Najczęstsze problemy z BMW ix

Najczęstsze problemy z BMW ix

BMW IX to najnowszy dodatek do rosnącej gamy pojazdów elektrycznych BMW. Samochód ten jest bardziej wydajny i ma lepszy zasięg niż BMW I3. Jest również bardziej niezawodny i ma lepsze osiągi. Jednak wiąże się z nim kilka problemów, na które zainteresowani nabywcy powinni zwrócić uwagę. Jakie są najczęstsze problemy związane z BMW ix?

Najczęstsze problemy z elektrycznym SUV-em BMW IX to problemy z systemem Connect Drive, wadliwa kontrolka awarii poduszki powietrznej, komplikacje z układem kierowniczym i wolne ładowanie. Większość z tych problemów jest łatwa do naprawienia i można ich uniknąć.

Ponieważ BMW IX jest na rynku od kilku lat, zarejestrowano tylko kilka problemów. Jednak w miarę jak samochód będzie pokonywał kolejne kilometry, w przyszłości może pojawić się więcej problemów. Dlatego lista problemów z BMW IX może się z czasem wydłużać.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW IX?

Uszkodzona kontrolka awarii poduszki powietrznej

Do tej pory BMW wykonało świetną robotę, tworząc niezawodne samochody elektryczne. Jednak w przypadku BMW IX do tej pory odnotowano jedno wycofanie z rynku, którego przyczyną była niesprawna kontrolka awarii poduszki powietrznej, która nie ostrzegała kierowcy o problemie i zwiększała ryzyko odniesienia obrażeń w razie wypadku.

Firma BMW opublikowała komunikat o wycofaniu produktu z rynku, ponieważ wykryła, że lampka kontrolna awarii poduszki powietrznej i komunikat na wyświetlaczu mogą nie zaświecić się w przypadku wystąpienia problemu ze sterowaniem poduszką powietrzną z powodu niedokładnego oprogramowania.

Aby rozwiązać ten problem, dealerzy BMW będą musieli przeprogramować oprogramowanie jednostki sterującej poduszkami powietrznymi. Czynność ta jest wykonywana bezpłatnie, ponieważ jest to wada fabryczna.

  Czy BMW M235i jest niezawodne?

Problemy z napędem Connect

Innym częstym problemem zgłaszanym przez użytkowników BMW IX są problemy z napędem IX connect. Problem ten pojawia się zwykle po przeglądzie samochodu i aktualizacji oprogramowania. Niektórzy użytkownicy zgłaszali, że informacje „Stan naładowania” i „Wyszukiwarka pojazdów” przestały się aktualizować w aplikacji. W rezultacie nie byli w stanie sprawdzić stanu naładowania swojego samochodu w domu.

W innych przypadkach użytkownicy zgłaszali, że dźwięk przestawał działać. Aby rozwiązać ten problem, należy ustawić opcję prywatności na nieudostępnianie danych, a następnie ponownie uruchomić aplikację i ustawić udostępnianie danych, aby rozwiązać problem. Usunięcie aplikacji i ponowne jej zainstalowanie niczego nie rozwiąże. Co więcej, po wykonaniu tej sztuczki samochód może potrzebować kilku dni lub tygodni, zanim powróci do normalnego działania.

Komplikacje z układem kierowniczym

O ile w BMW i3 komplikacje z układem kierowniczym były powszechne, o tyle w BMW ix problem ten nadal w pewnym stopniu występuje. Przede wszystkim BMW stworzyło układ kierowniczy o dziwnym kształcie, który może się niektórym osobom nie spodobać. Sześciokątny układ kierowniczy jest dość trudny w użyciu, jeśli jesteś przyzwyczajony do tradycyjnej kierownicy.

Ponadto, gdy samochód zatrzymuje się, układ kierowniczy staje się twardy, co utrudnia manewrowanie nim. Niektóre z problemów powodujących twardnienie kierownicy w BMW IX podczas postoju to niski poziom płynu w układzie kierowniczym i niskie ciśnienie w przednich oponach.

Dlatego przed jazdą BMW EV należy upewnić się, że poziom płynu w układzie kierowniczym jest wystarczająco niski, a w oponach jest wystarczające ciśnienie.

