Najczęstsze problemy z BMW X2

BMW X2 to luksusowy SUV typu crossover o niewielkich rozmiarach. Jest oparty na tej samej platformie co BMW X1, ale ma lepsze osiągi. Podobnie jak w przypadku wszystkich samochodów, również w BMW X2 występują pewne typowe problemy, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć przed zainwestowaniem w ten elegancki SUV.

Niektóre z typowych problemów występujących w BMW X2 to nieszczelna uszczelka oleju, wadliwy układ chłodzenia, problemy z układem elektronicznym, błąd oprogramowania czujnika wału korbowego, problemy z wysokociśnieniową pompą paliwa i wiele innych. Należy pamiętać, że większość z tych problemów można rozwiązać, odwiedzając wykwalifikowanego technika serwisowego BMW lub centrum serwisowe BMW.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW X2?

Wadliwy układ chłodzenia

Niesprawny układ chłodzenia to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi można się spotkać w BMW X2. Dzieje się tak, ponieważ takie czynniki jak zły płyn chłodzący, zła pompa i wewnętrzne zatkanie chłodnicy mogą powodować problemy z płynem chłodzącym. Jeśli jednak będziesz przestrzegać harmonogramu przeglądów serwisowych, nie musisz się martwić o uszkodzony układ chłodzenia.

Błąd oprogramowania czujnika wału korbowego

Problem ten występuje w modelach BMW X2 wyprodukowanych między 16 maja a 07 czerwca 2018 roku. Samochody te zostały wyposażone w czujnik wału korbowego z błędem w oprogramowaniu. W związku z tym czujnik wału korbowego nie może przetwarzać wartości sygnału z nadajnika wału korbowego z powodu wadliwego poziomu oprogramowania układowego. Te samochody również zostały wycofane z rynku, a problem rozwiązany.

Nieszczelna uszczelka olejowa

Po przejechaniu kilku kilometrów BMW X2 prawdopodobnie pojawi się problem nieszczelnej uszczelki olejowej. Wynika to z faktu, że uszczelka oleju jest narażona na ciągłe działanie wysokich temperatur, wysokiego ciśnienia, wibracji i kontaktu z gorącymi płynami. Dlatego właśnie zaleca się wymianę uszczelek oleju co 3500 mil.

  Niezawodność BMW VS Ferrari - co jest lepsze?

Zwarcie akumulatora wysokiego napięcia

Zwarcie akumulatora wysokonapięciowego jest jedynym często występującym w BMW X2 PHEV. Problem ten pojawia się podczas pierwszego ładowania w wyniku obecności cząstek stałych w postaci perełek spawalniczych. Może to wywołać reakcję łańcuchową w akumulatorze, zwiększając ryzyko pożaru.

Należy pamiętać, że modele BMW X2 PHEV, w których wystąpił ten problem, zostały wycofane z rynku. Obejmują one modele X2 wyprodukowane między 19 marca a 6 sierpnia 2020 r.

Problemy z wysokociśnieniową pompą paliwową

BMW X2 jest wyposażone w dwie pompy paliwowe. Pierwsza pompa paliwowa to pompa niskiego ciśnienia, która transportuje gaz ze zbiornika. Druga pompa paliwowa jest pompą wysokociśnieniową, która wpycha gaz do komory spalania.

W związku z tym w BMW X2 zazwyczaj występują problemy z pompą wysokiego ciśnienia. Gdy takie problemy się pojawią, powodują one trzeszczenie silnika podczas jazdy z dużą prędkością lub problemy z przyspieszaniem. Dlatego ważne jest, aby przestrzegać harmonogramu przeglądów, aby pompa wysokiego ciśnienia zawsze działała tak, jak trzeba.

Problemy z zewnętrznymi klamkami drzwi

Po kilku latach posiadania BMW X2 mogą pojawić się problemy z zewnętrznymi klamkami drzwi. Jest to kolejny częsty problem, ponieważ powoduje on, że drzwi samochodu nie otwierają się. W rezultacie może być konieczna wymiana całego systemu drzwi i zamka, który zazwyczaj znajduje się wewnątrz drzwi.

