Jaki jest najbardziej niezawodny model BMW?


Jaki jest najbardziej niezawodny model BMW?

BMW zyskało sławę, jeśli chodzi o osiągi i przyjemność z jazdy. Z drugiej strony, jest to marka, która cieszy się również złą sławą ze względu na drogie koszty napraw i ciągłe awarie. Na szczęście istnieją modele BMW, które mieszczą się pomiędzy tymi dwoma stereotypami i nie tylko zapewniają świetne osiągi i przyjemne wrażenia z jazdy, ale są również niezawodne.
Do najbardziej niezawodnych modeli BMW należą E36 z lat 90-tych i E46 z lat 1997-2006, których materiały i kuloodporne silniki wytrzymują dłużej niż wiele współczesnych nowych pojazdów. Model F30 jest jednym z bardziej niezawodnych nowszych modeli.

Jakie są najbardziej niezawodne modele BMW?

Ogólnie rzecz biorąc, najbardziej niezawodne i najlepiej sprzedające się BMW to BMW serii 3 na przestrzeni lat. Sprzedaje się dobrze dzięki swojej niezawodności i szerokim opcjom silnikowym. Oto niektóre z najbardziej niezawodnych modeli, jakie wypuściło BMW.

BMW E36 (1990 – 2000)

Model E36 z lat 1990 – 2000 posiadał bardzo mało elektroniki, która mogła działać nieprawidłowo, a właściciele, co zaskakujące, rzadko zgłaszali problemy z płynem chłodzącym w porównaniu z innymi modelami BMW.
Samochody BMW serii 3 wyprodukowane w tym okresie zostały oznaczone jako posiadające kuloodporne silniki, ponieważ niektóre z nich przejechały ponad 400 000 mil i nadal działają. Oczywiście, były one i są nadal odpowiednio konserwowane z należytą starannością.
Ten starszy model jest nie tylko najbardziej niezawodnym BMW, ale również tanim i dobrym samochodem na początek przygody z BMW. Dobrze jest poczuć, czym naprawdę jest prawdziwe BMW, zanim zainwestuje się w nowszy model. Ta oldschoolowa piękność może to dla Ciebie zrobić, a nawet więcej.

BMW E46 (1997 – 2006)

Ten starszy model BMW serii 3 jest uważany za jeden z najbardziej niezawodnych samochodów BMW, jakie kiedykolwiek powstały. Wiele egzemplarzy serii 3 (E46) zostało wyprodukowanych, więc nie jest zbyt trudno znaleźć dobrze utrzymany egzemplarz z drugiej ręki.
Ciało tego modelu, podobnie jak E36, prawie nigdy nie rozwija żadnych pisków lub rdzy i pozostaje solidny. Prowadzenie nigdy nie zawodzi, a silnik zapewnia płynną i mocną pracę nawet po osiągnięciu limitu kilometrów.

BMW F30 (2011 – 2019)

Od premiery tych modeli nie minęło wiele czasu, ale jak dotąd udowodniły one, że są niezawodnymi i dobrymi w każdym calu BMW oraz dobrymi następcami modeli E46 i E36.
Modele 2011 BMW F30 są recenzowane jako bardzo niezawodne samochody, które rzadko się psują. Jednak tylko dlatego, że F30 ma dobre recenzje niezawodności, nie oznacza, że należy oczekiwać mniej obsługi i mniej kosztów napraw. Te bestie wydajności nie są Toyota lub Honda, i nadal będzie kosztować dużo do utrzymania i jazdy.
Należy również pamiętać, że porównanie niezawodności zostało dokonane w porównaniu z innymi modelami BMW, a nie z innymi markami samochodów. Większość modeli BMW, poza modelami serii 3 z lat 1990-2006 E36 i E46, nie jest zbyt niezawodna i jest znacznie droższa w utrzymaniu w porównaniu z innymi luksusowymi sedanami.

BMW E90 (2006 – 2011)

BMW E90 ma drobne problemy z wysokociśnieniowym układem paliwowym i awarią podwójnej turbosprężarki, ale poza tym nie ma żadnych poważnych problemów z układem napędowym. Stawia go to na ostatnim miejscu na liście, ale i tak się na niej znajduje.
Jest o wiele bardziej niezawodny niż większość innych nie wymienionych modeli, takich jak nowsze X3 czy BMW serii 5 z lat 2010-2017 lub niektóre modele M4, które doświadczają awarii piasty korbowodu z silnikami nie zsynchronizowanymi.

