Silniki Volvo T5 vs T6 vs T8

Silniki Volvo T5 vs T6 vs T8

Volvo to marka, która cieszy się wizerunkiem premium, ponieważ nieustannie produkuje wysokiej jakości samochody, które stanowią poważne zagrożenie dla niemieckiego luksusowego trio. Od początku istnienia marki, Volvo ma misję dostarczania wysokiej klasy samochodów głównie w segmencie sedanów, kombi, crossoverów i SUV-ów.

Obecnie Volvo posiada w swoim katalogu trzy różne konfiguracje silników: T5, T6 i T8. Silnik T5 reprezentuje podstawowy silnik współczesnego Volvo i jest wyposażony w turbodoładowanie. Volvo T6 to silnik średniej klasy o większej mocy, ponieważ jest podwójnie doładowany i dlatego jest bardziej kojarzony z samochodami wyższej klasy.

Wreszcie silnik Volvo T8 jest ukoronowaniem wszystkich współczesnych technologii silnikowych Volvo, ponieważ oferuje podwójne turbodoładowanie, jak w Volvo T6, a ponadto jest połączony z hybrydowym układem napędowym. Silniki T8 to najwyższa półka w ofercie Volvo i można je znaleźć tylko w wysokiej klasy samochodach flagowych.

Tak czy inaczej, wszystkie te trzy silniki mają swoje plusy i minusy, a my zamierzamy opowiedzieć o nich wszystkich w tym artykule. Dowiedz się, dlaczego powinieneś wybrać Volvo i jaki silnik powinien być w nim zamontowany.

Silnik Volvo T5

Silnik Volvo T5 został po raz pierwszy wprowadzony w 1994 roku jako idąca w parze standardowa opcja silnikowa dla większości modeli Volvo. Jest to 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 l, który osiąga maksymalną moc 250 KM i 260 funtów momentu obrotowego, co jest dość dobrym wynikiem jak na 4-cylindrowy silnik. T5 jest zwykle sparowany z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, aby samochód do zmiany płynnie i skutecznie przy wszystkich prędkościach.

T5 zwykle pochodzi z modeli FWD, ale można przejść do opcji AWD, jak również. Nie ma różnic w mocy, jeśli chodzi o modele FWD i AWD, z wyjątkiem wydajności paliwowej. Modele FWD T5 są w stanie zwrócić do 30MPG, podczas gdy model AWD może zwrócić do 27MPG.

  Czy fotele Volvo są wygodne?

Pojemność paliwa T5 wynosi 18,5 galonów. Niezawodność – T5 jest najmniej skomplikowany z trzech, co zdecydowanie pomaga, jeśli chodzi o niezawodność i utrzymanie. W związku z tym T5 to niezawodny układ napędowy, który nie bez powodu jest najczęściej wybieranym silnikiem.

Silnik Volvo T6

Silnik Volvo T6 został wprowadzony w 2011 roku jako bardziej znacząca wersja silnika Volvo T5. T6 jest również wyposażony w 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,0 l, ale T6 ma dwie turbosprężarki zamiast jednej. Oznacza to, że moc silnika T6 wzrasta do 316 KM i 295 funtów momentu obrotowego, co stanowi znaczny postęp w stosunku do T5.

Silnik T6 jest standardowo montowany we wszystkich modelach Volvo z napędem AWD i zazwyczaj współpracuje z 8-biegową skrzynią biegów. Pojemność zbiornika paliwa T6 wynosi również 18,5 galonów, ale wydajność paliwowa jest nieco gorsza w porównaniu z T5, gdyż wynosi łącznie 25MPG. Wielu właścicieli uważa, że silnik T6 jest idealnym połączeniem wydajności i płynności i jest najlepszym silnikiem Volvo w ogóle.

Jeśli chodzi o niezawodność, T6 nie różni się zbytnio od T5, mimo że jest to bardziej złożony układ napędowy. Tak czy inaczej, T6 powinien być z natury nieco mniej niezawodny w teorii, ale właściwa konserwacja może zanegować wszystkie te różnice w rzeczywistości.

