Częste problemy z silnikiem Ford Edge EcoBoost

Ford Edge to średniej wielkości crossover, który został po raz pierwszy wprowadzony w 2006 roku i od tego czasu jest w ciągłej produkcji. Jest to również jeden z najpopularniejszych i najbardziej udanych crossoverów Forda, jakie kiedykolwiek pojawiły się na rynku dzięki swoim rozmiarom, użyteczności i wartości. Edge pochodzi z dwóch różnych silników EcoBoost, 2,0L EcoBoost 4-cylindrowy i 2,7L V6 EcoBoost dla wariantu ST wydajności.

Jeśli chodzi o niezawodność, te dwa silniki wydają się być dość niezawodne, jeśli odpowiednio o nie zadbać. Silnik 2.0L EcoBoost został zaprojektowany, aby zaoferować Ci doświadczenie bez wysiłku, który nie jest ciężki na zużycie paliwa i nie jest zbyt kosztowny w eksploatacji. Z drugiej strony, 2.7L V6 EcoBoost jest znacznie droższy, ale o wiele bardziej przyjemny w prowadzeniu.

Najczęstsze problemy z silnikiem Ford 2.0 EcoBoost są związane z pękniętym kolektorem wydechowym i pompą paliwową niskiego ciśnienia, natomiast najczęstsze problemy z silnikiem Ford 2.7L V6 EcoBoost są związane z prowadnicami zaworów silnika i wyciekami z miski olejowej, które mogą zniszczyć silnik, jeśli nie zauważysz ich na czas.

W sumie, oba te silniki pochodzą z pewnych korzyści i wad, a wszystko sprowadza się do tego, co cenisz więcej. Jeśli chcesz wydajność, niezawodność, niskie koszty eksploatacji i mniejszy wpływ na środowisko, przejdź do silnika 2,0L. Jeśli zależy Ci na mocy, emocjach i braku wysiłku, wybierz silnik 2,7L V6.

Problemy z silnikiem Ford Edge EcoBoost – problemy z pękniętym kolektorem wydechowym 2.0 EcoBoost

Podczas opracowywania tego silnika Ford zdecydował, że najlepiej jest, aby kolektor wydechowy był wykonany ze stali nierdzewnej i umieszczony bezpośrednio na głowicy cylindrów. To nie przychodzi z pewnymi korzyściami wydajności i pakowania, które sprawiają, że silnik jest mocniejszy i bardziej wydajny ze względu na to, że jest nieco lżejszy i mniej ograniczony.

  Częste problemy ze skrzynią biegów Forda Focusa

Jednakże, jeśli są ciężkie na pedał gazu lub mają tendencję do korzystania z tego silnika do holowania i ciągnięcia, często można doświadczyć problemów z kolektora staje się zbyt gorące. To z kolei będzie się kurczyć i rozszerzać obudowę ze stali nierdzewnej i ostatecznie spowodować pęknięcia linii włosów, które mogą ostatecznie wysadzić turbodoładowany całkowicie.

Problemy z silnikiem Ford Edge EcoBoost – 2.0 EcoBoost problemy z niskociśnieniową pompą paliwa

Silnik 2.0L Ford EcoBoost jest wyposażony w dwie pompy paliwowe. Pompa paliwowa niskiego ciśnienia służy do pompowania paliwa ze zbiornika paliwa do pompy paliwowej wysokiego ciśnienia, która wysyła paliwo pod bardzo wysokim ciśnieniem do silnika. Ten system jest zaprojektowany ze względu na wydajność i dlatego, że pojedyncza pompa pracowałaby o wiele za dużo, aby zrobić to w sposób wydajny i spójny.

Jednak problem polega na tym, że filtr paliwa jest umieszczony bezpośrednio między zbiornikiem paliwa a pompą paliwową niskiego ciśnienia. Jeśli ten filtr paliwa zatka się (co w końcu nastąpi), spowoduje to poważne obciążenie pompy paliwowej niskiego ciśnienia, która musi pracować naprawdę ciężko, aby dostarczyć niezbędne paliwo do pompy paliwowej wysokiego ciśnienia. Należy pamiętać o wymianie filtra paliwa zanim to nastąpi, ponieważ może to spowodować dodatkowe uszkodzenia reszty układu dostarczania paliwa.

