Najczęstsze problemy z przekładnią Mercedes-Benz 9G-Tronic

9-biegowa skrzynia biegów Mercedes Benz 9G-Tronic jest jedną z pierwszych 9-biegowych skrzyń w segmencie luksusowych samochodów klasy premium. Skrzynia 9G-Tronic została po raz pierwszy zaprezentowana w Mercedesie E350 Blue Efficiency z 2013 roku, a następnie zastosowana we wszystkich kolejnych modelach Mercedesa, począwszy od Klasy S W222.

Jak wspomniano, skrzynia 9G ma 9 przełożeń, aby zmaksymalizować wydajność i zminimalizować straty mocy, a czasy załączania sprzęgła i przełączania biegów zostały skrócone w porównaniu z poprzednią skrzynią 7G-Tronic. Podsumowując, skrzynia 9G-Tronic stanowi ogólne ulepszenie w stosunku do skrzyni 7G-Tronic i nadal jest obecna w wielu modelach Mercedesa.

Skrzynia 9G-Tronic występuje zarówno w wersji z przemiennikiem momentu obrotowego, jak i w wersji wielosprzęgłowej, która jest w zasadzie skrzynią 9G-Tronic, ale bez przemiennika momentu obrotowego. Mimo że większość osób jeżdżących modelami Mercedesa z tą skrzynią biegów ma wiele pozytywnych opinii, skrzynia 9G-Tronic nie jest pozbawiona problemów.

Najczęstsze problemy z przekładnią 9G-Tronic to nierówna zmiana biegów, wolna zmiana biegów, odgłosy tarcia, słabe przyspieszenie i problemy z cewką elektromagnetyczną. Ta skrzynia biegów wymaga stałej konserwacji, jeśli chcesz, aby była trwała, ale poza tym jest to stosunkowo niezawodna skrzynia.

Problemy z nierówną zmianą przełożeń w Mercedesie 9G-Tronic

Wielu właścicieli skarżyło się, że w ich modelach Mercedesa 9G-Tronic występują problemy z nierówną pracą skrzyni biegów, szczególnie podczas zmiany biegu z neutralnego na pierwszy lub z pierwszego na drugi. Zdarza się to zarówno w zimnym, jak i ciepłym samochodzie, co sprawia, że problem jest jeszcze bardziej niepokojący. Niektórzy właściciele twierdzą, że ponowne uruchomienie silnika rozwiązuje ten problem, inni twierdzą, że nie.

Niektórzy posuwają się do stwierdzenia, że nie powinieneś być zaskoczony, jeśli doświadczysz szarpanych zmian biegów w skrzyni 9G-Tronic, ale w rzeczywistości problemy takie jak te mają wpływ na ogólną trwałość skrzyni biegów. Najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, jest skontaktowanie się z salonem Mercedesa i zabranie samochodu na pełną diagnostykę.

  Audi vs. Mercedes: Niezawodność

Problemy z wolną zmianą biegów w Mercedesie 9G-Tronic

Mercedes 9G-Tronic to najnowocześniejsza skrzynia biegów, która jest dostępna w wielu modelach Mercedesa o wysokich osiągach. Nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa, co oznacza, że nie przełącza biegów tak szybko jak np. PDK Porsche, ale nikt nie może powiedzieć, że 9G-Tronic jest powolna.

Tak czy inaczej, jeśli zauważysz, że skrzynia 9G-Tronic leniwie przechodzi przez biegi, powinieneś najpierw poczekać, aż osiągnie optymalną temperaturę pracy. Jeśli problem będzie się utrzymywał, należy oddać samochód do serwisu, ponieważ powolna zmiana biegów jest zwykle objawem zużycia elementów mechanicznych lub problemu z oprogramowaniem.

Odgłosy zgrzytania skrzyni biegów Mercedes 9G-Tronic

Aby układ 9G-Tronic mógł spełniać swoje zadanie zgodnie z przeznaczeniem, wymaga stałej wymiany płynu, a dokładniej rzecz biorąc, należy go wymieniać co 4-5 lat, w zależności od tego, ile kilometrów przejeżdżasz rocznie. W każdym przypadku odgłosy zgrzytania są spowodowane obecnością metalowych wypełniaczy i cząstek w płynie przekładniowym.

Problemy te często prowadzą również do uszkodzenia konwertera elektrohydraulicznego, więc jeśli Twoja skrzynia 9G-Tronic cierpi na podobne problemy, pamiętaj, aby poddać ją przeglądowi. Wielu właścicieli zgłaszało wibracje i zgrzytanie podczas jazdy z dużą prędkością na wyższych biegach. Nie jest jeszcze jasne, czy ma to związek z samą skrzynią biegów.

