Najczęstsze problemy z BMW Z4

BMW Z4 jest jednym z najlepszych roadsterów na rynku. Samochód ten nie tylko świetnie się prowadzi, ale również posiada wygodne i eleganckie wnętrze. Ale jakie są niektóre z typowych problemów, o których właściciele BMW Z4 powinni wiedzieć?

BMW Z4 2-drzwiowy kabriolet ma kilka typowych problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć przed zainwestowaniem w ten doskonały samochód. Niektóre z nich to problemy z elektryką, nieprawidłowy zapłon silnika, wycieki oleju, wadliwy płyn chłodzący, trzeszcząca kierownica, uszkodzony dach kabrioletu i uszkodzone klamki drzwi.

Jakie są niektóre z najczęstszych problemów z BMW Z4?

Problemy z elektryką

Pomimo tego, że BMW Z4 jest piękne i potężne, ma wiele elektrycznych usterek, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Jest to charakterystyczne dla większości BMW. W BMW Z4 od czasu do czasu awarii ulega mechanizm wycieraczek. Inne części elektryczne, które mają problemy to wentylator chłodzący i kierunkowskazy.

Należy pamiętać, że problemy elektryczne są bardziej powszechne w starszych modelach BMW Z4, a nie w tych najnowszych.

Nieprawidłowy zapłon silnika

Innym częstym problemem BMW Z4 jest nieprawidłowy zapłon silnika. Kiedy to się dzieje, samochód przechodzi w tryb awaryjny, aby zapobiec uszkodzeniu katalizatora, ponieważ stan paliwa jest zbyt bogaty lub zbyt ubogi. Robi to poprzez wyłączenie elektroniki do skrzyni biegów.

Poza tym, że paliwo jest zbyt bogate lub zbyt ubogie, silnik może nie odpalać z powodu uszkodzonego zaworu DISA. Jeśli tak jest, to zawór ten należy wymienić. Poza tym, jeśli to zawór DISA powoduje, że silnik nie strzela, zazwyczaj słychać stukanie w silniku.

  BMW M6 Gran Coupe niezawodność

Wadliwy układ chłodzenia

Wiele osób zgłosiło, że niektóre samochody BMW Z4 z lat 2003-2005 i 2008 mają problemy z wyciekającym płynem chłodzącym. W rezultacie prowadzi to do przegrzewania się silnika. Płyn chłodzący jest bardzo ważny w samochodzie, ponieważ chroni silnik przed przegrzaniem. Jeśli więc płyn chłodzący przecieka, powoduje to przegrzewanie się silnika.

Stukająca kierownica

Trzeszcząca kierownica to problem występujący w niektórych modelach BMW Z4. Garstka właścicieli BMW Z4 z roczników 2003 do 2008 skarżyła się na ten problem. Zgłaszali oni, że podczas hamowania wyczuwali odgłos brzęku kierownicy.

W innych sytuacjach mogli usłyszeć trzeszczący odgłos podczas próby jazdy na wstecznym biegu z powodu wadliwej tulei wspornika przedniego wahacza. Jeśli Twoje BMW Z4 ma taki sam problem, możesz wymienić wadliwą część i zapobiec problemowi.

Rdza i korozja na przewodach hamulcowych

Rdza jest częstym problemem w większości samochodów luksusowych. Problem ten występuje również w BMW Z4 i jest powszechny na przewodach hamulcowych. Jeśli przebieg Twojego BMW Z4 przekroczył 40 000 mil, powinieneś sprawdzić przewody hamulcowe, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że zaczęły one rdzewieć i korodować.

Wymiana lub naprawa przewodów hamulcowych w BMW Z4 jest nieco kosztowna, ponieważ ich demontaż jest kłopotliwy.

Wyciek oleju

Wyciek oleju jest częstym problemem w prawie wszystkich BMW. Ale jeśli chodzi o BMW Z4, problem ten był powszechny w modelach BMW Z4 z lat 2003-2006. Użytkownicy zgłaszali, że z komory silnika wydobywał się zapach palonego oleju. Inni zgłaszali, że widzieli wycieki oleju po stronie pasażera.