Ford Edge EcoBoost problemy z silnikiem – 2.7L V6 EcoBoost problemy z prowadnicami zaworów silnika

Wygląda na to, że wiele modeli Forda 2.7L V6 zbudowanych w latach 2016-2017 cierpi na defekt związany z prowadnicami zaworów głowicy cylindrów. Problemem jest tutaj to, że spowoduje to wyciek oleju silnikowego, który dostanie się do silnika spalinowego i spali się. Nie będziesz w stanie zobaczyć żadnych kałuż oleju na ziemi, co jest złe, ponieważ ten problem może bardzo łatwo przejść niezauważony.

  Częste problemy z silnikiem Ford 2.3 EcoBoost

Zwiększy to ogólne zużycie oleju, tak bardzo, że będziesz przechodził przez kwartę oleju co 2000-3000 mil. Najbardziej oczywistym objawem tego problemu jest niebieski dym wydobywający się z wydechu. Dobra wiadomość jest taka, że Ford naprawi ten problem za darmo, ale tylko wtedy, gdy w porę go zauważysz.

Problemy z silnikiem Ford Edge EcoBoost – wycieki z miski olejowej 2,7L V6 EcoBoost

Niektóre modele Forda Edge ST wyprodukowane w latach 2015-2017 cierpiały na problem związany z miską olejową, która nie była odpowiednio uszczelniona z silnikiem. Spowoduje to powstanie znacznej kałuży oleju, którą trudno będzie niezauważyć. Problemem jest tutaj fakt, że miska olejowa wykonana jest z plastiku, natomiast blok silnika z aluminium i naprawdę trudno jest całkowicie uszczelnić te dwa materiały, ponieważ jeden jest znacznie bardziej miękki.

Dobrą wiadomością jest to, że Ford naprawi ten problem bezpłatnie, więc pamiętaj, aby znaleźć odpowiedni biuletyn serwisowy Forda dotyczący tego problemu.

Sekcja FAQ

Czy silnik Forda Edge 2.0L EcoBoost jest dobry?

Silnik Forda 2.0L EcoBoost oferuje 250 KM i 280lb-ft momentu obrotowego, co przez wielu uznawane jest za więcej niż wystarczające. Ten wariant Forda Edge może być sparowany z inteligentnym systemem AWD Forda lub zwykłym systemem FWD. Ośmiobiegowy automat jest również w mieszance i cały pakiet jest naprawdę dobry dla większości ludzi.

250 KM to naprawdę dużo jak na silnik 2.0L w dzisiejszych czasach, więc nie powinno Ci brakować mocy podczas codziennych dojazdów do pracy. Jeśli jednak chcesz więcej mocy, możesz wybrać model Ford Edge ST z silnikiem 2,7L V6 EcoBoost.

  Ford Focus ST Niezawodność

Czy Ford Edge 2.7L EcoBoost V6 to dobry silnik?

Silnik 2.7L V6 znajdujący się w Fordzie Edge jest znacznie bardziej wydajnym silnikiem niż 2.0L w podstawowym modelu Edge. V6 oferuje 335 KM i 380lb-ft momentu obrotowego, czyli o 100lb-ft momentu obrotowego więcej niż 2.0L EcoBoost.

V6 brzmi też o wiele lepiej i jest ogólnie gładszym silnikiem. W sumie naprawdę trudno jest krytykować 2,7L V6, bo to naprawdę dobry silnik. Jednak przy 335 KM i 380lb-ft momentu obrotowego nie należy oczekiwać wyników wydajności na najwyższym poziomie.

Który silnik Forda Edge EcoBoost jest najlepszy?

Jeśli cenisz sobie koszty, wydajność paliwową i emisję, powinieneś wybrać 2,0L EcoBoost, który nie jest słaby per se, ale z pewnością nie jest tak mocny jak 2,7L EcoBoost V6. Z drugiej strony, jeśli cenisz sobie moc, szybkość, płynność i posiadanie modelu z najwyższej półki, Ford Edge ST z silnikiem 2,7L EcoBoost V6 jest wyborem dla entuzjastów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z