Czy samochody Polestar dobrze radzą sobie na śniegu?

Aby samochód był dobry w śnieżnych i oblodzonych warunkach, powinien być wyposażony w system napędu na wszystkie koła, komplet wysokiej jakości opon zimowych oraz zaawansowany system kontroli trakcji. Na szczęście Polestar 2 jest standardowo wyposażony w napęd AWD, a także w zaawansowany i gotowy do odśnieżania system kontroli trakcji.

Wszystko, co musisz zrobić, to zainwestować w zestaw wysokiej jakości opon zimowych i już masz przed sobą całkiem sprawnego pogromcę zimy, który powinien poradzić sobie ze śniegiem bez większych problemów. Należy jednak zmniejszyć poziom hamowania rewersyjnego podczas jazdy w warunkach śnieżnych, ponieważ system ten może potencjalnie utrudniać optymalną ochronę przed poślizgiem.

Tak czy inaczej, Polestar 2 jest naprawdę dobrym samochodem do jazdy po śniegu z wielu dodatkowych powodów, takich jak dość duży prześwit, biorąc pod uwagę ten segment, świetna widoczność oraz moment obrotowy i płynność, jaką zapewnia silnik elektryczny.

Jednak przed wyruszeniem w śnieżną pogodę należy sprawdzić stan akumulatora i poziom naładowania, ponieważ niskie temperatury bardziej obciążają akumulator. Pamiętaj o przestrzeganiu wszystkich znaków drogowych, łagodnym hamowaniu i utrzymywaniu bezpiecznej odległości od samochodu z przodu przez cały czas.

Polestar 2 – przegląd

Polestar 2 jest pierwszym „masowo” produkowanym samochodem elektrycznym Polestar na obecnym rynku, ale wkrótce powinny pojawić się co najmniej 3 kolejne modele. Polestar ma na celu wyrwanie kilku klientów zorientowanych na komfort i luksus z rąk Tesli i wszystkich japońskich producentów za pomocą Polestar 2.

Ceny Polestara 2 zaczynają się od około 45 900 dolarów za podstawowy model z baterią 64 kWh, podczas gdy model z baterią 78 kWh o dużym zasięgu kosztuje nieco poniżej 50 tys. dolarów. Najmniejszy model dysponuje mocą 170 kW, podczas gdy szczytowy model o dużym zasięgu osiąga moc 300 kW.

  Polestar vs Jaguar niezawodność - co jest lepsze?

Polestar 2 to luksusowy samochód elektryczny klasy średniej, w którym główny nacisk położono na komfort i łatwość obsługi. Wygląd zewnętrzny jest nieco niezdecydowany, ale projekt wnętrza jest o wiele bardziej intuicyjny i łatwiejszy w obsłudze niż większość samochodów elektrycznych, dzięki starym dobrym przyciskom fizycznym, które są o wiele łatwiejsze i bezpieczniejsze w użyciu podczas jazdy.

Polestar 2 oferuje 2 miejsca w bagażniku, zarówno z przodu jak i z tyłu, co czyni go przeciętnym w tej klasie pod względem praktyczności. Model o dużym zasięgu powinien być w stanie przejechać 270 mil wg WLTP na jednym ładowaniu, natomiast ładowanie go od 10% do 80% poprzez szybką ładowarkę o mocy 140 kW powinno zająć około pół godziny lub 12 godzin poprzez domowe gniazdko.

Polestar 2 – Jazda po śniegu i lodzie

Jak już wcześniej wspomniano, Polestar 2 to świetny pogromca zimy, ponieważ standardowo wyposażony jest w napęd AWD, a 300 kW mocy powinno być więcej niż wystarczające, aby wyciągnąć Cię z trudnej sytuacji. Biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie przyszłe modele Polestara będą prawdopodobnie korzystać z tego układu napędowego, można sądzić, że wszystkie nadchodzące modele Polestara powinny być również dobre na śniegu, jeśli nie jeszcze lepsze.

