Który samochód hybrydowy ma najwięcej koni mechanicznych?

Samochody hybrydowe zostały stworzone, aby być wydajne, co zazwyczaj oznacza, że są raczej nudne i powolne. Jednak nie wszystkie hybrydy są równe, a niektóre z nich są najpotężniejszymi samochodami na świecie.

Nawet jeśli najszybsze samochody na świecie są elektryczne, a te z największą prędkością maksymalną są napędzane wyłącznie silnikami spalinowymi, te samochody hybrydowe nie są daleko od nich. Najpotężniejszym samochodem hybrydowym na świecie jest Koenigsegg Regera, szwedzki hiper, który kosztuje 2 miliony dolarów.

Drugim najpotężniejszym samochodem hybrydowym na świecie jest zapierające dech w piersiach Ferrari SF90 Stradale, które kosztuje niewiele ponad 600 tys. dolarów. Trzecim najpotężniejszym samochodem hybrydowym na świecie jest jeszcze lepiej wyglądający Ferrari LaFerrari, który kosztuje 2-3 miliony dolarów.

Następny na liście jest McLaren P1 za 1,5-2 mln dolarów, brytyjski hipersamochód stworzony, by konkurować z Ferrari LaFerrari oraz inny niesamowicie mocny hybrydowy hipersamochód, Porsche 918 Spyder za 1 mln dolarów.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg to szwedzki producent samochodów znany z opracowywania skandalicznych hipersamochodów za wiele milionów dolarów, a Regera jest z pewnością jednym z nich. Napędzany wewnętrznie opracowanym 5,0 l podwójnie turbodoładowanym V8 współpracującym z dwoma silnikami elektrycznymi osiąga moc nieco ponad 1500 KM lub 1119 kW.

Jednak prawdziwym elementem imprezy w Koenigsegg Regera nie jest sam silnik, ale rewolucyjna skrzynia biegów, którą Koenigsegg nazywa „Direct Drive”. Napęd bezpośredni praktycznie zmienia Koenigsegg Regera w jednobiegowy statek rakietowy zdolny do osiągania prędkości 250 mil na godzinę.

  Czy Mercedes produkuje samodoładowującą się hybrydę?

Ferrari SF90 Stradale

Z włoskiej Modeny pochodzi potężne Ferrari SF90 Stradale. To tour de technology pokazuje, jak wygląda Ferrari z przyszłości. Całkowicie zmodernizowane wnętrze z futurystycznymi ekranami i najnowocześniejszymi technologiami sprawia, że SF90 czuje się jak supersamochód Grand Tourer z przyszłości.

Jednak dzięki silnikowi 4.0L twin-turbo V8 i dwóm silnikom elektrycznym, SF90 osiąga moc 986 KM, co plasuje SF0 na 2 miejscu listy najmocniejszych hybrydowych supersamochodów. SF90 jest uważany za obecny okręt flagowy Ferrari, jednak prawie wszyscy zgadzają się, że SF90 nie jest tak pożądany jak LaFerrari.

LaFerrari

Chociaż SF90 oferuje więcej mocy, to kultowe LaFerrari oferuje więcej wszystkiego innego. LaFerrari kosztowało 1-2 miliony dolarów i było jednym z najdroższych modeli Ferrari, jakie kiedykolwiek wypuszczono na rynek, ale popyt na LaFerrari był tak duży, że ceny używanych egzemplarzy wzrosły do 5-6 milionów dolarów za wersje Aperta.

LaFerrari był częścią tak zwanej „Świętej Trójcy hipersamochodów”, która składa się również z McLarena P1 i Porsche 918 Spyder. Moc pochodzi z 6,5 l wolnossącego silnika V12 połączonego z parą silników elektrycznych, co daje łącznie 963 KM.

