Czy należy umyć samochód przed odrdzewianiem?


Mycie samochodu przed odrdzewianiem jest bardzo potrzebne, ponieważ jeśli nie usuniemy wszystkich zanieczyszczeń z powierzchni, mogą one nawet pogorszyć sytuację.

Oznacza to, że cały brud i zanieczyszczenia mogą potencjalnie utknąć pomiędzy warstwą podkładową a samym panelem, a nawet spowodować lub rozwinąć korozję. Dokładne mycie przed nałożeniem podkładu jest niezbędne i nie należy go pomijać ani lekceważyć.

Zawsze, gdy nakładasz jakąkolwiek warstwę ochronną, taką jak podkład, wosk, folia ochronna, zawsze najlepiej jest mieć samochód całkowicie umyty i oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. W ten sposób obniżamy żywotność wszystkich warstw ochronnych.

Po zabezpieczeniu samochodu przed rdzą wystarczy 30 minut, aby podkład się utwardził, ale na pełne wyschnięcie powłoki trzeba poczekać co najmniej jeden dzień. Zaleca się również nie myć spodu samochodu odtłuszczaczami lub myjkami wysokociśnieniowymi.

Przygotowanie powłoki

Po podjęciu decyzji o lakierowaniu podkładowym samochodu, musisz najpierw zgromadzić cały niezbędny sprzęt. Para okularów ochronnych i rękawice są niezbędne, ponieważ wiele z tych roztworów powłoki są bardzo toksyczne i mogą nawet uszkodzić oczy lub skórę w bezpośrednim kontakcie.

Ponadto, upewnij się, że masz wyważony podnośnik samochodowy, który może łatwo zarządzać wagą pojazdu, jak trzeba będzie wszystkie prześwit można dostać. Zanim cokolwiek zrobisz, upewnij się, że umyłeś samochód myjką wysokociśnieniową, aby usunąć wszystkie stwardniałe zanieczyszczenia.

Po tym, należy użyć wysokiej jakości odtłuszczacz przed szlifowania wszelkich możliwych oznak korozji. Następnie należy użyć papieru ściernego, aby całkowicie wygładzić powierzchnię. Dobrym pomysłem jest również użycie w tym momencie kompresora powietrza, tylko po to, aby usunąć wszystkie małe pozostałości metalu.

Przejrzyj wszystkie zakamarki i całkowicie sprawdź, czy pod spodem nie ma śladów rdzy. Upewnij się, że masz również silną latarkę, aby móc skuteczniej sprawdzić powierzchnie.

Nakładanie powłoki

Po zakończeniu czyszczenia wszelkich możliwych oznak rdzy, upewnij się, że samochód został jeszcze raz umyty i pozostawiony do wyschnięcia. Ważne jest, aby na powierzchni nie pozostała żadna wilgoć, a pistolet z kompresorem powietrza pod wysokim ciśnieniem powinien załatwić sprawę.

Prime wszystkie obszary, które zostały szlifowane, i malować je z lakierem samochodowym klasy. Po całkowitym wyschnięciu farby, jesteś gotowy do nałożenia powłoki. Użyj płynnych i powolnych ruchów ręką za każdym razem, gdy natryskujesz jakikolwiek rodzaj cieczy o wysokiej lepkości.

Rozpylaj powłokę równomiernie i staraj się upewnić, że nie jesteś nad-spraying na niemetalowych powierzchniach. Jeśli istnieje wiele niemetalowych powierzchni, takich jak elektronika, taśmy je. Możesz użyć albo puszki sprayu lub elektrycznego opryskiwacza do tego procesu.

To jest zawsze najlepiej pozostać 6-8 cali od powierzchni podczas rozpylania. Po zakończeniu stosowania pierwszej warstwy, niech wyschnie całkowicie (około 30 minut, sprawdź etykietę puszki). Następnie wykonaj drugą i ostatnią warstwę i poczekaj aż wyschnie.

