Wszystko o Peugeot e-Rifter 2023

Peugeot e-Rifter 2023

Peugeot e-Rifter to podstawowy MPV Peugeota przeznaczony do przewozu osób i/lub ładunków. Po raz pierwszy został ujawniony z powrotem w 2021 roku i dostał stosunkowo ważne odświeżenie tylko rok po jego pojawieniu się. Oznacza to, że Peugeot e-Rifter z 2023 roku pozostanie taki sam jak model z 2022 roku, co z pewnością jest dobrą rzeczą, ponieważ jest bardziej niż konkurencyjny jak jest.

W roku modelowym 2022 Peugeot faktycznie obniżył cenę e-Riftera i dodał dwa nowe poziomy wykończenia. Model 2022 dodał również pewne udogodnienia, takie jak bezkluczykowe otwieranie bagażnika, nowe kolory i kilka dodatkowych funkcji wewnątrz. Dzięki temu e-Rifter stał się dość kompletnym pakietem, dlatego pozostanie nim również w 2023 roku.

Wielkość baterii pozostaje bez zmian i Peugeot raczej nie będzie oferował e-Riftera z większą baterią 75kWh. Wrażenia z jazdy nie są niczym szczególnym, co oznacza, że e-Rifter prowadzi się jak każdy inny samochód ze swojej klasy.

Niezawodność również pozostanie bez zmian, co nie jest wcale złą rzeczą, ponieważ e-Rifter jest dość niezawodnym samochodem. Praktyczność jest naprawdę dobra z miejscami do siedmiu w długim modelu lub do pięciu w krótszym (normalnym) modelu.

2023 Peugeot e-Rifter – Układ napędowy

Jeśli chodzi o układ napędowy, możemy powiedzieć, że e-Rifter powinien być również wyposażony w większą baterię Stellantis o pojemności 75kWh, zamiast tylko mniejszej baterii 50kWh. Mniejsza bateria zasila pojedynczy silnik elektryczny zdolny do wypchnięcia 136 KM i 192lb-ft momentu obrotowego, który nie jest wielki, ale nie straszny.

  Wszystko o nowych modelach Peugeot 2023

Jednak maksymalny zasięg e-Rifter jest 171 mil, jeśli chodzi o cykle WLTP, ale rzeczywisty zasięg jest bliżej 110 mil, które nie są wszystkie, że dobre dla każdego samochodu. To, co jest znacznie lepsze, to szybkość ładowania, ponieważ e-Rifter może ładować się za pomocą standardowej ładowarki 11kW, która ładuje e-Riftera w około 5 godzin, świetne dla tych, którzy ładują swoje samochody przez noc.

Można jednak również szybko naładować e-Riftera ładowarką 100kW, która powinna uzupełnić baterię w około 25 minut, co jest naprawdę dobrym czasem. Możesz wstępnie zaplanować interwały ładowania poprzez aplikację Peugeot, co sprawia, że dość łatwo zrozumieć, gdzie znajduje się Twój e-Rifter, jeśli chodzi o stan naładowania.

2023 Peugeot e-Rifter – Design i jazda

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, możemy powiedzieć, że e-Rifter wygląda stosunkowo ładnie jak na MPV, ponieważ posiada dość wyraźny wygląd przodu Peugeot z ładnie wyglądającymi reflektorami. Całe nadwozie jest nieco bardziej wyrzeźbione niż w przypadku innych vanów, co sprawia, że jest nieco dziwniejsze i bardziej ekscytujące, zwłaszcza w chłodniej wyglądających kolorach.

Wnętrze jest naprawdę ładne, ponieważ podąża za nowoczesnym językiem projektowania Peugeota aż po zęby. Wnętrze jest zdominowane przez mikro kierownicę Peugeot i centralny ekran infotainment, który góruje nad wszystkim innym. Otrzymujemy również cyfrowy odczyt wskaźników, co sprawia, że e-Rifter jest zgodny z najnowszymi samochodami w swoim segmencie.

Wrażenia z jazdy nie są niczym, czym można by się chwalić, ponieważ jest to van, a nie samochód sportowy czy luksusowy w jakimkolwiek stopniu.

  Wszystko o 2023 Peugeot e-208

2023 Peugeot e- Rifter – Niezawodność i częste problemy

e-Rifter jest bardziej niezawodnym samochodem niż większość innych vanów nie-EV, ponieważ EV mają tendencję do bycia z natury bardziej niezawodnymi. Jasne, były pewne problemy z układem napędowym, takie jak problemy z okablowaniem wysokiego napięcia, problemy z ładowaniem i potencjalne problemy z bateriami, ale nic wielkiego, ponieważ ta platforma jest używana dla ponad 10 różnych EV w rodzinie Stellantis.

2023 Peugeot e- Rifter – wartość i praktyczność

Cenowo, spodziewaj się zapłacić nieco ponad 30.100 funtów za podstawowy trim, podczas gdy modele z najwyższej półki prawdopodobnie ustawi cię z powrotem około 35.000 funtów. W sumie jest to wysoka cena, ale to jest do przewidzenia dla elektrycznych MPV, które pochodzą z podwyżek cen w stosunku do ich normalnych odpowiedników ICE.

Praktyczność jest również bardzo dobra, ponieważ e-Rifter może pomieścić do siedmiu osób, jeśli wybierzesz dłuższy i większy wariant e-Riftera. Normalny e-Rifter bez problemu mieści pięć osób i nadal pozostawia więcej niż wystarczająco dużo miejsca na wszystkie bagaże.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić Peugeot e-Rifter 2023?

Jeśli szukasz elektrycznego MPV, który potrafi zrobić wszystko, czego od niego wymagasz, e-Rifter jest naprawdę dobrym wyborem. e-Rifter i Citroen e-Berlingo to dwa najpopularniejsze samochody w tym segmencie, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ są naprawdę podobne. Oba wykorzystują ten sam podstawowy układ, wymiary są takie same, silnik jest taki sam i bateria jest taka sama.

  Wszystko o 2023 Peugeot E-Traveller

Są w zasadzie tym samym samochodem pod spodem, co ma całkowity sens, ponieważ obie marki są własnością Stellantis. Jeśli jednak chcesz mieć praktyczny samochód, ale nie chcesz MPV lub vana, to raczej wybrałbym SUV-a lub kombi.

Jakie samochody rywalizują z Peugeotem e-Rifterem?

Jak już wspomniano kilka razy, platforma baterii 50 kWh zastosowana w e-Rifterze jest widoczna w wielu różnych modelach należących do Stellantis, takich jak Citroen e-Berlingo czy Vauxhall Combo. Nie ma zbyt wielu różnic między tymi dwoma modelami, dlatego wybór między nimi sprowadza się do wyboru marki, którą wolisz i stylizacji.

Warto wspomnieć, że Vauxhall oferuje tu najtańszą opcję, ale wielu zgodzi się, że Combo jest po prostu nieco bardziej przestarzały zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Które samochody dostawcze Peugeot są elektryczne?

Prawie cała linia samochodów dostawczych Peugeot jest już zelektryfikowana i obejmuje e-Riftera, e-Experta, e-Partnera i największy z nich wszystkich, e-Boxera. Do celów komercyjnych i przewozowych e-Boxer jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem, ponieważ oferuje największą pojemność ładunkową i jest najbardziej przestronny spośród nich wszystkich.

e-Rifter jest najmniejszy i często używany jest do transportu rodzinnego. Ja jednak wybrałbym e-Traveller, ponieważ ma idealny rozmiar dla wszystkich tych scenariuszy użytkowania.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z