Powolne przyspieszanie Mercedesa 9G-Tronic

Poprzednia generacja skrzyni 7G-Tronic znana jest z szybkich czasów przyspieszenia, a po wprowadzeniu 9G-TRonci czasy przyspieszenia uległy jeszcze większej poprawie. Jeśli kupisz model AMG z wyższej półki, otrzymasz również funkcję launch control, która zapewnia zawsze możliwie najszybsze czasy przyspieszenia.

  Maybach vs Mercedes - który jest lepszy?

Wielu właścicieli zgłaszało jednak dwa problemy związane z przyspieszeniem. Pierwszy z nich polega na tym, że samochód nie chce włączyć funkcji launch control lub nie chce pozostać w trybie launch control. Czasami skrzynia biegów nie jest w stanie prawidłowo zdecydować, który bieg jest niezbędny do uzyskania optymalnego przyspieszenia, co oznacza, że samochód przyspiesza wolniej niż zwykle.

Problemy z solenoidem skrzyni biegów Mercedes 9G-Tronic

Skrzynia biegów 9G-Tronic została zaprojektowana tak, aby włączać tryb awaryjny za każdym razem, gdy wystąpi bardziej krytyczny błąd, aby uchronić skrzynię biegów przed dalszymi problemami. Jeśli cewka ulegnie awarii, skrzynia biegów samochodu całkowicie wyłączy dany bieg.

Oznacza to, że dany bieg nie będzie uruchamiany, a samochód prawdopodobnie przejdzie w tryb awaryjny. W takiej sytuacji należy oddać Mercedesa do serwisu. Nie należy próbować resetować skrzyni biegów samodzielnie, ponieważ tryb awaryjny jest przeznaczony do włączania tylko wtedy, gdy w skrzyni występują problemy, które mogą spowodować dużo większe szkody.

Sekcja FAQ

Czy Mercedes 9G-Tronic to dobra skrzynia biegów?

Mercedes 9G-Tronic jest naprawdę dobrą skrzynią biegów, ponieważ oferuje świetne przekazywanie mocy, jest w stanie wytrzymać duży moment obrotowy, a także jest płynna i spójna. Skrzynia 9G-Tronic maksymalizuje również wydajność, nieustannie zmieniając biegi w zależności od trybu jazdy, w którym się znajduje.

Skrzynia biegów jest niezwykle czuła, co oznacza, że po włączeniu trybu sportowego samochód zawsze znajdzie odpowiedni bieg, co oznacza, że skrzynia 9G-Tronic jest dobra we wszystkim. W wyższej klasy modelach Mercedesa z silnikiem V12 zazwyczaj unika się stosowania skrzyni 9G-Tronic, ponieważ skrzynia 7G-Tronic jest lepszym wyborem dla silników o wyższym momencie obrotowym.

  Mercedes-AMG C63 Niezawodność

Jak zresetować skrzynię biegów Mercedes 9G-Tronic?

Jeśli chcą Państwo zresetować skrzynię biegów 9G-Tronic po wymianie oleju lub z innego powodu, należy wykonać poniższe czynności. Nie należy jednak próbować tego robić, jeśli nie jest się w 100% świadomym tego, co się robi. W przypadku samodzielnego wykonywania czynności serwisowych należy zawsze skonsultować się z dealerem.

Ustaw kluczyk w drugim położeniu i nie uruchamiaj samochodu. Przytrzymaj pedał przyspieszenia w położeniu „kick-down” przez 5 sekund bez przerwy. Teraz należy przekręcić kluczyk do pozycji OFF, ale bez wyjmowania go z kluczyka. Następnie należy zdjąć nogę z pedału gazu i odczekać 2 minuty, aż system uruchomi się ponownie.

Jakie są najlepsze automatyczne skrzynie biegów na świecie?

Na świecie jest wiele niesamowitych automatycznych skrzyń biegów, ale wydaje się, że dwusprzęgłowa skrzynia PDK firmy Porsche może być najlepsza ze wszystkich. Powodem jest to, że PDK oferuje niewiarygodnie płynne i szybkie zmiany biegów, do tego stopnia, że płynność, jaką oferuje PDK, jest bardziej zbliżona do konwertera momentu obrotowego niż do skrzyni DCT.

Po drugie, PDK jest w stanie wytrzymać ciągłą kontrolę startu. Skrzynia biegów DSG (S-Tronic), którą można znaleźć w innych produktach koncernu VAG, jest również wspaniała, ale nie jest tak płynna jak PDK. Automatyczna skrzynia biegów Steptronic w niektórych modelach BMW jest również jedną z najlepszych skrzyń na rynku.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z