Najczęstsze problemy z Porsche 718 Cayman T

Najczęstsze problemy z Porsche 718 Cayman T

Porsche 718 Cayman T jest bardziej skoncentrowaną na kierowcy wersją zwykłego modelu 718 Cayman. Mimo że układ napędowy pozostaje taki sam, T jest niżej zawieszony, ma bardziej skoncentrowane podzespoły i posiada pewne cechy, które są dostępne tylko w 6-cylindrowych modelach 718 Cayman. Oznacza to, że 718 Cayman T jest podstawową wersją 718-tki dla purystów.

Porsche robi to samo z linią swoich 911, stosując niemal identyczny pomysł. Model T jest nieco niższy, lżejszy, posiada specjalne opcje i jest bardziej dopasowany do tych, którzy kochają markę Porsche jako całość. Wszystko to oznacza, że modele T nie powinny zbytnio różnić się od modeli, na których bazują i wygląda na to, że tak właśnie jest w tym przypadku.

Cayman T cierpi na problemy związane z silnikiem, skrzynią biegów, klimatyzacją, poduszkami powietrznymi i układem paliwowym. Warto wspomnieć, że starsze modele 718 są znacznie gorsze i bardziej podatne na te i wiele innych problemów.

Podsumowując, 718 Cayman T to przyzwoicie niezawodny samochód, podobnie jak zwykły 718 Cayman. Może być nieco droższy niż wiele innych samochodów w tym segmencie, ale większość ludzi jest skłonna za niego zapłacić, ponieważ Cayman daje niesamowitą frajdę z jazdy.

Porsche 718 Cayman T – problemy z silnikiem

W modelu 718 Cayman T zastosowano podstawowy, płaski, czterocylindrowy silnik o mocy 300 KM, który nie jest dokładnie tym, czego oczekuje większość entuzjastów Porsche. Płaskie 6-cylindrowe silniki, które można znaleźć w modelach wyższej klasy, nie bez powodu zbierają same pochwały. Jeśli jednak chodzi o niezawodność, te 4-cylindrowe silniki Boxstera mogą czasami mieć problemy ze świecami zapłonowymi i cewkami zapłonowymi.

  Czy Porsche jest drogie w utrzymaniu?

Wycieki oleju są rzadkie, ale niektórzy właściciele sugerują, że mogą występować nawet w samochodach z mniejszym przebiegiem. Problemom tym mogą towarzyszyć nieprawidłowe zapłonu silnika, nierówna praca na biegu jałowym, a nawet zgaśnięcie samochodu. Ogólnie rzecz biorąc, te problemy z silnikiem nie są zbyt częste, zwłaszcza w nowszych modelach 718.

Porsche 718 Cayman T – problemy z przekładnią

Model 718 Cayman T czasami cierpi również na problemy związane ze skrzynią biegów. Model 718 Cayman T jest dostępny z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i obie te skrzynie mogą czasami powodować problemy. Problemy z manualnymi skrzyniami biegów wynikają zazwyczaj z nieumiejętnego prowadzenia samochodu, dlatego należy zwracać szczególną uwagę na sposób, w jaki się go prowadzi.

Z drugiej strony, modele 718 Cayman T z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią PDK są znane z tego, że są niestabilne przy niższych prędkościach. Kilku właścicieli zgłosiło nawet całkowitą awarię PDK, która nie pozwalała na włączenie biegu D lub wstecznego. Problemy takie jak te nie są tak powszechne w nowszych modelach 718, w tym 718 T.

Porsche 718 Cayman T – problemy z klimatyzacją

Układ klimatyzacji może często stanowić problem w wielu modelach Porsche, ale wydaje się, że to właśnie linia 718 najbardziej cierpi z powodu problemów związanych z klimatyzacją. Po pierwsze, skraplacz klimatyzacji może czasami ulec awarii i stać się bardzo głośny i hałaśliwy. Może to oznaczać, że układ klimatyzacji nie jest w stanie odpowiednio schłodzić lub ogrzać wnętrza 718.

