Częste problemy z silnikiem Ford 2.3 EcoBoost

Silnik Ford 2.3 EcoBoost to 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem przeznaczony do zasilania samochodów kompaktowych, średniej wielkości i pełnowymiarowych, pickupów i niektórych pojazdów użytkowych. Silnik został po raz pierwszy wprowadzony w 2015 roku do zasilania Lincolna MKC i od tego czasu jest bijącym sercem wielu modeli Forda, takich jak Focus, Explorer, Mustang i Ranger.

Jeśli chodzi o niezawodność, 2.3 EcoBoost wydaje się być dość niezawodny, ale silnik nie został zbyt długo, abyśmy mogli pewnie powiedzieć, że będzie w stanie wytrzymać próbę czasu jako niektóre silniki ikony Forda. Moc waha się między 270 KM i 345 KM, który jest rzeczywiście godna pochwały liczba dla wielkości tego silnika.

EcoBoost ma tendencję do cierpienia z powodu wysokich temperatur pracy, które mogą powodować wiele problemów. Cierpi również z powodu nagromadzenia węgla, który musi być czyszczony w celu zachowania wydajności silnika i długowieczności. Musimy również wspomnieć o tym, że uszczelka głowicy może zawieść, zwłaszcza we wcześniejszych modelach RS.

Aby zakończyć tę listę, musimy również wspomnieć o problemach z turbosprężarką i nadmiernym zużyciem oleju, które mogą poważnie wpłynąć na wydajność silnika. Podsumowując, 2.3L EcoBoost to dobry silnik, który powinien przetrwać, jeśli odpowiednio o niego zadbasz.

Ford 2.3 EcoBoost – problemy z przegrzewaniem

Pierwsze wycofanie, które zostało zrobione na 2.3L EcoBoost było spowodowane tym, że silnik działał zbyt gorąco, zwłaszcza w części podwoziowej silnika. Zdali sobie sprawę, że wydech działa trochę za gorąco i może potencjalnie uszkodzić wiele okolicznych przewodów, zwłaszcza tych związanych z hamulcem postojowym, przewodów oparów paliwa i samego zbiornika paliwa.

  Ford Focus ST Niezawodność

Nie jest to jedyny problem z silnikiem 2.3 EcoBoost, ponieważ musimy również wspomnieć o problemach z przegrzewaniem się w modelach wyczynowych, takich jak Focus i Mustang. Nawet jeśli intercooler jest w stanie schłodzić silnik 2.3L bez żadnych problemów w normalnych samochodach Forda, to samochody wyczynowe mogą przegrzewać się częściej.

Ford 2.3 EcoBoost – problemy z gromadzeniem się nagaru

Osad węglowy gromadzący się na zaworach nie musi być problemem, ponieważ jeśli go wyczyścisz, nie będziesz miał absolutnie żadnych zmartwień. Jeśli jednak nie będziesz go regularnie czyścić, twój silnik w końcu zacznie się męczyć. Te osady węglowe doprowadzą w końcu do ograniczenia przepływu powietrza do silnika, co może spowodować mnóstwo innych problemów.

Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że nagar jest problemem i nawet nie zauważają braku mocy. Jednakże, jeśli prowadzisz samochód wydajności, ostatnią rzeczą, którą chcesz jest mniej mocy. Obróbka strumieniowa orzechów jest najlepszą możliwą metodą czyszczenia i prawdopodobnie będzie kosztować około 300$-600$, aby to zrobić.

Ford 2.3 EcoBoost – problemy z uszczelką głowicy

Ten problem jest prawie całkowicie wyłączne do Ford Focus RS, który z jakiegoś powodu przyszedł z nieprawidłowym uszczelki głowicy, która była pierwotnie przeznaczona dla Mustanga. Ten problem został rozwiązany całkowicie i nie powinno być żadnych modeli Focus RS lewo z tym.

Jeśli jednak jesteś zainteresowany zakupem używanego Focusa RS, pamiętaj, aby zwrócić na to baczną uwagę, ponieważ może to spowodować bardzo kosztowne naprawy. Ford posiada zapisy dotyczące tego problemu, więc upewnij się, że dasz znać swojemu lokalnemu dealerowi zanim kupisz używanego Focusa RS.

  Ford Maverick - problemy

Ford 2.3 EcoBoost – problemy z turbosprężarką

Naturalnie wolnossące silniki EcoBoost nie są wyposażone w turbosprężarkę, co jest zarówno dobrą, jak i złą rzeczą. Na początek, jednostki bez turbodoładowania korzystają z liniowego pasma mocy, ale nie mają aż tak dużo mocy na początku.

Jednostki z turbodoładowaniem są znacznie mocniejsze i prawdopodobnie dają więcej radości z jazdy, ale turbosprężarka może zawieść, a jej naprawa kosztuje sporo pieniędzy. Niektórzy twierdzą nawet, że Ford podał, że nowa turbosprężarka kosztuje prawie tyle, co cały silnik, więc należy być ostrożnym.

Ford 2.3 EcoBoost – problemy ze zużyciem oleju

Ford 2.3 EcoBoost jest również czasami znany z tego, że spala zbyt dużo oleju bez wyraźnego powodu. Pamiętaj, aby zwracać uwagę na poziom oleju silnikowego, ponieważ może on przedwcześnie zakończyć pracę silnika. Jeśli twój silnik staje się trochę za suchy, to zacznie się uszkadzać od wewnątrz, a potencjalnie nawet spowodować całkowitą awarię silnika.
Można to naprawić jedynie poprzez całkowitą wymianę silnika, co, jak już wcześniej mówiliśmy, kosztuje sporo pieniędzy.

Sekcja FAQ

Jak długo może działać Ford 2.3 EcoBoost?

Silnik Forda 2.3 EcoBoost nie powinien mieć absolutnie żadnych problemów z wytrzymaniem co najmniej 200 000 mil zanim będzie wymagał poważnych napraw. Jest to jednak w dużej mierze zależne od tego, jak dobrze i jak często będziesz konserwował swój silnik. Nawet najbardziej niezawodne układy napędowe na świecie nie wytrzymają roku, jeśli nie będą odpowiednio zadbane.

  Czy Ford F-150 Lightning to dobry samochód?

Wydaje się, że są pewne problemy, które mogą przejść na emeryturę 2.3 EcoBoost, ale jeśli zachowasz czujność i zrobisz wszystko, co w twojej mocy, są szanse, że twój 2.3 EcoBoost będzie trwał długo, długo.

Jak wydajny jest silnik Forda 2.3 EcoBoost?

Silnik 2.3 EcoBoost może nie być najbardziej wydajnym 4-cylindrowym silnikiem na rynku. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że 2.3 EcoBoost w wielu wariantach oferuje nawet 300 KM, więc nie można oczekiwać, że będzie tak wydajny jak niektóre 4-cylindrowe jednostki napędowe Hyundai.

Aby być dokładnym, Ford Mustang, który pochodzi z tego silnika 2.3 EcoBoost jest oceniane zwrócić 22MPG w mieście i 31MPG na autostradzie. Jeśli weźmiemy pod uwagę, jak potężny jest ten silnik, te liczby MPG są naprawdę dobre.

Czy Ford 2.3 EcoBoost jest lepszy od V8?

2.3 EcoBoost jest dużo tańszy w zakupie, dużo tańszy w naprawie, dużo tańszy w eksploatacji i dużo bardziej wydajny. 2.3 EcoBoost jest lepszym silnikiem w prawie każdy możliwy sposób, ale ludzie zawsze będą kochać 5.0L V8 bardziej, ponieważ jest to naturalnie aspirowane duże V8, które brzmi niesamowicie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z