Najczęstsze problemy z Ford Focus Ecoboost

Ford Focus Ecoboost Problemy

Ford Focus Ecoboost jest jednym z modeli Forda wyposażonych w mocne i wydajne silniki Ecoboost. W przeciwieństwie do innych modeli Forda Focus, ten konkretny model jest bardziej wydajny, ale oferuje również taką samą moc i moment obrotowy jak zwykłe silniki Forda Focus. Jednak pierwsze silniki Forda Ecoboost miały kilka problemów, zanim zostały udoskonalone.

Jakie są najczęstsze problemy z silnikami Forda Focus Ecoboost? Niektóre z typowych problemów występujących w modelach Ford Focus Ecoboost to przegrzewanie się silnika, obniżone ciśnienie w pompie paliwowej, nieprawidłowo działająca uszczelka głowicy, nagar, problemy z wtryskiwaczami paliwa, pękanie kolektora wydechowego, problemy z układem chłodzenia i wiele innych.

Jakie są najczęstsze problemy z Fordem Focus Ecoboost?

Przegrzewanie się silnika

Jednym z największych problemów z Fordem Focusem Ecoboost jest przegrzewanie się silnika. Problem ten jest powszechny w przypadku silnika 1.6 Forda Focus Ecoboost. Szacuje się, że Ford musiał wycofać z rynku ponad 360 000 Fordów z powodu przegrzania silnika, które mogło doprowadzić do pożaru.

Wadliwie działająca uszczelka głowicy

Innym częstym problemem występującym w Fordzie Focus Ecoboost jest uszkodzenie uszczelki głowicy. Należy pamiętać, że jest to częsty problem w starych samochodach z przebiegiem co najmniej 150 000 mil. Jednak w niektórych modelach Forda Focus problem ten pojawia się wcześniej. Problem ten jest powszechny w Fordzie Focus RS, ponieważ jest on wyposażony w niewłaściwą uszczelkę głowicy.

Wycieki oleju

Wycieki oleju są również powszechne w Fordzie Focus Ecoboost z silnikiem 1.6. Większość przyczyn tego wycieku można powiązać z wadliwymi uszczelkami silnika, zużytymi uszczelkami olejowymi i złymi połączeniami. Problem ten można jednak łatwo rozwiązać, wymieniając uszkodzoną uszczelkę głowicy.

Pompa paliwowa niskiego ciśnienia

Silniki Ecoboost są zwykle wyposażone w pompę paliwową niskiego ciśnienia i pompę paliwową wysokiego ciśnienia. Zadaniem niskociśnieniowej pompy paliwowej jest pobieranie gazu ze zbiornika i dostarczanie go do wysokociśnieniowej pompy paliwowej, podczas gdy wysokociśnieniowa pompa paliwowa dostarcza paliwo do wtryskiwaczy.

  Ford Transit Connect Niezawodność

Jednak z powodu nagromadzenia nagaru pompa paliwa niskiego ciśnienia może nie działać zgodnie z przeznaczeniem, co prowadzi do przerw w pracy silnika i nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej. Konieczne jest usunięcie nagaru lub wymiana uszkodzonej pompy paliwowej.

Problemy z układem chłodzenia

Ten problem występuje zarówno w Fordzie Focus Ecoboost z silnikiem 1,5 litra, jak i 1,6 litra. Należy pamiętać, że silnik 1,5-litrowy jest ulepszoną wersją problematycznego silnika 1,6-litrowego. W układzie chłodzenia występują problemy spowodowane wadą konstrukcyjną bloku silnika i głowicy. Może to wymagać wymiany silnika.

Problem z wtryskiwaczami paliwa

Jest to powszechny problem we wszystkich silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ponieważ Ford Focus Ecoboost jest silnikiem z wtryskiem bezpośrednim, należy spodziewać się tego problemu. Ponadto, problem ten występuje w 1,5-litrowym modelu Focus Ecoboost. Wtryskiwacz paliwa w tym samochodzie może się zatkać lub przeciekać.

W takiej sytuacji możesz zauważyć nierówną pracę silnika na biegu jałowym, niską oszczędność paliwa i niewypał silnika. Wymień uszkodzony wtryskiwacz paliwa na dobry, aby rozwiązać ten problem.

Pęknięcie kolektora wydechowego

Jeśli posiadasz Forda Focusa ST, możesz spodziewać się tego problemu. Wynika to z faktu, że jest on wyposażony w silnik Ecoboost o pojemności 2,0 litra, w którym zazwyczaj dochodzi do pękania kolektora wydechowego. W szczególności problem ten zgłosiła większość użytkowników z roku modelowego 2015. Konieczna będzie wymiana uszkodzonego kolektora wydechowego.