Powolne ładowanie

Częstym problemem samochodów elektrycznych BMW jest powolne ładowanie. Tak, elektryczne BMW ładują się wolniej niż Tesla. Na przykład, Tesla Model X potrzebuje około 6 do 9 godzin, aby w pełni naładować się w domu, podczas gdy BMW IX potrzebuje około 11 godzin. To różnica około 5 godzin.

  Najczęstsze problemy z BMW M760i

Firma BMW wprowadziła jednak wiele ulepszeń, ponieważ BMW IX potrzebuje mniej czasu niż BMW i3. BMW i3 potrzebuje około 20 godzin, aby w pełni naładować się w domu. Pomimo wolniejszego czasu ładowania niż w przypadku Tesli, BMW bije na głowę większość konkurencji.

Ponadto BMW IX może się wolno ładować z powodu wadliwej ładowarki. Jeśli podejrzewasz, że ładowarka ma problem, spróbuj skorzystać z publicznej ładowarki, aby rozwiązać ten problem. A jeśli chcesz ładować szybciej, skorzystaj z punktu szybkiego ładowania o mocy 150 kW, który umożliwia naładowanie od 10% do 80% w ciągu zaledwie 34 minut.

FAQ

Czy BMW IX jest niezawodne?

Tak, BMW IX jest niezawodne, ponieważ rejestruje mniej problemów niż większość jego konkurentów. Ponadto BMW IX otrzymało pięć gwiazdek od EURO NCAP za testy zderzeniowe. Świadczy to o tym, że jest nie tylko niezawodne, ale i bezpieczne w prowadzeniu.

Czy utrzymanie BMW IX jest drogie?

Nie, utrzymanie BMW IX jest dość tanie w porównaniu z jego odpowiednikiem z silnikiem spalinowym. Niemniej jednak, jeśli porównać koszt utrzymania BMW IX z jego konkurentami z napędem elektrycznym, okaże się, że jest on nieco droższy ze względu na koszty części zamiennych i serwisu. Ogólnie rzecz biorąc, rejestruje on mniej problemów, co jest zaletą.

Jak długo wytrzyma BMW IX?

Większość pojazdów BMW EV będzie działać tak długo, jak długo wytrzymają ich akumulatory. BMW szacuje, że bateria BMW IX wytrzyma 100 000 mil. Po przejechaniu 100 000 mil samochód straci zasięg, ale nadal będzie działał. Jeśli chcesz, aby Twój samochód nadal działał wydajnie, będziesz musiał wymienić akumulator. Mimo to samochody elektryczne mogą jeździć dłużej niż samochody spalinowe, o ile ich bateria jest w dobrym stanie.

  Najlepszy mały hatchback BMW

Czy wymiana akumulatora w BMW IX jest kosztowna?

Tak, wymiana akumulatora w BMW IX jest dość kosztowna. W chwili obecnej BMW nie ujawniło jeszcze, ile będzie kosztować wymiana akumulatora w BMW IX, ale wymiana akumulatora w BMW I3 kosztuje około 16 000 USD. W związku z tym całkowity koszt wymiany akumulatora w BMW IX może być droższy.

Który samochód jest bardziej niezawodny – BMW IX czy I3?

Mimo że BMW IX jest wciąż nowe na rynku, okazało się nieco bardziej niezawodne niż BMW i3. Co więcej, jest ono nieco bardziej zaawansowane technologicznie niż BMW i3. Do tej pory w modelu IX odnotowano tylko jedno wycofanie z rynku, podczas gdy w BMW I3 pojawiło się kilka takich przypadków, z których główny dotyczył problemu z przewodem odpowietrzającym zbiornik paliwa.

Podsumowanie

Ogólnie rzecz biorąc, BMW IX jest jednym z najbardziej niezawodnych pojazdów elektrycznych na rynku. Rejestruje mniej problemów i jest tańsze w utrzymaniu niż niektórzy z jego konkurentów. Ponieważ jednak samochód ten jest wciąż nowy na rynku, mogą pojawić się pewne dodatkowe problemy, ale jak dotąd radzi sobie dobrze.

Recenzja BMW iX – This Is It, Chief

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z