Najczęstsze problemy z Audi Q7

Audi Q7 Problemy

Audi Q7 to duży rodzinny SUV, który może przewozić do siedmiu osób. Oznacza to, że Q7 jest top-end Audi SUV, przynajmniej zanim Audi Q9 ujrzy światło dzienne. Pierwsze Q7 zostało wypuszczone w latach 2000, ale druga generacja Q7 pojawiła się w 2017 roku i została poddana faceliftingowi rok lub dwa lata temu.

Q7 dzieli wiele części z innymi SUV-ami koncernu VW, takimi jak Porsche Cayenne, VW Touareg, a nawet Bentley Benteyga. Powinno to oznaczać, że wszystkie te części są niezawodne, ale nie zawsze tak jest w przypadku luksusowych SUV-ów, które są jednymi z najbardziej problematycznych samochodów na rynku, przynajmniej jeśli chodzi o koszty.

Audi Q7 cierpi z powodu problemów z cewkami zapłonowymi, zużytymi osłonami przegubów homokinetycznych, problemami z łańcuchem rozrządu, problemami z ciśnieniem w zbiorniku paliwa i przedwczesnym zużyciem opon. Niektóre z tych problemów, jak te związane z układem rozrządu silnika, mogą kosztować dziesiątki tysięcy dolarów, podczas gdy inne, takie jak przedwczesne zużycie opon, można łatwo rozwiązać.

Podsumowując, Q7 to przyzwoicie niezawodny SUV, ale wymaga terminowej i dokładnej konserwacji. Bez niej luksusowe SUV-y nie mają szansy przetrwać tak długo, jak to możliwe. Dlatego, jeśli jesteś zainteresowany zakupem jednego z nich, pamiętaj, aby odłożyć trochę pieniędzy na przeglądy.

Audi Q7 – problemy z cewką zapłonową

Audi, VW i reszta Volkswagen Auto Group są znane z problemów z cewkami zapłonowymi i świecami zapłonowymi. Zadaniem tych cewek jest przenoszenie napięcia z akumulatora w celu wywołania iskry, która zapoczątkowuje proces spalania. Jeśli cewka zapłonowa zacznie szwankować, problemy z zapłonem silnika będą się nasilać.

  Audi Q7 - wszystko, co musisz wiedzieć

Bez względu na to, czy awarii ulegnie jedna czy dwie cewki, należy wymienić je wszystkie jednocześnie, aby uniknąć ponownego wystąpienia tego problemu w ciągu najbliższego miesiąca lub dwóch. Jednorazowa wymiana wszystkich cewek powinna kosztować około 500 dolarów, ale powinna wystarczyć na przejechanie około 60 000 mil.

Audi Q7 – Zużyte osłony przegubów homokinetycznych

Osłona przegubów homokinetycznych jest wypełniona smarem niezbędnym do smarowania przegubów. Jeśli przeguby nie są odpowiednio smarowane, może to spowodować poważne uszkodzenia układu napędowego. Problem polega głównie na pękaniu osłon przegubów homokinetycznych i przedostawaniu się zanieczyszczeń do wnętrza przegubu osi, co może spowodować, że układ napędowy stanie się bezużyteczny.

W takiej sytuacji jedyną rzeczą, jaką można zrobić, jest wymiana osłony. Dobra wiadomość jest taka, że problem ten jest dość łatwy do zdiagnozowania, a doświadczony mechanik VW/Audi powinien być w stanie wymienić je w krótkim czasie. Koszt naprawy to również około 500 dolarów, ale zależy to od tego, co jeszcze wymaga wymiany.

Audi Q7 – problemy z łańcuchem rozrządu

Niemieckie samochody luksusowe i problemy z łańcuchem rozrządu wydają się być zawsze ze sobą powiązane. Problem jest taki sam, jak w przypadku każdego innego produktu VW/Audi, w którym napinacz łańcucha rozrządu nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego napięcia łańcucha, co może powodować jego przeskakiwanie. Prowadzi to do poważnego uszkodzenia silnika, do tego stopnia, że cały silnik może stać się bezużyteczny.