Samochód wyposażony jest również w zaawansowany system kontroli trakcji, który potrafi dostosować się do specyficznych warunków jazdy, takich jak śnieg czy lód. Samochód jest dobrze wyważony, a całą masę umieszczono nisko, co powinno zminimalizować przechyły nadwozia i zmaksymalizować kontrolę na zakrętach.

  Która klasa dochodowa kupuje samochody elektryczne

Polestar 2 jest dość ciężkim samochodem, jak wszystkie samochody elektryczne, co oznacza, że może być nieco trudny do kontrolowania, jeśli nie polega się na systemie kontroli trakcji. W związku z tym, lepiej jest zawsze mieć go włączonego, bez względu na warunki zewnętrzne.

Szkoła jazdy na śniegu – Jak powinieneś podchodzić do jazdy zimą w ogóle

Wiedza o tym, jak prowadzić samochód zimą jest niezbędna bez względu na to, jak bardzo zaawansowany lub przyjazny zimie jest Twój samochód. Upewnij się, że zawsze wybierasz zestaw wysokiej jakości opon zimowych, ponieważ AWD ze złymi oponami to naprawdę złe połączenie, tym bardziej, jeśli samochód jest RWD.

Podczas jazdy po śniegu musisz przewidywać o wiele więcej niż w innych sytuacjach, co oznacza, że musisz szybciej hamować. Zawsze pamiętaj o zachowaniu bezpiecznej odległości od samochodu przed Tobą i staraj się zwracać uwagę na wszystkich dookoła, ponieważ nie każdy ma takie umiejętności jak Ty.

Powinieneś być szczególnie ostrożny podczas zbliżania się do zakrętów w dół lub pod górę, więc upewnij się, że używasz swoich reflektorów do sygnalizowania ruchu, jeśli istnieje taka potrzeba. Staraj się trzymać samochód w garażu i zawsze myj go co najmniej raz w miesiącu, jeśli w twojej okolicy jest dużo soli jako środka odstraszającego lód.

Sekcja FAQ

Czy samochody elektryczne dobrze radzą sobie na śniegu?

Samochody elektryczne są dobre na śniegu, ponieważ oferują wyższy poziom kontroli nad poślizgiem opon i sposobem dystrybucji momentu obrotowego na koła. Są one bardziej płynne i są w stanie dostarczać moc bardziej konsekwentnie, co powinno korzystnie wpłynąć na jazdę w śliskich warunkach.

  Jaka jest różnica między Polestar 1 i 2?

Należy jednak pamiętać, aby odpowiednio dostosować swoje maniery jazdy, w przeciwnym razie, samochód elektryczny jest tak samo, jeśli nie nawet gorzej niż ICE w śniegu. Ponieważ samochody elektryczne mogą zaoferować 100% mocy przez cały czas, lepiej jest jeździć ostrożnie i powoli.

Jakie samochody najlepiej sprawdzają się na śniegu?

Najlepsze samochody na śnieg mają napęd AWD, opony terenowe i większy prześwit, co oznacza, że SUV-y i niektóre pick-upy powinny być tymi, które należy kupić. Można śmiało powiedzieć, że zaawansowany system kontroli trakcji i napęd AWD są niezbędne, jeśli chodzi o jazdę zimą, oczywiście nie licząc opon.

Samochody sportowe i supersamochody są notorycznie bezużyteczne w zimie, ponieważ są zbyt niskie i mogą być łatwo wykorzystane jako pługi śnieżne.

Czego nie robić podczas jazdy po śniegu?

Pierwszą rzeczą, której zawsze musisz się upewnić, jest to, że Twój samochód ma porządny zestaw opon zimowych, ponieważ zestaw opon letnich i śnieg w ogóle nie idą w parze. Po drugie, nie spiesz się podczas jazdy po śniegu, ponieważ trudno będzie Ci szybko zwolnić, jeśli będzie to konieczne.

Po trzecie, nie rozgrzewaj samochodu w zamkniętym środowisku, takim jak garaż, bo to może cię zabić. Wreszcie, nie jedź z małą ilością paliwa w zbiorniku, nie używaj tempomatu i nigdy nie wyłączaj kontroli trakcji, jeśli nie jesteś w 100% świadomy tego, co robisz.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z