McLaren P1

McLaren P1 jest prawdopodobnie największym modelem McLarena od czasu odrodzenia marki. Dzięki groźnemu wyglądowi i platformie z napędem na tylne koła, P1 zyskał przydomek „The Widowmaker”. To smutne, że wszystkie nowsze hipersamochody McLarena w niczym nie ustępują P1, jeśli chodzi o emocje.

Jeśli chodzi o moc, P1 wypycha 916 koni mechanicznych z 3,8 l silnika twin-turbo V8 i pary silników elektrycznych. Silnik ten połączony jest z błyskawiczną, 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z funkcją launch control.

  Jaki samochód jest najlepszy na kiepskie drogi?

Porsche 918 Spyder

Prawdopodobnie jeden z najlepszych supersamochodów, jakie kiedykolwiek pojawiły się w Niemczech, Porsche 918 Spyder jest godny podziwu. Spośród „Świętej Trójcy hipersamochodów” 918 jest tym, które uzyskało najwięcej czasów najszybszego okrążenia w porównaniu do P1 i LaFerrari, a wszystko to przy zachowaniu najwyższego komfortu z całej trójki.

918 oferuje wolnossący silnik V8 o pojemności 4,6 l połączony z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 887 KM. Najlepszą rzeczą w 918 jest fakt, że jest to najbardziej komfortowy samochód z całej trójki, który może być również używany jako roadster, jeśli zdecydujesz się zdjąć zdejmowane panele dachowe.

Sekcja FAQ

Jak ważne są konie mechaniczne i moment obrotowy?

To zależy od tego, czego oczekujesz od samochodu. Szczerze mówiąc, samochody są w zasadzie urządzeniami transportowymi, które potrzebują mniej niż 200 KM, aby wykonać wszystko w sposób zgodny z prawem. Jednakże, jeśli spojrzeć na samochody wyłącznie przez rozum i logikę, te typy samochodów nie są dla Ciebie, i to jest w porządku.

Moc i moment obrotowy są ważne dla tych, którzy lubią jeździć potężny samochód, samochód, który sprawia, że czują się tak, jakby były w kontroli czegoś znacznego i pełne grunt. Jeśli uwielbiasz spędzać czas na torach wyścigowych lub torach do przeciągania liny, moc i moment obrotowy są niezwykle ważne i powinny być.

Czy samochody elektryczne są lepszymi samochodami wyścigowymi?

Od czasu wprowadzenia organizacji wyścigowej Formuła E, wiele osób zaczęło zadawać pytania, czy samochody elektryczne są przyszłością wyścigów. Jakkolwiek na to nie spojrzeć, samochody elektryczne są potężniejsze, oferują 100% mocy w każdym momencie, są bardziej płynne i nie wymagają tak wielu zabiegów konserwacyjnych.

  Jaki samochód ma najmniej problemów?

Jednak samochodom elektrycznym brakuje emocji i taka jest rzeczywistość. Czy to naprawdę są wyścigi, jeśli nie ma gromkiego dźwięku silnika i jeśli wszystko nie pachnie paliwem i gumą? Emocjonalny aspekt wyścigów nie może być odtworzony za pomocą samochodów elektrycznych, ale to nie znaczy, że wyścigi EV i ICE nie mogą współistnieć.

Co sprawia, że hybryda jest dobra?

Po omówieniu najpotężniejszych i najmniej wydajnych hybryd na rynku, nadszedł czas, aby omówić, co czyni dobrą hybrydę. Mimo, że wyżej wymienione samochody są niesamowite pod niemal każdym względem, to nie są tym, czym powinna być prawdziwa hybryda. Powinny one przede wszystkim skupiać się na wydajności i braku szkodliwych emisji, a nie na mocy i prędkości.

W związku z tym, świetna hybryda to taka, która sprytnie przechodzi między silnikiem spalinowym a elektrycznym, aby uzyskać jak najlepszą wydajność. Dobra hybryda to samochód tak gładki, że można go pomylić z pełnym samochodem elektrycznym.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z