Częste problemy z silnikami BMW B58

Silnik BMW B58 z turbodoładowaniem typu straight-six rozpoczął produkcję w 2015 roku. Zastąpił on silnik BMW N55 i jest to obecnie jeden z najlepszych silników BMW na rynku. Jak większość silników, również BMW B58 ma kilka problemów, o których zainteresowani użytkownicy powinni wiedzieć. Jakie są jednak częste problemy z silnikiem BMW B58?

Typowe problemy z silnikiem BMW B58 to awaria uszczelki pokrywy zaworów, ubytek płynu chłodzącego, awaria cewki VANOS oraz rozpad filtra oleju. Na razie problemy są nieliczne, ponieważ silnik BMW B58 jest dostępny na rynku od kilku lat. Jednak w miarę jak silnik będzie pokonywał kolejne kilometry, pojawi się jeszcze kilka problemów.

Ogólnie rzecz biorąc, silnik BMW B58 jest jednym z najlepszych silników BMW. Został nazwany jednym z najlepszych 10 silników w 2016 roku i został zamontowany w niektórych z najbardziej ekscytujących modeli BMW. Niektóre z nich obejmują BMW Z4 M40i, 340i, X3 i X4 M40i.

Jakie są częste problemy z silnikami BMW B58?

Awaria uszczelki pokrywy zaworów

Awaria uszczelki pokrywy zaworów jest powszechna we wszystkich nowoczesnych, turbo silnikach BMW. Dzieje się tak dlatego, że uszczelka pokrywy zaworów wykonana jest z gumy, natomiast uszczelka z tworzywa sztucznego. W związku z tym części te są słabe i nie wytrzymują dobrze przez dłuższy czas. Tak więc, gdy twój samochód uderza ponad 70.000 mil, należy przyjrzeć się bliżej tym częściom.

Po samochód zegary ponad 70.000 mil, należy monitorować i wymienić gumową uszczelkę pokrywy zaworów i plastikową uszczelkę. Oznaki awarii uszczelki pokrywy zaworów to zapach spalenizny, niski poziom oleju silnikowego, dym z obszaru pokrywy zaworów i olej na świecach zapłonowych. Wymień złą lub pękniętą gumę, aby rozwiązać problem.

  BMW 218d - wszystko, co musisz wiedzieć

Utrata płynu chłodzącego

Jest to kolejny problem, na który użytkownicy silnika BMW B58 powinni być gotowi. Co zaskakujące, większość użytkowników, którzy zgłosili utratę płynu chłodzącego, nie znalazła niczego złego w częściach podłączonych do płynu chłodzącego. Jednak większość profesjonalnych mechaników podejrzewa, że korek zbiornika płynu chłodzącego jest luźny.

Dlatego, jeśli doświadczasz utraty płynu chłodzącego, powinieneś spróbować dokręcić korek zbiornika płynu chłodzącego i zobaczyć, czy problem zniknie. Jeśli nie, to problem jest z części związanych z chłodziwa, które obejmuje dmuchane chłodnicy, wypaczone uszczelki głowicy, lub zły zacisk węża.

Wspólne oznaki utraty płynu chłodzącego to widoczne wycieki, przegrzanie silnika, utrata płynu chłodzącego i płyn chłodzący zmieszany z olejem. Należy naprawić podstawowe problemy, aby zapobiec wyciekom płynu chłodzącego. Poza tym należy upewnić się, że w samochodzie jest wystarczająca ilość płynu chłodzącego.

Awaria cewki VANOS

Odkąd BMW wprowadziło VANOS czyli variable valve timing w 1992 roku, ten element był bardzo problematyczny i nadal jest. Niemniej jednak, większość problemów z VANOS jest związana z solenoidami VANOS. Tak więc, jeśli Twój model BMW jest wyposażony w silnik BMW B58, spodziewaj się problemów z VANOS.

