Czy Porsche 718 Boxster GTS 4.0 to dobry samochód?

Czy Porsche 718 Boxster GTS 4.0 to dobry samochód?

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 to dwumiejscowy sportowy kabriolet Porsche, stworzony dla tych, którzy lubią doznania z góry, ale chcą też mieć samochód, który wytrzyma na torze. 718 Boxster jest przyjemnym samochodem do jazdy, i jest wyposażony w odpowiedni silnik Boxster, 4,0L naturalnie aspirowany płaski 6-cylindrowy silnik. Czy więc Porsche 718 Boxster GTS 4.0 to dobry samochód?

Tak, Porsche 718 Boxster GTS 4.0 to zdecydowanie naprawdę dobry samochód, ponieważ łączy w sobie to, co każde Porsche robi najlepiej. Przede wszystkim dostaje odpowiedni silnik w przeciwieństwie do wszystkich modeli 718 klasy podstawowej, a do tego niesamowicie dobrze się prowadzi. Masz też możliwość rozłożenia topu, jeśli chcesz poczuć wiatr we włosach.

GTS wygląda na bardziej skupionego niż podstawowe modele 718, co oznacza, że siedzi niżej od ziemi, ma lepiej wyglądające koła i pewne dodatkowe cechy, które odróżniają go od 4-cylindrowych wariantów 718. GTS jest również stosunkowo niezawodnym samochodem, ale są pewne kwestie, nad którymi warto się pochylić.

Ich wartości są naprawdę mocne, ponieważ zachowują wartość lepiej niż całkiem sporo samochodów z tego segmentu. Praktyczność jest dość kompromisowa ze względu na małe podwozie, ale Boxster wystarczy dla dwóch przeciętnej wielkości dorosłych osób. Co więcej, posiada również dwa stosunkowo duże schowki z przodu i z tyłu.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Układ napędowy

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 otrzymuje naprawdę ekscytujący 4,0L naturalnie wolnossący płaski 6-cylindrowy silnik, który pochodzi bezpośrednio z GT3 911. Ten silnik stawia 400 KM i 310lb-ft momentu obrotowego, który pozwala GTS 4.0 osiągnąć 60mph z zatrzymania w około 4 sekundy płaskie. Prędkość maksymalna wynosi 179mph, a czas przejazdu ćwierć mili to mniej niż 12 sekund.

  Porsche Panamera Turbo S Niezawodność

Silnik ten daje wiele radości z jazdy, ponieważ oferuje liniowy zakres mocy i jest silnikiem wolnossącym, który brzmi wspaniale. Podstawowe modele 718 wyposażone są w słabe, 4-cylindrowe silniki, które jakoś nie pasują do 718, ale 6-cylindrowa jednostka napędowa w modelu GTS/Boxster Spyder jest absolutnie wspaniała.

Silnik ten jest połączony z manualną skrzynią biegów Porsche o krótkim skoku lub z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią PDK i obie te skrzynie mają swoje wzloty i upadki. Wszystkie modele 718 mają napęd na tylne koła i wszystkie mają silniki zamontowane w środku samochodu.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Konstrukcja i podwozie

718 Boxster GTS 4.0 nie różni się zbytnio od zwykłego modelu Boxster poza kilkoma akcentami stylistycznymi. Lepiej wyglądające felgi, bardziej ekscytujący wybór kolorów, przyciemnione wykończenia i niższa wysokość jazdy to tylko kilka ulepszeń w stosunku do zwykłego 718 Boxstera. Wnętrze zaczyna trochę pokazywać swój wiek, ale jest wypełnione wysokiej jakości materiałami.

