Najczęstsze problemy z Audi e-tron

Najczęstsze problemy z Audi e-tron

Audi e-tron to pierwsza próba stworzenia w pełni elektrycznego samochodu seryjnego przez tego kultowego niemieckiego producenta luksusowych samochodów klasy premium. Model e-tron został zaprezentowany po raz pierwszy w roku modelowym 2019 i wydawał się być przyzwoitą alternatywą dla Tesli Model X. Jednak niedługo potem wielu właścicieli zaczęło narzekać na problemy z samochodem.

Wygląda na to, że wczesne modele e-tron są notorycznie zawodne, ale kolejne modele radzą sobie znacznie lepiej. Wygląda na to, że Audi zorientowało się, że model e-tron nie był wystarczająco niezawodny i że może to potencjalnie wpłynąć na spadek sprzedaży. W związku z tym Audi przyspieszyło swoją grę i doprowadziło model e-tron do bardziej zadowalającego poziomu.

Oznacza to, że obecne modele e-tron są lepsze, ale nadal nie są najbardziej niezawodnymi samochodami elektrycznymi. Najczęstsze problemy z Audi e-tron są związane z oprogramowaniem, układem napędowym, biegiem wstecznym, szczególnymi wyciekami wody oraz problemami z wyposażeniem/elektryką.

Większość z nich została naprawiona w trakcie produkcji samochodu, ale mimo to należy dołożyć należytej staranności i sprawdzić, czy w modelu, który jest przedmiotem zainteresowania, problemy te zostały rozwiązane. Warto wspomnieć, że poziom zadowolenia klientów z modelu e-tron jest bardzo wysoki.

Problemy z oprogramowaniem w Audi e-tron

Nie jest niespodzianką, że tak skomplikowany samochód jak e-tron doświadcza problemów z oprogramowaniem, ponieważ jest to pierwsze Audi EV. Problemy te były na tyle poważne, że Audi przesunęło premierę rynkową e-trona nawet o cztery tygodnie, aby spróbować je rozwiązać w jak największym stopniu. Do problemów tych należą pojawiające się znikąd lampki ostrzegawcze oraz zawieszanie się interfejsu MMI.

  2022 Mercedes GLE vs Audi Q7

Według niektórych raportów, w najwcześniejszych modelach e-tron występowało nawet do 100 różnych problemów z oprogramowaniem, które były na tyle poważne, że Audi całkowicie odłożyło premierę samochodu. Współczesne modele e-tron wydają się jednak o wiele lepsze, ale nadal nie są całkowicie wolne od usterek związanych z oprogramowaniem.

Problemy z układem napędowym Audi e-tron

Jednym z najpoważniejszych problemów, jeśli nie najpoważniejszym, który nęka Audi e-tron jest całkowite wyłączanie się układu napędowego podczas jazdy. Wielu właścicieli stwierdziło, że ich modele e-tron po prostu przestawały działać w różnych sytuacjach, nawet podczas wyprzedzania na autostradzie. Może to stanowić ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa, co oznacza, że należy sprawdzić, czy dany model nie ma takich problemów.

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest przedostanie się płynu chłodniczego do silnika, który przestaje wytwarzać jakąkolwiek moc. Niektórzy twierdzą, że problem ten jest związany z uszkodzeniem uszczelki, które powoduje te problemy. Takie problemy mogą pozostawić kierowcę bez pomocy, a nawet mogą wymagać całkowitej wymiany silnika elektrycznego.

Problemy z włączaniem biegu wstecznego w Audi e-tron

Innym dość poważnym problemem w modelu e-tron jest wyłączanie się samochodu lub włączanie biegu neutralnego/parking podczas cofania. Wielu właścicieli stwierdziło, że samochód robi to bez wyraźnego powodu i że Audi nie jest na bieżąco z tym problemem, przynajmniej nie na większą skalę. Oznacza to, że sam problem nie jest tak szeroko rozpowszechniony, jak mógłby być.