Problem z poślizgiem sprzęgła

Innym problemem, który jest powszechny w modelach Ford Focus Ecoboost drugiej generacji, jest poślizg sprzęgła. Kilku użytkowników zgłosiło, że nie ma problemów ze zmianą biegów. Dzieje się tak z powodu skrzyni biegów z suchym sprzęgłem i powershiftem. Aby rozwiązać ten problem, konieczna będzie wymiana całej skrzyni biegów.

  Ford Focus RS Niezawodność

Wyciek wody

Wycieki wody są powszechne we wszystkich modelach Forda Focus. Ten model nie jest wyjątkiem, ponieważ kilku użytkowników skarżyło się na przeciekanie wody do kabiny samochodu. Jest to spowodowane wadliwymi uszczelkami, które należy wymienić, aby rozwiązać ten problem.

FAQ

Czy Ford Focus Ecoboost jest samochodem niezawodnym?

Tak, Ford Focus Ecoboost jest samochodem niezawodnym. Wynika to z faktu, że wiele agencji niezawodności przyznało Fordowi Focusowi Ecoboost ponadprzeciętną niezawodność. Ponadto większość modeli Forda Focus Ecoboost ma mniejszą liczbę problemów, co czyni je jeszcze bardziej niezawodnymi. Jednak niektóre modele, np. te z silnikami EcoBoost o pojemności 1,0 litra, nie są tak niezawodne.

Jaki jest wysoki przebieg dla Forda Focus Ecoboost?

Jeśli zamierzasz kupić używanego Forda Focus Ecoboost, upewnij się, że ma on mniej niż 150 000 mil. Wynika to z faktu, że większość modeli Forda Focus zaczyna mieć poważne problemy po przekroczeniu przebiegu 150 000 mil. Niezależnie od tego, bardzo ważne jest sprawdzenie używanego Forda Focusa, aby uniknąć zawarcia złej umowy, niezależnie od przebiegu samochodu.

Czy utrzymanie Forda Focus Ecoboost jest drogie?

To zależy od kilku rzeczy. Na przykład, modele Forda Focus Ecoboost z silnikami 1,0 są bardziej problematyczne niż modele Forda Focus z silnikami 2,3 lub 1,5 litra. Ogólnie rzecz biorąc, utrzymanie tego samochodu jest tańsze, ponieważ ma on mniej problemów w porównaniu do swoich rywali. Ponadto części zamienne do Forda są dość tanie, co obniża koszty utrzymania.

  Ford Focus ST Niezawodność

Jaki jest najmniej niezawodny silnik Forda Ecoboost?

Tytuł najmniej niezawodnego silnika Forda Ecoboost należy się silnikom o pojemności 1,6 litra i 1,0 litra. Najgorszym silnikiem jest jednostka o pojemności 1,6 litra, ponieważ miała najwięcej wycofań i problemów. Wiadomo na przykład, że 29 pojazdów z tym silnikiem zapaliło się. Niektóre z głównych problemów związanych z tym silnikiem to wycieki oleju, wycieki płynu chłodzącego i przegrzewanie się silnika.

Jaki jest najbardziej niezawodny silnik Forda Ecoboost?

Ford Ecoboost może pochwalić się różnymi zestawami silników, ale najbardziej niezawodnym silnikiem jest jednostka o pojemności 3,5 litra. Może to dziwić, ponieważ jest to najbardziej skarżony silnik Forda Ecoboost. Nie jest to jednak prawdą, ponieważ jest on montowany tylko w najlepiej sprzedającym się modelu Forda F-150. Z tego powodu jest więcej skarg.

Wniosek końcowy

Ford Focus Ecoboost to nie tylko uroczy samochód kompaktowy, ale także jeden z najlepszych silników Forda na rynku. Silnik Forda Ecoboost jest jednym z najlepszych, ponieważ jest niezawodny. Niemniej jednak, ma on również kilka problemów, o których użytkownicy powinni wiedzieć, jak wspomniano powyżej.

Jednak przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji, Ford Focus Ecoboost może służyć przez bardzo długi czas. Należy również zauważyć, że Ford Focus Ecoboost z silnikiem 1.6 ma więcej problemów niż inne silniki Ford Focus Ecoboost, takie jak silnik 2.3.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z