Wszystko o problemach z dźwignią zmiany biegów Forda F150

Ford F150 jest najpopularniejszym samochodem w USA od dziesięcioleci, ponieważ łączy w sobie wiele korzyści, nie mając żadnych poważnych wad. To nie jest zbyt drogie, to ma wszystkie miejsca na świecie, to pochodzi z potężnych i stosunkowo wydajnych silników, a to może iść, gdzie większość samochodów nie może. Ogólnie rzecz biorąc, F150 to naprawdę dobry samochód, ale żaden samochód nie jest idealny.

Na przykład, łącznik zmiany biegów w F150 jest znany z różnych problemów, które mogą utrudniać ogólne doświadczenie własności. Mogą one wpływać na bezpieczeństwo na drodze, niezawodność, a nawet wydajność paliwa. W związku z tym, należy kształcić się o wszystkich Ford F150 shift linkage problemów w celu rozwiązania ich lub zatrzymać je od zdarzenia całkowicie.

Wydaje się, że najczęstszym problemem z F150 linka shift jest jeden, w którym klip blokady linki shift odmawia zaangażowania prawidłowo. Inne problemy to luźny pin podnośnika shift, problemy z tulejami i złe kable selektora shifter. Są one powszechne zarówno w nowszych, jak i starszych modelach F150, ale starsze modele są znacznie gorsze.

Ford zaczyna łapać się za robienie stosunkowo bezproblemowych systemów podnośników, ale wciąż mają przed sobą długą drogę zanim będzie można je nazwać niezawodnymi jako całość.

Problemy z układem zmiany biegów Forda F150 – Blokada linki zmiany biegów nie może się prawidłowo zatrzasnąć

Wiele modeli 2018 i 2020 Forda F150, które pochodzą z zastrzeżoną 10-biegową automatyczną skrzynią biegów Forda, zostało wycofanych z powodu problemów z linką zmiany biegów. Ford twierdzi, że klips regulacyjny nie został zainstalowany prawidłowo z fabryki, co może spowodować, że kierowca umieści ciężarówkę w parku i wyjmie klucz, ale ciężarówka nie będzie w rzeczywistości w parku.

  Ford Maverick - problemy

Oczywiście, może to być poważny problem, ponieważ ciężarówka może stoczyć się sama i spowodować wypadek. Ford wydał również szczegółowe wytyczne, jak dealerzy i centra serwisowe powinny radzić sobie z tym problemem, aby można było mu całkowicie zapobiec.

Problemy z układem zmiany biegów Forda F150 – luźny sworzeń układu zmiany biegów

Według wielu źródeł internetowych, Ford F150 z 2017 roku jest bardzo podatny na luźne sworznie podnośnika zmiany biegów, które mogą uniemożliwić skrzyni biegów całkowitą zmianę biegów. Najczęstsze objawy tego problemu to: samodzielne poruszanie się samochodu, luźno odczuwany shifter, kontrolka ostrzegawcza transmission not in park lub niemożność ponownego uruchomienia pojazdu.

Jedynym sposobem na skuteczne rozwiązanie tego problemu jest zabranie swojego F150 do dealera, gdzie będą mogli zdjąć panewkę z płynem przekładniowym i uzyskać dostęp do sworznia. W tym momencie technicy Forda powinni wymienić sworzeń i mocno go wyregulować, aby pozostał na swoim miejscu dla długowieczności samochodu.

Problemy z drążkiem zmiany biegów Forda F150 – Kwestie związane z tulejami drążka.

Tuleja jest w zasadzie cienka rurka-jak obiekt, którego zadaniem jest obracanie lub przesuwanie różnych wałów w celu poprawy wydajności i korzyści ogólnej gładkości. Tuleja drążka zmiany biegów w automatycznej skrzyni biegów Forda ma za zadanie połączyć podnośnik skrzyni biegów z linką zmiany biegów i poprawić ogólny dotyk i gładkość aktywacji shiftera.