Usuwanie powłoki

Bez względu na cenę lub zastosowanie, żaden podkład nie może trwać wiecznie. Większość podkładów wymienia się co roku, chociaż niektóre z nich mogą wytrzymać jeszcze rok lub dwa. Upewnij się, że przeczytałeś etykietę na puszce i zasięgnij informacji w internecie na temat konkretnego produktu, którego używasz.

Istnieje kilka różnych sposobów można usunąć powłokę. Korzystanie z koła drucianego jest dość powszechną metodą usuwania powłok, zwłaszcza jeśli powłoka jest bardzo trwała. Proces ten jest lepiej zostawić dla profesjonalistów, ale jeśli wiesz, co robisz, to nie powinno być dużo problemu.

Niektóre sklepy motoryzacyjne często używają dedykowanych skrobaków pneumatycznych do usuwania farby, powłok, kleju lub rdzy bez uszkadzania metalu pod spodem. Oczywiście, większość ludzi nie ma skrobaka powietrza leżące wokół, ale jeśli masz z jakiegoś powodu, można użyć jednego do bezpiecznego usuwania smoły powłoki oparte.

Ale jeśli chcesz usunąć powłokę samodzielnie tak łatwo, jak to możliwe, możesz użyć skrobaka i suszarki do włosów. Najpierw należy podgrzać obszar, aż powłoka zacznie mięknąć i delikatnie ją usunąć. Możesz również użyć dedykowanych rozwiązań do usuwania powłok za pomocą skrobaka, a oba te sposoby są bardzo skuteczne w usuwaniu powłok.

Sekcja FAQ

Czy powinienem umyć samochód po odrdzewianiu?

Należy odczekać jakiś czas zanim zaczniemy myć samochód, ponieważ powłoka potrzebuje trochę czasu, aby całkowicie stwardnieć. Można lekko umyć samochód po 24 godzinach od nałożenia powłoki, ale nie należy używać żadnych agresywnych środków chemicznych ani myjek wysokociśnieniowych na podwoziu.

Należy również pominąć gorącą wodę przez kilka dni, jak również, ponieważ gorąca woda może potencjalnie zmiękczyć powłokę przedwcześnie. Nawet po tygodniu lub dwóch nie należy stosować agresywnych środków chemicznych, takich jak np. odtłuszczacze przemysłowe, na powlekanej powierzchni.

Co należy zrobić po lakierowaniu samochodu?

Jeśli zrobili to Państwo sami, to po pierwsze gratuluję! Po drugie, przed jazdą należy poczekać aż wyschnie, dzień lub dwa powinny wystarczyć. Po dniu lub dwóch minęły, idź dalej i wziąć samochód w celu kontroli.

Wiele sklepów ciała są dość dobrze zaznajomieni z rdzy proofing i mogą łatwo powiedzieć, czy zrobiłeś to skutecznie, czy nie. Spróbuj wziąć samochód do kontroli tak szybko, jak to możliwe. Rzadko udaje się zrobić coś dobrze za pierwszym razem, dlatego nie należy się zniechęcać i próbować ponownie.

Jak skuteczny jest lakier podkładowy?

To zależy od procesu aplikacji i samego produktu. Teoretycznie podkład powinien chronić Państwa samochód przed rdzą przez co najmniej rok, jeśli zostanie wykonany prawidłowo. Nie należy oczekiwać, że tego typu powłoki będą w 100% doskonałe i zawsze należy od czasu do czasu sprawdzić poprawność aplikacji.

Ale jeśli wszystko jest zrobione zgodnie z zaleceniami, powłoki na bazie smoły są wystarczająco skuteczne. Tego typu powłoki są jednym z, jeśli nie najbardziej popularnym sposobem na zabezpieczenie przed rdzą. Warto wspomnieć, że 99% nowoczesnych samochodów nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych, gdyż są one zazwyczaj bardzo dobrze zabezpieczone już w fabryce.

Recent Posts