  Najlepsze płukanie silnika dla Audi a4

Problem polega na tym, że niektórzy klienci musieli zapłacić za tę naprawę od 2 000 do 3 000 USD, ponieważ w tym celu trzeba wymontować cały silnik. Jeśli oglądasz egzemplarz, w którym nie wymieniono łańcucha po przejechaniu 100 000 mil, zwróć na to szczególną uwagę, ponieważ może to spowodować wiele szkód.

Audi Q7 – problem z ciśnieniem w zbiorniku paliwa

Jeśli słyszysz odgłos wyskakiwania z okolic zbiornika paliwa, istnieje prawdopodobieństwo, że masz problem z ciśnieniem w zbiorniku paliwa. Przyczyną problemu jest uszkodzenie zaworu znajdującego się na górze kolektora dolotowego, znanego również jako zawór N80 lub zawór odmulający Evap.

Awaria tego zaworu powoduje, że nie jest on w stanie całkowicie się zamknąć, co oznacza, że trudno jest wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa. Jedynym sposobem, aby to naprawić, jest całkowita wymiana zaworu, co powinno wystarczyć na długi czas.

Audi Q7 – przedwczesne zużycie opon

Audi Q7 to ciężki SUV, co oznacza, że zużywa opony jak nikt inny. Problem polega na tym, że opony do Q7 mogą w niektórych przypadkach kosztować 2000 dolarów, więc na pewno chcesz, aby wytrzymały jak najdłużej. Jeśli chcesz maksymalnie wydłużyć żywotność opon, pamiętaj o ich rotacji, geometrii kół i wyważaniu.

Sekcja FAQ

Czy Audi Q7 to dobry samochód?

Audi Q7 to największy i najbardziej przestronny luksusowy SUV Audi, co oznacza, że jest to rzeczywiście dobry samochód. Jednak samochody takie jak ten są nie tylko drogie, ale także wymagają dużych nakładów na utrzymanie, co oznacza, że na utrzymanie takiego samochodu jak Q7 trzeba wydać dużo pieniędzy. Jeśli to zrobisz, będziesz mógł cieszyć się wiodącym w swojej klasie doświadczeniem premium dla siebie i całej swojej rodziny.

  Najlepszy rok dla Audi S4

Q7 posiada wszystkie najnowsze i najlepsze opcjonalne funkcje, co oznacza, że jest zaawansowany, bezpieczny, luksusowy, przestronny, praktyczny, a nawet może jeździć w terenie.

Które Audi Q7 jest najlepsze?

Nie da się ukryć, że Q7 jest drogie, zwłaszcza najnowszy model Q7. Tak czy inaczej, najnowszy model Q7 jest zdecydowanie najlepszy ze wszystkich, ponieważ jest najnowszy, najbardziej niezawodny i wyposażony we wszystkie najnowocześniejsze funkcje.

Model Q7 2. generacji, poprzedzający modernizację, jest podobny, ale znacznie częściej ma problemy z niezawodnością. Pierwsza generacja Q7 jest najgorsza, jeśli chodzi o niezawodność i konserwację, natomiast pierwsza generacja po faceliftingu jest nieco lepsza.

Czy Audi Q7 jest dobrym samochodem terenowym?

Samochody z napędem 4×4 nie są już tym, czym były kiedyś, co oznacza, że nie wszystkie są stworzone do jazdy w terenie. Jasne, Q7 poradzi sobie w pół-wyzwaniach terenowych, ale mało kto zabiera luksusowego SUV-a na off-road.

W rzeczywistości samochody te są o wiele za drogie, aby jeździć nimi po trasach, na których istnieje duże prawdopodobieństwo ich uszkodzenia. Podsumowując, Q7 nie jest Jeepem Wranglerem, ale z odpowiednim wyposażeniem i oponami poradzi sobie nawet w średnio trudnych warunkach terenowych.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z