Czy warto kupić Porsche Macan?

Porsche Macan to kompaktowy SUV Porsche klasy podstawowej, który oferuje dynamikę, styl i luksus. Oprócz plakietki premium, Macan jest prawdziwym Porsche, ponieważ jego podstawowa tożsamość została opracowana na podstawie klasycznej receptury Porsche.

To powiedziawszy, warto przyjrzeć się Macan, jeśli jesteś na rynku dla takiego samochodu. Mimo że Macan jest jednym z najbardziej dynamicznych kompaktowych SUV-ów na rynku, nie jest tak dynamiczny jak inne, bardziej sportowe modele Porsche.¸

Jeśli przyjrzymy się bliżej konkurencji, okaże się, że Macan kosztuje średnio o 10 tys. dolarów więcej niż porównywalny luksusowy SUV innych niemieckich marek premium. Ale nie płacisz tylko za plakietkę, ale za to, że Macan jest wart swojej ceny.

Jeśli zależy Ci na tym, jak dobrze jeździ samochód i możesz zapłacić premię w stosunku do innych niemieckich luksusowych kompaktowych SUV-ów, Macan jest wart swojej ceny. A najlepszym modelem z obecnej gamy jest prawdopodobnie 6-cylindrowy Macan S.

Kupujesz nowego czy używanego Macana?

Mimo że Macan jest jednym z najmniej amortyzujących się samochodów Porsche, a na pewno jednym z najmniej amortyzujących się kompaktowych SUV-ów na rynku, kupno używanego pozwala zaoszczędzić całkiem sporo pieniędzy, a zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że nawet podstawowy Macan kosztuje aż 53 tys. dolarów bez żadnych opcji.

Trzyletni Macan z około 50k mil na zegarze można ustawić z powrotem na około 40-42k dolarów, co jest dość dobrą wartość. Za tę samą kwotę można kupić trzyletniego, lekko używanego Macana S lub zupełnie nowy model bazowy Macana.

  Najlepszy bagażnik rowerowy do Porsche 911

Po około pięciu latach Macan zachowuje aż 62% swojej pierwotnej wartości. Dla porównania, BMW X3 i Audi Q5 po pięciu latach zachowują tylko około 51% swojej pierwotnej wartości. Jeśli spojrzeć na to w ten sposób, można nawet argumentować, że 10 tys. dolarów premii, jakiej wymaga nowy Macan, jest warte tego po pięciu latach.

Kupno nowego samochodu wiąże się również z wieloma korzyściami, takimi jak gwarancje, pakiety serwisowe i programy konserwacji. A kupno nowego Porsche to przeżycie, nawet jeśli jest to „tylko” Macan, a nie 911 czy Cayman/Boxster.

Porsche Macan/Porsche Macan S – modele klasy podstawowej

Linia Porsche Macan rozpoczyna się od modelu bazowego Porsche Macan. Porsche Macan kosztuje około $53k, a ty dostajesz 2.0L 4-cylindrowy silnik o mocy 248 KM i napęd AWD. Macan jest dostępny tylko z Porsches w domu PDK podwójne sprzęgło automatyczne.

Podstawowa wersja Macana nie jest tak dobrze wyposażona fabrycznie. W standardzie otrzymujemy zestaw reflektorów LED, 10-głośnikowy system audio, Bluetooth, Wifi, Apple Car Play. Bardzo wskazane jest, abyś zdecydował się na pakiet Premium oraz pakiet Porsche Sport Chrono, ponieważ pomaga to w późniejszej sprzedaży samochodu.

Macan S z drugiej strony kosztuje około $ 10k więcej, a S jest prawdopodobnie słodki punkt z całej linii dzięki 3,0L 6-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Jest on również wyposażony w fabryczną skrzynię biegów Porsches PDK i stały zestaw napędu na wszystkie koła.

