Peugeot 1.2 PureTech 130 problemy

Peugeot 1.2 PureTech 130

3-cylindrowy silnik Peugeot PureTech 1.2L o mocy 130 KM jest stosowany w wielu różnych samochodach Peugeot, Open, Citroen i DS. Kiedy po raz pierwszy pojawił się na rynku, ludzie byli naprawdę zaskoczeni, jak Peugeotowi udało się sprawić, by tak mały silnik jak ten oferował 130 KM bez rozpadu. To ma trochę sensu, ponieważ silnik rozpoczął swoje wykorzystanie z powrotem w 2016 roku, kiedy rzeczywiście wygrał kilka „Engine of the year awards”.

Jednak w miarę upływu lat problemy zaczęły się piętrzyć i wiele osób uznaje teraz 1.2L PureTech za dość zawodny. Najgorszy problem 1.2L PureTech jest związany z paskiem rozrządu, który może się zatrzasnąć i spowodować szereg innych problemów. 1.2L cierpi również z powodu zatkania głowicy cylindrów, co może spowodować, że samochód doświadczy „lampek kontrolnych silnika”.

Silnik 1.2L ma również tendencję do zużywania zbyt dużej ilości oleju silnikowego, co w końcu doprowadzi do częstszego dodawania oleju. Wreszcie, musimy również wspomnieć o kilku problemach z modułem sterowania silnikiem, które spowodują kilka znanych świateł ostrzegawczych i spowodować, że samochód straci moc lub podpowiedzieć kontrolkę silnika.

W sumie, 1.2L PureTech potrzebuje terminowej i właściwej konserwacji, bez niej, będzie doświadczać wiele problemów. Jeśli zrobisz wszystko, co powinieneś zrobić, silnik jest więcej niż wystarczająco dobry dla lepszej części 200.000 mil.

Problemy z paskiem rozrządu

Po pierwsze i najważniejsze, musimy porozmawiać o problemach z paskiem rozrządu, które mogą spowodować, że pasek się zatrzaśnie. Problem polega na tym, że pasek w modelu 1.2L może stać się dość tłusty i niszczyć się w szybszym tempie niż normalnie. Oznacza to, że zalecane okresy wymiany nie będą ważne i że pasek jest bardziej niż prawdopodobne, aby zatrzasnąć.

  Wszystko o 2023 Peugeot 3008

Jeśli tak się stanie, może wystąpić cała masa innych problemów z silnikiem i jego pobliskimi systemami, z których niektóre będą bardzo drogie w naprawie. Mimo, że jest to prawda, musimy wspomnieć, że Peugeot uważa, że jest to spowodowane niewłaściwym typem oleju/planami konserwacji. Innymi słowy, jeśli potrafisz wykazać się terminową konserwacją i prawidłowym zużyciem oleju, naprawią ten problem za Ciebie.

Zatykanie się głowicy cylindra

Silnik 1.2L PureTech jest znany z tego, że doświadcza trochę „wstrząsów” tu i ówdzie, które mogą być spowodowane niespójnym działaniem kierowcy lub potencjalnie przed zapłonem iskry. Jeśli tym wstrząsom towarzyszy lampka kontrolna silnika, istnieje prawdopodobieństwo, że Twój 1,2L PureTech cierpi na problem zwany stanem przed iskrowym, który jest zwykle związany z zatkaniem głowicy cylindra.

Aby rozwiązać ten problem, trzeba będzie najpierw sprawdzić poziom oleju, szczelność cylindra, wszelkie pozostałości oleju w kolektorze lub nieszczelność zaworu dolotowego. Jeśli wszystkie te czynniki są naruszone, trzeba będzie oczyścić głowicę cylindra, wstrzykując do niej małe kulki.

Wysokie zużycie oleju

Prawdopodobnie najczęściej poruszanym problemem z silnikiem 1.2L jest ten związany z piciem przez samochód zbyt dużej ilości oleju. Problem ten ma tak naprawdę dwa oblicza. Pierwszy jest spowodowany wadliwym separatorem poziomu oleju, który może spowodować zapalenie się lampki ostrzegawczej oleju silnikowego nawet przed koniecznością. Drugi jest związany z wyciekami, które nie są szczególnie powszechne, ale rzeczywiście mogą się zdarzyć.

