Czy Citroën ë-C4 to dobry samochód?

Citroën ë-C4

Citroën ë-C4 został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 2021 jako Citroën C4 oparty na obecnej platformie elektrycznej pochodzącej ze Stellantis. Ta platforma EV jest używana do wielu innych samochodów Stellantis, takich jak Citroën e-Berlingo, Citroën e-Spacetourer i wiele innych samochodów Peugeot, Opel/Vauxhall i Fiat. Czy zatem Citroën ë-C4 to dobry samochód?

Jeśli szukasz stylowego rodzinnego elektrycznego crossovera/SUV, Citroën ë-C4 jest rzeczywiście naprawdę dobrym wyborem. Powertrain-wise, dostaje znajomy akumulator z przyzwoitym zasięgu i wystarczającej mocy. Citroën jest jedną z marek znanych z produkcji efektownie wyglądających samochodów, co oznacza, że ë-C4 jest dobrze wyglądającym samochodem wewnątrz i na zewnątrz.

Wrażenia z jazdy są komfortowe i relaksujące, ale ë-C4 potrafi również utrzymać się na zakrętach. Jeśli chodzi o niezawodność, jest jeszcze trochę za wcześnie, aby stwierdzić, czy ë-C4 jest niezawodny czy nie, ponieważ jest tak świeży. Tak czy inaczej, zamierzamy wspomnieć o pewnych problemach, które wydają się być wspólne dla ë-C4 i innych samochodów opartych na platformie Stellantis.

Cena wyjściowa ë-C4 jest stosunkowo wysoka, ale należy się tego spodziewać, gdyż jest to samochód EV. Praktyczność jest naprawdę dobra, ponieważ ë-C4 oferuje wystarczająco dużo miejsca siedzącego dla czterech dorosłych osób i stosunkowo przestronny bagażnik. Musimy jednak wspomnieć, że ë-C4 nie oferuje przedniego bagażnika.

Citroën ë-C4 – Układ napędowy

Dzięki baterii 50kWh, ë-C4 oferuje teoretycznie około 218 mil zasięgu, ale realny zasięg jest bliższy 200 mil, co również jest naprawdę dobrym wynikiem. ë-C4 dostaje konfigurację jednego silnika nad przednimi kołami, co oznacza, że jest to stały samochód FWD z 136 KM i 191lb-ft momentu obrotowego. 0-60mph zajmuje około 9 sekund, podczas gdy prędkość maksymalna wynosi 93mph/150kph.

  Najczęstsze problemy z Citroën C5 Aircross

Możesz naładować ë-C4 od 20% do 80% w nieco ponad 23 minuty, jeśli jesteś w stanie znaleźć 100kW DC szybkiej ładowarki. Z drugiej strony, wolne ładowanie AC z domowego gniazdka zajmuje około 5 godzin dla tej samej ilości ładunku. W sumie, można oczekiwać, aby uzyskać około 70 mil zasięgu w około 10 minut szybkiego ładowania.

Podsumowując, układ napędowy Citroëna ë-C4 jest wystarczający. Może model 70kWh+ byłby dobrym wyborem dla top-end, ale to jest więcej niż wystarczająco dla większości ludzi.

Citroën ë-C4 – Design i prowadzenie

ë-C4 wygląda odważnie, młodzieńczo i dziwacznie, co jest dokładnie tym, czego większość ludzi oczekiwała od Citroëna. Przednie światła tworzą naprawdę atrakcyjny i autentyczny kształt litery X, a nadwozie wygląda jak coś pomiędzy coupe-SUV a zwykłym rodzinnym crossoverem. Wnętrze jest również ładnie wyposażone we wszystko, co potrzebne.

Prowadzenie ë-C4 jest komfortowe, płynne i dobrze izolowane, co czyni go idealnym zarówno na długie, jak i krótkie dystanse. Nie jest to samochód stworzony do osiągów, ale dzięki stosunkowo nisko położonemu środkowi ciężkości, ë-C4 potrafi utrzymać się na zakrętach.

