Częste problemy z 10-biegową skrzynią biegów Forda Super Duty

Ford F150 od dziesięcioleci jest najpopularniejszym samochodem na rynku amerykańskim, a najnowszemu F150 udaje się kontynuować ten trend. Nie oznacza to jednak, że F150 i jego więksi ciężcy bracia są całkowicie pozbawieni wad, bo nie są. Te ciężarówki mają mnóstwo niedoskonałości, część z nich wynika z braku konserwacji, część z braku inżynierskiego know-how.

Doprowadziło to do trzech różnych pozwów zbiorowych przeciwko Fordowi dotyczących tylko modelu F150, a jeden z nich skupia się na 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Wielu powodów stwierdziło, że 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów jest po prostu zbyt nerwowa, szorstka i agresywna, tak bardzo, że przedstawia „zagrażające życiu” problemy, zwłaszcza na autostradzie.

Ford wydał również masowe wycofanie praktycznie wszystkich modeli F250 i F600 z powodu problemu z pierwszym zespołem pierścieni planetarnych. Inne kwestie obejmują problemy z awarią napędu zębatego pompy oraz konwertera momentu obrotowego, z których oba mogą znacząco wpłynąć na ogólne doświadczenie posiadania.

Podsumowując, Ford nie uczynił skrzyni biegów 10R140 tak wytrzymałą jak niektóre z ich ciężarówek. Spowodowało to wiele wycofań, a niektórzy twierdzą nawet, że dodatkowe wycofania mogą pojawić się jeszcze w tym roku. Nie jest to jednak niczym niezwykłym, gdyż wiele z najlepszych skrzyń biegów na świecie przechodziło przez lata problemów, zanim stały się tak dobre, jak je teraz znamy.

Problemy z 10-biegową skrzynią biegów Forda Super Duty – szorstkie i agresywne zmiany biegów

Prawdopodobnie najbardziej omawianym problemem ze skrzynią biegów 10R140 jest jej brak wyrafinowania, który często może sprawić, że samochód będzie niesamowicie niewygodny w prowadzeniu. Spowodowało to kilka różnych pozwów zbiorowych przeciwko Fordowi. Nawet jeśli niektóre z tych pozwów zostały częściowo oddalone, to nadal nie oznacza to, że 10-biegowa skrzynia jest wolna od wszelkich kłopotów.

  Ford Maverick - problemy

Wielu właścicieli, którzy nie mają nic wspólnego z pozwem zbiorowym, mówiło, że 10R140 po prostu nie spełnia współczesnych standardów i że niektóre skrzynie biegów, które są starsze o dekadę lub dwie, nadal udaje się utrzymać. Warto też wspomnieć, że problemy te nie występują stale, mają tendencję do pojawiania się i znikania z nieznanych powodów.

Problemy z 10-biegową skrzynią biegów Forda Super Duty – Problem z pierwszym zespołem pierścieni planetarnych

Jeszcze w 2021 roku Ford wydał masowe wycofanie, które obejmowało praktycznie wszystkie ciężarówki Ford F250 i F600 Super Duty z powodu problemu z zespołem pierścienia. Łożysko wewnątrz tego pierścienia zanieczyści się i spowoduje, że skrzynia biegów będzie się przesuwać w naprawdę szorstki sposób, tak bardzo, że często można poczuć się tak, jakby skrzynia biegów chciała się oderwać od reszty samochodu.

Spowoduje to, że światło klucza, aby włączyć i ciężarówka pójdzie do 7 biegu i odmówić pracy. Jak ten problem kontynuuje pustoszenie wnętrza skrzyni biegów, samochód będzie całkowicie odłączyć skrzynię biegów, co oznacza, że nie będzie można wybrać wsteczny lub inny bieg dla tej sprawy.

Problemy z 10-biegową skrzynią biegów Forda Super Duty – awaria pompy zębatej

10-biegowa skrzynia biegów Forda Super Duty również wydaje się cierpieć z powodu awarii przekładni pompy, które z jakiegoś powodu wydają się być bardziej widoczne w modelach z silnikiem Diesla. Problem ten można łatwo zauważyć, jeśli stale słyszysz jakieś jęczący hałas pochodzący z przekładni. Ford twierdzi, że jest to całkowicie normalne, ponieważ przekładnie te są „prosto cięte” i z natury są głośniejsze niż w innych skrzyniach biegów.