Podwozie i zawieszenie jest sztywne, ale nie przesadnie. Oznacza to, że samochód pozostaje płaski na zakrętach i jeździ ostro, ale nie jest to w żaden sposób karzące. Samochód jest pięknie wyważony dzięki zamontowanemu pośrodku silnikowi, który w doskonały sposób rozkłada masę na wszystkie cztery zakręty.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Niezawodność i częste problemy

718 GTS 4.0 jest przyzwoicie niezawodnym samochodem, ale są pewne kwestie, o których warto powiedzieć. Na początek silnik GTS ma potężny problem z korbowodami, który skłonił nawet Porsche do całkowitego wstrzymania produkcji 718. Samochód jest również podatny na zwiększony poziom zużycia oleju, co według niektórych jest normalne, ale w rzeczywistości nie jest.

  Najczęstsze problemy z Porsche 718 Boxster S

Inne problemy związane są z układem klimatyzacji, skrzynią biegów i wyposażeniem. Manualna skrzynia biegów musi być pielęgnowana, aby była trwała, system klimatyzacji cierpi na problemy ze skraplaczem, a tylny spojler jest często znany z tego, że się zacina, podobnie jak dach.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Wartość i praktyczność

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 kosztuje około 90 250 dolarów, natomiast edycja specjalna 25-lecia nieco poniżej 100 000 dolarów. Oba te modele są identyczne, z wyjątkiem tego, że model z okazji 25-lecia wygląda fajniej. Tak czy inaczej, oba zachowują wartość naprawdę dobrze, co oznacza, że nie deprecjonują się tak źle, jak niektóre inne samochody z tego segmentu.

Praktyczność jest ograniczona dzięki małemu podwoziu, tylko 2 siedzeniom i brakowi miejsca na nogi dla wyższych kierowców. Przeciętnej wielkości dorośli powinni sobie poradzić za kierownicą, natomiast wyżsi kierowcy mogą mieć problemy.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić Porsche 718 Boxster GTS 4.0?

Jeśli lubisz kompaktowe 2-miejscowe samochody sportowe typu kabriolet, pokochasz 718 Boxster GTS 4.0. Powód jest prosty. Po pierwsze, dostaje niesamowity silnik wolnossący, który nie będzie już zbyt długo w pobliżu. Po drugie, jeździ niesamowicie dobrze, ponieważ jest tak wyważony i dobrze zestrojony.

Jednakże, jeśli jesteś wysoki i nie lubisz tego rodzaju samochodów, nie będziesz cieszyć się Boxster w żaden sposób. Nie nadaje się on do codziennej jazdy, ani do przewozu pasażerów. Samochód jest zdecydowanie skompromitowany w dziale praktyczności i to jest raczej oczywiste.

  Które Porsche Boxster czy Cayman jest lepsze?

Czy Porsche zaprzestanie produkcji Boxstera?

Przyszłość Porsche Boxster jest niepewna, ale wydaje się, że Porsche nie zamierza zaprzestać produkcji ani Caymana, ani Boxstera. Wydaje się, że Porsche jest chętne do tworzenia tych w pełni elektrycznych samochodów w przyszłości, a niektórzy mówią, że zobaczymy w pełni elektryczne modele Boxster i Cayman do końca 2022 roku.

Dlaczego ludzie kochają płaski 6-cylindrowy silnik Porsche?

Porsche fanboys zwykle szaleją o płaskim 6-cylindrowym silniku, jakby to było 6,5L naturalnie aspirowane Ferrari V12. Silniki 6-cylindrowe są powszechne w samochodach, które nie mają absolutnie nic wspólnego z jazdą wyczynową przez jakiś czas. Co więc jest tak wyjątkowego w płaskim 6-cylindrowcu?

Na początek, ten silnik zdefiniował prawdziwy sportowy model Porsche i był przez dziesięciolecia, zwłaszcza w 911. Ponadto, silnik ten oferuje niesamowicie liniowy, przewidywalny pasmo mocy, które jest po prostu masełkiem do jazdy. Wreszcie, jest to silnik wolnossący, który brzmi dobrze, reakcja na moc jest w porządku, a tych silników nie ma zbyt wiele w dzisiejszych czasach.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z