Czy Peugeot 3008 Hybrid4 to dobry samochód?

Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot 3008 Hybrid4 to wersja PHEV modelu Peugeot 3008, która została po raz pierwszy zaprezentowana w 2008 roku. Model Hybrid4 pojawił się później w 2012 roku i był pierwszą na świecie masowo produkowaną hybrydą z silnikiem Diesla. 3008 Hybrid4 jest wspierany przez raczej mniejszy akumulator o pojemności 13,2 kWh, ale dzięki temu samochód jest bardziej wydajny niż zwykły 3008.

W tym artykule powiemy Ci wszystko, co musisz wiedzieć o 3008 Hybrid4 i zaczniemy od pytania: Czy Peugeot 3008 Hybrid4 to dobry samochód? Krótka odpowiedź brzmi tak, ale nie wszystko jest takie proste, ponieważ 3008 Hybrid4 ma swoje wzloty i upadki. Układ napędowy jest ciekawy i dość wydajny z jednej strony, ale stosunkowo konfliktowy i nie wszystko, co niezawodne z drugiej strony.

Stylistyka jest dość mocno zbliżona do normalnego 3008, co oznacza, że wygląda nowocześnie i ma naprawdę ładnie rozplanowane wnętrze. Wrażenia z jazdy nie mają się czym chwalić, bo 3008 Hybrid4 prowadzi się jak SUV/MPV i nie jest przesadnie luksusowy czy dynamiczny.

Część dotycząca niezawodności jest wszędzie, ale ogólne wrażenie jest w porządku. Wartość, 3008 Hybrid4 ma wysoką cenę fabryczną, ale amortyzacja uczyniła go naprawdę przystępnym w dzisiejszych czasach. Wreszcie, praktyczność jest również naprawdę dobra z wystarczającą ilością miejsc dla 4 osób i przyzwoitej wielkości bagażnikiem.

Peugeot 3008 Hybrid4 – Układ napędowy

Peugeot 3008 Hybrid4 jest obecnie wspierany przez 1,6L turbodoładowany rzędowy silnik 4-cylindrowy, który wypycha 197 KM i 221lb-ft momentu obrotowego, co jest przyzwoitą liczbą dla Peugeot. Jednak ten silnik jest również skojarzony z silnikiem elektrycznym, co oznacza, że łączna moc 3008 Hybrid4 wynosi 300 KM i 358lb-ft momentu obrotowego.

  Wszystko o 2023 Peugeot e-Partner

Starszy 3008 Hybrid4 miał kiedyś hybrydowy silnik diesla o znacznie mniejszej mocy, który tak naprawdę nie miał zbyt wiele sensu dla hybrydy. Ten układ napędowy jest sparowany z wydajną i stosunkowo bezproblemową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów z napędem FWD. To wystarczy, aby pchnąć Hybrid 4 od 0-60mph w około 5,9 sekundy, co jest szybkim czasem dla tak dużego samochodu.

Jeśli chodzi o wydajność, można oczekiwać, że Hybrid 4 zwróci około 181MPG łącznie, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. Jednak MPG w świecie rzeczywistym jest znacznie gorsze od tego i zazwyczaj oscyluje wokół 40MPG.

Peugeot 3008 Hybrid4 – Design i prowadzenie

Design 3008 Hybrid4 jest zgodny z resztą linii Peugeot, co oznacza, że Hybrid4 wygląda nowocześnie i jest znacznie lepiej wyglądającym samochodem niż jego poprzednik. Nowy 3008 faktycznie wygląda jak SUV, a nie jak jakiś MPV, co miało miejsce w przypadku poprzednich modeli. Wnętrze jest naprawdę atrakcyjne, jak w przypadku większości dzisiejszych modeli Peugeot.

Pod względem prowadzenia Hybrid4 nie różni się zbytnio od reszty linii, poza tym, że jest szybszy. Oznacza to, że samochód jest stosunkowo opanowany i komfortowy i nie stara się być sportowy czy dynamiczny.

