Wszystko o nowym elektrycznym Citroënie AMI

Citroën AMI

W dzisiejszych czasach większość ludzi żyje w zatłoczonych miastach i wydaje się, że trend urbanizacji nie ustąpi w najbliższym czasie. Ponieważ miasta stają się coraz bardziej zatłoczone, zaczyna brakować miejsc parkingowych. Ulice miast są pełne samochodów i nie uszkodzić swój samochód w takim środowisku jest dość niemożliwe.

Jeśli dodać fakt, że większość dużych miast te dni mają ścisłą politykę i podatki na zatłoczeniu i wyższych emisji, samochody elektryczne stają się tańsze i ICE samochody stają się droższe do życia z. Tak czy inaczej, jeśli chcesz zmaksymalizować taniość i nadal mieć użyteczny miejski dojazd do pracy, mikromiejski get-around może być dla Ciebie idealnym wyborem.

Nadchodzi Citroen AMI, zupełnie nowy mikro elektryczny samochód miejski zaprojektowany tak, abyś mógł dojechać z punktu A do punktu B bez ponoszenia ogromnych kosztów paliwa, ubezpieczenia, biletów parkingowych, podatków od emisji i opłat za wjazd do miasta. Może nie jest to szczyt luksusu, ale AMI ma wszystko, czego potrzeba małemu samochodowi miejskiemu.

Z ceną wyjściową bliską zeru, AMI ma stać się częstym widokiem w wielu centrach miast. Jest mały, łatwy do życia i łatwy w manewrowaniu. W tym artykule opowiemy więc wszystko o nowym Citroënie AMI.

Citroen AMI – Układ napędowy

Bateria o pojemności 5,5 kWh w samochodzie elektrycznym brzmi jak żart w dzisiejszych czasach, kiedy samochody takie jak Mercedes EQS mają baterie o pojemności ponad 100 kWh. Jednak AMI jest znacznie mniejszy, lżejszy i bardziej wydajny niż EQS, co oznacza, że może zaoferować maksymalny zasięg 44 mil lub 70 km. AMI nie dostaje żadnego fantazyjnego szybkiego ładowania DC, co oznacza, że pełne naładowanie zajmie około 3 godzin.

  Czy Citroën DS3 to dobry samochód?

Przy maksymalnej wadze nieco ponad 1100 funtów/500 kg, AMI jest lekki jak piórko, co oznacza, że manewrowanie nim jest dziecinnie proste. Silnik elektryczny znajduje się nad przednimi kołami, co oznacza stały napęd na cztery koła (FWD) i maksymalną prędkość 45kph/28mph.

W sumie, układ napędowy znaleziony w Citroenie AMI nie wydaje się być imponujący jak na współczesne standardy EV, ale biorąc pod uwagę ile pieniędzy kosztuje Ami i jak lekki jest, naprawdę nie trzeba nic więcej od małego miejskiego dojeżdżacza.

Citroen AMI – Design i prowadzenie

Dziwactwo to termin, który należy wybrać, gdy chce się opisać wygląd Citroena AMI, ponieważ AMI wygląda tak samo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Brak przednich i tylnych zawijasów oznacza, że widoczność jest doskonała, a AMI wygląda bardziej jak mały czterokołowiec niż samochód. Wnętrze jest niesamowicie minimalistyczne, z zaledwie trzema przyciskami, głośnikiem Bluetooth i kierownicą.

Wrażenia z jazdy są naprawdę dziwne, ale jednocześnie naprawdę zabawne. Przy tak małym rozmiarze możesz prześlizgnąć się przez ruch uliczny, jak w przypadku motocykla. Parkowanie jest tak łatwe, jak to tylko możliwe, a zwinność jest naprawdę dobra. Nie jest szczególnie szybki ani sportowy, ale to nigdy nie było zamierzone.