6-cylindrowy silnik o mocy 350 KM sprawia, że S jest o wiele przyjemniejszy w prowadzeniu niż podstawowy Macan AWD. Opcje – wise to dość dużo tej samej historii, jak w entry-level Macan, a jeśli chcesz przyzwoicie wyposażone samochód, jesteś patrząc na kilka tysięcy dolarów na cenę MSRP.

  Jakie jest najtańsze Porsche?

Porsche Macan GTS/Turbo – modele z wyższej półki

Jeśli Twój budżet sięga 70 lub nawet 80 tysięcy dolarów, to za taką cenę możesz mieć Macana GTS lub topowe Porsche Macan Turbo. Oba oferują 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,0 l i mocy 375 KM w GTS lub 434 KM w modelu Turbo.

GTS jest bardziej agresywną wersją i tak już dość imponującego modelu Macan S, a Turbo jest znaczącym krokiem powyżej obu tych modeli. Macan Turbo jest jednym z, jeśli nie najzdolniejszym kompaktowym luksusowym SUV-em na rynku, ale kosztuje 85 tys. dolarów.

Zarówno GTS, jak i Turbo otrzymują bardziej agresywną stylistykę, lepiej wyglądające i większe koła oraz zmodernizowane hamulce. Standardem jest również zestaw sportowych rur wydechowych, a także zestaw sportowych, dobrze wyściełanych foteli.

Macan Turbo to samochód, który robi wrażenie i nie da się temu zaprzeczyć. Mimo że kosztuje niemało pieniędzy, inne kompaktowe sportowe SUV-y, takie jak Audi SQ5, Mercedes Benz GLC63 czy BMW X1, nie są tak dynamiczne jak Macan Turbo.

Sekcja FAQ

Czy Porsche Macan to prawdziwe Porsche?

Obiektywnie rzecz biorąc, Macan to świetny samochód. Ale czy jest prawdziwym Porsche? W końcu Porsche jest znane z produkcji samochodów sportowych, a nie SUV-ów. Prawdziwe Porsche musi być najbardziej dynamicznym samochodem w swojej klasie, a także oferować luksus, najwyższą jakość wykonania, niezawodność i wartość.

Macan rzeczywiście jest najbardziej dynamicznym kompaktowym SUV-em na rynku, a do tego oferuje mnóstwo luksusu, nawet jeśli wnętrze powoli zaczyna zdradzać swój wiek. Pod względem jakości wykonania Macan jest tak dobry, jak każde inne Porsche. Podobnie jest z niezawodnością i zachowaniem wartości.

  Jaki silnik Porsche pasuje do VW Beetle?

Czy zamiast niego powinienem wybrać Porsche Cayenne?

Porsche Cayenne to flagowy SUV Porsche. Cayenne jest dostępne jako SUV lub SUV typu „coupe”. Cayenne jest o wiele większe, o wiele potężniejsze i oferuje większą prezencję na drodze. W prawie każdym aspekcie tam, Cayenne bije Macan.

To powiedziawszy, jeśli masz środki, aby przejść do Cayenne, zdecydowanie powinieneś, zwłaszcza jeśli lubisz „coupe” SUV. Jeśli chodzi o osiągi, Cayenne może być wyposażone w 8-cylindrowy hybrydowy układ napędowy, który generuje nawet 600 KM.

Czy Porsche Macan jest lepsze od Audi Q5, Mercedesa GLC lub BMW X3?

Audi Q5 to również dość popularny kompaktowy SUV dzięki eleganckiemu wnętrzu i stylistyce zewnętrznej oraz dużym możliwościom. GLC jest nieco bardziej krzykliwy, ale równie komfortowy, natomiast BMW X3 jest najbardziej zbliżone do Macana pod względem dynamiki jazdy.
Macan jest jednak bardziej niezawodny, zachowuje swoją wartość i ma bardziej prestiżową plakietkę. W porównaniu z powyższą trójką Macan kosztuje średnio o 10 tys. dolarów więcej, ale zachowuje przy tym lepszą wartość. Wszystko to wskazuje na to, że Macan jest o krok wyżej od tej trójki.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z