Wspólne problemy z Peugeot Rifter

Peugeot Rifter

Peugeot Rifter to van osobowy lub MPV, który został po raz pierwszy ujawniony przez Peugeot z powrotem w 2017 roku i od tego czasu był w ciągłej produkcji. Rifter wydaje się być dość popularnym vanem w Europie, gdzie niektórzy ludzie używają go do użytku osobistego, podczas gdy inni używają go również do użytku komercyjnego. Oznacza to, że Rifter jest również dość popularną opcją pojazdu flotowego.

Aby samochód był kupowany w takiej ilości, musi być w stanie wytrzymać próbę czasu, co oznacza, że nie powinien się zepsuć lub być notorycznie zawodny. W tym artykule przejdziemy przez wszystkie wspólne problemy z Peugeot Rifter i powiedzieć, co trzeba zwrócić uwagę, jeśli jesteś na rynku dla jednego.

Najczęstsze problemy z Peugeot Rifter obejmują problemy z hamulcem ręcznym, powolne przyspieszenie, problemy z układem kierowniczym, wycieki paliwa i problemy z pasami bezpieczeństwa. Wiele z tych problemów były częścią różnych wycofania na przestrzeni lat, które nie są rzadkie dla każdego samochodu, ale na pewno są warte wzmianki.

Jeśli jesteś po jednym z nich, to byłby to dobry pomysł, aby zrobić inspekcję przed zakupem, ponieważ niektóre z nich były pojazdami firmowymi, co oznacza, że nie były prowadzone przez ich oryginalnych właścicieli i są jako takie, często nie zadbane prawidłowo.

Problemy z hamulcem ręcznym

Jeden z najczęściej poruszanych problemów z Rifterem jest związany z hamulcem ręcznym, który może się potencjalnie rozłączyć i spowodować, że samochód sam się stoczy, co może być ogromnym problemem. Wygląda na to, że ten problem jest głównie związany z Rifterem z 2018 roku, dlatego Peugeot wycofał go, aby zwalczyć ten problem. Każdy dealer Peugeot będzie w stanie powiedzieć, czy model, którym jesteś zainteresowany, został objęty tym wycofaniem.

  Wszystko o 2023 Peugeot e-308

Większość pojazdów została naprawiona i powinna być bezpieczna, ale zawsze są takie, które nie zostały naprawione prawidłowo lub w ogóle nie zostały wycofane. W związku z tym, wykonaj swoją należytą staranność i sprawdź, czy ten, na który patrzysz, był objęty tym wycofaniem.

Wolne przyspieszenie

Pojawiło się sporo skarg na to, że Rifter nie zapewnia wystarczającej mocy, a nawet zatyka się przy pewnych okazjach. Może to być spowodowane kilkoma problemami, które teraz wymienimy bardziej szczegółowo. Czujnik masowego przepływu powietrza powinien być twoim głównym punktem zainteresowania, ponieważ może się zatkać i zabrudzić, a tym samym zablokować odpowiednią ilość paliwa i powietrza do komory spalania.

Należy również sprawdzić filtr paliwa, który może się zatkać zaskakująco szybko, jeśli paliwo używasz nie jest wszystko, że premium. Przyczyną mogą być również koty, a także wadliwy czujnik tlenu. Do tego wszystkiego warto sprawdzić korpus przepustnicy i czujnik położenia przepustnicy, ponieważ oba te elementy mogą powodować podobne problemy.

Problemy z układem kierowniczym

Układ kierowniczy w Rifterze był powodem, dla którego samochód był wielokrotnie wycofywany przez Peugeot. Pierwsze wycofanie miało miejsce w 2019 roku, kiedy to ustalono, że cała kolumna kierownicza nie została wyprodukowana zgodnie ze wszystkimi niezbędnymi specyfikacjami, a zatem może zawieść w dowolnym momencie i pozbawić Cię kontroli nad układem kierowniczym.

Drugi problem związany jest z wewnętrznymi drążkami kierowniczymi, które cierpią na naprawdę podobny problem. Podsumowując, pamiętaj o sprawdzeniu obu tych układów i skontaktuj się z dealerem Peugeot i zapytaj o nie oraz czy Twój Rifter wymaga jakiejkolwiek kontroli.

  Wszystko o 2023 Peugeot 5008

Wycieki paliwa

Wycieki paliwa nie są rzadkością w modelach Peugeot i Rifter nie jest inny. Rifter pierwszej generacji jest znany ze specyficznego okablowania i problemu z oprogramowaniem, który może powodować wyciek paliwa. Dotyka to samochodów wyprodukowanych między 2017 a 2021 rokiem i zdarzały się przypadki, że te nawet się zapalały z powodu resztek paliwa w nagrzewnicy.

Inny problem związany z paliwem dotyczy Riftera z lat 2019-2020, gdzie pompa paliwa nie zawsze była odpowiednio dokręcona do silnika, co również może powodować wycieki.

Problemy z pasami bezpieczeństwa

Było również sporo skarg na pasy bezpieczeństwa z Rifterem, gdzie pasy samochodowe nie zostały wykonane zgodnie z niezbędnymi standardami w czasie ich produkcji. To spowodowało potencjalne problemy, w których pasy bezpieczeństwa nie oferują wystarczającego fizycznego ograniczenia, aby utrzymać cię na miejscu w razie wypadku.

Sekcja FAQ.

Czy powinienem kupić Peugeot Rifter?

Jeśli jesteś zainteresowany zakupem dobrze przemyślanego MPV, który może być używany zarówno do celów komercyjnych, jak i prywatnych, Rifter jest rzeczywiście naprawdę dobrym wyborem. Oferuje on więcej niż wystarczająco dużo miejsca do siedzenia i jest również przyzwoicie niezawodnym samochodem.

Jest wystarczająco wygodny do dalekich podróży, a jednocześnie na tyle spokojny, że może służyć jako codzienny kierowca. Nie jest zbyt duży, ale nie jest też kompaktowy. Jest to samochód typu MPV, który idealnie pasuje do większości potrzeb małych firm, ale może również służyć jako naprawdę dobry samochód rodzinny dzięki temu, że jest cichy, bezpieczny i stosunkowo wydajny.

  Czy Peugeot Rifter to dobry samochód?

Jakie samochody rywalizują z Peugeotem Rifterem?

Przede wszystkim Rifter staje przed poważną konkurencją ze strony własnych bratnich marek należących do Stellantis, takich jak Citreon C3 Berlingo. Berlingo jest naprawdę podobny do Riftera, ponieważ te dwa samochody dzielą ze sobą sporo części.

VW Caddy jest w pewnym sensie legendą w tym segmencie i jest naprawdę blisko spokrewniony z Citroenem i Peugeotem. Na koniec trzeba też wspomnieć o Fordzie Tourner Connect, który jest ujęciem Forda na to, jak powinien wyglądać mały MPV.

Czy Peugeot Rifter jest dostępny jako samochód elektryczny?

Tak, wersja elektryczna Peugeot Rifter nazywa się e-Rifter i wykorzystuje znaną baterię Stellantis 50kWh, która oferuje 136 KM 180 mil na pełnym ładowaniu. Może być ładowany za pomocą szybkiej ładowarki 100kW DC, która powinna uzupełnić baterię z 20% do 80% w nieco ponad 25 minut.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z