Kto produkuje najbardziej niezawodne silniki turbo?

Renomowana strona Consumer Reports wymienia kilka marek, które produkują silniki z turbodoładowaniem, które są bardziej niezawodne niż przeciętne silniki wolnossące. Te marki to Honda, Lexus, BMW, Audi, Porsche i Subaru.

Trwający trend downsizingu i wymuszonej indukcji jest konieczny, aby nowsze silniki były zgodne z coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi emisji spalin, a niektóre marki, takie jak Volvo, hybrydyzują, turbodoładowują i doładowują swoje silniki.

Wszystko to oznacza, że silniki te stają się coraz bardziej skomplikowane, co dodatkowo podnosi kwestię długoterminowej niezawodności. Chociaż silniki Volvo cieszą się dużą niezawodnością w krótkim okresie, w dłuższej perspektywie trudno powiedzieć.

Jednak przemysł samochodowy stale się rozwija, a producenci samochodów znajdują coraz to nowsze sposoby na tworzenie niezawodnych silników. I chociaż produkowane obecnie silniki są o wiele bardziej skomplikowane, inżynierowie pracujący przy ich projektowaniu są coraz bardziej wykwalifikowani.

Honda

Honda od lat buduje niezawodne silniki z turbodoładowaniem i nawet Toyota, jako zwykły japoński król niezawodności silników, nie może się równać z Hondą w tym względzie. Dzieje się tak głównie dlatego, że Toyota nieco ociągała się z wprowadzeniem taktyki zmniejszania rozmiarów silników z turbodoładowaniem.

Honda Accord na przykład wykorzystuje 1,5L turbodoładowany silnik czterocylindrowy. Silnik ten zdobył wiele nagród za swoją niezawodność i niezawodność. Ten silnik wysuwa się do 205 KM i 192 lb-ft momentu obrotowego, ale zachowuje przyzwoity wynik MPG w procesie.

Niezwykła wydajność tego silnika jest mieczem obosiecznym, ponieważ w niektórych przypadkach, takich jak w naprawdę zimnym klimacie, 1.5L ma problem z osiągnięciem optymalnej temperatury pracy na biegu jałowym lub na krótszych trasach. Ale ogólnie rzecz biorąc, 1.5L Honda turbo 4 jest mocnym silnikiem, a po około 5-6 latach produkcji wydaje się, że długoterminowa niezawodność jest również świetna.

  Aston Martin DBS Superleggera Niezawodność

Honda 1.0L turbo 4 również wydaje się dość niezawodny, a wszystkie problemy z optymalną temperaturą silnika zostały pomyślnie rozwiązane dla tego silnika. Honda jest w gorącej passie, jeśli chodzi o wydajne silniki turbodoładowane dla konsumentów od kilku lat i nie wydaje się, aby Honda zwalniała w najbliższym czasie.

Lexus

Jeśli chodzi o reputację, ta związana z Lexusem nie może być lepsza. Samochody Lexus od dawna są chwalone za niesamowitą jakość wykonania i niezawodność, a silniki z turbodoładowaniem, które można znaleźć we współczesnych modelach Lexusa, są również doskonałe pod względem niezawodności.

Nie jest to zaskoczeniem dla wielu entuzjastów Lexusa, ponieważ Lexus zawsze był uważany za bezpieczny zakup. Silnik 2.0T Lexusa jest jednym z najbardziej niezawodnych silników Lexusa wszech czasów. Oprócz niezawodności, silnik ten oferuje również przyzwoitą moc 240 KM i 258 lb-ft momentu obrotowego.

Nawet jeśli Lexus ma głównie oferowane silniki wolnossące, które zostały top top w tabelach niezawodności silnika, to 2.0T oferuje ten sam poziom niezawodności, ale również zwiększa wydajność i moment obrotowy. Bez względu na to, jak na to spojrzeć, 2.0T jest wygraną zarówno dla Lexusa, jak i jego klientów.

Porsche

Podobnie jak Lexus, Porsche w ostatnich latach zajmuje czołowe miejsca w rankingach niezawodności. Biorąc pod uwagę, że 911 to chleb powszedni Porsche, turbodoładowane silniki 6-cio cylindrowe w nowszych generacjach 991.2 i 992 również oferują niesamowitą moc i dużą niezawodność.

Niektórzy kwestionowali niezawodność 3,0 l turbodoładowanej jednostki napędowej flat 6, kiedy ta pojawiła się na rynku, a większość z nich uważała, że zwiększona złożoność będzie miała wpływ na niezawodność silnika. Ale wygląda na to, że tak nie jest, ponieważ nowsze generacje 992 oferują prawie takie same silniki jak te, które można znaleźć w generacji 991.2.

  Dlaczego samochody hybrydowe są złe?

Turbodoładowany silnik 3.7L Flat 6, który można znaleźć w najnowszym 992 Turbo S jest jednym z najbardziej imponujących silników ostatnich lat. Silnik ten oferuje nie tylko dużą niezawodność, ale również niesamowitą moc na litr, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Turbo S oferuje 641 KM i 590 lb-ft momentu obrotowego.

Ta moc pozwala Turbo S na sprint 0-60mph w mniej niż 2,5 sekundy, a prędkość maksymalna 205mph jest również imponująca. Jeśli połączymy ten silnik z najnowszą generacją dwusprzęgłowej skrzyni biegów Porsche PDK, wydaje się, że 992 Turbo S oferuje jeden z najbardziej wyrafinowanych układów napędowych w całym przemyśle motoryzacyjnym.

Sekcja FAQ

Jakie są wady silników z turbodoładowaniem?

Chociaż może się wydawać, że silniki turbodoładowane oferują znaczący krok naprzód w przemyśle samochodowym, istnieją pewne aspekty, w których silnik turbodoładowany wypada blado w porównaniu ze starym, dobrym, wolnossącym silnikiem.

Wolniejsza reakcja przepustnicy jest jednym z nich, bez względu na to, jak dobry jest silnik turbodoładowany, nigdy nie będzie oferował porównywalnej reakcji przepustnicy jak silnik wolnossący. Krzywa momentu obrotowego również nie jest tak liniowa jak w przypadku silników wolnossących. Dodatkowo, w większych silnikach sportów motorowych, nie brzmią one tak dobrze.

Czy silnik z turbodoładowaniem jest lepszy niż silnik z doładowaniem?

Turbodoładowanie i doładowanie to dwa najpopularniejsze sposoby na wymuszoną indukcję. Największą wadą turbo jest opóźnienie doładowania, a największą wadą turbosprężarki jest niska wydajność.

Niektórzy uważają również, że doładowania są bardziej niezawodne, ale jest to raczej wątpliwe, ponieważ turbosprężarki przeszły długą drogę w ostatnich latach. Wydaje się, że doładowanie spełnia więcej wymagań, ale turbosprężarka staje się coraz bardziej powszechna.

  Najlepszy samochód do jazdy nocą

Czy silnik z turbodoładowaniem jest lepszy od silnika hybrydowego?

Hybrydyzacja powoli staje się coraz bardziej istotna, a z biegiem czasu będzie tylko rosła. Jednak pytanie, który z tych dwóch sposobów doładowania silnika jest lepszy, zależy od tego, co chcemy osiągnąć dzięki silnikowi.

Turbosprężarka jest lepsza przy wyższych prędkościach, a silnik hybrydowy oszczędza więcej paliwa podczas jazdy miejskiej. Myślę, że będziemy musieli poczekać kilka lat, zanim hybrydy staną się bardziej popularne i dopiero wtedy będziemy mogli naprawdę zdecydować, który z tych dwóch sposobów oferuje więcej zalet niż drugi.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z