Citroen AMI – Niezawodność i typowe problemy

Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy AMI jest niezawodnym samochodem, czy też nie, ponieważ dopiero zaczyna jeździć po ulicach miast. Jednak kilku właścicieli skarżyło się, że AMI przechodzi przez ładowanie baterii dużo szybciej niż reklamowano, co oznacza, że nie dostaniesz prawie 44 mil zasięgu.

  Czy Citroën DS4 to dobry samochód?

Inne kwestie obejmują pewne problemy z jakością, takie jak jakość lakieru i braki w nadwoziu. Jednak Citroen wydał poważne wycofanie AMI z powodu problemów z tym, jak szczelna jest kabina pasażerska, z powodu drzwi, które nie wydają się zamykać prawidłowo, a także z powodu problemów związanych z wycieraczkami.

Citroen AMI – wartość i praktyczność

Z ceną wyjściową między 5 000 a 6 000 euro, Citroen AMI znacznie zaniża Renault Twizy. Smart ForTwo EQ jest znacznie droższym samochodem, co czyni Citroena AMI najtańszym miejskim samochodem elektrycznym, jaki można dostać. Jako takie, naprawdę nie ma nic złego, co moglibyśmy powiedzieć o aspekcie wartości tutaj.

Praktyczność jest trochę mieszana, ponieważ AMI oferuje dwa miejsca, ale te siedzenia są naprawdę ciasne dla wyższych osób. Przestrzeń bagażowa jest ograniczona do niewielkiej części za siedzeniami, co nie jest niczym szczególnym.

Video: DRAG RACE – Citroen Ami vs Renault Twizy & more – bitwa mini samochodów elektrycznych

Sekcja FAQ.

Czy 14-latek może jeździć Citroenem AMI?

Na niektórych rynkach Citroen AMI jest klasyfikowany jako czterokołowiec, co oznacza, że nawet 14-latek może go prowadzić po uzyskaniu specjalnego prawa jazdy. Niektóre rynki w ogóle nie wymagają posiadania specjalnego prawa jazdy, podczas gdy niektóre rynki (np. Wielka Brytania) wymagają, abyś miał ukończone 16 lat i posiadał specjalne prawo jazdy, aby prowadzić Citroena AMI.

Tak czy inaczej, Citroen AMI jest samochodem, co oznacza, że trzeba mieć pewne doświadczenie, wiedzę i doświadczenie, jeśli chodzi o prowadzenie AMI, zwłaszcza w zatłoczonych miastach, gdzie ruch jest szybki, nieprzewidywalny, a czasami naprawdę ryzykowny.

  Czy Citroën C4 Picasso to dobry samochód?

Czy zakup Citroena AMI ma sens?

Po pierwsze, Citroen AMI kosztuje mniej niż jakikolwiek inny prawdziwy samochód elektryczny na rynku, co oznacza, że znalezienie konkurenta poza Renault Twizy jest trudne. Co więcej, Citroen AMI jest przeznaczony do poruszania się po zatłoczonych ulicach miast jako mały pojazd dojeżdżający do pracy, co znacznie ułatwia życie i czyni je tańszym.

Jako taki, ma sens zakup Citroena AMI, jeśli używasz go do tego, do czego jest przeznaczony. AMI nie jest przeznaczony do jazdy po drogach dwujezdniowych, autostradach lub otwartych drogach, ponieważ jego maksymalna prędkość wynosi 28mph. Oznacza to, że jeśli często jeździsz po szybszych drogach, nie ma sensu wybierać AMI.

Czy bateria 5,5kWh w Citroenie AMI jest wystarczająca?

Zasięg 40 mil nie jest najlepszy, jeśli chodzi o EV, ale niewiele osób zrobi więcej niż 40 mil w ciągu jednego dnia, po prostu jeżdżąc po mieście. Ideą AMI jest podłączenie go do prądu, kiedy tylko go nie używasz, co oznacza, że zawsze powinieneś mieć wystarczająco dużo baterii, aby wykonać swój codzienny dojazd do pracy. Dlatego też, bateria o pojemności 5,5kWh powinna wystarczyć dla większości osób.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z