Problemy z przekładnią BMW E60

BMW E60 Problemy

BMW E60 jest częścią BMW serii 5. Samochód ten był produkowany w latach 2004-2010. Model E60 jest przestronny, elegancki, zaawansowany, mocny, bezpieczny i praktyczny. Co więcej, ma też kilka problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Niezależnie od tego, jakie są problemy ze skrzynią biegów BMW E60?

Najczęstsze problemy ze skrzynią biegów BMW E60 to ślizgające się biegi, awaria zespołu mechatronicznego, zgrzytanie na biegach, zapach spalenizny, niski poziom płynu przekładniowego, wycie lub brzęczenie oraz uszkodzony czujnik przepływu powietrza MAF. Pomimo tych wszystkich problemów ze skrzynią biegów, model E60 może działać dłużej, jeśli jest dobrze konserwowany.

Jakie są najczęstsze problemy ze skrzynią biegów BMW E60?

Awaria zespołu mechatronicznego

Zespół mechatroniki to centrum sterowania skrzyni biegów. Pomaga on w zarządzaniu zmiennikiem momentu obrotowego i tarczą sprzęgła skrzyni biegów za pośrednictwem płynu przekładniowego pod określonym ciśnieniem. Ponadto może wykonywać operacje zmiany biegów w ciągu jednej sekundy.

Użytkownicy BMW E60 zgłaszali przypadki awarii układów mechatronicznych spowodowanych uszkodzeniem tulejek zaworowych, z których wycieka płyn. Ponieważ panewka skrzyni biegów jest wykonana z tworzywa sztucznego, część ta szybciej się niszczy i może pękać podczas długotrwałego użytkowania. Jeśli zespół mechatroniki jest uszkodzony, zły lub zużyty, należy wymienić cały zespół.

Ślizgające się biegi

Komputer Twojego BMW E60 został stworzony, aby kierować skrzynią biegów, kiedy należy zmienić bieg na inny. Jeśli jednak poziom płynu przekładniowego jest niski lub występuje jego wyciek, bieg może się ślizgać lub zmiana biegów może być trudna i niespójna.

Jeśli biegi w Twoim BMW E60 się przesuwają, powinieneś sprawdzić uszczelki i zlecić ich wymianę, jeśli są uszkodzone lub w złym stanie. Jeśli to nie rozwiąże problemu, należy zlecić wypłukanie płynu przekładniowego i uzupełnienie go odpowiednią ilością.

  BMW iX3 - wszystko, co musisz wiedzieć

Zgrzytanie na biegach

Innym częstym problemem związanym ze skrzynią biegów, z którym borykają się użytkownicy BMW E60, jest zgrzytanie na biegach. Chociaż skrzynia biegów jest tak skonstruowana, aby płynnie przechodzić z jednego biegu na drugi, może pojawić się problem, w którym użytkownicy będą odczuwać zgrzytanie lub drżenie biegów. Jest to sygnał, że skrzynia biegów ulega awarii.

Zgrzytanie i drżenie na biegu jest wynikiem niedopasowania prędkości. Jest to również oznaka, że sprzęgło nie rozłącza się całkowicie z silnikiem, podczas gdy biegi nadal się obracają. Aby rozwiązać ten problem, należy zabrać samochód do profesjonalnego mechanika, który wyodrębni uszkodzone części, takie jak sprzęgło i niski poziom płynu w skrzyni biegów.

Niski poziom płynu w skrzyni biegów

Jak wspomniano powyżej, niski poziom płynu w skrzyni biegów może powodować zgrzytanie kół zębatych, ale może też powodować znacznie więcej przyczyn. W przeciwieństwie do większości płynów w samochodzie, płyn przekładniowy nie powinien być zbyt niski. Z tego powodu sprawdzanie płynu przekładniowego ma kluczowe znaczenie dla sprawnego działania układu przeniesienia napędu.

Niski poziom płynu przekładniowego, stary lub zanieczyszczony płyn przekładniowy może również wpływać na działanie samochodu. Należy więc zlecić jego wymianę i uzupełnić odpowiedni poziom płynu w samochodzie.