Citroën ë-C4 – niezawodność i typowe problemy

Ponieważ Citroën ë-C4 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne kilka miesięcy temu, nie możemy ocenić, jak niezawodny jest naprawdę, ale możemy oczekiwać, że będzie podobny do istniejących EV opartych na Stellantis i innych modeli Citroëna. Jednak ë-C4 został już raz wycofany z powodu pewnych problemów z tylnymi sprężynami śrubowymi. Wygląda na to, że mogą one spaść z samochodu i spowodować wypadek.

  Wszystko o nowych elektrycznych Citroënach

Inne potencjalne problemy obejmują problemy z pasami bezpieczeństwa, klimatyzacją, wyposażeniem i układem kierowniczym. Platforma Stellantis 50kWh okazała się dość niezawodna, a jeśli wszystkie poprzednie modele są czymkolwiek do zrobienia, ë-C4 powinien być dość niezawodny w długim okresie.

Citroën ë-C4 – wartość i praktyczność

Podstawowy poziom ë-C4 będzie cię kosztować około 40.000 euro, podczas gdy wyższe modele wykończenia doda kilka tysięcy euro na górze. Wartości używane wydają się być obecnie dość stabilne, ale jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że ë-C4 jest wciąż stosunkowo świeżym samochodem.

Jeśli chodzi o przestrzeń, ë-C4 jest naprawdę przestronnym samochodem z tyłu, ale przestrzeń na przednich siedzeniach nie jest tak duża. Przestrzeń bagażnika jest naprawdę dobra, ale brak przedniego bagażnika jest z pewnością wadą w tym segmencie, gdzie wiele samochodów wyposażonych jest w przedni bagażnik.

Sekcja FAQ.

Czy powinienem kupić Citroëna ë-C4?

Jeśli szukasz samochodu rodzinnego, a przy okazji chcesz oszczędzać środowisko, Citroën ë-C4 to naprawdę dobry wybór. Cena wywoławcza 40.000 euro nie jest czymś, czego można by oczekiwać od Citroëna, ale możemy powiedzieć, że ë-C4 jest tego wart.

Z drugiej strony, jeśli nie jesteś wszystko, że zainteresowany życiem z samochodem elektrycznym, to tag 40.000 euro cena może być trochę za dużo. Jeśli masz możliwość, powinieneś przetestować ë-C4 i zobaczyć, czy to naprawdę jest samochód, z którym możesz żyć.

Czy Citroën ë-C4 jest samochodem luksusowym?

Citroën ë-C4 może być dość dobrze wyposażony we wszystkie niezbędne technologie i funkcje bezpieczeństwa, ale luksusowe EV to coś zupełnie innego. Możemy śmiało stwierdzić, że ë-C4 stanowi pomost pomiędzy pojazdami klasy ekonomicznej a luksusowymi EV.

  Wszystko o nowym elektrycznym Citroënie AMI

Luksusowe pojazdy elektryczne są zazwyczaj o wiele bardziej dopracowane niż model ë-C4, a jednocześnie kosztują o wiele więcej pieniędzy. Jeśli zdecydujesz się na ë-C4, prawdopodobnie spodoba Ci się. Jednak jeśli jesteś przyzwyczajony do jazdy luksusowymi samochodami, ë-C4 może czuć się trochę zbyt zwyczajnie.

Czy bateria o pojemności 50kWh wystarczy do codziennej jazdy?

Cóż, to zależy. Jeśli Twoje codzienne dojazdy nie są dłuższe niż kilkadziesiąt kilometrów dziennie, to ë-C4 jest więcej niż wystarczające. Te samochody nie są przeznaczone do dalekich podróży, ponieważ będą wymagały częstego ładowania baterii ë-C4.

Tak czy inaczej, jeśli trzymasz samochód w garażu i masz łatwo dostępne gniazdko elektryczne, to bateria o pojemności 50 kWh jest więcej niż wystarczająca. Chodzi o to, aby samochód był zawsze podłączony do prądu, gdy stoi w garażu. Jednak utrzymywanie go na poziomie około 80% naładowania jest prawdopodobnie najlepsze dla długoterminowego zdrowia baterii.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z