Wszystko o całkowicie elektrycznym Volkswagen ID. Xtreme off-road

Volkswagen ID. Xtreme off-road

Dla entuzjastów samochody są czymś więcej niż tylko maszynami do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a Volkswagen ID. Xtreme jest tego idealnym przykładem. Ten koncept został właśnie ujawniony i pokazuje, jak modułowa i zdolna jest obecna platforma VW MEB. VW zaprezentował ID. Xtreme, aby zobaczyć, jak społeczeństwo zareaguje na niego, więc może nawet uczynić go seryjnie produkowanym samochodem.

To nie pierwszy raz, kiedy VW decyduje się na stworzenie samochodu tylko po to, aby pokazać, co potrafią. VW ID. R został zaprezentowany kilka lat temu i nadal jest najpotężniejszym i najbardziej zdolnym VW w historii. VW ID. Xtreme bazuje na modelu ID. 4 GTX, ale ma więcej mocy i pewne specjalne elementy, które sprawiają, że jest zdolny do jazdy w terenie.

Oznacza to, że VW ID. Xtreme jest w zasadzie VW ID. 4 GTX pod spodem, a zatem może stać się samochodem produkowanym seryjnie, jeśli będzie wystarczające zainteresowanie. ID. Xtreme posiada większy prześwit, wzmocnione opony, wzmocnione zawieszenie z szerszymi nadkolami, bull bar, twardsze podwozie i ogromny pasek świetlny LED na górze.

Podsumowując, VW ID. Xtreme jest naprawdę fajnym off-roadowym tworem i miejmy nadzieję, że będziemy mogli zobaczyć go w takiej czy innej formie. Nawet jeśli do tego nie dojdzie, VW z pewnością wykorzysta wszystkie nauki, jakie płyną z projektu VW ID. Xtreme w innych, mniej ekstremalnych samochodach.

VW ID. Xtreme – Układ napędowy

Volkswagen ID. Xtreme posiada baterię o pojemności 82kWh połączoną z dwoma silnikami elektrycznymi, jednym na przedniej i jednym na tylnej osi. Całkowita moc VW ID. Xtreme wynosi 382 KM, czyli aż o 82 KM więcej niż w standardowym ID. 4 GTX. W związku z tym VW ID. Xtreme staje się najmocniejszym samochodem serii ID. oprócz wspomnianego ID. R racecar.

  Czy felgi Mercedes będą pasować do VW?

Moc trafia na wszystkie cztery koła, a ID. Xtreme obsługuje również maksymalną szybkość ładowania 175kW DC, co pozwala ID. Xtreme na ładowanie od 20% do 80% w zaledwie 30 minut. Jeśli podłączysz go do normalnego domowego gniazdka AC, będziesz w stanie naładować go w około 8-9 godzin.

VW nie ujawnił żadnych informacji na temat maksymalnego zasięgu, jaki można uzyskać z VW ID. Xtreme, ale biorąc pod uwagę wzrost mocy, Xtreme powinien zrobić nieco mniej niż 245-milowy zasięg, jaki można uzyskać ze standardowego ID. 4 GTX.

VW ID. Xtreme – wygląd i prowadzenie

Najbardziej zauważalne zmiany pomiędzy zwykłym ID.4 GTX a ID. Xtreme są w dziale projektowym, ponieważ ID. Xtreme wykorzystuje specjalne części drukowane w 3D, które poszerzają nadkola i sprawiają, że postawa samochodu jest dużo poważniejsza. Bull bar przy przednim zderzaku od razu mówi, że to samochód terenowy, nie mówiąc już o nowej, montowanej na całej szerokości dachu belce LED.

ID. Xtreme jest również pomalowany w specjalnym, pół-cyfrowym kamuflażu, który sprawia, że samochód wygląda jeszcze bardziej celowo. Para kół użytkowych, wzmocnione zawieszenie i podwozie oraz zupełnie inny przedni zderzak sprawiają, że ID. Xtreme wygląda jak zupełnie inna bestia w porównaniu do zwykłego ID. 4 GTX.

VW ID. Xtreme – niezawodność i typowe problemy

VW ID. Xtreme nie jest samochodem produkowanym seryjnie, co oznacza, że tak naprawdę nie możemy mówić o niezawodności. Jednakże, ponieważ ten samochód jest oparty na ID.4, możemy powiedzieć, że powinien wytrzymać próbę czasu, ale z pewnymi kwestiami, o których warto powiedzieć.

  Czy Volkswagen Polo to dobry samochód?

Na początek, cała rodzina ID. ma tendencję do cierpienia z powodu problemów związanych z hamulcami, zwłaszcza ID. 4. Problemy elektryczne są również dość powszechne w całej gamie, podobnie jak problemy z pasami bezpieczeństwa, a czasem nawet z reflektorami. Ponieważ ID. Xtreme dzieli większość tych części z normalnym ID.4, możemy spodziewać się, że będą to potencjalnie problemy.

VW ID. Xtreme – wartość i praktyczność

VW ID. Xtreme nie jest samochodem, który można kupić, ponieważ w tej chwili nie jest nawet legalny na drogach. To tylko samochód koncepcyjny, który ma pokazać, co VW może zrobić, jeśli miałby stworzyć poważnego off-roadera. Nie jest w 100% jasne, czy VW robi to, aby być może zebrać wystarczające zainteresowanie wokół ID. Xtreme, aby móc go kiedyś sprzedać.

Praktyczność jest praktycznie niezmieniona w stosunku do ID. 4, co oznacza dużo miejsca do siedzenia zarówno z przodu jak i z tyłu oraz dużo miejsca w dziale cargo.

Sekcja FAQ

Czy mogę kupić Volkswagena ID. Xtreme?

Nie, nie możesz. Jak już wcześniej wspomniano, VW ID. Xtreme jest tylko samochodem koncepcyjnym i w najbliższym czasie nie będzie można go kupić. Prawdopodobnie jest to tylko poligon doświadczalny dla przyszłych projektów VW i sposób na pokazanie, co VW może zrobić w coraz bardziej popularnym segmencie off-road.

Nie oznacza to jednak, że ID. Xtreme nie będzie w końcu dostępny w sprzedaży, ponieważ wystarczające zainteresowanie kupujących mogłoby zmotywować VW do uczynienia VW ID. Xtreme samochodem, który może kupić każdy.

  Czy Volkswagen T6 to dobry samochód dostawczy?

Czy Volkswagen ID. Xtreme jest lepszy niż ID. 4 GTX?

Porównanie ID. Xtreme do ID. GTX to jak porównywanie jabłek z pomarańczami. Te dwa modele rzeczywiście są oparte na tym samym podwoziu, ale ID. Xtreme został zaprojektowany z myślą o przygodzie, off-roadingu i zabawie, podczas gdy zwykły ID. GTX jest samochodem drogowym.

W związku z tym, ID. GTX jest znacznie lepszy, jeśli chodzi o zasięg, komfort i bezpieczeństwo, podczas gdy ID. Xtreme jest lepszy, jeśli chodzi o jazdę w terenie, użyteczność i funkcjonalność.

Dlaczego producenci samochodów robią samochody koncepcyjne?

Na pierwszy rzut oka może się wydawać dziwne, że tak wielu producentów samochodów tworzy samochody koncepcyjne, które nigdy nie ujrzą światła dziennego, a więc są jedynie wydatkiem w budżecie firmy. Jednak samochody te są powoływane do życia, aby zwiększyć popularność marki, lepiej sprzedać istniejące samochody, wprowadzić nowe technologie, a potencjalnie nawet stać się dostępnymi do zakupu kiedyś w przyszłości.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z