  Najczęstsze problemy z Peugeotem 4007

Aby wiedzieć, co trzeba zrobić, trzeba będzie przetestować samochód szeroko po topping poziom oleju prawidłowo. Jeśli natkniesz się na wyciek, wymień uszkodzoną część i wszystko powinno być w porządku. Jeśli nie ma żadnych wycieków i ciśnienie wydaje się być w porządku, problem jest prawdopodobnie spowodowany wspomnianym separatorem poziomu oleju, który będzie wymagał wymiany.

Problemy z modułem sterującym silnika

PureTech 1.2L może doświadczyć kilku znaczących problemów z oprogramowaniem, z których większość jest związana z modułem sterowania silnikiem. Kod P1137 zwykle prowadzi do problemów z cewkami zapłonowymi, podczas gdy P1338 prowadzi do wadliwego czujnika położenia wałka rozrządu. Wreszcie, P1339 jest związany z modułem świec żarowych.

Rzeczywistość wydaje się wskazywać na ECU jest prawdziwym winowajcą tutaj, jak wszystkie z wyżej wymienionych elementów mogą być rzeczywiście w porządku, ale samochód będzie nadal listy wszystkich rodzajów kodów. Jeśli tak się rzeczywiście stanie, upewnij się, że zresetujesz moduł sterowania silnikiem, który ma tendencję do rozwiązywania wszystkich powyższych problemów i więcej.

FAQ Section

Czy Peugeot 1.2L PureTech jest dobrym silnikiem?

Silnik Peugeot 1.2L PureTech jest dokładnie tym, czego oczekują ekolodzy od najnowocześniejszego silnika benzynowego. Ponieważ jest to tylko mały 3-cylindrowy z 1,2 litra przemieszczenia, jest bardziej niż zdolny do zanudzenia cię na śmierć w arkuszu specyfikacji, ale w codziennych zastosowaniach kierowcy, 1,2L PureTech jest rzeczywiście naprawdę dobry silnik.

Rzeczywistość jest taka, że oferuje on przyzwoitą ilość mocy, a jednocześnie jest naprawdę wydajny. 1.2L jest prawie nigdy nie będzie pić zbyt dużo paliwa, bez względu na to, jak go prowadzić. Wreszcie, jest to tanie, aby utrzymać go jako większość części zamiennych są łatwe do zdobycia.

  Czy Peugeot Rifter to dobry samochód?

Czy silnik 1.2L Peugeot PureTech korzysta z turbosprężarki?

Tak. Byłoby dość trudne dla silnika, aby być w stanie zaoferować 130 KM bez niektórych środków wymuszonej indukcji. Silnik 1.2L występował w kilku wariantach, które nie posiadały turbosprężarki, ale dawno już o nich zapomniano, ponieważ są znacznie mniej wydajne, a tym samym mniej interesujące zarówno dla Peugeota, jak i jego nabywców.

Z 130 KM, naprawdę nie jesteś coraz światowej klasy doświadczenie power-wise, ale wydajność-wise, to jest naprawdę trudno pokonać 1,2L PureTech silnika.

Czy PureTech 1.2L nie jest mocny dla dużych samochodów?

To wszystko zależy od tego, jak pytasz. Jeśli pytasz mężczyznę przyzwyczajonego do jazdy rodzinnymi samochodami z małymi silnikami i małymi składkami ubezpieczeniowymi, to 1.2L PureTech nie jest niedomagający. Jeśli jednak zapytasz entuzjastę motoryzacji lub kogoś, kto preferuje duże, luksusowe samochody, powie, że 1.2L PureTech jest rzeczywiście zbyt słaby dla dużych samochodów.

Peugeot z 1.2 PureTech 130

  1. Peugeot 208 Hatchback 1.2 PureTech 130 Allure
  2. Peugeot 308 Hatchback 1.2 PureTech 130 GT Line
  3. Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 130 Allure
  4. Peugeot 3008 SUV 1.2 PureTech 130 Allure
  5. Peugeot 5008 SUV 1.2 PureTech 130 Allure
  6. Peugeot 508 SW 1.2 PureTech 130 Allure
  7. Peugeot Rifter MPV 1.2 PureTech 130 Allure
  8. Peugeot Traveller MPV 1.2 PureTech 130 Allure

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z