Zaskakujące fakty o VW Polo

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo to subkompaktowy rodzinny hatchback zaprojektowany tak, aby korzystać z tych samych cech co VW Golf, ale w bardziej rozsądnym, mniejszym opakowaniu. Polo ma swoje korzenie od dziesięcioleci i jest jednym z najstarszych modeli VW. VW utrzymał Polo przez cały ten czas, ponieważ jest to naprawdę dobrze wyważony i niedrogi samochód, który daje wszystko, czego można chcieć od VW.

W tym artykule, mamy zamiar wspomnieć wszystkie zaskakujące fakty o VW Polo, które obejmuje rzeczy nigdy nie słyszał, i rzeczy, które nigdy nie spodziewał się z samochodu jak Polo. W sumie, niektóre z nich są wystarczająco ważne, aby kołysać się w kierunku lub z dala od Polo jako następny zakup samochodu, więc upewnij się, aby przeczytać ten artykuł, aby dowiedzieć się więcej o VW Polo!

It Isn’t All That Small

Wbrew powszechnej opinii, VW Polo nie jest tak mały, jak większość ludzi myśli, że jest. Mam 6’5” wzrostu i bardzo wygodnie mieści się we wnętrzu Polo, nawet gdy za mną siedzi dorosły. Ma to sens, ponieważ VW Polo jest oparty na platformie VW MQB, która stanowi również podstawę VW Passata, który jest jednym z najbardziej przestronnych samochodów produkowanych przez VW.

VW Polo ma naprawdę krótkie przednie i tylne nadkola, co oznacza, że rozstaw osi wynosi około 2564 mm, czyli zaledwie kilkadziesiąt milimetrów mniej niż w przypadku stosunkowo przestronnego VW Golfa. Oznacza to, że nowy VW Polo oferuje taką samą ilość miejsca jak Golf Mk5, który nigdy nie był uważany za mało przestronny.

  Wszystko o 2023 VW Atlas

High-Tech Galore

Volkswagen nie jest marką premium, a Polo to VW klasy podstawowej. Kiedy zestawisz te dwa fakty razem, pomyślałbyś, że VW Polo przychodzi tylko z kluczem i czterema kołami, ale to jest dalekie od prawdy. Wręcz przeciwnie, VW Polo korzysta z najnowocześniejszych technologii, takich jak panoramiczny wirtualny kokpit, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne amortyzatory i bezprzewodowe ładowarki do telefonów.

Ponadto VW Polo może być wyposażony w reflektory i światła tylne w technologii full LED, klimatyzację z czujnikami jakości powietrza i filtrami alergenów, system wykrywania martwego pola, system ostrzegania o ruchu drogowym z tyłu, system bezkluczykowego startu i wejścia, system hamowania awaryjnego, system ochrony pieszych, system wspomagania jazdy oraz pilot parkowania, który potrafi zaparkować samochód całkowicie autonomicznie. Nieźle jak na samochód klasy podstawowej.

Big Power

Segment subkompaktowych hatchbacków znany jest głównie z samochodów ledwo przekraczających granicę 100 KM. Ma to pewien sens, ponieważ są one niezwykle małe i zazwyczaj ważą poniżej 3,000 funtów, co często stanowi połowę wagi średniej wielkości lub pełnowymiarowego SUV-a. Jednak VW Polo nie jest o małych mocach wyjściowych, ponieważ ponad 50% jego aktualnej gamy silników wypycha więcej niż 100 KM.

Gwiazdy show są 1,5L TSI z 150 KM, co daje mały Polo stosunek mocy do masy 9 kg / KM. Aby uzyskać pewien kontekst, G30 BMW 518d oferuje marny stosunek 11kg / KM, podczas gdy 520 G30d z 184 KM jest tylko .2kg na KM lepiej niż Polo. Range-topping 200hp Polo GTI oferuje 6.2kg/hp stosunek, który jest lepszy niż 260hp BMW 530d.

  Aiways vs VW - co jest lepsze?

The 1st gen Polo Wasn’t a VW

Będąc przy temacie najbardziej zaskakujących faktów o VW Polo, musimy również wspomnieć, że 1. generacja Polo nie była w ogóle VW. Pierwsze Polo pojawiło się w latach 70-tych, ale samochód został pierwotnie opracowany przez NSU Motorwerkhe, który został później przejęty przez VW, który faktycznie powołał Polo do życia.

Oznacza to, że 1 gen Polo nie jest VW, nie został opracowany przez VW, ani nie było planowane, aby mieć jakiekolwiek powiązania z VW. Jednak firma NSU Motorwerkhe miała ciężki okres z jej niewiarygodnymi roszczeniami gwarancyjnymi, które doprowadziły firmę do bliskiego bankructwa i były powodem, dla którego została przejęta przez VW.

Audi 50 było jego nazwą urodzinową

Zanim pojawiła się nazwa Polo, samochód zmienił kilka różnych nazw. VW najpierw nazwał go Audi 50 (wyobraź sobie), ale VW nie był zbyt pewny tej nazwy i nawet chciał go nazwać „Mini Golf” w pewnym momencie. VW rozważał również nazwę „Bonito”, ale na szczęście nazwa Polo utknęła.

Rozwój VW Polo był z pewnością ciekawy era jak to nie było nawet pewne, że Polo będzie go zrobić. Na szczęście udało się i jest nadal w pobliżu nawet po prawie 50 latach produkcji.

Sekcja FAQ

Co jest dobrego w VW Polo?

Jedną z rzeczy, które VW robi naprawdę dobrze jest tworzenie samochodów, które są łatwe do polecenia. VW Polo ma wiele zalet w swojej nazwie, tak wiele, że może być trudno pomieścić je wszystkie tutaj, ale spróbujemy. Na początek, Polo siedzi między segmentem premium subcompact i segmentu ekonomicznego, który jest cena, która należy do pierwszego, podczas gdy oferuje poziom jakości drugiego.

  Najczęstsze problemy z Volkswagenem Sharan

Po drugie, jego technologia jest imponująca, jest bardziej komfortowy i przestronny niż mogłoby się wydawać, i jest to jeden z najbardziej niezawodnych samochodów VW. Nawet po prawie 50 latach istnienia Polo sprzedaje się dobrze dzięki wiodącej w klasie praktyczności, technologii, bezpieczeństwu, a nawet wartości odsprzedaży. Wreszcie, musimy również wspomnieć, że mając zdolność do nadal kupić 200 KM + Polo GTI jest wręcz niesamowite.

Co jest złego w VW Polo?

Dobre, złe i brzydkie, cóż, nie możemy powiedzieć nic o Polo jest brzydki, ale możemy wspomnieć kilka wad do jego nazwy. Nawet jeśli Polo nie jest tak mały, jak się wydaje, to nadal jest zbyt mały dla większości kierowców tam, zwłaszcza dla tych, którzy spędzają dużo czasu transportu wielu ludzi i bagażu. Po drugie, Polo stało się dość drogie w 2023 roku.

Po trzecie, Polo nadal posiada pewne rozwiązania technologiczne znalezione w VW Golfie, który jest już od 10 lat, co w przypadku Polo było poniekąd tematem przewodnim. Co więcej, modele Polo z niższej półki cenowej z 2023 roku wyposażone są w układ klimatyzacji, który po raz pierwszy zadebiutował w Golfie Mk4 jeszcze w 1997 roku, czyli dwie i pół dekady temu!

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z