W sumie jeden z właścicieli stwierdził, że problemy te wynikają z wadliwych czujników bezpieczeństwa, które zatrzymują samochód, ponieważ sądzą, że może on w coś uderzyć. Tak czy inaczej, może to również stanowić duże zagrożenie dla bezpieczeństwa i jeśli chcesz kupić model e-tron, powinieneś zapytać o te problemy swojego dealera Audi.

  Które z nich jest bezpieczniejsze: Volvo czy Audi?

Wycieki wody w Audi e-tron

Audi e-tron cierpi również na problemy związane z różnego rodzaju wyciekami wody do kabiny i komory akumulatora. Najczęstsze miejsca, w których woda dostaje się do kabiny, to okolice lusterek, szyberdachu, przestrzeni na nogi pasażerów i klapy bagażnika.

Mogą one być przyczyną poważnych problemów, jeśli nie są odpowiednio zadbane, dlatego należy sprawdzić, czy w tych miejscach nie ma śladów przedostawania się wody. Audi wycofało nawet około 1600 modeli z rocznika 2019, ponieważ woda mogła przedostać się do komory akumulatora i spowodować niebezpieczne zjawisko termiczne.

Problemy z wyposażeniem/elektryką Audi e-tron

W modelu e-tron występują również dodatkowe problemy związane z wadliwym działaniem tylnych świateł, a także z nieotwierającymi się klapą tylną i drzwiami. Kilku właścicieli skarżyło się, że klapa tylna zamyka się bez ich woli, co w przypadku braku uwagi może doprowadzić nawet do obrażeń.

Są to stosunkowo drobne usterki, które nie wpływają na użyteczność samochodu, ale mogą mieć duży wpływ na przyjemność z jazdy. Dlatego nie zapomnij sprawdzić także tych elementów.

Sekcja FAQ

Czy Audi e-tron jest tego warte?

Wspomnieliśmy już, że Audi e-tron nie jest najbardziej niezawodnym samochodem elektrycznym, jaki można kupić w dzisiejszych czasach, ale większość jego właścicieli jest bardziej niż zadowolona z jego posiadania. Powód jest prosty: ponieważ jest to Audi. Audi wie, jak stworzyć miły, luksusowy samochód, który nie traktuje siebie zbyt poważnie i po prostu ułatwia życie.

  Jaka jest różnica między modelami e-tron i Q4 e-tron?

Dlatego może istnieją lepsze samochody elektryczne, jeśli chodzi o niezawodność, ale e-tron wydaje się być jednym z najprzyjemniejszych. Dlatego właśnie Audi jest marką samochodów luksusowych i warto kupić model e-tron.

Czy Audi e-tron jest lepsze niż e-tron GT?

Audi e-tron GT to czterodrzwiowe coupe, które dzieli wiele elementów z Porsche Taycan. Według większości ludzi, e-tron GT jest zdecydowanie najlepszym Audi EV, jakie można kupić za pieniądze i ja się z tym zgadzam. e-tron GT jest bardziej niezawodny niż e-tron SUV, jest szybszy, lepiej wygląda i ma dłuższą żywotność.

Jeśli wolisz SUV-y od sedanów, prawdopodobnie będziesz wolał e-trona, ale jeśli chcesz mieć lepszy samochód, to e-tron GT jest właśnie tym.

Jak długo może wytrzymać Audi e-tron?

Według większości źródeł, e-tron powinien być w stanie przejechać od 200 000 do 400 000 mil bez konieczności wymiany baterii. Jeśli przejeżdżasz około 15 000 mil rocznie, możesz spodziewać się 10-15 lat użytkowania przed koniecznością wymiany akumulatora.

Może e-tron nie oferuje największego zasięgu (230 mil) spośród wszystkich dostępnych pojazdów elektrycznych, ale z pewnością nadrabia to luksusem, technologią i atrakcyjnością.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z