Kto produkuje najlepszy system napędu na wszystkie koła?

System napędu na wszystkie koła przekazuje moc na wszystkie cztery koła, aby zwiększyć trakcję i bezpieczeństwo. Niektóre systemy napędu na wszystkie koła są w stanie przesłać całą moc na przednie lub tylne koła, w zależności od okoliczności i tego, jak bardzo przyczepność jest rzeczywiście potrzebna.

Mercedes i BMW wprowadziły takie systemy napędu na wszystkie koła kilka lat temu, ponieważ chciały uhonorować swoje samochody sportowe z przeważnie tylnym napędem. Jednakże, nie są to najlepsze systemy napędu na wszystkie koła na rynku, ponieważ Audi i Subaru zrobić najlepsze systemy napędu na wszystkie koła.

Nawet jeśli BMW i Mercedes oferują imponującą technologię, to niezawodność i dziedzictwo Audi i Subaru, które sprawiają, że te dwa systemy są najlepsze. Wielu producentów oferuje dziś systemy napędu na wszystkie koła, a każdy z nich jest nieco inny niż ostatni, więc trudno wybrać jednego zwycięzcę.

Oprócz Audi, Subaru, BMW i Mercedesa, Ford i Acura oferują również dobrze zaprojektowane systemy napędu na wszystkie koła, które powinny znaleźć się na każdej liście „najlepszych systemów napędu na wszystkie koła”.

Napęd na wszystkie koła Audi Quattro

Nie jest zaskoczeniem, że Audi jest powszechnie uważane za pierwszego producenta napędu na wszystkie koła. Dzięki sprytnym inżynierom Audi, w 1980 roku Audi wystartowało w Rajdowych Mistrzostwach Grupy B z napędem na wszystkie koła i zdominowało konkurencję na wiele lat.

Bazując na takim dziedzictwie, Audi stale oferuje niezawodne systemy napędu na wszystkie koła, które zawsze zachowują sportowy charakter. Ponieważ głównym celem było zwiększenie przyczepności w niekorzystnych warunkach pogodowych, prawie żaden inny system napędu na wszystkie koła nie jest tak sprawny na śniegu, poza Subaru oczywiście.

  Jaki jest najlepszy luksusowy SUV dla seniorów?

Symetryczny napęd na wszystkie koła Subaru

Subaru jest również marką głęboko zakorzenioną w rajdach samochodowych, co również zaowocowało doskonałymi rozwiązaniami napędu na wszystkie koła zwiększającymi przyczepność. Kluczowym czynnikiem wyróżniającym Subaru jest to, że ich system napędu na wszystkie koła jest, jak sama nazwa może sugerować – symetryczny. Oznacza to, że systemy napędu na wszystkie koła Subaru są zbudowane dla łatwej kontroli bez względu na to, jak zła jest nawierzchnia.

Oznacza to, że zarówno trakcja, jak i bezpieczeństwo są w granicach rozsądku, bez względu na to, jak agresywna jest Twoja jazda. Jeśli sparujesz to z faktem, że masa zestawu jest całkowicie zrównoważona na wszystkie cztery koła, otrzymasz niezwykle niezawodny i zdolny system napędu na wszystkie koła.

Mercedes 4Matic+

Mercedes oferuje systemy 4Matic już od dziesięcioleci, ale system 4Matic+ oferowany w ostatnich modelach AMG jest najlepszym, co Mercedes ma do zaoferowania. Kluczową cechą tego systemu jest możliwość włączenia różnych wariantów napędu na wszystkie koła w celu uzyskania konkretnych sportowych wrażeń.

Najbardziej imponującym z nich jest „tryb driftu”. Tryb ten odłącza przedni mechanizm różnicowy i sprawia, że samochód jest w 100% napędzany na tylne koła. Dzięki temu możesz poczuć się jak prawdziwy AMG, nie cierpiąc z powodu braku trakcji w codziennych sytuacjach.

BMW M xDrive

Jak wspomniano wcześniej, system Mercedes 4Matic + oraz system BMW M xDrive są niemal identyczne, jeśli chodzi o intencje. Oba te systemy w codziennych okolicznościach wysyłają moc na wszystkie cztery koła, ale są nieco uzależnione od napędu na tylne koła, zwłaszcza w porównaniu z Audi i Subaru.