Jednak te tuleje są delikatne i mogą się zużywać podczas eksploatacji ciężarówki. Ponadto, jeśli nadużywać swoją skrzynię biegów, mogą one zawieść naprawdę wcześnie. Jeśli skrzynia biegów utrzymuje skoki do neutralnego, i emituje dziwne dudnienie, piszczenie, i uderzenia hałas, są szanse, że tuleje linkage są winni. Na szczęście, wymiana tulei jest stosunkowo łatwa do zainstalowania i nie kosztuje dużo pieniędzy.

  Częste problemy ze skrzynią biegów Forda Focusa

Problemy z układem zmiany biegów Forda F150 – Złe linki selektora zmiany biegów

Selektor zmiany biegów jest jednym z najważniejszych elementów współczesnych skrzyń biegów, ponieważ umożliwia wybór konkretnego biegu. Ręczna skrzynia biegów zazwyczaj używa dwóch kabli, podczas gdy automatyczna skrzynia biegów ma tendencję do korzystania z pojedynczego kabla, który idzie całą drogę od skrzyni biegów do zespołu shifter znajduje się między dwoma przednimi fotelami.

Problem występuje, gdy wyłączyć ciężarówkę, ale skrzynia biegów pozostaje w wybranym biegu. W związku z tym, gdy próbujesz uruchomić samochód, nie jesteś w stanie. Jedynym sposobem na skuteczne naprawienie tego problemu jest uzyskanie dostępu do skrzyni biegów i całkowita wymiana kabla. Warto też wspomnieć, że problemy te zarezerwowane są głównie dla starszych modeli F150.

Sekcja FAQ.

Czy mogę samodzielnie naprawić problemy z linką zmiany biegów Forda F150?

Jeśli jesteś mechanikiem i znasz się na skrzyni biegów, powinieneś z łatwością być w stanie naprawić większość problemów z drążkiem zmiany biegów bez żadnych specjalnych narzędzi. Jednakże, jeśli problem jest ze względu na luźne przełączanie pin, to nie zajmuje trochę umiejętności i dość dużo finezji, aby naprawić ten problem samodzielnie. Jeśli nie jesteś w 100% pewny siebie wokół transmisji, należy zostawić te do profesjonalistów.

Dobrą wiadomością jest to, że Ford oficjalnie uznał większość z tych problemów i że wydali szczegółowe przewodniki, jak je naprawić. Dlatego zawsze można kształcić się o konkretnym problemie shift linkage i zdecydować, czy jesteś gotowy i zdolny do naprawy go samodzielnie.

  Czy Ford Escape to dobry samochód?

Gdzie znajduje się podnośnik zmiany biegów w Fordzie F150?

Dźwignia zmiany biegów w Fordzie F150 znajduje się pod samochodem i pomiędzy dwoma przednimi fotelami. Najłatwiejszym sposobem na jego znalezienie jest narysowanie prostej pionowej linii od lusterka wstecznego ciężarówki do ziemi, ponieważ podnośnik mieści się bezpośrednio pod dźwignią skrzyni biegów.

Aby mieć 100% pewność, zawsze można kupić instrukcję serwisową Forda F150 i tam szukać wszelkich informacji serwisowych. Warto wspomnieć, że nigdy nie jest dobrym pomysłem, aby zadzierać ze skrzynią biegów samochodu, jeśli nie jesteś w pełni pewny tego, co robisz.

Czy naprawa problemów z drążkiem zmiany biegów w Fordzie F150 jest kosztowna?

To zależy od charakteru problemu, ponieważ niektóre problemy są tańsze w naprawie niż inne. Należy oczekiwać, że naprawa będzie kosztować co najmniej 50-75 dolarów, ale większość poważnych problemów może kosztować setki dolarów, aby naprawić.

Kompletna wymiana podnośnika shift z całej pracy wliczone jest prawdopodobnie będzie kosztować od 200 do 400 dolarów w zależności od modelu, roku produkcji, a jeśli mówimy o ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z