  Czy Porsche Cayenne jest takie samo jak VW Touareg?

Ponadto przewody skraplacza mogą również ulec przedwczesnemu zużyciu i sprawić, że cały układ klimatyzacji stanie się bezużyteczny. Tak czy inaczej, jeśli jesteś zainteresowany kupnem 718 Cayman, pamiętaj, aby zawsze sprawdzać układ klimatyzacji pod kątem wszelkich oznak problemów, ponieważ ich naprawa może być bardzo kosztowna.

Porsche 718 Cayman T – problemy z poduszkami powietrznymi

Problemy z poduszkami powietrznymi to coś, z czym wielu producentów samochodów ma problemy, ponieważ w przypadku poduszek powietrznych po prostu nie ma miejsca na błędy. Seria 718 została dwukrotnie wycofana z rynku przez Porsche z powodu problemów z poduszkami powietrznymi. Pierwsze wycofanie miało miejsce w 2016 r., a drugie w 2018 r.

Modele 718 Cayman wyprodukowane po tych dwóch wycofaniach wydają się mieć w pełni działające poduszki powietrzne, które nie wykazują żadnych oznak problemów. Ważne jest, aby sprawdzić, czy w modelu 718 Cayman T, który oglądasz, rozwiązano te problemy.

Porsche 718 Cayman T – problemy z układem paliwowym

Wspomnieliśmy już, że 718 Cayman był częścią dwóch różnych wycofań związanych z problemami z poduszkami powietrznymi, ale wiele modeli 718 wyprodukowanych w latach 2019-2020 było również częścią wycofania z powodu problemów z przewodami paliwowymi.

Problemy te są jeszcze poważniejsze niż te wymienione w poprzednim akapicie, ponieważ mogą łatwo doprowadzić do pożaru silnika, który może spowodować natychmiastowe zniszczenie samochodu. W związku z tym należy sprawdzić, czy samochód, który oglądamy, brał udział w tym wycofaniu.

Sekcja FAQ

Czy Porsche 718 Cayman T jest lepsze od zwykłego Caymana?

Porsche 718 Cayman T jest nieco bardziej skoncentrowaną na kierowcy wersją zwykłego Caymana. Oznacza to, że model T jest przeznaczony dla tych, którzy nie chcą podstawowego modelu 718, ale chcą czegoś nieco bardziej treściwego. T oferuje taką samą moc jak zwykłe 718, ale prowadzi się inaczej.

  Czy warto kupić Porsche Macan?

Jeśli jesteś kimś, kto ceni Porsche jako markę i uważasz się za entuzjastę Porsche, prawdopodobnie docenisz 718 Cayman T. Jeśli nie jesteś fanatykiem Porsche, lepiej będzie, jeśli wybierzesz zwykłe 718 Cayman.

Ile kosztuje Porsche 718 Cayman T?

Cena Porsche 718 Cayman T zaczyna się od 67 000 dolarów, czyli około 6 000 dolarów więcej niż cena zwykłego 718 Caymana. Wspomnieliśmy już, że te dwa samochody są niemal identyczne i tylko entuzjaści Porsche mogą je odróżnić.

Możesz myśleć o Caymanie T jak o zwykłym Caymanie, ale z dodatkowymi opcjami, głównie dostosowanymi do przyjemnej jazdy.

Jak długo może działać Porsche 718 Cayman T?

Według wielu źródeł internetowych, 718 Cayman T powinno wytrzymać około 100 000 mil bez konieczności przeprowadzania remontu kapitalnego. Nie ma jednak powodów, dla których Cayman T nie powinien być w stanie przejechać znacznie więcej.
Przeciętni właściciele sportowych samochodów Porsche dbają o swoje samochody dość dobrze, co zazwyczaj oznacza, że te samochody są w stanie wytrzymać o wiele dłużej niż większość samochodów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z