Problemy elektroniczne

Problemy z układem elektronicznym są często spotykane w samochodach BMW. Niektórzy właściciele BMW X2 mogą doświadczyć tego samego, zwłaszcza w przypadku wadliwych szyb elektronicznych. Poza uszkodzonymi szybami elektronicznymi, system BMW może ulec awarii, jeśli ma uszkodzony bezpiecznik. Należy pamiętać, że w Wielkiej Brytanii wycofano z rynku ponad 300 000 BMW z powodu wadliwego układu elektronicznego.

  Czy BMW ma opony zapasowe?

Problem z zespołem lampy tylnej

Ten problem występuje tylko w nielicznych modelach BMW X2. Jeśli w Twoim X2 jest uszkodzona lampa tylna, zauważysz, że zapali się lampka kontrolna silnika. Pojawi się komunikat „Sprawdź lampę tylną/światło hamowania”. Problem ten jest zwykle spowodowany korozją, która aktywuje lampkę kontrolną nieprawidłowego działania.

FAQ

Po jakim czasie w BMW X2 zaczynają pojawiać się problemy?

Podobnie jak w przypadku BMW X1, w BMW X2 drobne problemy zaczynają się pojawiać po przejechaniu 80 000 mil. Jednak po przejechaniu ponad 150 000 mil mogą pojawić się poważne problemy. Aby przedłużyć żywotność samochodu, konieczna jest odpowiednia pielęgnacja i konserwacja. Kluczowe są również prawidłowe nawyki związane z jazdą.

Czy BMW X2 jest tańsze w utrzymaniu?

Nie, BMW X2 jest bardzo drogie w utrzymaniu. Jest droższe w utrzymaniu niż BMW X1. Wynika to z faktu, że samochód ten ma więcej usterek niż jego odpowiednik, a koszty napraw i konserwacji są wysokie. Co więcej, serwis BMW nie jest tani, podobnie jak części zamienne. Należy więc liczyć się z dużymi wydatkami na utrzymanie X2.

Co to jest wysoki przebieg dla BMW X2?

Jeśli zamierzasz kupić używane BMW X2, ważne jest, abyś wiedział, kiedy zaczniesz doświadczać poważnych problemów. Dlatego każde BMW X2 z przebiegiem ponad 150 000 mil ma wysoki przebieg. Po przejechaniu 150 000 mil w BMW X2 zaczną pojawiać się poważne i kosztowne problemy, chyba że samochód był dobrze utrzymywany.

  BMW Z4 VS Porsche Boxster - co jest lepsze?

Czy BMW X2 jest bardziej niezawodne niż BMW X1?

Nie, BMW X2 nie jest bardziej niezawodne niż BMW X1. BMW X1 jest nieco bardziej niezawodne niż BMW X2. Niezależnie od tego, oba samochody nie są zbyt niezawodne, ponieważ w rankingach niezawodności wypadają poniżej średniej. Jednak BMW X1 ma mniej problemów, a co za tym idzie, koszty utrzymania i napraw są nieco niższe.

Czy BMW X2 zachowuje swoją wartość po 5 latach?

Nie, BMW X2 nie zachowuje swojej wartości po 5 latach. Wynika to z faktu, że samochód jest bardzo zawodny, a jego wartość spada o około 52% w ciągu pięciu lat. Podczas gdy nowe BMW X2 kosztuje około 36 600 USD, po 5 latach ten sam samochód może kosztować około 21 000 USD.

Podsumowanie

Kupno używanego samochodu może być tanie, ale koszty utrzymania i napraw mogą być bardzo wysokie. Dlatego przed zainwestowaniem w BMW X2 warto poznać typowe problemy, z jakimi boryka się ten model. Najczęstsze problemy z BMW X2 to nieszczelna uszczelka oleju, wadliwy układ chłodzenia, błąd oprogramowania czujnika wału korbowego i wiele innych.

Dobra wiadomość jest taka, że większość z tych problemów może być rozwiązana przez centrum serwisowe BMW i certyfikowanych mechaników BMW. Ponadto ważne jest, aby dowiedzieć się, czy właściciel używanego BMW X2 zadbał o rozwiązanie typowych problemów, jeśli dany model został wycofany z rynku.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z