Częste problemy z silnikiem Forda Ranger 3.2

Ford Ranger Problemy

Ford Ranger jest jednym z najbardziej popularnych samochodów ciężarowych Forda, ponieważ jest wystarczająco duży dla większości ludzi, ale nie jest gargantuiczny, jak niektóre z ciężarówek Forda serii F są. Ogólnie rzecz biorąc, Ford Ranger jest dobrym samochodem, ponieważ oferuje naprawdę wszechstronne doświadczenie średniej wielkości ciężarówki z doskonałym holowaniem i wydajnością. Aby Ranger był w stanie to zrobić, potrzebuje mocnego i niezawodnego silnika, więc jakie są wspólne problemy z silnikiem Ford Ranger 3.2?

Najczęstsze problemy z silnikiem Ford Ranger 3.2 obejmują wadliwe spusty pompy oleju, problemy z dwumasowym kołem zamachowym, problemy z układem wtryskowym paliwa, wycieki intercoolera, degradacja węży i problemy z EGR. Problemy te są stosunkowo powszechne w wielu generacjach ciężarówek Forda i Mazdy BT-50, która również wykorzystuje ten silnik.

Ogólnie rzecz biorąc, silnik 3.2L jest solidny i dość niezawodny, co oznacza, że możesz oczekiwać, że będzie działał naprawdę długo, jeśli odpowiednio o niego zadbasz. Z tego względu musimy wspomnieć, że wielu właścicieli tego silnika nie jest szczególnie punktualnych w jego konserwacji, co może być przyczyną złej reputacji w niektórych kręgach Forda.

Będziemy teraz iść dogłębnie o wszystkich tych wspólnych problemów Ford Ranger 3.2 silnika, który obejmuje mówiąc, co powoduje te i jak można je naprawić.

Wadliwe spuszczanie oleju z pompy

Jednostka 3.2L jest wyposażona w pompę olejową o zmiennym przepływie, która wykorzystuje specjalnie zaprojektowany system w kształcie łopatki, który różni się znacznie od normalnej konstrukcji pompy charakteryzującej się napędem zębatym. Powodem, dla którego Ford to zrobił była chęć zwiększenia wydajności silnika, ale wadą tego systemu jest to, że cierpi on na nieodłączną wadę.

  Ford EcoSport Niezawodność

Układy te nie mogą się same napełniać, dlatego wymiana oleju może być ogromnym ryzykiem dla tych, którzy nie są tego świadomi. Jeśli zdecydujesz się na jazdę Rangerem bez zalanej pompy olejowej, może to spowodować, że cały system się rozreguluje i spowoduje ogromne szkody.

Problemy z kołem zamachowym dwumasowym

Jednym z aspektów, które wielu właścicieli 3.2L uwielbia jest fakt, że silnik ten jest wyposażony w manualną skrzynię biegów, którą wielu uważa za lepszą od automatycznej. Skrzynia ta jest wyposażona w dwumasowe koło zamachowe, które ma za zadanie chronić układ napędowy przed wszystkimi wibracjami, jakie zwykle emituje silnik Diesla, a jednocześnie sprawia, że skrzynia jest bardziej płynna.

Jednakże, przy całym tarciu, które te systemy wytrzymują, mają one tendencję do zużywania się stosunkowo szybko, a jeśli nie zajmiemy się tym natychmiast, będzie to również stanowić dodatkowe obciążenie dla sprzęgła. Najłatwiejszym sposobem na stwierdzenie, czy winne jest dwumasowe koło zamachowe jest usłyszenie odgłosów grzechotania podczas naciskania na pedał.

Problemy z układem wtryskowym

Silniki Diesla Forda i problemy z układem wtryskowym paliwa są naprawdę powszechne. Silnik 3.2L jest podatny na kod błędu P1280, który jest również powszechny w większych silnikach Forda Heavy Duty. Po tych problemach pojawia się lampka kontrolna silnika i powolna praca silnika. Częściej niż nie, problem jest związany z wadliwym czujnikiem ciśnienia kontroli wtrysku (ICP).

