Najczęstsze problemy z Mercedesem ML350

Mercedes ML350 to stary model średniej wielkości luksusowego rodzinnego SUV-a Mercedesa, który kilka lat temu został zastąpiony obecnym modelem GLE. Nowy GLE to mniej więcej ten sam samochód, co ML, a jedyną różnicą jest nazwa, ponieważ te dwa modele zostały zaprojektowane z myślą o tej samej przestrzeni rynkowej.

ML był pierwszym prawdziwie luksusowym SUV-em średniej wielkości, a ten właśnie segment jest obecnie jednym z najpopularniejszych i najgorętszych w całej branży motoryzacyjnej. Pierwsza generacja ML-a została wprowadzona pod koniec lat 90-tych, druga generacja pojawiła się w 2006 roku, a trzecia i ostatnia w 2011 roku.

ML350 zawsze był najpopularniejszym modelem ML z całej gamy, ponieważ oferuje wystarczającą moc, a jednocześnie nie jest zbyt drogi. ML350 nie jest pozbawiony wad, ponieważ cierpi z powodu nierównej pracy automatycznej skrzyni biegów, problemów z poduszkami powietrznymi, wadliwego elektromagnesu regulatora wałka rozrządu, problemów ze wspomaganiem układu kierowniczego i potencjalnych problemów z zawieszeniem.

Ogólnie rzecz biorąc, ostatnia generacja ML350 jest stosunkowo niezawodnym samochodem, ale jego utrzymanie kosztuje dość dużo pieniędzy. Jeśli nie będziesz go odpowiednio konserwować, prawdopodobnie będziesz mieć problemy z jego eksploatacją, ponieważ samochody te są skomplikowane i dość stare.

Niesprawna automatyczna skrzynia biegów

7-biegowa automatyczna skrzynia biegów stosowana w późniejszych modelach ML350 jest znana z problemów ze zmianą biegów na pierwszych trzech przełożeniach. Usterki te należy naprawić, jeśli nie chcesz wymieniać całej skrzyni biegów. Aby je naprawić, trzeba będzie zdemontować całą obudowę skrzyni biegów i wymienić wadliwe części.

  Czy Mercedes EQS ma bagażnik?

Problemy takie jak te występują zarówno w modelach z niskim, jak i wysokim przebiegiem. Starsze modele ML350 są również znane z leniwych i szorstkich skrzyń biegów, które są jeszcze bardziej problematyczne niż te występujące w modelach trzeciej generacji.

Problemy z poduszkami powietrznymi

Model ML350 z 2011 roku jest znany z problemów z poduszkami powietrznymi i są to najczęstsze problemy z ML350, zwłaszcza z wczesnymi modelami trzeciej generacji. ML350 był nawet objęty szeroko zakrojoną akcją wycofania z rynku z powodu problemów z poduszkami powietrznymi, a wiele z nich nigdy nie zostało w pełni rozwiązanych.
W kilku przypadkach system nie był w stanie prawidłowo zdecydować, kiedy należy uruchomić poduszkę powietrzną, a kiedy nie. Problemy te są powszechnie znane jako „Takata Recall” i większość właścicieli zgłaszała, że Mercedes zbyt wolno reagował na ich rozwiązanie. Do tego stopnia, że wiele modeli ML350 nadal jeździ z potencjalnie wadliwymi poduszkami powietrznymi.

Uszkodzona cewka regulatora wałka rozrządu

Jeśli w Twoim ML350 podczas jazdy nagle zapaliła się kontrolka „check engine”, istnieje duże prawdopodobieństwo, że winna jest cewka nastawcza wałka rozrządu. Tego typu problemy są zgłaszane zarówno w samochodach z małym, jak i dużym przebiegiem, co oznacza, że często mogą występować nawet w samochodach z przebiegiem poniżej 10 tys. km.

Jeśli chcesz, aby Twój ML350 działał bezproblemowo, musisz wymienić te części. Problemy takie jak te są powszechne we wszystkich generacjach ML350, ale modele z lat 2011-2013 wydają się być najbardziej dotknięte tym problemem.

