Który Mercedes jest nielegalny w USA?

Który Mercedes jest nielegalny w USA?

Jeśli producent chce sprzedawać samochód na jakimkolwiek rynku, musi spełnić wiele regulacji rządowych, aby mógł go sprzedawać klientom. Jeśli producent chce sprzedawać samochód w USA, musi on spełniać Federalne Standardy Bezpieczeństwa Pojazdów Samochodowych DOT (FMVSS).
Większość rynków samochodowych jest dość podobna, jeśli chodzi o te przepisy, zwłaszcza rynek azjatycki i europejski. Ale standardy stawiane przez USA różnią się dość znacznie i z tego powodu, niektóre modele Mercedes nie mogą być sprzedawane w USA, na chwilę przynajmniej.
Niektóre modele Mercedesa, które nie mogą być sprzedawane w USA to CLS i CLA Shooting Brake, E-class All-Terrain oraz potężny Unimog. Ta sama historia dotyczy większości modeli Mercedesa klasy A i B. Elektryczna wersja klasy B była kiedyś dostępna do 2017 roku, a model A-klasy sedan jest na rynku amerykańskim od 2019 roku.

Dlaczego te samochody nie są sprzedawane w USA?

Istnieje wiele powodów, dla których niektóre z tych modeli nie są sprzedawane w USA. Pierwszym z nich jest wykonalność finansowa, ponieważ wszystkie modele muszą przejść szereg różnych aspektów regulacyjnych, a czasami marka nie spodziewa się, że dane modele poradzą sobie wystarczająco dobrze w dziale sprzedaży.
Modele takie jak mniejsza klasa A czy B zawsze były przeznaczone przede wszystkim na rynek europejski. I nie tylko Mercedes tak postępuje. Niektórzy producenci samochodów, tacy jak Audi, również nie oferują niektórych modeli hatchback, takich jak A1, w USA z tego samego powodu. Warto wspomnieć, że Mercedes sprzedaje teraz w USA klasę A w wersji sedan.
Ponadto, niektóre modele, takie jak CLS Wagon (Estate) nie są sprzedawane w USA, ponieważ kombi nie są tak popularne w USA, jak w Europie. W Europie, niektóre kombi są niezwykle popularne, jak A6 lub A4 Avant od Audi, a nawet klasa E lub C kombi.
Ale w Stanach Zjednoczonych jest to inna historia. Podczas gdy kombi jest nadal popularnym samochodem rodzinnym w Europie, więcej amerykańskich rodzin wybiera SUV-y. Wielu producentów rezygnuje ze sprzedaży tych modeli, ponieważ uważają, że popyt nie zaspokoi podaży.

  Jaki jest najlepszy Mercedes za te pieniądze?

Trendy motoryzacyjne w Europie i USA

Innym ważnym powodem, dla którego niektóre modele nie są sprzedawane w Europie i USA, jest fakt, że trendy motoryzacyjne różnią się pod wieloma względami. Drogi w USA są zazwyczaj o wiele szersze, a parkingi większe. Z tego powodu amerykańscy klienci preferują większe samochody, zwłaszcza SUV-y, które mogą nie zmieścić się tak dobrze na małych europejskich drogach.
To właśnie z tego powodu Mercedes i wielu rywali, takich jak BMW, kierują wiele SUV-ów przede wszystkim na rynek amerykański. Wyraźną wskazówką jest fakt, że fabryka BMW X5 znajduje się właśnie w USA. Mimo że Europejczycy również lubią SUV-y, Amerykanie nie przepadają za hatchbackami tak bardzo jak Europejczycy.
Różnice w trendach motoryzacyjnych są również bardzo widoczne w estetyce samochodów amerykańskich w porównaniu z europejskimi. Europejczycy lubią bardziej eleganckie i stylowe samochody, a Amerykanie zazwyczaj preferują bardziej surowe i utylitarne projekty niż klasyczny europejski język projektowania.
Co więcej, Amerykanie częściej niż Europejczycy używają swoich samochodów jako koni roboczych. To dlatego w USA jest tak dużo pick-upów, a w Europie zobaczenie pick-upa jest prawie tak rzadkie, jak zobaczenie super sportowego samochodu.

Zasada 25 lat i inne sposoby importowania samochodów spoza USA

Ogólna zasada jest taka, że nie można importować samochodu, który nie spełnia amerykańskich przepisów importowych dotyczących bezpieczeństwa samochodów, ale są od niej wyjątki.
Najpopularniejszym z nich jest zasada 25 lat, która umożliwia dość łatwy import samochodu po osiągnięciu 25 lat od daty produkcji. Dzięki temu wyjątkowi wielu entuzjastów motoryzacji importuje dużą liczbę pojazdów wyczynowych lub klasycznych.
Samochody, które mają mniej niż 25 lat, muszą być poddawane testom zderzeniowym, aby spełnić wymagania przepisów, co oczywiście nie jest finansowo wykonalne. Niektóre firmy badają jednak rynek, aby sprawdzić, czy zainteresowanie konkretnymi samochodami jest na tyle duże, że sensowne byłoby ich przetestowanie i dopuszczenie do ruchu w USA.

  Jakie są najlepsze opony do Mercedesa E350?

Dodatkowe rzeczy, które warto wiedzieć o amerykańskich i europejskich rynkach samochodowych

Czy Audi i BMW mają nielegalne samochody w USA?

Z tymi dwoma jest mniej więcej taka sama historia. BMW nigdy nie sprzedawało serii 1 hatchback w USA z tego samego powodu, co Mercedes klasy A. Niektóre warianty serii 5 kombi również nigdy nie były sprzedawane w USA.
Jeśli chodzi o Audi, to jest jeszcze gorzej. Audi nigdy nie sprzedało w USA modelu A1 ani legendarnego RS2. Dopiero niedawno Audi wprowadziło na amerykański rynek kultowe RS6 i RS4.

Czy są jacyś amerykańscy producenci samochodów, którzy nie sprzedają niektórych modeli w Europie?

Te liczby są jeszcze gorsze niż europejskie samochody nie sprzedawane w USA. W Europie popyt na amerykańskie samochody jest o wiele mniejszy niż popyt na europejski samochód w USA.
Amerykańskie samochody nigdy nie radziły sobie dobrze na rynku europejskim i z tego powodu w Europie jest tylko kilka dobrze sprzedających się amerykańskich samochodów.
Niektóre samochody, takie jak Ford Taurus są niezwykle popularne w USA, ale nie są również sprzedawane w Europie, ponieważ nie ma zainteresowania tymi samochodami. Ponadto wiele z popularnych w USA pick-upów nie jest sprzedawanych w Europie.

Jak mogę zaimportować konkretną limitowaną edycję samochodu spoza USA do USA?

Importowanie konkretnego samochodu spoza USA do USA jest dość skomplikowane. Jeśli jednak uważasz, że samochód, którym jesteś zainteresowany, spełnia kryteria „Show or Display” lub ma znaczenie technologiczne i historyczne, być może uda Ci się go sprowadzić.
Ten przypadek jest raczej zarezerwowany dla niezwykle cennych samochodów z limitowanej edycji, które są tak rzadkie i wartościowe, że ma sens przejście przez długi i kosztowny proces. Aby samochód spełniał warunki tego zwolnienia, musi być produkowany w ograniczonym zakresie i nie może przekraczać 2500 mil drogowych rocznie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z