Czy BMW ix to dobry samochód?

Czy BMW ix to dobry samochód?

BMW IX daje popalić innym topowym SUV-om EV, takim jak Tesla Model X, Mercedes EQC, Audi e-Tron i Jaguar I-Pace. Ten samochód jest wyjątkowy, ponieważ oferuje doskonały zasięg, komfort, najwyższej klasy rozwiązania technologiczne i jest szybki. Ale czy BMW IX to dobry samochód?

Oczywiście, że tak! BMW IX to dobry samochód, ponieważ jest tańszy w eksploatacji niż jego odpowiedniki z silnikiem spalinowym. Zmniejsza również zanieczyszczenie środowiska poprzez redukcję lub brak emisji gazów cieplarnianych. Ponadto BMW IX jest tańsze w utrzymaniu, bardziej niezawodne i praktyczniejsze niż większość jego konkurentów.

Podobnie jak inne pojazdy BMW EV, także model IX ma kilka problemów, o które powinni się martwić właściciele lub zainteresowani nabywcy. Niemniej jednak problemy te są łatwe do rozwiązania, a odpowiednia pielęgnacja i konserwacja pomoże przedłużyć żywotność samochodu.

Historia BMW IX

BMW IX to średniej wielkości luksusowy SUV typu crossover wyprodukowany przez BMW. Ten samochód z napędem elektrycznym na baterie jest produkowany od 2021 roku. Jest to również czwarty model marki i, a pierwszym był BMW i3. Samochód jest napędzany podwójnym silnikiem i posiada napęd na wszystkie koła oraz 5-drzwiową kanapę.

BMW IX zbudowane jest w oparciu o własną architekturę elektrycznego układu napędowego oraz aluminiową ramę przestrzenną, która wzmacnia wewnętrzne tworzywo sztuczne z włókna węglowego. Mimo że platforma elektryczna jest nowa, to jest to modułowa platforma CLAR.

Cechy BMW IX

Wygląd

Wygląd BMW IX jest dość rozczarowujący. Mimo że BMW chciało, aby samochód elektryczny wyglądał inaczej niż jego spalinowe odpowiedniki, skończyło się na nieatrakcyjnej stylistyce. Poza tym, BMW IX to ładny samochód z najwyższej klasy kabiną i doskonałym wykończeniem. A więc nie wszystko stracone.

  BMW 225xe - wszystko, co musisz wiedzieć

Osiągi

Jeśli chodzi o osiągi, BMW IX to bestia na drodze. Ponieważ samochód jest wyposażony w dwa silniki, jest bardzo mocny i pod względem osiągów przebija większość swoich przeciwników. Dostępne są trzy opcje wyposażenia: xDrive40, xDrive50 i model M60 Performance.

Model M60 Performance jest najmocniejszy i dysponuje mocą maksymalną 619 KM oraz momentem obrotowym od 749 do 811 lb-ft.

Komfort i przestrzeń ładunkowa

BMW IX jest przestronne i ma piękne wnętrze. Może pomieścić do pięciu osób i może pochwalić się kilkoma najwyższej klasy elementami wyposażenia. Niektóre z nich to duży, zakrzywiony panel wskaźników z ekranem dotykowym, panoramiczny szyberdach, podgrzewane, elektryczne fotele przednie i skórzana tapicerka. Ma również przyzwoitą przestrzeń ładunkową, ale brakuje w nim przedniej przestrzeni ładunkowej, jak w większości pojazdów elektrycznych.

Zasięg i zużycie paliwa

Jednym z powodów, dla których wiele osób niechętnie sięga po pojazdy elektryczne, jest ich zasięg. Mimo to BMW wykonało kawał dobrej roboty, opracowując niezawodną i zaawansowaną technologię akumulatorów. BMW X jest wyposażone w akumulator litowo-jonowy o pojemności 105,2 kWh, który zapewnia maksymalny zasięg 315 mil.

Co więcej, osiąga znakomite wyniki EPA: 86 mpg w mieście, 85 mpg na autostradzie i 86 mpg łącznie. Nie trzeba więc wydawać pieniędzy na tankowanie samochodu ani stać w kolejce na stacji benzynowej.