Zapach spalenizny

Częstym problemem ze skrzynią biegów, z którym borykają się właściciele BMW E60, jest zapach spalenizny wydobywający się ze skrzyni biegów. Zapach spalenizny jest wynikiem przegrzania płynu przekładniowego. Ponieważ płyn pomaga w utrzymaniu dobrego smarowania i chłodzenia ruchomych części, może się w nim zbierać osad i szlam. W efekcie końcowym może to spowodować nie tylko nieprzyjemny zapach spalenizny, ale także uszkodzenie części.

  BMW Z4 - wszystko, co musisz wiedzieć

Płyn należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta. Aby utrzymać większość części samochodu w dobrym stanie i zapewnić ich optymalną pracę, konieczne są dodatkowe, właściwe usługi serwisowe.

Wycie lub brzęczenie w skrzyni biegów

Przeguby zawieszenia są częścią układu przeniesienia napędu i pomagają zapewnić ruch obrotowy pomiędzy zwrotnicami i wahaczami, aby zapewnić płynną i bezpieczną jazdę, która umożliwia precyzyjne sterowanie samochodem. Tak więc, gdy stawy zawieszenia są złe, transmisja będzie produkować wycie, brzęk, lub stukanie dźwięku.

Oprócz wydawania odgłosów stukania lub wycie, zły stan przegubów zawieszenia może również prowadzić do znoszenia samochodu na jedną stronę, przedwczesnego lub nierównomiernego zużycia opon i drżenia kierownicy. Aby rozwiązać ten problem, należy zacząć od wyczyszczenia przegubów i nasmarowania ich. Aby jednak uzyskać najlepsze wyniki, należy wymienić przeguby zawieszenia.

Wadliwy czujnik MAF

Czujnik przepływu powietrza MAF może nie jest częścią układu przeniesienia napędu, ale jeśli ulegnie uszkodzeniu, wpływa na układ przeniesienia napędu. Jeśli czujnik MAF ulegnie awarii, prowadzi to do problemów z przekładnią, takich jak wczesne miękkie zmiany biegów, późne ostre zmiany biegów i wiele innych. Jeśli więc czujnik MAF jest uszkodzony, należy go jak najszybciej wymienić, aby uniknąć dalszych problemów.

FAQ

Jak mogę sprawdzić, czy skrzynia biegów mojego BMW jest uszkodzona?

Jeśli skrzynia biegów BMW jest uszkodzona, można zaobserwować takie objawy, jak częsta zmiana biegów, twarda zmiana biegów, hałas podczas jazdy na biegu neutralnym, skrzynia utknęła na jednym biegu, zmiany biegów są nieregularne, częste uślizgiwanie się biegów i komunikat o nieprawidłowym działaniu skrzyni biegów. Należy pamiętać, że różne objawy mogą oznaczać problemy z różnymi częściami skrzyni biegów. Należy więc udać się do mechanika, aby zidentyfikować i rozwiązać problem.

  Co to jest pakiet sportowy BMW M?

Jak długo wytrzymuje skrzynia biegów BMW?

To zależy od tego, jak dobrze konserwowana jest skrzynia biegów. Jeśli skrzynia biegów jest dobrze konserwowana, może wytrzymać ponad 300 000 mil. Jeśli jednak skrzynia biegów nie jest dobrze konserwowana, przekroczenie 100 000 mil będzie dużym wyzwaniem. Co więcej, naprawa skrzyni biegów lub jej przebudowa jest dość kosztowna.

Czy problem ze skrzynią biegów jest powszechny w BMW?

Tak, wiele modeli BMW boryka się z problemami ze skrzynią biegów. Inne częste problemy w BMW to wycieki oleju, przegrzewanie się silnika i problemy z pompą paliwową. Mimo że wszystkie te problemy są powszechne, naprawa problemów ze skrzynią biegów jest najdroższa.

Podsumowanie

Model BMW E60 był jednym z najmocniejszych modeli BMW serii 5. Ponadto był przestronny, bezpieczny, zaawansowany i praktyczny. Jednak podobnie jak większość modeli BMW, także ten samochód boryka się z różnymi problemami ze skrzynią biegów, o których była mowa powyżej. Niemniej jednak większości z tych problemów można uniknąć dzięki odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji.

Ogólnie rzecz biorąc, BMW E60 to ładny kompaktowy samochód wykonawczy o wysokiej cenie początkowej i kosztach utrzymania. Jest również pożeraczem paliwa, ale oferuje duży komfort i znakomite osiągi.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z