Dlaczego kierownica BMW jest sztywna

Kierownice BMW mają tendencję do bycia znacznie sztywniejszymi niż w innych samochodach. Kierownica BMW ma na celu zwiększenie precyzji prowadzenia pojazdu. Przy lekkiej kierownicy znacznie trudniej jest precyzyjnie odgadnąć, gdzie skierowane są przednie opony, podczas gdy sztywniejsze kierownice dają kierowcy dużą kontrolę.

Kierownice BMW mają mniejszą siłę wspomagania

Mimo, że lekki układ kierowniczy ułatwia prowadzenie samochodu, sprawia, że jest on znacznie mniej precyzyjny na wyboistych drogach lub przy większych prędkościach. A ponieważ BMW zostały zaprojektowane tak, aby dawać właścicielom czystą przyjemność z jazdy, skupiają się również na osiągach przy wyższych prędkościach, komforcie i wyczuciu drogi.

Jest to główny powód, dla którego BMW w większości swoich pojazdów stosuje kierownice z mniejszym wspomaganiem. Wiele cech, które na początku mogą wydawać się sprzeczne z intuicją w innych pojazdach, w BMW zostały zaprojektowane z myślą o wydajności i prędkości.

Jak sprawdzić, czy Twoja kierownica jest sztywniejsza niż zwykle?

Pomimo tego, że BMW zazwyczaj mają dużo sztywniejsze kierownice niż inne samochody, mogą one stać się jeszcze sztywniejsze, jeśli coś się w nich zepsuje lub uszkodzi. Kierownice BMW są zazwyczaj wspomagane przez układ wspomagania kierownicy. I chociaż układ ten jest celowo usztywniony bardziej niż w przypadku innych marek, to i tak może stać się jeszcze gorszy, jeśli coś ulegnie awarii.

Jeśli Twój samochód doświadcza jednego z poniższych problemów, najprawdopodobniej będziesz musiał odwiedzić mechanika.

  Dlaczego kierowcy BMW mają złą reputację?

Słyszysz piski lub piski podczas skręcania kierownicą, niezależnie od prędkości, z jaką jedziesz.
Układ kierowniczy jest bardziej dynamiczny niż zwykle, czasami łatwo się nim steruje, a następnie od razu staje się trudniejszy, bez zmiany prędkości jazdy. Nieregularne zachowanie układu wspomagania.
Jeśli na podjeździe lub w garażu widać kałuże, plamy lub krople.
Jeżeli płyn w układzie kierowniczym jest niski.

Jeśli wystąpiła jedna z powyższych sytuacji, ale nadal nie są Państwo pewni, na czym polega problem z układem i mają Państwo ochotę sami go rozwiązać, należy zacząć od zdiagnozowania układu. Aby to zrobić, należy przede wszystkim:

  1. Sprawdzić poziom płynu w układzie kierowniczym. W tym celu odkręć korek pompy i spójrz na poziom w środku, jeśli nie jest wypełniony na maksa, uzupełnij go zgodnie z instrukcją obsługi płynu.
  2. Sprawdzić węże i przewody pompy. Wszelkie oznaki uszkodzenia i należy odwiedzić mechanika.
  3. Jeśli coś jest nieszczelne, należy rozważyć wizytę u mechanika tak szybko, jak to możliwe.
  4. Jeśli słychać głośny pisk, przyczyną może być ślizgający się pasek napędowy.

Części składowe układu wspomagania kierownicy

Układ wspomagania kierownicy jest nieco skomplikowany, ale składa się tylko z czterech części. Jeśli doświadczasz problemów z kierowaniem pojazdem bardziej niż zwykle, najprawdopodobniej problemy wynikają z tego, że jedna z tych części jest wadliwa.

Pompa wspomagania układu kierowniczego
Pompa wspomagania układu kierowniczego jest prostym urządzeniem, które jest poruszane przez pasek silnika za pomocą układu kół pasowych. Istnieje również inne urządzenie, które jest częścią pompy – zawór obrotowy, który wykrywa siłę nacisku na kierownicę i pozwala systemowi wiedzieć, jak dużego wsparcia potrzebujesz, aby wykonać skręt. Dlatego właśnie układ kierowniczy jest często określany jako dynamiczny.

  Najlepszy model BMW za rozsądną cenę

Im szybciej jedziesz, tym więcej płynu układ pompuje do łopatek, które chowają się i obracają wewnątrz owalnych komór pompy wspomagania układu kierowniczego. Istnieje również zawór ograniczający ciśnienie, który ma za zadanie upewnić się, że łopatki nie znajdą się pod zbyt wysokim ciśnieniem.

Pasek silnika
Pasek biegnie do pompy układu kierowniczego od wału korbowego. Niektóre pojazdy mają ich kilka, inne tylko jeden. Jeśli jeden z pasków pęknie lub rozerwie się, najprawdopodobniej dojdzie do awarii układu kierowniczego.

Poziom płynu
Upewnij się, że sprawdzasz płyn w układzie kierowniczym i jego poziom. Jeśli jest niski, najprawdopodobniej nie uda się utrzymać ciśnienia w układzie. Płyn wspomagania układu kierowniczego jest głównym zasobem układu wspomagania. Bez niego nie będzie on działał.

Sprawdź węże
Upewnij się, że węże są zawsze czyste i że przewody są zdrowe. Jeśli widzisz jakieś pęknięcia lub masz wrażenie, że węże są zatkane, musisz jak najszybciej odwiedzić mechanika, ponieważ doprowadziłoby to do poważnych usterek.

Wniosek

Zazwyczaj opony odgrywają również dużą rolę w tym, jak łatwo jest skręcić koła pojazdu. Im większe są koła danego pojazdu, tym trudniej będzie nim zawrócić, niezależnie od wspomagania układu kierowniczego, które Ci pomaga. BMW zdecydowało się poświęcić komfort lekkiej kierownicy, aby uzyskać znacznie stabilniejszy samochód przy dużych prędkościach i dać kierowcy informację zwrotną, której oczekuje na drodze.

  Czy BMW to dobre samochody?

Dokładna wiedza o tym, co w danej chwili robią przednie koła, może stanowić różnicę między przyjemnością z jazdy a jej brakiem. A BMW stawia na przyjemność z jazdy.

FAQ

Dlaczego samochody BMW są gładkie przy wyższych prędkościach?

BMW produkuje samochody, które mają dawać czystą przyjemność z jazdy, dlatego optymalizuje swoje pojazdy pod kątem wyższych prędkości, stosując sztywniejsze kierownice, dynamikę układu jezdnego i znacznie lepsze zrozumienie balansu masy. Co więcej, zawieszenie i zestawy kół i opon odgrywają główną rolę w tym, że samochody BMW znajdują się w łańcuchu pokarmowym pod względem komfortu jazdy.

Jaki jest najczęstszy powód, dla którego układ kierowniczy Państwa BMW może stać się sztywniejszy?

W samochodach BMW układ kierowniczy jest zazwyczaj dużo sztywniejszy niż w innych samochodach, głównie dlatego, że wspomaganie jest mniejsze. Jeśli masz wrażenie, że wspomaganie układu kierowniczego w Twoim samochodzie się zepsuło, najczęstszą przyczyną tego w samochodach BMW jest wyciek płynu, który wydostaje się z obszaru przewodu o zbyt wysokim ciśnieniu, co prowadzi do znacznego braku płynu wspomagania w układzie Twojego samochodu. Jeśli zauważysz jakiekolwiek wycieki, udaj się do mechanika.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z