Najczęstsze problemy z Mercedes W220

Mercedes W220 Problemy

Mercedes W220 to flagowy czterodrzwiowy sedan Mercedesa produkowany w latach 1999-2006. Jest to czwarta generacja Klasy S i powszechnie uważa się ją za najgorszą z dotychczasowych. Powodem, dla którego większość ludzi uważa model W220 za najgorszy, jest fakt, że pojawił się on w czasach, gdy Mercedes przestał produkować zbyt zaawansowane technologicznie samochody, aby zaoszczędzić pieniądze.

Model W220 jest również jednym z najmniej niezawodnych sedanów Mercedesa, ponieważ boryka się z wieloma problemami, które mogą zrujnować całe doświadczenie związane z jego posiadaniem. Najczęstsze problemy z Mercedesem W220 są związane z rdzą, układem zawieszenia pneumatycznego, układem elektrycznym, układem kierowniczym i wreszcie silnikiem.

Wiele z nich jest poważnych i zazwyczaj występują we wszystkich modelach W220, co oznacza, że prawdopodobnie napotkasz je wszystkie, jeśli zdecydujesz się na W220. Z pewnością konserwacja zapobiegawcza odegra ważną rolę w wyeliminowaniu większości problemów z samochodem, ale W220 po prostu nie jest tak dobrze zbudowany, jak Klasa S.

Tak czy inaczej, należy pamiętać o przeprowadzeniu dokładnej kontroli przed zakupem, jeśli jesteś zainteresowany W220. Szczegółowo przeanalizuj wszystkie problemy wymienione powyżej, ponieważ naprawa niektórych z nich może kosztować kilka tysięcy dolarów. W220 to samochód trudny do posiadania i nie bez powodu nazywany jest najgorszą Klasą S wszech czasów.

Problemy Mercedesa W220 z rdzą

W220 jest niestety podatny na rdzę, zwłaszcza model sprzed faceliftingu. Rdza ma tendencję do gromadzenia się pod samochodem, w wewnętrznych wnękach kół, wokół reflektorów, pod zderzakami, a nawet na niektórych elementach zawieszenia. Rdza jest trudna do usunięcia, dlatego warto spróbować znaleźć model W220, na którym nie ma jej wcale.

  Czy Mercedes GLA jest samochodem rodzinnym?

Wieżyczka jest również znana z tego, że z czasem gromadzi rdzę, co oznacza, że w przypadku poważnej korozji prawdopodobnym rozwiązaniem jest wymiana części. Jeśli korozja nie zostanie usunięta w odpowiednim czasie, może zrujnować wartość odsprzedaży samochodu, do tego stopnia, że W220 będzie kosztował mniej niż roczne koszty utrzymania.

Pneumatyczny układ zawieszenia Mercedesa W220

Mercedes W220 jest certyfikowanym lowriderem, nie dlatego, że zawieszenie zostało zaprojektowane z myślą o trybie lowrider, ale raczej dlatego, że samochód ma tendencję do zapadania się z powodu problemów z zawieszeniem pneumatycznym. Liczne modele W220 na całym świecie praktycznie całują podłogę, ponieważ układ zawieszenia pneumatycznego jest tak zły, jak to tylko możliwe.

Najczęstsze problemy związane z zawieszeniem to wadliwe amortyzatory pneumatyczne, wycieki powietrza i nieprawidłowo działająca pompa powietrza. Ich wymiana może być dość kosztowna, ale niektórzy specjaliści twierdzą, że mogą je naprawić za ułamek tej ceny. W każdym razie, jeśli napotkasz W220, który się ugina, istnieje prawdopodobieństwo, że układ zawieszenia pneumatycznego jest uszkodzony.