Dlaczego większość BMW jest zawodna?

Jeśli BMW jeździ głównie poza ruchem miejskim i jest odpowiednio konserwowane i serwisowane, może przejechać nawet ponad 200 000 mil. Jednakże, gdy wymaga naprawy, wszystkie części BMW są drogie, a koszty robocizny rosną z każdym rokiem.
Nowsze modele BMW są naszpikowane luksusową elektroniką, która łatwo ulega awarii i podnosi koszty napraw do niebotycznych wartości.
Ponadto, drobne problemy mechaniczne mogą być bardzo kosztowne, ponieważ części i robocizna są bardzo drogie. Awaria układu chłodzenia to coś, o czym właściciele BMW stale informują. Na szczęście BMW rzadko doświadczają problemów z układem napędowym.
Jeśli kierowcy BMW pomijają harmonogram przeglądów lub serwisują swoje samochody w połowie drogi, mogą w rzeczywistości ponieść znacznie wyższe koszty posiadania. W przeciwieństwie do Hondy czy Toyoty, BMW wymaga bardzo punktualnego serwisowania.
Wymień olej w swoim BMW od razu, gdy nadejdzie odpowiednia pora i nie odkładaj tego na później. Unikanie problemów sprawi, że z czasem będą się one nasilać, co w rezultacie będzie Cię kosztować o wiele więcej, niż próbowałeś zaoszczędzić, unikając serwisowania w pierwszej kolejności.
Na szczęście są pewne modele, które nie psują się tak często jak inne i wymagają mniej fachowej konserwacji.

Jak rozpoznać niezawodne używane BMW

Wbrew powszechnej opinii, zakup używanego BMW może być dobrym pomysłem. Jeśli chcesz doświadczyć przyjemności z jazdy tą marką i chcesz zrobić to z rabatem, BMW zazwyczaj tracą wiele ze swojej początkowej ceny zaraz po zakupie.
Upewnij się, że postępujesz zgodnie z poniższymi wskazówkami, gdy szukasz dobrego używanego BMW.

  1. Upewnij się, że wybrałeś niezawodny model BMW, zanim zaczniesz szukać używanego.
  2. Zapłać z góry certyfikowanemu mechanikowi, aby obejrzał z Tobą samochód i sprawdził go dokładnie pod kątem agresywnej jazdy i ewentualnych problemów, które mogą pojawić się w przyszłości.
  3. Unikaj zakupów od dealerów samochodowych.
  4. Zapytaj właściciela, dlaczego sprzedaje samochód. Jak często samochód był serwisowany? Czy wcześniej się zepsuł? Jeśli złapiesz ich na kłamstwie, niezależnie od tego, co to jest, są szanse, że skłamali o innych rzeczach też.
  5. Wskocz na jazdę próbną przed zakupem. Uciekaj od nienaturalnych dźwięków silnika i wycieków oleju.

FAQs about maintaining a BMW

Jak długo wytrzymują samochody BMW?

Większość BMW jeździ do momentu przejechania 120 000 mil, chociaż niektóre modele, takie jak E36 i E46, przejechały nawet 300 000, a nawet 400 000 mil. Oczywiście wymaga to dość wysokiego poziomu konserwacji, jak również częstych przeglądów mechanicznych.

Kiedy większość modeli BMW zaczyna mieć problemy?

Jeśli BMW jest odpowiednio konserwowane, większość BMW może przejechać około 80 000 mil, zanim pojawi się poważny problem. Najczęściej jest to awaria układu chłodzenia. Składa się on z kilku części i każda z nich ma tendencję do psucia się przy różnych okazjach.

Jak drogie w utrzymaniu są BMW?

W porównaniu z innymi markami samochodów, BMW są najdroższe w utrzymaniu, wraz z kilkoma innymi luksusowymi sedanami. Szacuje się, że posiadanie BMW, pomijając cenę zakupu, wynosi około 18 000 dolarów przez 10 lat.

Recent Posts