Uszkodzona pokrywa kabrioletu

Jest to jeden z głównych problemów BMW Z4. Problem ten występuje nie tylko w starych modelach BMW Z4, ale także w niektórych najnowszych modelach. Ludzie zgłaszali problemy z zamykaniem dachu kabrioletu. Niektórzy próbowali nawet wymieniać silnik i układ hydrauliczny, ale problem jest nadal zauważalny.

  BMW Z4 VS Audi TT - co jest lepsze?

Drifty kierownicy

Ten problem jest powszechny w modelu 2007 BMW Z4. Kilku użytkowników zgłosiło, że kierownica jest szarpana w jedną stronę. W rezultacie sprawia to, że sterowanie kabrioletem jest dość trudne. Dodatkowo, niektórzy użytkownicy zgłaszali uczucie chwytania kierownicy podczas skręcania.

Uszkodzone zamki i klamki drzwi

Zamykanie i odblokowywanie niektórych modeli BMW Z4 sprawia problemy. W niektórych przypadkach klamki zewnętrzne nie chciały się otworzyć, ale w niektórych zarówno klamki wewnętrzne, jak i zewnętrzne stały się wadliwe i kłopotliwe do otwarcia. Zwykle dzieje się tak z powodu wadliwego zatrzasku drzwi.

FAQ

Czy BMW Z4 to dobry samochód?

To zależy. Jeśli chcesz mieć praktyczny samochód, BMW Z4 nie będzie dla Ciebie dobrym samochodem. Ale jeśli chcesz luksusowego i wyczynowego Roadstera, to BMW Z4 będzie dla Ciebie miłym samochodem. Ponadto jest bardziej przestronne i komfortowe niż większość samochodów w swojej klasie.

Jaki jest wysoki przebieg dla BMW Z4?

Jeśli chcesz kupić wysokiej jakości używane BMW Z4, liczba przebiegów, jakie ma samochód jest kluczowa. Tak więc, jeśli BMW Z4 ma zegar ponad 250.000 mil, oznacza to, że jest bardziej prawdopodobne, aby rozwijać poważne problemy i należy trzymać się z dala od niego. Oczywiście, chyba że chcesz mieć klasyczny samochód.

Czy BMW Z4 jest drogie w utrzymaniu?

Tak, BMW Z4 jest bardzo drogie w utrzymaniu. Dzieje się tak dlatego, że nie jest niezawodny, a koszty napraw i konserwacji są dość wysokie. Średnio za naprawę i konserwację BMW Z4 należy zapłacić co najmniej 900 dolarów. Jest to więcej niż średni koszt naprawy samochodów luksusowych, który wynosi około 800 dolarów.

  Najtańszy sposób wymiany kluczyka BMW?

Poza tym, BMW Z4 zgłasza więcej problemów niż większość jego konkurentów, takich jak Porsche Boxster, Porsche Cayman, Audi TT, Toyota Supra i Chevrolet Corvette. Poza tym, jest to nawet bardziej kosztowne w utrzymaniu niż samochód klasy średniej, którego średni roczny koszt naprawy wynosi około 650 dolarów.

Jaki jest najlepszy rok dla BMW Z4?

Najlepszym modelem BMW Z4 jest BMW Z4 Roadster z 2011 roku, Ogólnie rzecz biorąc, modele BMW X4 wykonane między 2009 a 2017 rokiem są jednymi z najlepszych i najbardziej niezawodnych. Wręcz przeciwnie, powinieneś trzymać się z dala od BMW Z4 wyprodukowanych między 2003 a 2007, a najgorszym z nich jest 2005 BMW Z4 Roadster.

Końcowe przemyślenia

Przed zainwestowaniem w ten potężny i luksusowy roadster, ważne jest, aby znać niektóre z problemów, które można napotkać podczas posiadania samochodu. Niektóre z typowych problemów z BMW Z4 to wycieki oleju, trzaski kierownicy, uszkodzone klamki drzwi, drifty kierownicy, nieprawidłowy zapłon silnika, wadliwy układ chłodzenia i problemy z elektryką.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z