  Czy Ford Ranger to dobry samochód?

Jednak niektórzy właściciele zgłosili znalezienie gruzu i brudu wewnątrz kół zębatych napędu pompy, co wcale nie jest normalne. Tak czy inaczej, upewnij się, że sprawdzisz te elementy, jeśli usłyszysz jakieś dziwne dźwięki, ponieważ żadna skrzynia biegów nie powinna brzmieć jak śpiewak operowy.

Problemy z 10-biegową skrzynią biegów Forda Super Duty – problemy z konwerterem momentu obrotowego

Aby zakończyć tę listę, mamy zamiar wspomnieć o problemach z konwerterem momentu obrotowego, które również wydają się być stresujące dla wielu właścicieli ciężarówek Forda. Sprzęgła konwerter wydaje się być zmęczenie i zginanie w czasie, który nieuchronnie prowadzi je do ich ostatecznego punktu przerwania. Wielu uważa, że te problemy wpływają na długowieczność skrzyni biegów, ponieważ po prostu mają tendencję do zdarzania się w kółko w niektórych modelach.

Innym problemem, który może poważnie uszkodzić konwerter momentu obrotowego w czasie jest nadmierne ciepło, które ma tendencję do budowania w pobliżu wału wejściowego konwertera. Ciepło jest cichym zabójcą wszystkich delikatnych elementów mechanicznych, co oznacza, że może to również zniszczyć konwerter po pewnym czasie.

Dział FAQ

Dlaczego Ford oferuje 10-biegowe skrzynie biegów?

Na początku wydaje się, że zastosowanie 10-biegowej skrzyni biegów jest zbędne, ponieważ 10 biegów to trochę za dużo. Jednak Ford zrobił to z wielu powodów, które poprawiają osiągi i wydajność. Na początek, dzięki krótszym biegom i większej liczbie przełożeń, starasz się utrzymać silnik w optymalnym zakresie mocy przez cały czas, co oznacza, że silnik zawsze reaguje i ciężarówka jest zawsze gotowa do jazdy.

  Najczęstsze problemy z Ford Ranger

Jednak, gdy dojdziesz do autostrady i włączyć tempomat, skrzynia biegów będzie prawdopodobnie przesunąć do najwyższego biegu możliwe, aby utrzymać poziom RPM na optymalnym poziomie. To nieuchronnie zmaksymalizuje Twoją długodystansową wydajność paliwową, ponieważ obroty są zawsze idealne.

Kiedy Ford wprowadził 10-biegową skrzynię biegów?

Ford po raz pierwszy wprowadził 10-biegową skrzynię biegów jeszcze w 2017 roku, ale nie zastosował jej jako standard w ciężarówkach serii F aż do 2021 roku. Oznacza to, że Ford jest przekonany, że 10-biegowa jest świetną skrzynią biegów i że wszystkie problemy, które ją teraz nękają, wkrótce znikną, gdy wszystko zostanie rozwiązane.

Ford uważa, że 10-biegowa skrzynia biegów jest świetnym punktem bazowym dla przyszłych modernizacji skrzyni biegów, będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak 10-biegowa skrzynia będzie się sprawować w dłuższej perspektywie.

Która skrzynia biegów Forda jest najlepsza?

Ford przez lata budował świetne skrzynie biegów, co oznacza, że wybór najlepszej z nich wszystkich jest trudny. Chcielibyśmy jednak wskazać kilka największych hitów Forda. W latach 60-tych, skrzynia biegów Ford C4 została okrzyknięta najlepszą skrzynią biegów na świecie. Po 60 latach nadal jest tak dobra, jak w latach 60-tych.

Skrzynia biegów C6 jest również znana jako legenda, podobnie jak skrzynia biegów AOD. Skrzynia AODE i 4R70W są również znane jako jedne z najlepszych skrzyń biegów Forda wszech czasów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z