Oznacza to, że z natury są one nieco bardziej sportowe, co oznacza również, że nie są one tak zdolne, jeśli chodzi o trakcję na śniegu lub lodzie. System M xDrive umożliwia również odłączenie tylnego dyferencjału w celu aktywacji trybu driftu, który sprawia, że samochód jest w 100% napędzany na tylne koła.

  Czy samochody elektryczne tracą ładunek po zaparkowaniu?

Napęd na wszystkie koła Acura Super Handling

W dzisiejszych czasach istnieje wiele systemów napędu na wszystkie koła, które oferują wektorowanie momentu obrotowego, ale system napędu na wszystkie koła Acura Super Handling jest jednym z najlepszych systemów napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Jedynym celem tej koncepcji w wykonaniu Acury jest zwiększenie trakcji poprzez popchnięcie zewnętrznego koła do bezpieczniejszego wyjścia z zakrętu.

To sprawia, że samochód jest bardziej zwinny i stabilny i w pewnym sensie naśladuje kierowanie wszystkimi kołami, które jest nadal cechą nieobecną w wielu popularnych samochodach w dzisiejszych czasach.

Inteligentny napęd na wszystkie koła Forda

Na szczycie najlepszych systemów napędu na wszystkie koła na rynku, musimy również omówić inteligentny system napędu na wszystkie koła Forda. System ten jest nieco podobny do 4Matic+ i M xDrive, ale różnica polega na tym, że Ford stosuje tę samą zasadę w celu zwiększenia trakcji w niekorzystnych warunkach pogodowych.

Oznacza to również, że ten system napędu na wszystkie koła jest w stanie wysłać większość mocy do przednich kół, jak również. System jest tak skonstruowany, aby kompensować nadsterowność i podsterowność, co sprawia, że samochód jest nieco bardziej stabilny i łatwiejszy do kontrolowania, jeśli pozwalają na to warunki.

Sekcja FAQ

Czy muszę mieć samochód z napędem na wszystkie koła?

Jeśli mają Państwo możliwość wyboru, lepiej zdecydować się na samochód z napędem na wszystkie koła, niezależnie od miejsca zamieszkania, ponieważ dzięki temu samochód jest bardziej sprawny bez względu na wszystko. Jednakże, jeśli mieszkasz w miejscach, które rzadko doświadczają lodu, śniegu i mrozu, nie ma potrzeby posiadania systemu napędu na wszystkie koła.

  Jakie samochody są najtrudniejsze do naprawy?

Systemy napędu na wszystkie koła mają pewne zastrzeżenia, więc zawsze najlepiej jest zrównoważyć swoje priorytety, zanim zdecydujesz się na zakup samochodu z napędem na wszystkie koła.

Jakie są korzyści z systemu napędu na wszystkie koła?

Systemy napędu na wszystkie koła są zaprojektowane tak, aby zwiększyć trakcję i stabilność bez względu na to, gdzie i jak prowadzisz swój samochód. Oznacza to, że Państwa samochód powinien być lepszy od każdego innego samochodu bez napędu na wszystkie koła na drodze, jeśli chodzi o jazdę w śliskich warunkach, takich jak śnieg lub lód.

Ponadto, czyni to samochód bezpieczniejszym i łatwiejszym do kontrolowania, ale należy pamiętać, że systemy te czasami nie są wystarczająco dobre, aby uratować Cię przed wieloma niepożądanymi sytuacjami.

Jakie są wady systemu napędu na wszystkie koła?

Systemy napędu na wszystkie koła są zazwyczaj oferowane tylko w wyższych wersjach silnikowych, co oznacza, że za model z napędem na wszystkie koła trzeba zapłacić nieco więcej. Ponadto, system napędu na wszystkie koła dodaje niepotrzebnej masy, a nawet czasami wystaje do przestrzeni bagażowej.

Zwiększona waga może również zmniejszyć wydajność paliwa, ale najgorszą rzeczą w systemie napędu na wszystkie koła jest to, że system nie zapewnia zwiększonego poziomu trakcji, ponieważ jest znacznie trudniejsze do rozliczenia podsterowności lub nadsterowności samochód z napędem na wszystkie koła niż to jest do rozliczenia RWD lub FWD samochód, jeśli traci trakcję.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z