  Ford Fiesta Niezawodność

Aby rozwiązać ten problem, trzeba będzie sprawdzić cały układ paliwowy samochodu i prawdopodobnie wymienić kilka zniszczonych węży, potencjalnie nawet sam czujnik ICP. W sumie najlepiej nie ignorować takich problemów jak te, ponieważ mają one tendencję do pogarszania się z czasem.

Wycieki z intercoolera

Węże złej jakości nie są rzadkością w niektórych silnikach Forda, co oznacza, że z czasem mogą się zużyć, stać się kruche i w końcu pęknąć. To powoduje cały szereg problemów z niektórymi systemami samochodu, zwłaszcza z systemem intercoolera, który będzie przeciekał, jeśli to naprawdę ma miejsce.

Jeśli Twój Ranger zaczyna cierpieć z powodu osłabionej wydajności nawet w normalnych warunkach jazdy lub nawet przechodzi do pełnego Limp Mode, istnieje spora szansa, że problem jest związany z wyciekiem intercooler. Możesz to naprawić, używając taśmy żaroodpornej i zamykając nieszczelność, ale najlepiej wymienić wąż.

Problemy z EGR

Zadaniem zaworu recyrkulacji spalin jest zwiększenie wydajności samochodu, pomoc w oszczędzaniu paliwa oraz schładzanie spalin. Układ EGR w silniku 3.2L jest chłodzony wodą, co oznacza, że jest taki sam jak sam silnik.

Problem pojawia się, gdy gdzieś pojawia się nieszczelność i powoduje wyciek całej tej wody. Jeśli nie zauważysz tego wystarczająco wcześnie, istnieje duża szansa, że skończysz z rozerwaną uszczelką głowicy lub nawet wyciekiem płynu chłodzącego. Najlepiej jest wymienić zawór EGR, gdy to się stanie, ponieważ nie chcesz ryzykować dodatkowych uszkodzeń systemu.

Sekcja FAQ

Jak długo może wytrzymać Ford 3.2 Ranger?

Jeśli utrzymasz go wystarczająco dobrze, ten 3.2L Ranger powinien być w stanie przetrwać 20 lat lub nawet dłużej niż to. Ford z dumą ogłasza, że jego samochody ciężarowe są zaprojektowane i zbudowane w taki sposób, aby były w stanie wytrzymać wszystkie nadużycia, które pojawiają się w życiu ciężarówki, a jednocześnie są w stanie przetrwać naprawdę długi czas.

  Najczęstsze problemy Forda 7.3 Godzilla

Ranger jest bardzo podobny, ale tylko wtedy, gdy robisz wszystko, co trzeba. Jeśli nie, problemy zaczną się gromadzić i ostatecznie doprowadzą do zagrażających życiu problemów, które z pewnością zabiją Twojego Rangera przedwcześnie.

Czy Mazda BT-50 jest podobna do Forda Rangera?

Mazda BT-50 dzieli ten właśnie silnik z Fordem Rangerem, ale musimy wspomnieć, że Ford i Mazda zrobiły je oddzielnie. Oznacza to, że mimo iż dzielą one ze sobą sporo części, są na tyle różne, że inaczej odczuwa się je na drodze.

Jednak starsze ciężarówki Mazdy serii B to tak naprawdę Ford Rangers z emblematami Mazdy, co oznacza, że są niemal identyczne.

Czy powinienem kupić używanego Forda Rangera?

Kupno używanego Forda Ranger wiąże się z pewnymi korzyściami, ale także z kilkoma wadami. Po pierwsze, kupno używanego Rangera pozwoli Ci zaoszczędzić sporo pieniędzy, ponieważ Rangery nie są odporne na deprecjację, a jednocześnie nie zmieniają się drastycznie na przestrzeni lat.

Jeśli uda Ci się znaleźć jeden w przyzwoitym stanie i jeśli nie przeszkadza Ci brak najnowszej technologii, używany Ranger to naprawdę dobry pomysł.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z