  Jaka jest różnica między Mercedesami GLC i GLA?

Problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego

Wspomaganie układu kierowniczego ML350 jest znane z nagłych wycieków, które mogą wpływać na skuteczność układu wspomagania. Problemy te zwykle zaczynają się powoli od mniejszych wycieków, a później zaczynają powodować różnego rodzaju dziwne odgłosy. Jeśli chcesz to naprawić, wczesna interwencja może być w stanie tanio rozwiązać problem.

Jeśli jednak nie będziesz działać wystarczająco szybko, problemy mogą się utrzymywać i będziesz musiał wymienić cały drążek kierowniczy, aby temu zapobiec.

Problemy z zawieszeniem

Mercedes ML350 jest dostępny z pneumatycznym zawieszeniem Mercedes AIRMATIC, które jest najwyższej klasy pneumatycznym zawieszeniem Mercedesa. Układ ten jest jednak znany z tego, że może powodować różnego rodzaju problemy, które wynikają przede wszystkim z niewłaściwej konserwacji. Układ ten nie jest tak wadliwy, jak większość ludzi uważa, zwłaszcza w starszych modelach.

Jednak jego naprawa kosztuje dość dużo pieniędzy. Problemy takie jak te najłatwiej zauważyć, gdy w ML nie można zwiększyć wysokości zawieszenia i gdy słychać, że sprężarka powietrza pracuje bez wyraźnego powodu. ML jest także dość ciężkim samochodem, co oznacza, że zawieszenie pneumatyczne musi utrzymywać dość duży ciężar.

Sekcja FAQ

Która generacja ML350 jest najlepsza do kupienia?

Ostatnie roczniki modelu ML350 są najlepsze do kupienia, ponieważ nie są tak problematyczne jak wcześniejsze modele. Model ML350 z 2011 roku jest jednym z najgorszych, ale Mercedesowi udało się rozwiązać większość problemów z późniejszymi modelami.

  Czy koła Mercedes pasują do Toyota?

ML350 trzeciej generacji to nadal dość konkurencyjny SUV, ponieważ oferuje dużo miejsca, wygodną i dobrze wyposażoną kabinę oraz przyjemną jazdę. Lifting GLE nie wniósł wiele do ML350 poza wymianą reflektorów, świateł tylnych i kilku elementów we wnętrzu.

Czy Mercedes ML350 nadaje się do jazdy terenowej?

Większość producentów samochodów typu SUV reklamuje swoje SUV-y jako przyjazne do jazdy w terenie, ale w rzeczywistości mało kto będzie używał ML350 do jazdy w terenie. ML350 ma jednak wiele cech przyjaznych dla samochodów terenowych i całkiem przyzwoity prześwit.

Dostępne są m.in. skrzynia biegów o niskim zakresie przełożeń i wspomaganie zjazdu ze wzniesień, ale większość modeli ML350 spędza czas na asfalcie. Jeśli jednak natrafisz na ubitą ścieżkę, dobrze wiedzieć, że ML350 sobie z nią poradzi.

Czy ML350 jest drogi w utrzymaniu?

Przeciętny koszt serwisu ML350 wynosi od 500 do 1000 USD, a całkowite roczne koszty utrzymania oscylują wokół 1000 USD, co jest wartością typową dla średniej wielkości luksusowego samochodu rodzinnego typu SUV. Jednak w zależności od częstotliwości jazdy i przebiegu ML350 może kosztować znacznie więcej.

Jeśli szukasz taniego w eksploatacji SUV-a, nie powinieneś skupiać się na 10-letnich luksusowych SUV-ach, ponieważ nie są one objęte żadną gwarancją i zazwyczaj są drogie w eksploatacji. Jeśli jednak natrafisz na używany, certyfikowany model ML350 z niewielkim przebiegiem i gwarancją, może to być świetny zakup.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z