W przeciwieństwie do innych solenoidów VANOS w innych silnikach BMW, system VANOS w B58 jest nieco trudny do naprawy i może być kosztowny. Dzieje się tak dlatego, że łańcuch rozrządu został przeniesiony na tył silnika. Niestety, solenoidy systemu VANOS znajdują się obok łańcucha rozrządu.

  BMW E60 - wszystko, co musisz wiedzieć

Przy takiej konstrukcji, wymiana solenoidów VANOS z łańcuchem rozrządu zamontowanym z tyłu jest dość kłopotliwa niż wymiana na łańcuchu zamontowanym z przodu. Niektóre z powszechnych oznak złych Cewki VANOS są szorstkie biegu jałowego, słaba wydajność paliwa, utrata mocy i kody błędów VANOS.

Jeśli cewka VANOS jest uszkodzona, należy ją wymienić, aby rozwiązać problem. Co więcej, większość VANOS Solenoidy zawieść, gdy samochód uderza ponad 80.000 mil. Ale z prawidłowego samochodu i konserwacji, może trzeba zmienić VANOS, gdy samochód trafia ponad 100k mil.

Dezintegracja filtra oleju

Chociaż ten problem nie jest powszechny w innych silnikach BMW, można go znaleźć w silnikach BMW B58. Filtr oleju w silniku BMW B58 jest podatny na ścinanie u podstawy. W rezultacie pozostawia część filtra oleju zakleszczoną w podstawie obudowy filtra oleju.

Pomimo tego, że jest to częsty problem w tym silniku, nie jest to duży problem. Poza tym, nie będzie to wielki kłopot, ponieważ filtr oleju można wymienić podczas każdej wymiany oleju. Wręcz przeciwnie, jeśli obudowa filtra oleju jest uszkodzona lub filtr oleju utknie, być może trzeba będzie wymienić go na nowy.

Niektóre z typowych oznak złego filtra oleju to zapalająca się kontrolka oleju silnikowego, niższe niż normalne ciśnienie oleju i kapanie oleju z filtra. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić uszkodzony lub zużyty filtr oleju.

FAQ.

Czy silnik BMW B58 jest niezawodny?

Tak, silnik BMW B58 jest bardziej niezawodny niż większość silników BMW. Na przykład, B58 zarejestrował mniej problemów w pierwszych latach użytkowania niż silnik N55. Niemniej jednak, niektóre z rzeczy, na które powinieneś uważać z tego silnika to pręty, łożyska i tłoki.

  BMW Z4 - wszystko, co musisz wiedzieć

Jak długo działają silniki BMW B58?

Jak większość silników BMW, BMW B58 powinien przejechać ponad 250 000 mil przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji. Silnik ten jest bardzo trwały, ponieważ blok i elementy wewnętrzne B58 są dość wytrzymałe. Niezależnie od tego, powinieneś przestrzegać zalecanego przez BMW harmonogramu przeglądów.

Poza tym, drobne czynności, takie jak wymiana przegubów kulowych i drążków kierowniczych, powinny być wykonane po przejechaniu ponad 70 000 mil. Dodatkowo, takie rzeczy jak filtry oleju powinny być wymieniane podczas wymiany oleju.

Jakie są niektóre różnice pomiędzy silnikami BMW B58 i B58TU1?

BMW B58 jest oryginalnym silnikiem, natomiast B58TU1 jest silnikiem zmodyfikowanym. Tak więc B58TU1 jest wyposażony w pewne cechy, które sprawiają, że jest nieco lepszy od oryginalnego silnika B58. Obejmują one zmieniony układ paliwowy, chłodzenie dzielone, filtry cząstek stałych, zmodernizowaną głowicę cylindrów ze zintegrowanym kolektorem, przeprojektowany łańcuch rozrządu i przeprojektowaną skrzynię korbową.

Końcowe przemyślenia

BMW B58 ma kilka problemów, na które zainteresowani nabywcy i użytkownicy powinni być gotowi. W sumie jest to jeden z najlepszych silników BMW i jest bardzo niezawodny. Ma również większą moc i działa wydajnie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z