Problemy elektryczne Mercedesa W220

Problemy z rdzą, zawieszeniem pneumatycznym i układem elektrycznym stanowią część triady zagłady Mercedesa W220. Oznacza to, że te trzy rodzaje problemów są tak poważne, że zazwyczaj rujnują całe doświadczenie związane z posiadaniem samochodu. Problemy elektryczne są liczne, począwszy od złych reflektorów, złych drzwi soft-close, wadliwe przełączniki, problemy z pompą ABC i drenowania baterii.

Na tym nie koniec, ponieważ W220 cierpi również z powodu wadliwych elektrycznych szyb, wadliwego elektrycznego szyberdachu, wadliwego czujnika położenia korby, problemów z kontrolkami w zestawie wskaźników, problemów z radiem i wielu innych. Powinieneś zaopatrzyć się w czytnik OBD i zawsze trzymać go w samochodzie, ponieważ będzie Ci potrzebny w W220.

  BMW ix3 VS Mercedes EQC - co jest lepsze?

Problemy z układem kierowniczym Mercedesa W220

Mercedes W220 jest znany z występowania problemu zwanego „torque steer”. Dzieje się tak, gdy kierowca przyspiesza, a samochód skręca, choć tego nie chce. Problem ten wynika głównie z zawieszenia i geometrii kół, które z różnych powodów często się rozregulowują.

Podczas przyspieszania tylne koła nie są skierowane w optymalnym kierunku, co powoduje, że cały samochód skręca. Jest to oczywiście poważny problem, więc należy go naprawić, gdy tylko się pojawi.

Problemy z silnikiem Mercedesa W220

Aby zamknąć listę gremlinów W220, musimy również porozmawiać o silnikach. W rzeczywistości silniki W220 nie są tak zawodne, jak niektóre inne podzespoły, ale silnik OM 628 jest znany z problemów z rozrządem, silnik M137 przecieka olej, a utrzymanie zarówno M137, jak i M275 kosztuje dużo pieniędzy.

Podsumowując, silniki w W220 nie są doskonałe, ale przewyższają zawieszenie, elektrykę i okropny lakier na bazie wody, który rdzewieje tak, jakby samochód był zatopionym statkiem.

Sekcja FAQ

Czy Mercedes W220 jest naprawdę taki zły?

Tak, jest. Powodów, dla których tak jest, jest mnóstwo. Po pierwsze, W220 jest klasą S, co oznacza, że reprezentuje najwyższą klasę w katalogu Mercedes Benz. Dlatego samochód ten powinien stanowić przykład do naśladowania dla innych tańszych modeli Mercedesa. W220 jest zawodny, ma niską jakość i wygląda dziwnie.

Podsumowując, model W220 zasługuje na całą złą reputację, ponieważ jest naprawdę gorszy od wszystkich innych modeli Mercedes Benz klasy S. Nie oznacza to, że kupno jednego z nich jest absolutnie nie do przyjęcia, ale należy mieć świadomość, w co się pakujemy.

  Mercedes-Benz Klasa GLA - niezawodność

Czy powinienem kupić Mercedesa W220?

Jeśli komuś podoba się wygląd W220 i odkłada sporą sumę pieniędzy na koszty utrzymania, może to być co najwyżej przyzwoity zakup. Samochód ten zasługuje na złą reputację, ale jeśli wiesz, jak kupić samochód i jak o niego dbać, W220 może Ci służyć jak każdy inny samochód.

Nie bądź zaskoczony, jeśli utkniesz z ogromnym rachunkiem za naprawę i nie odchodź łagodnie w tę dobrą noc, ponieważ W220 to problem, który tylko czeka, aby się wydarzyć.

Jaki jest najlepszy model W220 do kupienia?

Bez względu na rodzaj silnika, zawsze wybieraj modele W220 po modernizacji, ponieważ są one o wiele lepsze niż modele przed modernizacją. Nie używa się w nich lakieru na bazie wody, co oznacza, że są o wiele bardziej niezawodne.

Model S430 jest uważany za bardziej niezawodny, podczas gdy model S500 nie różni się zbytnio od niego. Modele S55 i S600 są bardzo drogie w eksploatacji i utrzymaniu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z