Mercedes EQS jest jednym z najbardziej ekscytujących samochodów elektrycznych, które pojawiły się w ciągu ostatniego roku lub dwóch, ponieważ oferuje najwyższy poziom luksusu dostępny obecnie w samochodzie elektrycznym. EQS jest tak bogaty i spokojny, że z łatwością rywalizuje z legendarną Klasą S zarówno pod względem komfortu, jak i luksusu.
Dzięki pięknie wyglądającemu ekranowi MBUX Hyperscreen, EQS sprawia wrażenie najbardziej zaawansowanego technologicznie samochodu na rynku. Biorąc pod uwagę fakt, że system informacyjno-rozrywkowy Mercedes MBUX Hyperscreen jest jednym z najłatwiejszych w obsłudze, a poza tym oferuje mnóstwo funkcji, logiczne jest, że EQS można uznać nawet za lepszego od Klasy S.
EQS został delikatnie skrytykowany za kosztowanie dużo więcej niż Tesla Model S bez oferowania żadnych lepszych referencji wydajności. Wydaje się jednak, że to się zmieniło, ponieważ Mercedes właśnie wypuścił zupełnie nowy model EQS 53 AMG+, który ma być zarówno luksusowy, jak i ekscytujący w prowadzeniu.
EQS 53 AMG+ oferuje moc do 750 KM dzięki funkcji boost tylko przez krótki czas, aby zachować ładunek i utrzymać niską temperaturę. Na co dzień zawsze będziesz mógł korzystać z 650 KM, co oznacza, że EQS AMG jest zdecydowanie warty tego, by stać się najbardziej luksusowym samochodem elektrycznym na świecie.
Mercedes Benz EQS 53 AMG+ – Przegląd
Nowo wydany EQS 53 AMG jest najszybszym Mercedesem EV, jaki można teraz kupić, ponieważ oferuje podwójną konfigurację silnika o mocy 650-750 KM w zależności od warunków jazdy. To pozwala 53 AMG osiągnąć 60mph z postoju w twierdził 3,4 sekundy.
EQS jest bardziej spruced up wersja regularnego EQS, co oznacza, że czyni platformę EQS tak luksusowy jak EQS580 i tak szybko, jak prawdziwy AMG powinno być. Mercedes nie potwierdził jeszcze, że planują zrobić top-of-the-line 63 AMG wersji, ale wydaje się, że mogą one w przyszłości, ponieważ model ten nie jest nazywany 63.
Mercedes nie ujawnił jeszcze szczegółów cenowych dla 53 AMG, ale model ten powinien z łatwością kosztować więcej niż 180.000 dolarów bez żadnych opcji. Wersja AMG jest również wyposażony w mnóstwo funkcji AMG, takich jak koła AMG, sportowy wygląd zewnętrzny, sportowe fotele, sportowa kierownica AMG, tryby jazdy AMG i dedykowane oprogramowanie AMG wydajność.
Mercedes EQS 53 AMG+ – Dlaczego zakup EQS 53 AMG to dobry pomysł
Jak już wcześniej wspomniano, jednym z największych zarzutów wobec EQS był fakt, że nigdy nie był on tak ekscytujący, biorąc pod uwagę cenę. Wygląd zewnętrzny bazowych modeli 450+ i 580 był mieszany, ponieważ wyglądał trochę nie na miejscu, nie pasował do samochodu luksusowego ani wyczynowego.
Jednak wersja AMG z pewnością wygląda o wiele lepiej niż model bazowy, a ponieważ AMG tworzy jedne z najbardziej rozrywkowych samochodów do jazdy, EQS powinien również wspierać stylizację wieloma udogodnieniami AMG, które powinny sprawić, że EQS będzie bardziej konkurencyjny, jeśli chodzi o wydajność EV.
EQS AMG 53 oferuje wrażenia z jazdy bardziej skoncentrowane na tylnej osi, bardziej dynamiczne podwozie oraz ulepszone łożyska i elementy tylnej osi, które powinny sprawić, że samochód będzie dawał więcej radości z jazdy. Samochód jest również wyposażony w wiele programów AMG, takich jak „Race Start” oraz wszelkiego rodzaju dane i narzędzia do analizy osiągów.
Tak czy inaczej, EQS AMG 53 to zdecydowany upgrade w stosunku do zwykłych modeli EQS zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz i powinien być brany pod uwagę, jeśli chcesz mieć stosunkowo szybki i najbardziej komfortowy EV na rynku.
Mercedes EQS 53 AMG+ – Dlaczego pominięcie EQS 53 AMG to dobry pomysł
W tej chwili EQS AMG 53 jest najbardziej dynamicznym Mercedesem EV na rynku, ale Mercedes całkiem potencjalnie może wyjść z jeszcze mocniejszym i szybszym modelem AMG 63. Jest to raczej niejasne w tej chwili, ale jeśli to zrobią, to prawdopodobnie będą celować w Porsche Taycan Turbo S, e-Tron GT RS i Tesla Model S Plaid klientów.
Jednak, czy to ma sens, aby kupić wydajność EV tak, ponieważ są one głównie zabawa do jazdy w linii stojącej? To w końcu staje się nie wszystko, że ekscytujące i jesteś w lewo z $ 50k + upgrade ceny dla podobnego samochodu.
Nazywanie jakiegokolwiek samochodu elektrycznego EV wyczynowym jest raczej zbyt daleko idącym naciąganiem, ponieważ EQS 53 AMG waży prawie 6000 funtów, czyli tyle samo co Ford F-150. Co więcej, przełknięcie ceny $180k-$220k za samochód, który ledwo może rywalizować z większością wyczynowych EV na rynku, jest trudnym zadaniem.
Sekcja FAQ
Dlaczego powinienem kupić EQS AMG zamiast zwykłego EQS?
Wersję AMG powinieneś kupić, jeśli jesteś jednym z tych, którzy uważają, że zwykły model EQS jest trochę za wolny i zbyt nudny. Nie da się ukryć, że wersja AMG zarówno wygląda, jak i zachowuje się lepiej niż EQS 450+ i 580.
Model AMG nie ma zbyt wielu wyrzeczeń w stosunku do zwykłych modeli, mimo że oferuje znaczny wzrost osiągów i stylistyki.
Dlaczego powinienem kupić zwykłego EQS zamiast EQS AMG?
Jeśli zależy Państwu przede wszystkim na luksusie i zasięgu, powinni Państwo kupić zwykły model EQS. Model AMG EQS może przejechać o 60 mil mniej na pełnym ładowaniu w porównaniu do EQS 580, co jest wystarczającą różnicą.
Ponadto, zwykły EQS kosztuje znacznie mniej pieniędzy, oferując 90% tego, co oferuje wersja AMG. Lepszym pomysłem może być wybór w pełni wyposażonego EQS 580 niż wersji AMG, ponieważ wydasz o wiele mniej pieniędzy za dość podobny samochód.
Jakie jest najlepsze osiągi EV na rynku?
Mimo że Tesla Model S Plaid jest najszybszym sedanem wydajności EV na rynku, nadal nie jest tak przyjemny w prowadzeniu, jak zarówno e-Tron RS GT, jak i Taycan Turbo S. Rimac Nevera jest najszybszym istniejącym samochodem, ale drugim najszybszym 0-60mph EV jest obecnie Plaid.
Mimo to, Plaid nie oferuje konkurencyjnie dynamiczne doświadczenie przez zakręty i dlatego należy skupić swoją uwagę głównie na Taycan i e-Tron GT, jeśli nie można przełknąć wiele milionów dolarów tag cenowy Rimac Nevera.