Peugeot 3008 Hybrid4 – Niezawodność i częste problemy

Pierwsza generacja Hybrid4 miała najwięcej problemów, z których wiele było związanych z silnikiem diesla. Druga generacja Hybrid4 była początkowo lepsza, a trzecia generacja Hybrid4 jest zdecydowanie najlepsza. Peugeot nauczył się robić niezawodne samochody w ciągu ostatnich pięciu lat, ponieważ marka stale poprawia swoje notowania w większości rankingów niezawodności.

  Wszystko o 2023 Peugeot 3008

Najczęstsze problemy 3008 Hybrid4 są związane z układami elektrycznymi, klimatyzacją, zakresem EV, skrzynią biegów i filtrem DPF dla 1. generacji Hybrid4. Problemy z zakresem EV mogą stać się dużym problemem, gdy samochód stanie się wiekowy, natomiast problemy z elektryką są częstym zjawiskiem, zwłaszcza w przypadku 1 i 2 generacji Hybrid4.

Peugeot 3008 Hybrid4 – Wartość i praktyczność

Jeśli chodzi o wartość, £31,185 – £48,140 to cena, którą trzeba zapłacić za 3008 w ogóle, podczas gdy modele Hybrid4 żyją w przeszłości terytorium £40k, co jest ogromna cena dla Peugeot. Jednak większość ludzi wydaje się być zadowolony z 3008, co oznacza, że samochód jest rzeczywiście naprawdę przyjemne doświadczenie ogólnie.

Pod względem praktyczności, bagażnik jest duży, ale otwór jest dość wąski. Przednie fotele oferują wiele możliwości regulacji, podczas gdy tylne są przestronne, ale nie są wystarczająco obszerne, aby trzy dorosłe osoby mogły wygodnie usiąść. Samochód ma wiele portów USB i wiele przydatnych schowków z doskonałą widocznością we wszystkich kierunkach i łatwym wejściem.

Sekcja FAQ.

Dlaczego Peugeot przestał produkować 3008 Hybrid4 jako diesla?

Powodem, dla którego Peugeot zdecydował się na hybrydę benzynową zamiast hybrydowego silnika wysokoprężnego jest fakt, że silniki wysokoprężne są powoli wycofywane z produkcji oraz to, że większość samochodów w dzisiejszych czasach jest wyposażona w benzynowe silniki hybrydowe. Silniki benzynowe nie są tak zanieczyszczające i są uwielbiane przez większość ludzi ze względu na to, jak czują się podczas jazdy.

  Wspólne problemy z Peugeot Rifter

Mały silnik benzynowy może nadal produkować wystarczająco dużo koni mechanicznych, aby zasilić duży samochód, podczas gdy silniki Diesla potrzebują więcej przemieszczenia, aby zaoferować podobną wydajność. Co więcej, wydajność nie jest czymś, z czego silniki Diesla są znane.

Czy Peugeot wycofuje wszystkie silniki wysokoprężne?

Peugeot rzeczywiście wycofuje wszystkie swoje silniki wysokoprężne począwszy od 2023 roku, ponieważ chcą skupić się na czystszej przyszłości z tylko EV i hybryd. Peugeot zobowiązał się do bycia jedną z pierwszych dużych marek samochodowych głównego nurtu, aby całkowicie objąć EV i jest to tylko ścieżka do tego pomysłu.

Niektórzy z pewnością będą tęsknić za silnikami wysokoprężnymi, ponieważ mają one jeszcze wiele zalet, przynajmniej z inżynierskiego punktu widzenia. Tak czy inaczej, emisja CO2 musi być obniżona, a środowisko musi wygrać, więc dlatego silniki Diesla odchodzą.

Czy Peugeot 3008 jest samochodem luksusowym?

Biorąc pod uwagę jego cenę, niektórzy mogliby bardzo dobrze uwierzyć, że 3008 Hybrid4 jest samochodem luksusowym, ale w rzeczywistości daleko mu do tego. Mimo że 3008 oferuje mnóstwo funkcji i technologii, bycie samochodem luksusowym wiąże się z czymś więcej, ponieważ ogólne wykończenie i dbałość o szczegóły po prostu nie istnieją.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z