3 jest to, że jest on również wyposażony w baterię o pojemności 77kWh, która oferuje zarówno więcej mocy, jak i większy zasięg niż ta w e-208.
Co prawda, e-208 jest mniejszym samochodem o niższej cenie wyjściowej, co oznacza, że nie ma zbyt wielu chętnych, ale w obliczu nadchodzących podwyżek cen nowego e-208, może to być jakaś opcja. Inne samochody z tego segmentu to Vauxhall e-Corsa, MG MG4, Mini Electric i Fiat 500e.
Czy Peugeot 208 będzie dostępny jako diesel w 2023 roku?
Nie, Peugeot 208 z 2023 roku całkowicie rezygnuje z silników wysokoprężnych na rzecz elektryfikacji i hybrydyzacji, która będzie stosowana we wszystkich modelach Peugeota. Chociaż 208-ki z silnikiem Diesla były o wiele bardziej popularne dekadę temu, obecne silniki benzynowe są bardziej popularne i ogólnie bardziej dopracowane.