Funkcje bezpieczeństwa

To bezpieczny samochód, ponieważ jest wyposażony w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa. Wśród nich warto wymienić autonomiczne hamowanie awaryjne, wspomaganie utrzymania pasa ruchu, czujniki parkowania, automatyczne światła drogowe, adaptacyjny tempomat oraz system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

Cena

BMW IX jest jednym z najdroższych EV SUV-ów w swojej klasie. Jego cena bazowa wynosi około 77 000 USD, czyli jest droższy od wszystkich konkurentów. Na przykład Jaguar I-Pace ma cenę bazową 71 000 dolarów, a Volvo C40 – 59 800 dolarów.

  Najczęstsze problemy z BMW 225xe

FAQ

Czy warto kupić BMW IX?

Jeśli szukasz mocniejszego, większego, bardziej zaawansowanego, bezpieczniejszego i wydajniejszego samochodu elektrycznego niż BMW I3, to jest to dobry wybór. Jest również bardziej wydajny i przestronny niż BMW I3. Niemniej jednak, jeśli masz ograniczony budżet lub chcesz mieć samochód o bardziej eleganckim wyglądzie, może to nie być idealny wybór dla Ciebie.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW IX?

Ponieważ BMW IX to wciąż nowość na rynku, do tej pory zarejestrowano tylko kilka problemów. Jednak w miarę jak samochód będzie pokonywał kolejne kilometry, może się okazać, że po drodze pojawi się więcej problemów. Obecnie najczęściej występujące problemy z BMW IX to: niesprawna kontrolka awarii poduszki powietrznej, komplikacje z układem kierowniczym, problemy z połączeniem napędu i wolne ładowanie.

Jak szybkie jest BMW IX?

BMW IX jest superszybkie, ponieważ jest napędzane dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdej osi. Te dwa silniki wytwarzają wyjątkową moc, która pozwala rozpędzić samochód od 0 do 60 mil na godzinę w 4,0 sekundy. Ponadto, zapewniają prędkość maksymalną 124 mph, co jest wartością wyjątkową i lepszą niż u większości konkurentów.

Należy pamiętać, że powyższa prędkość maksymalna dotyczy BMW IX xDrive50. Model M60 jest znacznie szybszy i mocniejszy niż xDrive50. Może przyspieszyć od 0 do 60 mil/h w 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 155 mil/h.

Czy BMW IX jest większe od modelu IX3?

Tak, BMW IX jest większe od BMW IX3. Co więcej, jest również wyższe i ma większe koła niż IX3. Ponadto BMW IX jest droższe, a jego zasięg i moc są lepsze niż w przypadku modelu IX3. Podczas gdy BMW IX jest wyposażone w dwa silniki elektryczne, BMW IX3 ma pojedynczy silnik elektryczny.

  Najczęstsze problemy z BMW X3

Co więcej, BMW IX produkuje maksymalnie 326 KM, podczas gdy IX3 – 286 KM. BMW IX jest większe, ponieważ jego rozstaw osi wynosi 3000 mm, długość 4953 mm, szerokość 1967 mm, a wysokość 1695 mm. Z kolei IX3 ma rozstaw osi 2864 mm, długość 4734 mm, szerokość 1891 mm i wysokość 1668 mm.

Czy BMW IX zachowuje swoją wartość?

Podobnie jak większość samochodów elektrycznych, szacuje się, że BMW IX amortyzuje się szybciej niż przeciętnie. Forbes szacuje, że samochody elektryczne tracą co najmniej 5 700 USD ze swojej pierwotnej wartości w ciągu roku posiadania. A ponieważ BMW amortyzuje się szybciej niż większość jego konkurentów, BMW IX nie zachowa swojej wartości po 5 latach posiadania.

Podsumowanie

BMW IX to jeden z najlepszych SUV-ów EV na rynku. Jego najwyższe wersje oferują lepszy zasięg niż nawet Tesla Model X, dzięki doskonałej technologii akumulatorów. Ponadto jest wyposażony w zaawansowane technologicznie elementy i ma piękne wnętrze z przestronnymi siedzeniami. Niemniej jednak, jego cena początkowa jest wysoka, a wygląd nie jest zbyt atrakcyjny.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z