Silnik Volvo T8

Volvo T8 to najnowszy i najbardziej inteligentny układ napędowy Volvo wprowadzony po raz pierwszy w 2015 roku dla Volvo XC90 T8 PHEV. T8 jest zasadniczo hybrydowym układem napędowym typu plug-in, który ma na celu połączenie najlepszych części posiadania samochodu elektrycznego i najlepszych części posiadania samochodu benzynowego. Silnik Volvo T8 jest jednym z najmocniejszych i najczystszych silników w SUV-ach na rynku.

  Najczęstsze problemy z Volvo XC40

Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l połączony jest z silnikiem elektrycznym, co daje łączną moc 410 KM i moment obrotowy 472 lb-ft. Część spalinowa równania jest taka sama jak w T6, co oznacza, że oferuje 313 KM, podczas gdy silnik elektryczny dodaje kolejne 87 KM dla łącznej mocy 410 KM.

T8 jest również typowo połączony ze wspomnianą 8-biegową skrzynią automatyczną i występuje wyłącznie w wersji AWD. Powodem, dla którego istnieje ten silnik jest to, że można polegać na energii elektrycznej do napędzania cię w mieście, a korzystając z pełnej mocy podczas jazdy na autostradzie. Wielkość zbiornika wynosi również 18,5 galonów, a wskaźnik MPGe to 55MPGe.

Sekcja FAQ.

Który silnik jest najlepszy: Volvo T5, Volvo T6, czy Volvo T8?

Po pierwsze, wszystkie te trzy silniki są świetne. Są mocne, niezawodne, zaawansowane, dopracowane i wydajne. Wybór najlepszego z tych trzech zależy od tego, co cenisz najbardziej. Nie jest tajemnicą, że te trzy silniki są w zasadzie takie same pod samymi podstawami, ponieważ objętość skokowa i liczba cylindrów są identyczne.

Dlatego jeśli cenisz sobie wydajność, ale nie chcesz skomplikowanego układu hybrydowego, wybierz Volvo T5. Jeśli chcesz mieć sprawdzony układ twin-turbo, który oferuje to, co najlepsze z obu światów, najlepszy będzie model T6. Jeśli chcesz mieć najlepszy, najbardziej zaawansowany, najmocniejszy i najsprawniejszy silnik, wybierz model T8.

Które silniki samochodowe są najlepsze?

Zdajemy sobie sprawę, że istnieje wiele różnych rodzajów silników, które można wybrać we współczesnych samochodach. Pierwszym rozróżnieniem byłby silnik elektryczny i silnik spalinowy. Silnik elektryczny jest czystszy, prostszy i bardziej wydajny, ale wymaga przyzwyczajenia i nie jest tak łatwy do życia.

  Czy do Volvo trudno się włamać?

Silnik benzynowy jest złotym standardem dzisiejszych czasów, podczas gdy silnik Diesla jest tylko lepszy, jeśli chodzi o jazdę po autostradzie. Silnik hybrydowy może być po prostu najlepszy silnik można kupić te dni, ale tylko wtedy, gdy używasz go do tego, co jest.

Dlaczego duże silniki są wycofywane z produkcji?

Volvo jest jedną z tych marek, które oferują 4-cylindrowy silnik nawet dla największych samochodów z ich linii. Inne marki wykonawcze, takie jak BMW, Audi i Mercedes, nadal oferują silniki 6-cylindrowe, 8-cylindrowe, a nawet 12-cylindrowe. Jednak to nie będzie trwało wiecznie.

Powód jest prosty: wydajność i moc. Współczesne silniki o małej pojemności skokowej są w stanie zaoferować dużą moc dzięki wymuszonej indukcji, do tego stopnia, że mogą z łatwością pokonać silniki wysokocylindrowe.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z